Ik wil gamen maar vind het niet leuk meer

Pagina: 1
Acties:
  • 14.234 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 15:30
Beste Tweakers,

Sinds ik een kleine ukkie was en gamen ontdekte was ik helemaal weggeblazen. Je kon poppetjes op je scherm laten doen wat jij wilde!

Dit is bij mij heel lang blijven hangen en ik heb in de loop van de jaren zeer veel plezier beleefd aan games als de Half-Life series, GTA series, Call of Duty, Mario en noem maar op.

Ik verheudge al op mijn werk wat ik vanavond zou gaan spelen en keek er naar uit. Half jaartje terug nog de Mass Effect series gespeeld.

Maar sinds een paar maanden kan ik het niet opbrengen om te gamen. Ik denk er ook veel minder aan, en wanneer ik er aan denk verheug ik mij er niet zo veel meer op. Dan kom ik thuis, zet de PC aan, zet de game aan.... En dan doe ik het na een minuut of 5 weer uit. Probeer een andere game, weer hetzelfde. Ik ben 30.

Ik WIL wel graag genieten maar ik KAN niet genieten, althans dat denk ik. Dan ga ik op de bank hangen om op YouTube videos te checken (veelal ook games gerelateerd zoals Joseph Anderson, Raycevick etc.). Verder heb ik ook nergens anders zin in. Dan zou kk. Dus normaliter gamen maar dat lukt nu ook niet.

Beetje als achtergrondinfo, ik had niet echt succes op school, verschillende opleidingen geprobeerd en daarna verlaten. Heb nu al 4 jaar een baan, wel eentje met veel stress op de werkvloer.

Hebben jullie hier ooit mee te maken gehad en wat hebben jullie gedaan? Wat kan ik er aan doen om dit weer om te draaien? Ik zou graag willen zien wat jullie hiervan vinden en denken.

[ Voor 7% gewijzigd door inf3rno89 op 01-03-2018 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Wtf alweer zo n topic en is dit dezelfde user?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Er is meer op de wereld naast gamen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Zoek een andere hobby. Sommige dingen gaan nou eenmaal voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 19:25
Zoals hierboven. Je wordt ouder, interesses en prioriteiten veranderen. Zoek iets anders op om je mee te vermaken waar je wel zin in hebt/krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:03
Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:13:
Wtf alweer zo n topic en is dit dezelfde user?
GMTA en nee: Niet langer geintereseerd in gaming

@inf3rno89 succes

[ Voor 4% gewijzigd door ImdaMned op 01-03-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:14:
Er is meer op de wereld naast gamen.
Anoniem: 691473 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:14:
Zoek een andere hobby. Sommige dingen gaan nou eenmaal voorbij.
Hoewel ik dot vaker heb gehoord kan ik mij er niet zonder slag of stoot bij neerleggen. Ik heb dit letterlijk 25 jaar lang leuk gevonden, hoezo is het nu pats boem in een keer weg? Ik wel overwogen om elektronica te leren beetje solderen, gameboys repareren. Misschien dat dat leuker is dan ik denk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:31
Alsof gamen een eerste levensbehoefte is.

Anyway: Je kan het plezier terugkrijgen door met vrienden etc. te gamen. Maar jezelf verplichten tot iets leuk vinden gaat nooit werken. Je kan beter iets anders zoeken wat je wel leuk vindt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
Nat-Water schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:17:
Alsof gamen een eerste levensbehoefte is...
Nee natuurlijk niet, dat begrijp ik wel. Maar ik heb verder weinig interesse gehad in andere dingen. Vandaar dat ik probeer er weer in te komen. Helaas weinig vrienden welke gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gamen is voor Psycho's was ook zo'n parel topic laatst. Dus ja wees maar blij dat je er vanaf bent. Deze Psycho gamed uiteraard verder. B)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:17:
[...]

[...]

Hoewel ik dot vaker heb gehoord kan ik mij er niet zonder slag of stoot bij neerleggen. Ik heb dit letterlijk 25 jaar lang leuk gevonden, hoezo is het nu pats boem in een keer weg? Ik wel overwogen om elektronica te leren beetje solderen, gameboys repareren. Misschien dat dat leuker is dan ik denk?
Het hele 'maken' is tegenwoordig toegankelijker en populairder dan ooit. Arduino's, 3D-printers, elektronica, solderen, repareren, makerspaces. Ik zou zeggen stop met rouwen over iets wat je niet meer leuk vind en probeer eens iets leerzaams zoals de genoemde dingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12
inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:12:
Beste Tweakers,

Sinds ik een kleine ukkie was en gamen ontdekte was ik helemaal weggeblazen. Je kon poppetjes op je scherm laten doen wat jij wilde!

Dit is bij mij heel lang blijven hangen en ik heb in de loop van de jaren zeer veel plezier beleefd aan games als de Half-Life series, GTA series, Call of Duty, Mario en noem maar op.

Ik verheudge al op mijn werk wat ik vanavond zou gaan spelen en keek er naar uit. Half jaartje terug nog de Mass Effect series gespeeld.

Maar sinds een paar maanden kan ik het niet opbrengen om te gamen. Ik denk er ook veel minder aan, en wanneer ik er aan denk verheug ik mij er niet zo veel meer op. Dan kom ik thuis, zet de PC aan, zet de game aan.... En dan doe ik het na een minuut of 5 weer uit. Probeer een andere game, weer hetzelfde. Ik ben 30.

Ik WIL wel graag genieten maar ik KAN niet genieten, althans dat denk ik. Dan ga ik op de bank hangen om op YouTube videos te checken (veelal ook games gerelateerd zoals Joseph Anderson, Raycevick etc.). Verder heb ik ook nergens anders zin in. Dan zou kk. Dus normaliter gamen maar dat lukt nu ook niet.

Beetje als achtergrondinfo, ik had niet echt succes op school, verschillende opleidingen geprobeerd en daarna verlaten. Heb nu al 4 jaar een baan, wel eentje met veel stress op de werkvloer.

Hebben jullie hier ooit mee te maken gehad en wat hebben jullie gedaan? Wat kan ik er aan doen om dit weer om te draaien? Ik zou graag willen zien wat jullie hiervan vinden en denken.
Dit had ik in 2012 ook. Dikke PC staan, maar na honderden uren Guild Wars 2, BFBC2, BF3 etc. was de koek op. Gewoon geen zin meer om te gamen.
Hierna heb ik alles verkocht en in de loop van de tijd me vooral op series en films gestort. Ook een dikke HT gehad op zolder (beamer, 5.1 HT set, receiver, sub etc.). Hier ook honderden uren plezier aan gehad. Na de komst van onze dochter is hier juist alle tijd weer voor verdwenen. De tijd om 3 uur (incl. alles) uit te trekken om een film te kijken is er niet meer en het duurt even voordat dit er weer is. Ook trekt het me gewoon niet meer zo. Films kijken gebeurt nu na 8uur en dan kan de audio gewoon niet op standje THX. Dus alles verkocht en in mijn huiskamer weer wat zaken ingericht zodat we in de avond rustig films en series kunnen kijken.

Nu, 6 jaar later is de vlam voor het gamen weer helemaal aangewakkerd en verheug ik me op mijn werk alweer op mijn vaste game avonden!

Dus ja; het komt vast wel weer terug hoor, maar hobbies komen en gaan.

Paar vragen:

- Game je veel met vrienden of met bekenden via Discord?
- Heb je ook alweer nieuwe games geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Probeer spellen die niet zo lang duren:

- Rocket League
- Overwatch
- Metro (oa op de iPhone)

e.d. Korte spelletjes maar toch veel fun. Lange games kunnen mij ook niet meer boeien idd.
Of koop een elektrische treinbaan (bijv. van Marklin schaal Z) die je kunt programmeren vanaf de computer, erg leuk!

En anders langs de psycholoog om te kijken hoe je toch weer plezier kunt krijgen in het gamen.

[ Voor 42% gewijzigd door CyberMania op 01-03-2018 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:40
Omdat je ooit iets leuk vond houdt niet meteen in dat je het altijd leuk zal blijven vinden.

Ga lekker sporten! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:31
inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Nee natuurlijk niet, dat begrijp ik wel. Maar ik heb verder weinig interesse gehad in andere dingen. Vandaar dat ik probeer er weer in te komen. Helaas weinig vrienden welke gamen.
Clanmembers dan. Weetikveel.
Maar ik denk dat het probleem eerder is dat je weinig andere interesses hebt. Koop een raspberry pi en ga daarmee knutselen, bijvoorbeeld. Als je overweegt jezelf elektronica te leren / solderen / gameboys repareren - doe het gewoon. Nuttiger dan gamen, en minstens zo zaligmakend. Misschien is een hackerspace in de buurt een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 01-03-2018 12:28 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 18:47
Je verhaal is deels herkenbaar. De afgelopen jaren met minder plezier gegamed dan voorheen. Vooral de focus gehad op games zoals de battlefield serie / PUGB / WOW. Deze type games gaan bij mij soms gepaard met veel frustratie. Een maand geleden met mijn gamemaatjes besloten andere genres te proberen. Dit doen we door game's te kopen in de prijscategorie van een 10tje, en daar een week of twee mee bezig te gaan. Afgelopen maand veel plezier beleefd aan Cities Skyline, en sinds begin deze week met Steep. Deze games geven mij nu even minder frustratie dan een shooter, en zijn andere genres dan ik normaal speel. Ik heb er weer even lol in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:18 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stressvolle baan + nergens zin in hebben kan een indicatie zijn dat er een groter probleem achter zit zoals depressie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Tsurany schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:29:
Stressvolle baan + nergens zin in hebben kan een indicatie zijn dat er een groter probleem achter zit zoals depressie.
Ik zou niet te snel concluderen dat je een depressie hebt, maar stress op je werk kan je wel lusteloos maken.
Misschien zou de interesse in het gamen terugkomen wanneer je een paar weken vakantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Tja, dat had ik ook. Vroeger deed ik de hele dag niets liever, maar nu interesseert het me niet meer. Ik heb alleen maar het idee dat ik mijn tijd verspil als ik een paar uur achter de PC zit. Wat ik nog wel leuk vind is af en toe de PS2 uit de kast trekken en wat klassiekers als Burnout spelen. Misschien kan je eens gaan proberen om de games te spelen die je destijds leuk vond, als is het maar uit nostalgie? En anders is die fase gewoon over voor je, dan moet je een andere hobby vinden :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-06 00:44
stap 1, gezien je tijd over hebt; zoek een partner
stap 2. bevrucht partner (of adopteer indien stap 2 om biologische redenen niet mogelijk is)
Stap 3; Join Fathers of Tweakers

Altijd iemand van dezelfde leeftijd in hetzelfde schuitje die wel een spel samen wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Dan game je even niet :)

Niets MOET. Komt vanzelf wel weer iets aan waardoor je wel weer wilt. Of niet.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fawn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Ik zou niet te snel concluderen dat je een depressie hebt, maar stress op je werk kan je wel lusteloos maken.
Misschien zou de interesse in het gamen terugkomen wanneer je een paar weken vakantie hebt.
Het kan een indicatie zijn. Met de beperkte informatie die we hebben kunnen we er niks zinnigs over zeggen natuurlijk. Het lijkt me wel belangrijk om dit signaal niet te negeren want indien je dergelijke signalen negeert en het wel een onderliggend probleem lijkt te zijn ben je vaak al veel verder van huis.
Nergens zin in hebben in combinatie met stress is niet iets wat zichzelf op gaat lossen. Een paar weken vakantie lost het probleem niet op, het zorgt er enkel voor dat de symptomen tijdelijk verdwijnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• inf3rno89
Na jullie reacties gelezen te hebben denk ik dat het tijd is om gamen (tijdelijk?) vaarwel te zeggen. Ik kan het gewoon niet opbrengen om te gamen, gisteravond nog Mario Sunshine uit de kast gehaald omdat ik gewoon vrolijk wordt van die game. Maar dat werkte deze keer niet.. Na 10 minuten uitgezet en gaan slapen.

Ik denk dat ik begin bij het leren solderen, om daarna wat projectjes te doen. Kijken of ik dat op de lange termijn leuk vind.

Daarnaast had ik eerder al gedacht aan sporten maar was het totaal vergeten. Dit zal ik proberen om rustig op te bouwen.

Vroeger las ik veel boeken. Nu durf ik niet eens meer te zeggen welk boek ik voor het laatst heb uitgelezen. Misschien kan ik dat ook weer oppakken.

Ik was helemaal vergeten dat ik vorig jaar geen vakantie heb genomen, totdat een collega mij eraan herinnerde. Daar moet ook wat aan gedaan worden. Denk dat dat mij wel een boost gaat geven bij het vinden van nieuwe interesses.

Verder lees ik hier dingen over depressie maar dat laat ik liever over aan een arts. Als mijn toestand niet verbetert binnen een bepaalde tijd zal ik dan ook zeker overwegen om aan te kloppen bij de huisarts.

Sommige reacties hebben het over het spelen van verschillende genres, van multi- naar singleplayer. Het probleem is, dit heb ik allemaal geprobeerd. Heb multiplayer games na de zomer van 2017 laten vallen en gefocust op singleplayer. Daarna ook verschillende nieuwe genres geprobeerd zoals X-Com welke ik overigens super leuk vond. Daarna retro games als Super Mario World geprobeerd. Maar het is er gewoon niet meer. De magie is uitgeput. Zoals ik aan het begin van deze reactie schreef, het lijkt mij het best als ik een tijdje afstand neem van gamen en andere dingen zoek. Daarbij hoop ik wel dat de vlam weer aanwakkert later, zoals ik lees dat dat bij anderen ook is gebeurd.

Ik dank jullie allemaal voor jullie reacties. Ik kwam er zelf gewoon niet uit deze twee maanden en heb dan ook veel getwijfeld of ik dit hier moest posten. Dit heeft mij ontzettend geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Koop een playstation met horizon, uncharted of god of war of een nintendo switch met mario en zelda. En anders raadt ik je de witcher 3 aan voor de pc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gamen is escapisme + consumeren. Je creëert niets. Als volwassene kan je het wellicht niet meer verantwoorden voor jezelf om daarvan te genieten.Ben ook 30+ en ben ook uitgegeken op gamen. Als ik een filmpje kijk van Fortnite denk ik wel "ok tof, dat had ik leuk gevonden toen ik 21 was". Want een game als Soldier of Fortune 2 heb ik ook eindeloos gespeeld. Geweldig vond ik t. Toen..
Sommige oude games zoals Resident Evil 2, Grim Fandango, Curse of Money Island vind ik nog steeds leuk. Maar da's nostalgie, want het moment dat ik die ga spelen dan ben ik er na een kwartier weer klaar mee.

Veel games tegenwoordig hebben prachtige graphics, maar om eerlijk te zijn: ik heb het al een keer gespeeld in oudere vorm. Dat geldt voor Unreal Tournament bijvoorbeeld, maar ook voor Call of Duty en al die remakes zoals Crash bandicoot (heel leuk maar ok) en games als Spyro (tof) die ik op de Psx al tot in den treure heb gespeeld.Pak eens een nieuwe hobby op. Piano of gitaar spelen. Ga sporten, leer een nieuwe taal. Leer programmeren en maak een killer app. Ga bonsai bomen kweken. Er is zoveel meer dan computerspelletjes.Je kan ook over een paar jaar voor weinig een Ps4 kopen op marktplaats i.p.v nu de hoofdprijs te betalen. Heb ik ook met een Wii gedaan vorig jaar. Gemod en allemaal games erop gezet. Was leuk, voor drie weken... toen heb ik m ook weer in de kast gezet...

[ Voor 36% gewijzigd door Joe-star op 01-03-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 14:56
inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:25:

Ik was helemaal vergeten dat ik vorig jaar geen vakantie heb genomen, totdat een collega mij eraan herinnerde. Daar moet ook wat aan gedaan worden. Denk dat dat mij wel een boost gaat geven bij het vinden van nieuwe interesses.
Gamen moet geen streven zijn. Plezier maken / hebben in het leven wel. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat jij alle voldoening die je nodig hebt uit je werk haalt maar dat zou best uniek zijn. In je laatste reactie schrijf je dat je een aantal hobby's hebt die je (weer) wilt oppakken. Goed idee! Ik weet niet of je een relatie hebt maar dat zou al een stuk schelen denk ik, dan heb je al snel tijd te kort. Ik zou zeggen zorg dat je te weinig vakantiedagen hebt, dat lijkt me een mooi streven. Ga misschien op een groepsreis als je geen reispartner kunt vinden? Succes in ieder geval.

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Iedere keer als ik de topic titel lees, zie ik een sip jongetje met waterige oogjes in een hoekje zitten.

Waarom wil je iets als je het niet leuk vindt, vraag ik me dan af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Metalfreak

Hoije woh!

Als ik dit lees, gaan bij mij echt alle alarmbellen rinkelen... Het is niet gezond om continu door te blijven gaan met werk.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geen zin in gamen loopt uit op self proclaimed M.D's die OP een depressie aanpraten.
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/LyJ6KPlrFdKnK/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
denk dat het probleem zit bij het "moeten" gevoel. Omdat je het leuk vond moet het nu ook leuk zijn. Voor mij hielp om meerdere dingen die ik leuk vind/vond te combineren. Af en toe lezen. dan weer eens een game spelen. dan weer een echt helemaal niks (languit op de bank) af en toe netflix, beetje sporten. af en toe een bakkie in de stad. Dan ga je vanzelf de zaken die je het leukst vindt "meer"doen. Ik sport nu veel meer en ben meer buiten om daar "niks" te doen. Gewoon stukje lopen enzo.

Of dit voor ju helpt weet ik natuurlijk niet, maar mij heeft het erg geholpen. en laat los dat er dingen "moeten" je "wilt" dingen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:06:
Geen zin in gamen loopt uit op self proclaimed M.D's die OP een depressie aanpraten.
[afbeelding]
Ja klopt er zitten al teveel zelfgediagnosticeerde depressieve of ocd mensen. Vandaar dat ik dat overlaat aan een arts/psycholoog.
bram1984 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:55:
Iedere keer als ik de topic titel lees, zie ik een sip jongetje met waterige oogjes in een hoekje zitten.

Waarom wil je iets als je het niet leuk vindt, vraag ik me dan af.
Omdat je er ettelijke jaren plezier van hebt gehad? En je hebt er al een beeld van maar dat is natuurlijk een stereotype. Denk meer aan een Indiaan die één traantje laat rollen dan 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Ja klopt er zitten al teveel zelfgediagnosticeerde depressieve of ocd mensen. Vandaar dat ik dat overlaat aan een arts/psycholoog.

[...]

Omdat je er ettelijke jaren plezier van hebt gehad? En je hebt er al een beeld van maar dat is natuurlijk een stereotype. Denk meer aan een Indiaan die één traantje laat rollen dan 😅.
Misschien doe je er goed aan om eens lid te worden van een sportclub. Al ga je tafeltennissen. Op die manier leer je ook weer mensen kennen en kan je iets anders doen dan achter een beeldscherm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJschr
  • Laatst online: 19-02-2022
Joe-star schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:53:
Ben ook 30+ en ben ook uitgegeken op gamen. Als ik een filmpje kijk van Fortnite denk ik wel "ok tof, dat had ik leuk gevonden toen ik 21 was". Want een game als Soldier of Fortune 2 heb ik ook eindeloos gespeeld. Geweldig vond ik t.
Haha ik had exact dezelfde gedachte toen ik Fortnite voorbij zag komen :)

@TS: Een andere hobby of bijvoorbeeld een sport proberen. Of een leuke reis maken. Of wat ook helpt is gewoonweg op iedere uitnodiging die je krijgt (met gezond verstand) 'Ja' zeggen. Vergt wat lef, maar dan ga je andere dingen doen en kom je ongetwijfeld iets tegen wat je leuk vind, waar je op dit moment nog niet bij stil staat. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Anoniem: 36835 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:06:
[afbeelding]
Dit maar ook het aanmaken van een topic over iets wat je niet meer leuk vind snap ik niet zo goed. Is het een schreeuw om aandacht wellicht.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
... wow... en ik dacht dat ik iets mankeerde omdat ik gamen helemaal niet leuk vnd... enige dat ik kan opbrengen is mariokarten met de kids en soms bowlen op de WII...

computer games? Ik vind er werkelijk geen ene reet aan.

En neen dat is NIET erg en ook niet eng.

Er stond ergens het advies om een vriendin te "nemen" en je te vermenigvuldigen... dat "nemen" is leuker dan het vermenigvuldigen.. ik bedoel... blijf vooral eerst oefenen... is namelijk best leuk.
Vermenigvuldigen kan altijd nog.

In ieder geval... kom van die bank af en ga wat doen... sporten door de week en kroeg in het weekend... ga es een analoog spelletje doen... schaken, dammen, darten... je hoeft niet te zoeken naar tegenstanders... als vrijwilliger kun je meteen beginnen bij het bejaardentheuis... ze zullen je heel dankbaar zijn... ga sporten, raak er bij betrokken, ga jeugd begeleiden... kom ook vooral veel buiten... ja ook met kutweer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Dit maar ook het aanmaken van een topic over iets wat je niet meer leuk vind snap ik niet zo goed. Is het een schreeuw om aandacht wellicht.
Nee, het is geen schreeuw om aandacht. Het is meer een vraagstuk waarbij hulp wordt gezocht van andere omdat ik geen richting aan mezelf kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Nee, het is geen schreeuw om aandacht. Het is meer een vraagstuk waarbij hulp wordt gezocht van andere omdat ik geen richting aan mezelf kan geven.
Denk als je je zelf geen richting kan geven je met een heel ander vraagstuk zit dan het wel of niet gamen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*knip*
Je kan er een flauwe reactie op geven maar ik zie in de praktijk meer dan genoeg mensen die doorgaan tot ze niet meer kunnen en pas achteraf merken dat de signalen dat het niet goed ging er al maanden waren. En ik zie hier TS ook een aantal dingen noemen die signalen zijn om toch eens wat beter naar de situatie te kijken.
Dat heeft verder niks met het aanpraten van een depressie te maken, het is puur een waarschuwing om eens iets beter te kijken naar het onderliggende probleem. Simpelweg games niet meer leuk vinden is doorgaans ook geen reden om een topic te openen, dat doe je pas als je daarnaast geen andere tijdsbestedingen hebt.

*op de man hoeft ook niet

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 03-03-2018 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wel overwogen om elektronica te leren beetje solderen, gameboys repareren. Misschien dat dat leuker is dan ik denk?
Dat is zeker leuker dan gamen.

Ik weet niet of je Maslow kent, die heeft een hele bekende piramide bedacht, ooit. Daarin zijn laag 3, 4 en 5 ontzettend belangrijk. Precies de lagen waar je kennelijk nu iets in mist.

Het spelen van een spelletje is leuk, als ontspanning. Voor mij is het repareren van een laptop, een PC of een ander stuk elektronica best wel een uitdaging, keer op keer. Daar word ik blij van én de persoon van die het apparaat is wordt er ook blij van als het goed is.

Nieuwe dingen proberen zoals het open trekken van apparaten om ze te repareren is leuk, vaak leer je er meer van dan je denkt. Soms levert het nog een extra centje op en, wat ook niet onbelangrijk is, stuk is het toch al dus het kan vaak alleen maar beter worden.

Zoals je gewend was was het routine: eat, sleep, work, game repeat. Je gamen is een soort verplichting geworden. Alles wat verplicht is is doorgaans niet heel erg lang heel leuk.

Dus ja, tijd voor wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
Tsurany schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:29:
Ik miste de armchair mentaal specialist al! Gelukkig hebben we hier iemand die je precies kan vertellen wat er aan de hand is. Totaal geen verschuivende behoeftes/wensen/ etc, nope het is gewoon depressie :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

corset schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:43:
[...]

Ik miste de armchair mentaal specialist al! Gelukkig hebben we hier iemand die je precies kan vertellen wat er aan de hand is. Totaal geen verschuivende behoeftes/wensen/ etc, nope het is gewoon depressie :+
Wellicht die post nog een keer lezen voordat je zo'n ontzettend domme reactie geeft. Ik zeg namelijk nergens dat het een depressie is of dat er überhaupt iets mis is, enkel dat het een signaal kan zijn. Wellicht is er helemaal niks aan de hand, dan heb ik wat tijd verspild. Wellicht is er wel wat aan de hand en wordt dat opgepikt voordat het erger kan worden.
Waarschijnlijk heb jij nooit meegemaakt dat depressie met iemand kan doen, zodra je dat namelijk wel hebt gedaan wordt je er een stuk alerter op en zal je nooit lachen om zulke goedbedoelde reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

niet trollen aub...

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 01-03-2018 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Maar even zonder gekheid. Waar depressieve gevoelens ook vandaan mogen komen, de oplossing ligt absoluut niet in gamen of bingwatchen. Je moet juist onder de mensen zijn en perspectief zoeken. Spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Ga sporten. Een sport die je van de basis onder de knie moet krijgen. Waar je zowel je lijf als geest bij nodig hebt. Zal wel even duren voordat je voldoening in kunt vinden. Maar als de eerste succes er zijn geeft dat een kick. Succes verder wat je ook gaat doen. oOo

Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Snowger schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:49:
Ga sporten. Een sport die je van de basis onder de knie moet krijgen. Waar je zowel je lijf als geest bij nodig hebt. Zal wel even duren voordat je voldoening in kunt vinden. Maar als de eerste succes er zijn geeft dat een kick. Succes verder wat je ook gaat doen. oOo
Sorry, maar dit vind ik ook altijd zo'n dooddoener door mensen die vooral zelf sporten helemaal geweldig vinden en vooral hun eigen religie willen prediken. Het kan ook echt zijn dat sporten je écht niet ligt. Ik spreek dan nu wel uit eigen ervaring, heb alles geprobeerd, maar kan het nooit langer dan een half jaar leuk vinden. Ik kon tot vorig jaar ook 10km hardlopen, maar van de ene op de andere dag gestopt omdat ik er echt he-le-maal klaar mee was en het een verplichting werd die als een baksteen om mijn nek bleef hangen. Ik heb gewoon dat euforisch gevoel over sporten niet, ondank dat ik echt wel weet dat het wel goed voor me is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja je geeft aan dat je een drukke baan hebt dus volgens mij ben je gewoon moe / op na een werkdag. Dan wil je niet meer gamen omdat je gewoon geen puf meer hebt.

Soms heb ik het ook wel eens hoor waarbij ik dan soms alleen even een spel opstart voor de dagelijkse bonus (cod wwii). Daarna sluit ik hem weer af.

Wat hier ook al gezegd is maar gamen is geen verplichting. Je moet niet gamen. Daarbij is het echt geen schande dat je er even geen zin in hebt.

Ik zou wel iets zoeken naar iets waar je wel weer energie van krijgt of waar je naar uitkijkt. Een sport of nieuwe hobby zou je weer wat energie kunnen geven. Misschien heb je altijd al eens mooie fotos willen maken maar daar nooit iets mee gedaan. Of vind je dat je wat fitter moet worden en schrijf je jezelf in bij een sportschool of sportclub.

Misschien dat dit nieuwe energie geeft die je denk ik wel kunt gebruiken.

@Metalfreak Ik sport ook niet althans nu even niet met die kou. Ik wil binnenkort ook weer wat fitter worden door te gaan hardlopen. Soms moet je ook gewoon je energie kwijtraken. De ene doet dat via gamen de andere via hardlopen oid.

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 01-03-2018 16:00 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:53:
[...]

Sorry, maar dit vind ik ook altijd zo'n dooddoener door mensen die vooral zelf sporten helemaal geweldig vinden en vooral hun eigen religie willen prediken. Het kan ook echt zijn dat sporten je écht niet ligt. Ik spreek dan nu wel uit eigen ervaring, heb alles geprobeerd, maar kan het nooit langer dan een half jaar leuk vinden. Ik kon tot vorig jaar ook 10km hardlopen, maar van de ene op de andere dag gestopt omdat ik er echt he-le-maal klaar mee was en het een verplichting werd die als een baksteen om mijn nek bleef hangen. Ik heb gewoon dat euforisch gevoel over sporten niet, ondank dat ik echt wel weet dat het wel goed voor me is.
Alleen naar de fitness gaan en daar een beetje gewichten optillen of rondjes in de wijk lopen, daar wordt je inderdaad niet gelukkig van want je zal het niet volhouden. Maar elke gemeentegids staat vol met clubs waar je mensen kan leren kennen, waarmee je dan nadien nog wat mee kan gaan drinken, waar je een band mee kan opbouwen, waarmee je... wellicht samen dan een keer kan gaan gamen. In onze individualistische maatschappij moet je als werkende wel zoiets doen. meetup.com al eens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 23:29
[...]

[...]

De game kwaliteit is belachelijk omlaag gegaan.
Mocht je wat proberen, probeer ps2 games ofzo.
Tegenwoordig is het allemaal money grubbing rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Frostbite schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:57:
Tja je geeft aan dat je een drukke baan hebt dus volgens mij ben je gewoon moe / op na een werkdag. Dan wil je niet meer gamen omdat je gewoon geen puf meer hebt.

Soms heb ik het ook wel eens hoor waarbij ik dan soms alleen even een spel opstart voor de dagelijkse bonus (cod wwii). Daarna sluit ik hem weer af.

Wat hier ook al gezegd is maar gamen is geen verplichting. Je moet niet gamen. Daarbij is het echt geen schande dat je er even geen zin in hebt.

Ik zou wel iets zoeken naar iets waar je wel weer energie van krijgt of waar je naar uitkijkt. Een sport of nieuwe hobby zou je weer wat energie kunnen geven. Misschien heb je altijd al eens mooie fotos willen maken maar daar nooit iets mee gedaan. Of vind je dat je wat fitter moet worden en schrijf je jezelf in bij een sportschool of sportclub.

Misschien dat dit nieuwe energie geeft die je denk ik wel kunt gebruiken.

@Metalfreak Ik sport ook niet althans nu even niet met die kou. Ik wil binnenkort ook weer wat fitter worden door te gaan hardlopen. Soms moet je ook gewoon je energie kwijtraken. De ene doet dat via gamen de andere via hardlopen oid.
Precies dit dus. Geen geklaag over depressie, gewoon tekenen van menselijk zijn. Dat kan namelijk ook :+

@inf3rno89 ik ken het gevoel compleet. Ik mis het gamen, maar ik heb er minder en minder behoefte aan. Meestal omdat ik compleet kapot van m'n werk thuis kom. Ik speel nu wat meer board/card games, dat helpt me aan mijn game behoefte, en het is een keer wat anders. :)

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 01-03-2018 16:08 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Persoonlijk:

Ben blij dat ik niet zo ontiegelijk verslaafd meer ben aan gamen. 2011-2013 was het echt uren en uren achter elkaar gamen. Volgens mij in 1 jaar meer dan 600 uur aan BF3 gestopt, en dat is exclusief FIFA wat ik zeker 2x meer deed.

Heb nu andere hobby's gevonden bijvoorbeeld:

Gundam model kits en Pokemon TCG. En vind dat veel leuker dan continu gamen. Ik organiseer zelfs sinds november mijn eigen pokemon league. Vooral met Pokemon TCG kom je met veel mensen in contact zowel fysiek als online.

Gundam kits (hobby modelbouw) is erg rustgevend en erg leuk om te doen. Kost ook niet ontzettend duur, en het eindresultaat is prachtig (als je het niet verkloot :+ )

De kwaliteit van AAA games gaat ook jaarlijks achteruit. Natuurlijk heb je er diamanten tussen zitten, maar zeker minder als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
iPodKiller schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:14:
Persoonlijk:

Ben blij dat ik niet zo ontiegelijk verslaafd meer ben aan gamen. 2011-2013 was het echt uren en uren achter elkaar gamen. Volgens mij in 1 jaar meer dan 600 uur aan BF3 gestopt, en dat is exclusief FIFA wat ik zeker 2x meer deed.

Heb nu andere hobby's gevonden bijvoorbeeld:

Gundam model kits en Pokemon TCG. En vind dat veel leuker dan continu gamen. Ik organiseer zelfs sinds november mijn eigen pokemon league. Vooral met Pokemon TCG kom je met veel mensen in contact zowel fysiek als online.

Gundam kits (hobby modelbouw) is erg rustgevend en erg leuk om te doen. Kost ook niet ontzettend duur, en het eindresultaat is prachtig (als je het niet verkloot :+ )

De kwaliteit van AAA games gaat ook jaarlijks achteruit. Natuurlijk heb je er diamanten tussen zitten, maar zeker minder als vroeger.
Niet echt on-topic, maar 600 uur in een jaar is toch niet zo bijzonder? Dat is 6x een gemiddelde Assassin's Creed game uitspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

bram1984 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:17:
[...]

Niet echt on-topic, maar 600 uur in een jaar is toch niet zo bijzonder? Dat is 6x een gemiddelde Assassin's Creed game uitspelen.
Nee, is niet bijzonder alleenstaand Dat is toch wel iedere dag minstens 1,5-2 uur voor 1 game. (Exclusief andere games wat ik al heb gezegd). Dan heb ik het wel over sessies van 4-5 uur per dag. Vind ik, imho redelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

iPodKiller schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Nee, is niet bijzonder alleenstaand Dat is toch wel iedere dag minstens 1,5-2 uur voor 1 game. (Exclusief andere games wat ik al heb gezegd). Dan heb ik het wel over sessies van 4-5 uur per dag. Vind ik, imho redelijk veel.
Mjah, hobby's kosten nou eenmaal veel tijd. Of je nou lekker gaat gamen of een andere doelloze hobby neemt, alles kost tijd en geld. En uiteindelijk is vrijwel elke hobby doelloos. Ik kan wel een maatschappelijk geaccepteerde hobby gaan zoeken en hier 1,5 uur per dag instoppen, maar uiteindelijk vermaak ik me het meest met gamen. Overigens is 7 uur totaal per dag wel wat veel...maar ook dat geldt weer voor elke hobby. Als je elke dag 7 uur gaat breien wordt je ook raar aangekeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Ebayzo op 01-03-2018 16:32 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:17:
[...]

...600 uur voor 1 game, daarnaast dus andere games. Precies zoals de persoon zegt ;) En ja, dat is best veel als je ernaast nog andere games speelt. Dat het voor jou normaal is, wil niet zeggen dat het de standaard is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
600 uur? wannabe!

Tip voor TS: Lekker gamen als je er zin in heb, en ga anders gewoon Tinderen of Grindr. Mocht dat niet lukken kun je het altijd nog betaald doen bij een doktor of escort.

Even zonder dollen. Accepteer dat gamen nu even je ding niet is, en ga iets anders ondernemen. (of het nu naar een dokter gaan is , of sporten) maar DOE IETS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• varzgul
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik herken je gevoel heel goed. Ik ben zelf 29, en kan me goed vinden in jouw verhaal. Ook ik speelde jarenlang met plezier allerlei games van verschillende genres, en met name zelfs nog FPS op topniveau. Ik heb nu sinds een jaar of 3-4 een mooie voltijdbaan, een vrouw en kind, eigen huis. PC gaming was altijd mijn favoriet; in mijn tienerjaren gamede ik wel 10-12 uur per dag. Nu kan ik dat, sowieso qua tijd, maar ook qua gevoel bij gamen, niet meer opbrengen. Ik vind games nog steeds interessant. Ik kan uren YouTube videos kijken of streams op Twitch, dat vind ik vaak leuker dan zelf te gamen. Toch knaagt het telkens weer, zet ik weer een game aan en vervolgens na een uurtje weer uit. Ik gun mezelf de tijd niet om er lekker in te komen, want ik heb ook nog zoveel andere verantwoordelijkheden in het leven.

Ik ben desondanks een beetje de console gaming opnieuw gaan heruitvinden voor mezelf en dat trok me wel aan. Niet te serieus, zo af en toe een uurtje of 2 op een avond, heerlijk. Mis ik de tijden van vroeger? Jawel. Maar er is zoveel in mijn leven bijgekomen wat ook mijn interesse wekt (en vooral mijn tijd opslokt). Ik ben het gaan leren loslaten, en uiteindelijk heb ik geaccepteerd dat gaming nog wel onderdeel zal blijven van mijn leven (in meer of mindere mate), maar het zou bij lange na niet meer moeten zijn wat het vroeger voor me was. En daar heb ik vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ebayzo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:28:
[...]
En uiteindelijk is vrijwel elke hobby doelloos.
Nouja, je kan ook nuttige hobby's hebben die je in je professionele carrière wel nodig kunt hebben. Of het nou persoonlijke skills zijn of gewoon echt kennis van onderwerpen/software/hardware.

Je hobby zou maar net netwerkapparatuur , Adobe programma's (gebruik zelf vaak al jaren photoshop) o.i.d. zijn. Het is maar net waar je interesses liggen.

Het organiseren van een Pokemon league, je moet instructies kunnen geven aan kinderen bijvoorbeeld die het echt nooit gespeeld hebben, wat kan nog knap lastig zijn. Niet iedereen kan dat.
Zou er wss meer geweest zijn als DICE eens goede servers had destijds en het spel niet elke keer ging crashen :+

[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 01-03-2018 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
Ik heb precies hetzelfde gehad / heb ik nog. Altijd gegamed, maar ondertussen (ben 33) getrouwd, eigen zaak, andere prioriteiten. Veel games vind ik simpelweg niet leuk meer, welke ik vroeger echt mega veel speelde.

Dingen als Trackmania, OpenTTD, andere sims (Simcity, Cities Skylines, Planet Coaster, etc...). Ik probeer het af en toe nog, maar na 10 minuten zet ik ze allemaal alweer af. Geen creativiteit meer in te vinden.

Het rare is dat ik Zelda BOTW en Mario Odyssey wel helemaal grijs gespeeld heb op de Switch in de tussentijd.

Overigens heb ik me ondertussen wel in andere hobbies gevonden. Naast de vele sociale dingen die ik doe met de vrouw en vrienden (kroegen, spelletjes avonden, reizen) klus en speel ik tegenwoordig veel op flipperkasten. (Klussen aan oude kasten is echt een keer wat anders als de hele dag met mijn neus in het scherm zitten, dat doe ik op mijn werk al genoeg)
Ook klus ik veel in huis, ja, ook als hobby en nee, zeker niet zoals "Help, mijn man is klusser".

Heel af en toe komt er nog een game langs die mijn aandacht trekt en waar ik wat tijd voor maak, maar dat is niet meer in de orde van grootte van vroeger, meestal ben ik na een uur of 20 tot 40 wel uitgespeeld met games.

/edit: Oh, overigens is gamen niet het enige wat veel minder is geworden. Ik ben ook volledig gestopt met muziek als hobby. Ik draaide vroeger veel en produceerde regelmatig muziek, maar de zin daarin is volledig weg.

[ Voor 8% gewijzigd door OverSoft op 01-03-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:52
Ik ben over enkele maanden 40, heb twee kinderen waarvan de oudste bijna tiener is (en groot gaming fan overigens) en herken mij hier volledig in;

Ik was een grote fan van gaming - al vanaf jonge leeftijd. Begonnen met een ZX Spectrum, later PC's en vanaf de 486 fully hooked op Wolfenstein 3D en Doom. Tot zo'n 5 jaar geleden... Stress van werk, drukte van gezin - ik weet het niet - maar de lol is eraf. Ik heb mijn Xbox360 toen overgedragen aan mijn zoon en mijn PC kom ik al jaren niet meer op. Zelfs de aanschaf van PS4 en Xbox One zijn alleen mijn kinderen echt blij van geworden. Ik zet 't aan - ik start iets op en kom er na 10 minuten achter dat ik er al klaar mee ben.... Netflix of een movie it is.... passief....

Depressief? Nee.... maar ik vind't wel jammer dat ik er niet meer van kan genieten...

Gravity sucks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Laatst online: 21-06 21:08

Dennis de Vries

Redacteur
Ik had hetzelfde 'probleem' als jou, toen heb ik mijn PS4 verkocht en ben ik overgestapt naar de Switch. Verder ben ik nu ook drukker in andere opzichten (sport, werk) wat er voor zorgt dat er minder uurtjes over blijven om te gamen. Dit samen maakte het weer echt leuk. Voelt als een stukje stress-relief in plaats van domweg tijd doden en half vervelen.

Vooral met de games op de Switch, daar word ik echt vrolijk van in tegenstelling tot sommige titels op andere consoles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 13:22

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik heb zo even een periode gehad en nu ik erbij stil sta moet dat ook rond mijn 30'ste geweest zijn...alhoewel, het was 1 à 2 jaar ervoor...

Het was de periode dat ik m'n Xbox360 heb weg gedaan. Ik heb weliswaar altijd andere hobby's gehad die die leemte opvulden maar idd. ik herinner me nog goed dat het gamen me niks meer zei en dat ik merkte dat de enige keren dat m'n Xbox aan stond was toen er vrienden in huis waren om eens tegen elkaar te racen en wanneer ik het ding mee nam bij een maat, uiteindelijk heb ik hem daar gewoon laten staan en mijn XboxLive account stopgezet...

FastForward 6 à 7 jaar en I'm back with a vengeance!! >:)

Eigenlijk is het gamen er per toeval terug in geslopen: eind 2015 was de kaars van m'n toenmalige HP laptop definitief uit. Hehe, pun very intended want ik had het ding op een laptopstatief zonder op te letten boven een brandende kaars gezet om plaats te hebben om meeneemchinees te eten op de salontafel, onderkant was gesmolten tegen dat ik het door had/verbrand plastic rook.

...dus ik moest op zoek naar een vervanger en dacht: van de eerste keer een performante laptop (voor 2015 standaarden that is) en dat was dat: het werd een Asus ROG en jawel... alhoewel het vooral toekomstbestendigheid was waarom ik een laptop met die specs kocht, was het leuk meegenomen dat het games kon draaien... (her)begonnen met RTS... (waar ik voor mijn Xbox-periode ook al mee bezig was, bvb. Homeworld franchise)
En al snel had ik de microbe weer te pakken...

Nu is alles wat gestabiliseerd: 'bingegamen' zoals in de gloriedagen met m'n Xbox (Original en later 360) gebeurt niet meer, toen had ik ook wat meer tijd (geen kind bvb. :) )maar ik speel toch wekelijks nog een uur of 8 à 10, vooral in het weekend, soms speel ik een weeklang totaal niet, om dan het volgende weekend 2 dagen op rij van 21u tot 03u te gamen.
Als ik al eens een pareltje ontdek of herontdek (zoals Subnautica onlangs) dan zit de regelmaat er weer goed in en game ik -wanneer dat kan- ook op weekdagen 's avonds, dat duurt dan een paar weken om dan weer te stabiliseren tot enkel vrije weekendavonden. (ik game niet graag in de week omdat de tijd dan echt vliegt en ik heb m'n slaap nodig :Y )

Gamen is nu iets voor die zeldzame momenten dat ik 1) niks anders te doen heb en 2) nog niet te afgepeigerd ben om aan die laptop te gaan zitten.

Maar ik mis het toch wel: dat console-gamen op de bank... Ik weet het, het kàn met een laptop ook, op tv, met controller... Maar het is toch niet hetzelfde gemak als met een console die je aanduwt en meteen vertrokken bent dus ik twijfel toch om me terug een console aan te schaffen... Ben er nog niet uit de welke...
Heb nu een -nog onafgewerkte- mancave dus het zou ideaal zijn...

Ook weer typisch: als je dan op het moment in je leven komt dat je je eindelijk technisch kan installeren om te gamen op een speciaal daarvoor voorziene en ingerichte ruimte in je eigen huis zonder daar een financiële kater aan over te houden... ...heb je geen tijd meer om te gamen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 10:05
corset schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:43:
[...]

verschuivende behoeftes/wensen/
Hij heeft het niet over verschuivende behoeftes, maar over een stressvolle baan + geen plezier uit dingen die dat eerst wel deden (2 belangrijke factoren conform depressie handboek). /winterdipje kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:13:
[...]
[...]
Dat lijkt me ook. Ik denk dat deze reacties getriggered zijn door je opmerking: "Verder heb ik ook nergens anders zin in". I.c.m. stress op het werk, is het niet gek om richting burn out o.i.d. te gaan denken. Je moet natuurlijk zelf initieel bedenken of dat enigszins realistisch is, maar bij twijfel vlot hulp zoeken. Goed bedoeld advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-06 09:37

Qu3st

@inf3rno89 Wat vind je van bordspellen? Als je dit leuk vind, maar je hebt geen vaste groep om dit te spelen zoek een bordspellen winkel in de buurt. Vraag of zij avonden organiseren. Zij zullen meestal een vaste avond hebben, en jij hebt er weer een mooie nieuwe hobby bij :) met een sociaal aspect er ook nog eens bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 01-03-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:13
Ben 33 en geniet ook niet meer zo van het gamen, een potje gamen op de bank met een maat en een biertje is wel leuk, maar tegenwoordig heb je nog maar weinig couch games.

Op de PC vermaak ik me nog met COH2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Joe-star schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Alleen naar de fitness gaan en daar een beetje gewichten optillen of rondjes in de wijk lopen, daar wordt je inderdaad niet gelukkig van want je zal het niet volhouden. Maar elke gemeentegids staat vol met clubs waar je mensen kan leren kennen, waarmee je dan nadien nog wat mee kan gaan drinken, waar je een band mee kan opbouwen, waarmee je... wellicht samen dan een keer kan gaan gamen. In onze individualistische maatschappij moet je als werkende wel zoiets doen. meetup.com al eens gezien?
Meetup.com is leuk in de Randstad misschien, hier in de buurt werkt het in elk geval niet. De dichtstbijzijnde meetings zijn minimaal 75km verderop. Maar nogmaals sport moet je wel liggen, als je de sportclub als een verplichting en daardoor blok aan de been gaat zien, haak je ook snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:43:
[...]

Meetup.com is leuk in de Randstad misschien, hier in de buurt werkt het in elk geval niet. De dichtstbijzijnde meetings zijn minimaal 75km verderop. Maar nogmaals sport moet je wel liggen, als je de sportclub als een verplichting en daardoor blok aan de been gaat zien, haak je ook snel af.
True. Ik houd zelf ook niet van sportclubs. Maar je kan wel iets anders doen. Misschien bij een vogelclub, schaakvereniging. Ja, klinkt wel oudbollig allemaal, maar kan leuk zijn als je eenmaal in dat wereldje zit. Ik heb een tijdje een Languagecafé bezocht. Dan ga je gewoon vreemde talen spreken met natives. In mijn geval was dat dan voornamelijk Duits, maar er zijn ook native Spanjaarden die Nederlands willen leren. En ik heb ook een tijdje salsacursussen gedaan. Die feestjes zijn leuk, de vrouwen die daar komen zijn best knap, dus als je nog geen vriendin hebt is dat misschien een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:00
Redelijk herkenbaar wel. Ik gamede vroeger redelijk veel, zo'n 2 uur per dag. Had nooit geld voor spelletjes als student zijnde, en kon niet wachten om 's avonds weer tournamentjes te spelen online in RTS games o.i.d. na mijn colleges.

Nu jaren later, huis, eigen bedrijf, etc, heb ik veel spellen, maar speel ze nauwelijks. Soms op kantoor kijk ik uit om een avondje te gamen. Vervolgens kom ik thuis en luister ik liever op de bank een muziekje met een biertje.

Sowieso merk ik dat ik gewoon niet meer single player games kan spelen. Enkele uitzondering was The Witcher 3, wat me gewoon greep. Ik merk dat wanneer je tig uur werkt op een dag, ik persoonlijk in ieder geval 's avonds toch nog behoefte aan sociaal contact heb. Dan al niet met mijn vriendin, dan wel een vriend o.i.d.

Eigenlijk hebben al mijn vrienden hetzelfde, we hebben als groep een aantal games gekocht, en spelen dat doordeweeks soms via Skype, o.i.d. Denk aan BF1, COH2, etc. Het gaat eigenlijk meer om het even elkaar spreken dan het gamen zelf, maar is erg leuk om te doen af en toe. Maar ook dat kan variëren van 3 keer in de week naar 1 keer in de 2 maanden. Kwestie van ouder worden denk ik. Zelf vind ik het niet zo erg, ik hecht meer waarde aan sociaal contact en leuke herinneringen / momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpnuker
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-03 21:02

phpnuker

Lynx83

Ik ken het.. probeer vaker naar buiten te gaan.

This too shall Pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

De enige constante in het leven is verandering. Vroeger speelde ik veel games, omdat ik goed in was en vanwege escapisme. Nu heb ik me langzaam uit het escapisme weten te halen, en is de charme er wel vanaf. Plus interesseer ik me vooral in 2D, eenvoudig in te komen, mogelijkheid tot korte én langdurige sessies, creatieve spellen, het moet 'het' hebben anders hoeft het niet van mij. Dan valt 99,9% van de games sowieso af.

Je zegt dat je het vaarwel moet zeggen. Waarom? Kijk hoe het gaat, misschien denk je er over een tijd weer anders over. Ik heb me gestort op veel zaken, dan deed ik dat een aantal jaren en dan was ik er klaar mee, hup naar de volgende. Sommige bleven tot nu interessant, andere hadden een dip van een paar maanden/paar jaar, weer anderen heb ik nooit of slechts af en toe meer gedaan.

Het leven zit zo vol mogelijkheden, zeker in Nederland. Doe eens gek! Ga allerlei hobby's of sporten proberen, ga weer dikke boeken lezen, ga naar bordspelavonden, kijk eens wat er is en waar je écht vrolijk van wordt. Op je reet zitten en Netflixen mag natuurlijk ook, al zou ik dat niet aanraden om dat als 'hobby' te nemen, hoogstens om bij te komen. En als je de hele tijd alleen maar behoefte hebt om bij te komen, kijk eens of je iets aan je baan kan veranderen: vragen om andere klussen, minder werken, of toch even kijken naar een andere baan (met al dan niet wat minder uren).

Succes ermee :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 14:53
Het komt en gaat. Ik ben bijna 45, begonnen eind jaren 70 met Pong/Atari2600, C64 (elke week nieuwe games!), later de begintijden van de 3dfx kaarten en lan parties, maar toen was het over.
Werk, samenwonen, kids (1 dochter en 1 zoon, beide tieners en ook wel gek van gamen), voor mij kwam sporten er een beetje voor in de plaats en meer passief films/series.
Maar het laatste anderhalf jaar wil ik toch nog weleens weer ff een paar uurtjes een spel oppakken, vooral games als Witcher 3, Fallout 4 en nu Kingdom Come.
Kids zijn wat ouder en gaan hun eigen weg, dus pappa wat meer tijd voor zichzelf. Maar merk wel dat het minder is dan voorheen, er zijn gewoon meer dingen bij gekomen. Is prima zo, beetje afwisseling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
Joe-star schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:53:
Gamen is escapisme + consumeren. Je creëert niets.
Op m'n werk ben ik al de hele dag (waarde) aan het creëren. Dus mag ik even 's avonds eens lekker consumeren ipv produceren? Daar is echt niets mis mee!

Daarnaast houdt het mijn brein en reflectievermogen scherp i.t.t. tv kijken of een boek lezen, wat de meeste "normale" volwassenen na het werk doen.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 01-03-2018 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:29
inf3rno89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:32:
[...]
.... Het is meer een vraagstuk waarbij hulp wordt gezocht van andere omdat ik geen richting aan mezelf kan geven.
Gefeliciteerd, je gaat vragen stellen...
Het duurt meestal een tijdje voor je doorhebt, dat je zelf je oplossing en "richting" maakt.
Doe rustig aan, merk dat je je hart kan volgen, laat je geen richting opduwen.
En besef misschien de ondraaglijke lichtheid van het zijn.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
goh, wat grappig. not.

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 02-03-2018 07:06 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
CyberMania schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:20:
[...]

Op m'n werk ben ik al de hele dag (waarde) aan het creëren. Dus mag ik even 's avonds eens lekker consumeren ipv produceren? Daar is echt niets mis mee!

Daarnaast houdt het mijn brein en reflectievermogen scherp i.t.t. tv kijken of een boek lezen, wat de meeste "normale" volwassenen na het werk doen.
Hoeft niet verkeerd te zijn. Holbewoners hielden ervan om in het vuur te staren, maakte ze lekker rustig.
Maar voor bepaalde mensen is iets actievers nodig dan consumeren. Iets wat meer voldoening geeft op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Probeer eens VR, hiermee heb ik het gamen opnieuw ontdekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Ikzelf had onlangs een soort gelijke topic, ik ben 34 en weer helemaal gestort op het skaten nu dagelijks en in de weekenden 1 tot 2 uur per keer in het skatepark.

Mijn zoontje is 7 en die gaat lekker mee skateboarden, ik ben nu fysiek moe en bevredigd want ik gebruik mijn lichaam ten volle, krijg goeie porties adreline en leer nieuwe tricks. Daarnast is het enorm tof om oude vrienden weer terug te zien in de skateparks en samen lekker auwehoeren en skaten. plus ik kom weer terug in een fatsoenlijke shape waar ik weer blij met me lichaam kan zijn.

Nu ben ik lichamelijk voldaan aan de eind van de dag en heb ik weinig behoefte aan gaming etc, in de late uurtjes in de weekenden spee ik fortnite en kijk ik youtubers gameplay als een vorm van ontspanning.

Het is gewoon zo dat we bijna iedere vorm van gaming al ervaren hebben met onze + 20 jaren internet/gaming ervaring, er is niets nieuws onder de zon, het is eerder een simplified en saaier online community geworden dat nu eenmaal simpele en makkelijke games wilt spelen. Games zijn gewoon over het algemeen niet zo boeiend meer met level systemen, pay 2 win, lootboxen, DLCs en andere troep.

Ik raad aan zoveel mogelijk offline te gaan van social media etc in je vrije tijd. Op werk zit ik zoeizo vast dus ja dan maar tijd hebben voor tweakers :P

Doordat alles nu draaid om performance, KDRS, grind levels, unlocks etc kan je gewoon niet meer plezer hebben, nu moet je op je werk en in games performen door oa sociale druk en gewoon dingen die achter muren zitten waar je eerst een berg voor moet beklimmen en dat ten alle tijde word alles bijgehouden met rank lists etc. je word geobsedeerd met je scores etc ipv focusen op het gamen zoals in CS 1.5 waar veel servers in het begin geen ranks bijhielden etc, alles was weg en reset nadat je de server verliet, het maakte ook geen hol uit buiten de map round om wie waar stond in de rank.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 02-03-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Anoniem: 57942 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:41:

Het is gewoon zo dat we bijna iedere vorm van gaming al ervaren hebben met onze + 20 jaren internet/gaming ervaring, er is niets nieuws onder de zon, het is eerder een simplified en saaier online community geworden dat nu eenmaal simpele en makkelijke games wilt spelen. Games zijn gewoon over het algemeen niet zo boeiend meer met level systemen, pay 2 win, lootboxen, DLCs en andere troep.
Nou nee hoor, ik ben ook een dertiger - maar ik vermaak me nog prima met een (beperkt) aantal games hoor. Zo speel ik graag Overwatch of Rocket League - ondanks dat ik sinds de C64 en Philips P2000 al veel games heb gezien. En vorig jaar speelde ik ook nog GW2 en LoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 09:05
Herken het deels; het lijkt op veel herhaling van games die je vroeger al speelde; het nieuwe is er af. Aan de andere kant als je een drukke dag hebt gehad, ga je niet zware of snelle games spelen. Wellicht is een andere genre een idee om uit te gaan zoeken (als je toch wat wilt blijven gamen); bijvoorbeeld strategie games? Wat denk je van de nieuwe piratengame Sea of Thieves bijvoorbeeld? Of de console Nintendo Switch? Heeft leuke exclusieve games die je (eventueel naast je vrouw/vriendin) op de bank kunt spelen b.v., Mario, Splatoon 2, Zelda, Mario Kart (voor korte sessies) etc. Of je laat het gewoon even voor wat het is; even niet gamen :) als je sport niks vind; ben je bereid iets anders te willen leren? pak een camera en ga er op uit, ga een instrument leren n steek daar tijd in of pak gewoon een boek met informatie wat jij interessant vind en laat internet ff met rust? social media, smartphone, tablet etc.

[ Voor 7% gewijzigd door rudyman85 op 02-03-2018 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12

Sommige reacties hebben het over het spelen van verschillende genres, van multi- naar singleplayer. Het probleem is, dit heb ik allemaal geprobeerd. Heb multiplayer games na de zomer van 2017 laten vallen en gefocust op singleplayer. Daarna ook verschillende nieuwe genres geprobeerd zoals X-Com welke ik overigens super leuk vond. Daarna retro games als Super Mario World geprobeerd. Maar het is er gewoon niet meer. De magie is uitgeput. Zoals ik aan het begin van deze reactie schreef, het lijkt mij het best als ik een tijdje afstand neem van gamen en andere dingen zoek. Daarbij hoop ik wel dat de vlam weer aanwakkert later, zoals ik lees dat dat bij anderen ook is gebeurd.

Ik dank jullie allemaal voor jullie reacties. Ik kwam er zelf gewoon niet uit deze twee maanden en heb dan ook veel getwijfeld of ik dit hier moest posten. Dit heeft mij ontzettend geholpen.
Ik zou ook geen zin meer hebben om te gamen, als ik alleen maar SP zou spelen. Met alle respect voor mensen die dit wel gaaf vinden, ik haal er geen plezier meer uit. Teveel SP gespeeld op allerlei verschillende platformen en genres... Een vriend van me vindt het juist geweldig en speelt alleen maar SP bijna.

Bij mij is juist het MP gebeuren wat mij enorm blijft trekken. Je speelt tegen of met iemand anders die ook gewoon reallife thuis zit waar je via discord mee kunt praten. Gezelligheid en gameplezier is een geweldige combinatie.

Altijd maar alleen moeten gamen zou ik even volhouden met MP-games. Maar met SP-games ben ik er wel snel klaar mee.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-03-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
Maar.....je wil gamen maar je vindt het niet meer leuk? Dus je wil iets doen wat je niet meer leuk vind? Wil je het dan wel nog? Als je iets niet leuk vindt, dan moet je het toch ook niet meer willen? Je moet je niet verplicht gaan voelen om iets te doen wat je niet leuk vind.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 22:07
Ik ben zelf 32, ik heb ook een hele tijd gehad waarin ik totaal 0,0 interesse had in gamen.

Uiteindelijk kwam ik via m'n retrogame liefde weer terug en speel ik weer regelmatig een spelletje maar ik moet zeggen dat het niet meer zo obsessief is als dat het ooit was.

Ik merkte vooral dat het kwam doordat ik een ander leven begon te krijgen met vriendin, samenwonen etc dat ik juist het gamen weer begon te waarderen en nu weer regelmatig speel.

Wat me vooral is opgevallen is dat ik het minder begon te waarderen wanneer ik " verplicht" de PS4 weer aanslingerde om maar wat te spelen bij gebrek aan andere activiteiten. Nu dat ik van dat laatste genoeg activiteiten heb, kijk ik er juist weer naar uit om te spelen.

Voor mezelf is het dus zo dat ik er juist meer zin in krijg als ik oprecht lol heb met andere dingen waardoor het een leuke afwisseling is.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 22:07
Ik kan me trouwens bijvoorbeeld ook uren zoet houden met:

- Rollercoaster Tycoon
- Pro Evo soccer op de PS4
- Red Alert (diverse delen)
- GTA V
- Sim City 2000

Ga zo maar door, ik merk dat ik er juist door die afwisseling lol in heb

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Hier ook herkenbaar.
Het is een gevoel als ik er mee begin. Ik heb daarnaast nog een een backlog van echt leuke spellen (zelfs de psvr bril) maar kan me er niet echt meer voor zetten.

Persoonlijk ben ik van mening dat het komt dat ik geen tijd voor mezelf heb om te gamen. Of dat ik de goeie papa wil uithangen en bepaalde games nog niet aan me kinderen wil laten zien. Kortom er is niet echt een moment waar ik zeg maar alleen ben in te gamen.

Dingen veranderen en jezelf erop aanpassen ...dat is best nog wel lastig.

Tegenwoordig gaan we hier wat meer gezelschapsspellen spelen met vrienden.

Is toch wat als je gewoon een keertje Mortal kombat fatalities, een Shooter of wat dan ook gewoon wil doen zonder het idee dat je je verantwoordelijk of opvoedkundig moet voelen :+ <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:36

Bever!

3

Mijn interessen zijn ook meer verschoven van de “platte” shooters naar simsracing en Sim vliegen (dcs). Steile leercurve maar zeer de moeite waard met de juiste hardware. Stuur joystick en een rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 00:21
lordloeder schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:39:
Hier ook herkenbaar.
Het is een gevoel als ik er mee begin. Ik heb daarnaast nog een een backlog van echt leuke spellen (zelfs de psvr bril) maar kan me er niet echt meer voor zetten.

Persoonlijk ben ik van mening dat het komt dat ik geen tijd voor mezelf heb om te gamen. Of dat ik de goeie papa wil uithangen en bepaalde games nog niet aan me kinderen wil laten zien. Kortom er is niet echt een moment waar ik zeg maar alleen ben in te gamen.

Dingen veranderen en jezelf erop aanpassen ...dat is best nog wel lastig.

Tegenwoordig gaan we hier wat meer gezelschapsspellen spelen met vrienden.

Is toch wat als je gewoon een keertje Mortal kombat fatalities, een Shooter of wat dan ook gewoon wil doen zonder het idee dat je je verantwoordelijk of opvoedkundig moet voelen :+ <+:)
Maar dit kan toch ook gewoon? Hier ook een papa van 2 zoons, en ik zit nog bijna elke avond op de PS4. Overdag totaal niet, dan ben ik idd lekker met de kids aan het spelen als ik thuis ben. Maar zodra mijn vrouw naar bed gaat en de kids liggen er dan al even op, dan slinger ik de PS4 gewoon aan hoor. Als ik toch alleen ben, dan maakt het opvoedkundig toch weinig uit? :)

En ook ik heb de afgelopen jaren momenten gehad dat ik dacht: "ik heb het wel gezien, er komen geen leuke, originele games meer uit". Was totaal niet erg, ik heb mezelf herontdekt. Want ik dacht dat ik 2 linkerhanden had, maar met een nieuwbouwhuis moet je veel klussen, en dat vond ik verrassend leuk! Dus in de tijd dat ik gamen wat minder leuk vond, lekker aan de klus gegaan, mooie dingen gemaakt (al zeg ik het zelf :P) en daar met een voldaan gevoel op terug kijken.

En ondertussen zijn er leuke games uit gekomen, ik heb echt een hoop lol met PS VR en Fortnite momenteel, en als ik met vrienden ga gamen dan gaat FIFA Pro Clubs Online aan.

Moraal van het verhaal: wissel af. Niet alleen met games, maar ook met IRL dingen. Zo ontdek je misschien nog wel eens dingen waarvan je zelf nooit had gedacht het leuk te vinden ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Denman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:47:
[...]

En ook ik heb de afgelopen jaren momenten gehad dat ik dacht: "ik heb het wel gezien, er komen geen leuke, originele games meer uit". Was totaal niet erg, ik heb mezelf herontdekt. Want ik dacht dat ik 2 linkerhanden had, maar met een nieuwbouwhuis moet je veel klussen, en dat vond ik verrassend leuk!
Zo een gameroom bouwt zichzelf inderdaad niet. :)

Argumenten voor :

-Jij wil toch niet in die herrie zitten schat.
-Jij wil al die troep toch niet in de huiskamer liefje?
-Ik heb dit altijd al gewild snoes
-Jij kunt er ook netflixen (dit is een leugen. Je weet al dat je dit gaat voorkomen door het ip adres af te sluiten voor netflix. Jij begrijpt vervolgens niet waarom netflix alleen in die kamer niet werkt en krijgt het niet opgelost)
-Later vinden de jongens het echt heel leuk en kunnen ze vriendjes meenemen (ook dit is natuurlijk niet waar. Kleine bandieten van vreemden mogen natuurlijk niet in de gameroom. Daarom staat er beneden een switch)
-Ik oefen daar met klussen zodat de rest van het huis ook beter wordt later.

bij mij hoefde dit allemaal niet. We hebben overlegd en besloten dat er gewoon een kamer voor papa's zooi moest komen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 00:21
Anoniem: 337891 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Argumenten voor :

-Jij kunt er ook netflixen (dit is een leugen. Je weet al dat je dit gaat voorkomen door het ip adres af te sluiten voor netflix. Jij begrijpt vervolgens niet waarom netflix alleen in die kamer niet werkt en krijgt het niet opgelost)
-Later vinden de jongens het echt heel leuk en kunnen ze vriendjes meenemen (ook dit is natuurlijk niet waar. Kleine bandieten van vreemden mogen natuurlijk niet in de gameroom. Daarom staat er beneden een switch)

bij mij hoefde dit allemaal niet. We hebben overlegd en besloten dat er gewoon een kamer voor papa's zooi moest komen. :+
Jij snapt het :)

En het mooie is, dat klussen was niet eens voor de gameroom / mancave. Het was voor "nuttige" dingen zoals trapbekleding, een houthok, een eettafel bank etc. etc.
Al dat klussen was natuurlijk alleen maar oefening voor het echte werk; het bouwen van die mancave. En daar heb ik inmiddels ook toestemming voor :Y)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:52

Pykow

Angelo OTR

Anoniem: 337891 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Argumenten voor :

Mijn vriendin weet dat ik een game fanaat ben en vind het zelfs leuk om een gamekamer te maken in ons nieuwe huisje. Leuk aankleden met Nintendo lijkt haar tof.
Ze is zelf totaal geen gamer, ze vindt af en toe een disney game spelen wel leuk, maar zal er nooit uren achter kunnen gaan zitten.

om op het topic verder terug te komen, ik heb zelf vaak dat ik achter mijn PC zit en gewoon niet weet welke game ik moet gaan starten. Heel veel games lijken op elkaar of er zitten elementen in die mij totaal niet aanspreken. Afgelopen jaar is dit alleen maar erger geworden.
De huidige game industrie sluit niet aan op het geen wat ik leuk vind.
Ik kom alleen maar dezelfde games tegen zoals Battle royal (H1Z1,Pubg, Fortnite), RTS (Dota2,LoL).
Shooters die teveel aanpassingen doen (Overwatch) of oude games die niet meer hetzelfde zijn als vroeger (CoD, BF1) en als laatst de games die technisch gezien niet fijn werken (Division, Mafia III) waarbij je door 1 hit al bijna dood bent etc.

Ik ben nu echt aan het wachten op Smash Bros (Switch), Red dead redemption 2, GTA VI(6), Forza Horizon 4, Pokemon (Switch)

Gelukkig heb ik een andere afleiding gevonden om me thuis niet steeds te hoeven te vervellen.
Ik heb me ingeschreven bij een sportschool en train (nee ik doe niet aan sporten) 4x per week en ga binnenkort ook hardlopen op de overige 3 dagen ;)

Als ik game speel ik momenteel Fifa 18, Team fortress 2, Forza 7.
Maar 2 uur gamen per dag is echt wel mijn max.
Vroeger was dat minimaal 4 uur per dag en weekend zelfs 8 a 10 uur.
Ik ben nu 27 jaar en voor mij gevoel een oude brok in de game wereld.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 12:18
topic gesloten ivm een kick

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.