Scheuren in de muur

Pagina: 1
Acties:

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-06 13:33
Goedemorgen allemaal,

Sinds enige tijd krijgen wij allemaal scheuren in de muur van de woonkamer en de keuken (zie foto)

Achtergrond informatie: huis in Juni geheel opnieuw in de structuurverf gezet, muren waren hiervoor voorzien van behang. Eerst alle behang er af, toen geschuurd, schoongemaakt, gevuld, opnieuw geschuurd, schoongemaakt, voorstrijk er op en toen structuurverf er op.

Nu ontstaan er allemaal scheuren in de muren. Op dit moment hebben we een luchtvochtigheid van 30% (werken aan het verhogen) en is het huis voorzien van centrale afzuiging.

Hoe kan het dat deze scheuren hier ontstaan, maar nog veel belangrijker, hoe kunnen we het voorkomen?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Forum
scheuren

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 15:27
Ik dacht heel even dat je foto bij mij in de woonkamer gemaakt was.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fqoMVx/20180302_011746_1.jpg

Structuurverf zit er nu zo'n 3 jaar op. Heb precies vergelijkbare scheuren. Bij heel warm en heel koud weer zijn de duidelijker zichtbaar. De scheur achter de plant loopt van plafond tot vloer en is vooral in de winter zichtbaar. Zit precies midden op de lange muur (buitenwand)
Ik heb ook een scheur in wand van de voorkant van het huis. Bij 30+ graden is hij misschien wel 2 mm breed. Echter vandaag kan ik hem niet vinden.
Mijn huis is zo'n 40 jaar oud, en de scheuren ontstaan op de buitenwanden. Mijn huis is 3 jaar geleden volledig opnieuw gestucced en daarna heb ik er ruwer (structuurverf) opgezet.

Ik heb gemerkt dat je de structuurverf plaatselijk best netjes bij kunt werken. Je kan proberen om de scheur met verf te vullen en netjes af te rollen. dit zal de zichtbaarheid zeker verminderen, maar idd 90% kans dat hij er volgend jaar weer is. Bij mij ontstaan de scheuren in de buitenmuur, terwijl de binnenmuren nergens last van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Sgrovert op 02-03-2018 01:32 ]

Lost In Music

Pagina: 1