Toon posts:

Eeuwig Zwart Scherm Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik een vergelijkbaar probleem ondervonden.

Ik startte een computerspel op (simcity, gecracked en moest bij het opstarten standaard de resolutie aanpassen) en bij het laden van de stad werd het scherm van mijn laptop ineens zwart.

Ik dacht dat de pc vastliep dus heb hem na een paar minuten wachten geforceerd opnieuw op te starten.

Aan het geluid en het flikkeren van lampjes blijkt dat de laptop nog prima opstart. maar helaas blijft het scherm zwart vanaf het begin, dus ook geen Windows logo. (werkt mijn video kaart nog?) Vervolgens kan ik het inlogscherm oproepen en inloggen, en ik hoor ook dat hij Windows laadt. Dus eigenlijk werkt alles behalve het scherm dat constant zwart is.

Ik weet niet hoe ik hem in deze situatie in de veilige modus kan laten opstarten. Tips?

Het licht van het scherm werkt nog wel dus het kan niet aan de bekabeling liggen lijkt me. maar het scherm blijft zwart, geen cursor, niks.

mijn zoektocht op internet levert weinig op, het probleem beschreven in deze openingspost komt het meest in de buurt.

Heeft iemand een idee wat te doen?

Bij voorbaat dank,

pc draait op Windows 10.
3 jaar oud.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 10:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:28:
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik een vergelijkbaar probleem ondervonden.

Ik startte een computerspel op (simcity, gecracked en moest bij het opstarten standaard de resolutie aanpassen) en bij het laden van de stad werd het scherm van mijn laptop ineens zwart.

Ik dacht dat de pc vastliep dus heb hem na een paar minuten wachten geforceerd opnieuw op te starten.

Aan het geluid en het flikkeren van lampjes blijkt dat de laptop nog prima opstart. maar helaas blijft het scherm zwart vanaf het begin, dus ook geen Windows logo. (werkt mijn video kaart nog?) Vervolgens kan ik het inlogscherm oproepen en inloggen, en ik hoor ook dat hij Windows laadt. Dus eigenlijk werkt alles behalve het scherm dat constant zwart is.

Ik weet niet hoe ik hem in deze situatie in de veilige modus kan laten opstarten. Tips?

Het licht van het scherm werkt nog wel dus het kan niet aan de bekabeling liggen lijkt me. maar het scherm blijft zwart, geen cursor, niks.

mijn zoektocht op internet levert weinig op, het probleem beschreven in deze openingspost komt het meest in de buurt.

Bij voorbaat dank,

pc draait op Windows 10.
3 jaar oud.
Hiervoor kun je beter een eigen topic openen, nu hijack je die van TS

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren is het scherm van mijn laptop ineens op zwart gegaan.

Ik startte een computerspel op (simcity, gecracked en moest bij het opstarten standaard de resolutie aanpassen :F ) en bij het laden van de stad werd het scherm van mijn laptop ineens zwart.

vrijdag zal ik proberen de laptop aan te sluiten op een ander scherm. Stel dat dat werkt, wat is dan de beste aanpak? drivers van video kaart initialiseren?

Bij voorbaat dank,

pc draait op Windows 10.
3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 10:50
Tja, kan aan van alles liggen. Flikker sowieso die gecrackte versie van sim city eraf en koop de legale variant.

Heb je als je je laptop opstart ook geen logo van Acer/Asus/Dell/HP wat dan ook?

[ Voor 27% gewijzigd door Nat-Water op 28-02-2018 11:20 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het een defecte driver is, waardoor Windows de videokaart niet kan aansturen.
https://www.digitalcitize...boot-safe-mode-windows-10

Ik opteer voor de variant met je Windows 10 medium op te starten en de boel te repareren.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hoe heb je je PC gedwongen te herstarten? En heb je al eens de accu er even uit getrokken, minuutje gewacht en daarna de accu erin gedaan en weer opgestart?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zwart scherm bij opstarten windows ?

Drivers verwijderen en/of toepassen in Safe Mode

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 28-02-2018 11:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:19:
Tja, kan aan van alles liggen. Flikker sowieso die gecrackte versie van sim city eraf en koop de legale variant.

Heb je als je je laptop opstart ook geen logo van Acer/Asus/Dell/HP wat dan ook?
staat op de planning zo gauw ik weer beeld heb.

Absoluut geen logo, helemaal niks. alleen de belichting van het scherm.
Outerspace schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:20:
Ik denk dat het een defecte driver is, waardoor Windows de videokaart niet kan aansturen.
https://www.digitalcitize...boot-safe-mode-windows-10

Ik opteer voor de variant met je Windows 10 medium op te starten en de boel te repareren.
dit ga ik proberen als ik een extern scherm kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Merge van hijack reacties met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:22:
Hoe heb je je PC gedwongen te herstarten? En heb je al eens de accu er even uit getrokken, minuutje gewacht en daarna de accu erin gedaan en weer opgestart?
Ik heb de pc afgesloten door de aan/uit knop 10 sec ingedrukt te houden.

Ik heb idd de accu eruit gehaald en gewacht.
hier had ik eerst gepost maar werd mij aangeraden een Eigen topic te starten.

bedankt so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foto

Ik las op de site van MSI, het merk van mijn pc (MSI ge60) dat ik mn pc kan terugzetten naar basisinstellingen. Dat was hun antwoord op mensen die hetzelfde probleem ondervonden als ik. Het idee is de batterij eraf te halen, lader ook, en dan 20 sec op aanuit knop drukken. Dat zou het batterijtje in moederbord leegmaken. Dan weer aan de lader en opstarten. Dat heb k gedaan maar regelde het probleem niet.

Iemand raadde aan de batterij in het moederbord te unpluggen. Alleen heb k gee idee waar die zich verstopt. Jullie wel?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu blijkt dat de bios batterij onder het toetsenbord zit. geen zin om van de regen in de drup te raken. ik zoek verder naar een andere optie.
Pagina: 1