Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje op internet surfen, multimedia. Chrome met 20 tabs open, dat soort dingen. Zou ook wel leuk zijn als ik er de nieuwste age of empires mee kan afspelen. De rest van het gamen doe ik op een PS4.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer tussen de 500 en 600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is serieus verouderd. Ik wil denk ik alleen de SSD en HDD's meenemen. SSD is een Samsung evo 850 120GB.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet nog niet zo goed welke componenten passen bij mijn wensen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een ryzen 2400G en een fractal design case.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stil en onopvallend zijn. Dus geen luidruchtige fans of RGB terreur. Daarom dacht ik ook aan een case van fractal design. Het zou leuk zijn als ik er in de toekomst nog een videokaart in kan stoppen mocht ik een serieuze PC-gamer worden.

Ga je overklokken?
Geen verstand van en is denk ik ook niet nodig.

Wat verwacht je van ons?
Samenvattend: Ik wil graag een simpele, onopvallende, stille en vlotte desktop. Serieus gamen hoef ik er niet mee te doen en ook niet foto- of videobewerken. Ik zat te denken aan de ryzen 2400G omdat ik dan geen videokaart nodig heb en misschien nog wel een simpel spelletje kan spelen.

Graag zou ik van jullie adviezen willen over wat een goede samenstelling is die aansluit bij mijn minimale wensen. Wat zouden jullie bouwen? :)

Toch nog een lijstje gemaakt met wat ik zelf denk dat wel goed is. Ik weet niet welke RAM-modules ik moet gebruiken omdat ik veel lees over compatibilityproblems. :?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 155,25€ 155,25
1ASRock AB350M Pro4€ 70,72€ 70,72
1Fractal Design Define Mini C€ 68,95€ 68,95
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 58,01€ 58,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele build, schopje naar DAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:40
Prima aanzet denk ik.

Met dit soort eisen zou je eventueel zelfs naar m-itx formaat kunnen kijken. Met je eigen voorstel heb je wel lekker de ruimte om er later een videokaart bij in te zetten.

Voor geheugen: om safe te zitten kan je iets uit deze lijst kiezen: http://www.asrock.com/mb/...ro4/index.us.asp#MemoryRR
Op basis van de review van Foritain zou ik kijken naar DDR4 2933 (of sneller mits het niet duurder is): zie de Tips en Opmerkingen: productreview: AMD Ryzen 5 2400G Boxed review door Foritain

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 01-03-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alw4ysFresh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-04 07:50
Ik zou voor dit gaan:
1. Asus Prime A320M-K
2. AMD Ryzen 2400G
3.Fractal Design Define Mini C
4.Corsair Vengeance 550M
5. Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D26AFTA

Dit Zou makkelijk al jou taken kunnen voltooien.
Je hebt een B350 Bord gekozen maar je zal ook niet overklokken dus ik denk dat dit een betere configuratie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:09
Alw4ysFresh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:31:
Ik zou voor dit gaan:
1. Asus Prime A320M-K
2. AMD Ryzen 2400G
4.Corsair Vengeance 550M

Je hebt een B350 Bord gekozen maar je zal ook niet overklokken dus ik denk dat dit een betere configuratie is.
A320 moederbord is inderdaad ook prima. 550W voeding is zwaar overkill. 400W is genoeg zelfs als er later nog een videokaart bij komt.

Ik zou wel voor dual channel geheugen gaan. Pak eventueel een moederbord met 4 slots ale je nu 8GB (2x 4GB) wil en later wil uitbreiden naar 16GB of neem gelijk 2x 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alw4ysFresh
Philip Ross schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:35:
[...]

A320 moederbord is inderdaad ook prima. 550W voeding is zwaar overkill. 400W is genoeg zelfs als er later nog een videokaart bij komt.

Ik zou wel voor dual channel geheugen gaan. Pak eventueel een moederbord met 4 slots ale je nu 8GB (2x 4GB) wil en later wil uitbreiden naar 16GB of neem gelijk 2x 8GB
Ik had juist 8gb om later te upgraden als het nodig is maar voor de taken die hij doet is dit prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Jesse schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:01:
Prima aanzet denk ik.

Met dit soort eisen zou je eventueel zelfs naar m-itx formaat kunnen kijken. Met je eigen voorstel heb je wel lekker de ruimte om er later een videokaart bij in te zetten.

Voor geheugen: om safe te zitten kan je iets uit deze lijst kiezen: http://www.asrock.com/mb/...ro4/index.us.asp#MemoryRR
Op basis van de review van Foritain zou ik kijken naar DDR4 2933 (of sneller mits het niet duurder is): zie de Tips en Opmerkingen: productreview: AMD Ryzen 5 2400G Boxed review door Foritain
Bedankt voor je reactie :)
Dat is handig, dus alles wat op die lijst van ASrock staat is compatible?
Philip Ross schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Dank voor de tip, Dual channel is 2 geheugenreepjes? Is dat beter?

Die ASRock heeft 4 slots dus dat komt dan goed. 8)
Alw4ysFresh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:31:
Ik zou voor dit gaan:
1. Asus Prime A320M-K
2. AMD Ryzen 2400G
4.Corsair Vengeance 550M

Ik denk dat ik toch voor het ASRock moederbord kies omdat 20 euro mij niet zoveel uitmaakt en ik net wat meer mogelijkheden heb. Waarom raad je een 550 watt voeding aan? Ook bedankt voor je reactie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:09
Stoeptegel5 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:48:

[...]

ja, 2 reepjes. Heeft dubbelle bandbreedte en dat help heel erg, zeker met de apu varianten van de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alw4ysFresh
Stoeptegel5 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:48:
[...]

Bedankt voor je reactie :)
Dat is handig, dus alles wat op die lijst van ASrock staat is compatible?

[...]

[...]

Ik denk dat ik toch voor het ASRock moederbord kies omdat 20 euro mij niet zoveel uitmaakt en ik net wat meer mogelijkheden heb. Waarom raad je een 550 watt voeding aan? Ook bedankt voor je reactie O+
Als je wat meer Watt hebt werkt je Voeding Efficenter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:40
Alw4ysFresh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:50:
[...]

Als je wat meer Watt hebt werkt je Voeding Efficenter
Onzin. Ik zou je aanraden hier eens wat te lezen. Voeding advies en informatie topic - Deel 34

De pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W is een prima keuze voor dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Philip Ross schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:50:
[...]

ja, 2 reepjes. Heeft dubbelle bandbreedte en dat help heel erg, zeker met de apu varianten van de cpu.
Dit wist ik niet. Dan zal ik twee reepjes halen. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Stoeptegel5 op 01-03-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Jesse schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Onzin. Ik zou je aanraden hier eens wat te lezen. Voeding advies en informatie topic - Deel 34

De pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W is een prima keuze voor dit systeem.
Dank voor de tip, ik lees dat het een mythe is. Dan blijf ik mooi bij deze voeding. :P
Pagina: 1