Goedemorgen,
Graag zou ik wat hulp krijgen bij het samenstellen van een nieuwe desktop. De laatste keer dat ik zelf componenten in elkaar heb gezet is zo'n 15 jaar geleden, dus mijn kennis op dit gebied is niet meer geheel up-to-date...
Alvast bedankt voor de moeite en meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Combinatie van photoshoppen en gamen. Ben geen hardcore gamer, maar zou het wel aardig vinden om wat nieuwere games in ieder geval op hoge kwaliteit te kunnen spelen en te bekijken wat er tegenwoordig allemaal nieuw is op dit gebied.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.000 zou mooi zijn, maar als er een goede upgrade beschikbaar is voor wat meer dan zal ik daar voor kiezen. Ik ga er vanuit dat er dan nog een Win 10 licentie van €200 (?) bijkomt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledige systeem exclusief randapparatuur en scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hulp en advies of bepaalde onderdelen wel goed bij elkaar passen of niet. Zoek een casual game pc maar zou wel graag een keer wat nieuwere spellen willen ervaren met goede kwaliteit graphics.
Eerste opzet systeem
GPU: geen idee. Graag advies.
Vragen
Is de koeling voldoende in zo'n kleine kast? Zou het graag willen maar als het allemaal net niet goed genoeg is dan zal ik kijken naar betere oplossingen.
Welke upgrade is nodig om in de toekomst eventueel een keer iets met VR te proberen op dit systeem? Is dat totaal onrealistisch of zit 'm dat bijvoorbeeld in de GPU?
Alvast bedankt!
Graag zou ik wat hulp krijgen bij het samenstellen van een nieuwe desktop. De laatste keer dat ik zelf componenten in elkaar heb gezet is zo'n 15 jaar geleden, dus mijn kennis op dit gebied is niet meer geheel up-to-date...
Alvast bedankt voor de moeite en meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Combinatie van photoshoppen en gamen. Ben geen hardcore gamer, maar zou het wel aardig vinden om wat nieuwere games in ieder geval op hoge kwaliteit te kunnen spelen en te bekijken wat er tegenwoordig allemaal nieuw is op dit gebied.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.000 zou mooi zijn, maar als er een goede upgrade beschikbaar is voor wat meer dan zal ik daar voor kiezen. Ik ga er vanuit dat er dan nog een Win 10 licentie van €200 (?) bijkomt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Beeldscherm:LG 34UM88C-P. Ultrawide monitor 3440x1440. Deze heeft geloof ik freesync, wat betekend dat dit alleen werkt i.c.m. een Radeon videokaart? Dit is geen harde eis qua gpu, maar zou misschien wel mooi als het zou uitkomen.
- Toetsenbord: CM Storm quickfire
- Muis: CM mastermouse lite S
Volledige systeem exclusief randapparatuur en scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De kast zo klein mogelijk vanwege ruimtegebrek. Blijkbaar is het enige verschil tussen Mini ITX, Mini ATX en ATX moederborden het aantal slots en mogelijkheid tot uitbreiden geheugen e.d.? Qua performance maakt de grootte niet zoveel uit?.
- Voorkeur voor formaat kast: 85 x 400 x 400, liggende kast.
- De pricewatch: Fractal Design Node 202 is een case die perfect zou passen.
- Geluidsniveau eveneens minimaal, maar ik snap dat dat misschien niet mogelijk is vanwege koeling vd kast.
- Sterke WiFi receiver op het moederbord. Helaas niet de mogelijkheid om een UTP kabel te gebruiken voor netwerk.
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hulp en advies of bepaalde onderdelen wel goed bij elkaar passen of niet. Zoek een casual game pc maar zou wel graag een keer wat nieuwere spellen willen ervaren met goede kwaliteit graphics.
Eerste opzet systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 202,65 | € 202,65 |
1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 111,01 | € 111,01 |
1 | Fractal Design Node 202 | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Noctua NH-L9i | € 39,71 | € 39,71 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 190,95 | € 190,95 |
1 | Corsair SF450 | € 77,- | € 77,- |
1 | Samsung 860 EVO m.2 250GB | € 90,95 | € 90,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 787,22 |
GPU: geen idee. Graag advies.
Vragen
Is de koeling voldoende in zo'n kleine kast? Zou het graag willen maar als het allemaal net niet goed genoeg is dan zal ik kijken naar betere oplossingen.
Welke upgrade is nodig om in de toekomst eventueel een keer iets met VR te proberen op dit systeem? Is dat totaal onrealistisch of zit 'm dat bijvoorbeeld in de GPU?
Alvast bedankt!
[ Voor 24% gewijzigd door defarmer op 28-02-2018 10:46 ]