Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• QuuN..
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-07 16:27
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Voornamelijk gamen / films naar tv streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Totale kosten +/- 1250 euro (excl. beeldscherm)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Momenteel alleen een muis en toetsenbord in bezit, welke voldoen aan mijn eisen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Min 16 GB RAM, 250 gb SSD voorlopig voldoende (geen raid noodzakelijk). Verder dus lekker een vlotte game PC. Videokaart bij voorkeur met 2 HDMI aansluitingen. Verder ook een zo stil mogelijke PC, aangezien deze in de woonkamer komt te staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Qua behuizing zat ik te denken aan de fractal design node 202, vanwege het 'platte' en casual design.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Liefst beperkt geluidniveau. Daarnaast zoals aangegeven rekening houden met een mini ITX behuizing.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

In eerste instantie niet. Mede door de ITX behuizing en het willen beperken van het geluid zal het niet erg waarschijnlijk zijn.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Het liefst bang for buck. Ik ben een casual gamer, die recente spellen gewoon lekker vlot wil kunnen spelen. Liefst niet te 'flashy' door allerlei RGB toeters en bellen. Het is alweer 13 jaar geleden dat ik een PC heb samengesteld en gebouwd. Wat dat betreft ben ik wat minder op de hoogte van de componenten dan toentertijd, maar geen complete leek. Wel vind ik het lastig om van 0 af aan een configuratie op te stellen.

Het topic van eQu (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1816007/0) is een indicatie. Echter hecht ik bijvoorbeeld weinig waarde aan een HDD, en ook de processor koeling leek in dat topic niet geheel te passen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 195,-€ 195,-
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 553,95€ 553,95
1Fractal Design Node 202€ 84,-€ 84,-
1Noctua NH-L9i€ 39,71€ 39,71
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 192,95€ 192,95
1Corsair SF450€ 80,95€ 80,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.339,06

[Voor 38% gewijzigd door QuuN.. op 11-02-2018 20:25]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-07 17:39

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je nou je TV als monitor gebruiken? Of wil je naar je TV streamen?

En het zou van (iets meer) inzet getuigen als je even zelf een goed boodschappenlijstje in je eigen startpost zet; linken naar oude/andere topics, is niet heel handig. Het antwoord zou dan ook kunnen zijn: dan koop je dat toch?

Waarom een mini-ITX? Moet dat ding ergens in/onder komen te staan? Zo ja, welke afmetingen hebben we het dan over?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 29-07 18:46
Welke resolutie, texture kwaliteit en games?
Het is goed dat je al hebt rondgekeken naar eerdere build, maar importeer even dat wensenlijstje naar je eigen lijst, en maak er dan een Pricewatch lijstje van.
Handleiding Pricewatch
Mocht je inspiratie zoeken dan zou ik kijken naar: reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017
Hoef je alleen nog een ander mobo te zoeken.
Kast weet je al, als voeding moet je een Corsair SF450 hebben.

• QuuN..
MAX3400 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:25:
Wil je nou je TV als monitor gebruiken? Of wil je naar je TV streamen?
Ik wil een 'gewone' monitor gebruiken om op te gamen, en streamen naar een TV.
En het zou van (iets meer) inzet getuigen als je even zelf een goed boodschappenlijstje in je eigen startpost zet; linken naar oude/andere topics, is niet heel handig. Het antwoord zou dan ook kunnen zijn: dan koop je dat toch?
Ik begrijp wat je zegt. Zoals ik al aangaf vind ik het lastig om componenten zelf te kiezen, echter zal ik vanavond een poging wagen.
Waarom een mini-ITX? Moet dat ding ergens in/onder komen te staan? Zo ja, welke afmetingen hebben we het dan over?
Vanwege het gebruik aan ruimte komt de PC in mijn tv kast te staan. Via een lange HDMI kabel wil ik vervolgens een los beeldscherm kunnen koppelen. Afmetingen mogen max 150*400*350 zijn.
SpeedQber schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:57:
Welke resolutie, texture kwaliteit en games?
Het is goed dat je al hebt rondgekeken naar eerdere build, maar importeer even dat wensenlijstje naar je eigen lijst, en maak er dan een Pricewatch lijstje van.
Handleiding Pricewatch
Qua resolutie neig ik naar FHD @ 60 FPS. Ik heb een FHD TV en ik vermoed dat het best wel een meerprijs is als ik zowel een 4K monitor moet aanschaffen i.c.m. een GPU die dit ondersteunt. Mocht er een interessante suggestie tussen zitten, dan sluit ik 4k zeker niet uit.

Zoals gezegd vanavond nog een update met mijn voorlopige lijstje.

• QuuN..
Helaas net wat boven mijn budget, maar ik heb mijn lijstje in de openingspost gezet. Ik hoor graag wat jullie er van vinden

[Voor 94% gewijzigd door QuuN.. op 11-02-2018 20:24]

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 29-07 18:46
@QuuN.. Zet het lijstje even in de openingspost, samen met wat andere antwoorden die je al gegeven hebt.

De 1070 in je lijstje is niet beschikbaar, maar dat hebben de meeste.
De kast ondersteund volgens de specs een GPU van max 310mm. Dit is vrij ruim, dus misschien kan je ook een gewone gebruiken. Ik weet niet of het wel past en of de airflow dan nog wel goed is.
De 1600X heeft een iets hogere klok, maar als je gaat overklokken zal dit verschil vervallen.
De 1600 komt met de Wraith Spire koeler, die 54mm hoog is, de kast heeft plaats voor een koeler van 56mm, maar ik weet niet of je dit moet willen.
Als je minder kabels wil, kan je een M.2 SSD nemen. Het moederbord heeft een M.2 S600 connector, neem dus geen NVME SSD.
Als je toch een 2.5" SSD wil, kan je de Samsung 860 of Crucial MX500 serie overwegen.
Airflow zit er nauwelijks in de kast. Voor de videokaart kan je goed een blower-style kaart kiezen, die zijn wat luidruchtiger maar zal beduidend beter koelen in deze kast.
Je zou ook twee dunne 120mm fans onder de videokaart kunnen zetten, maar de kast blijft een wat curieuze keuze voor een high-end videokaart.

In de Node 202 is een ssd in het M.2 slot een absolute aanrader vanwege het inbouwgemak.
Het M.2 slot ondersteunt S600 en Pcie3.0x4. Gezien je budget en het feit dat je veel wilt uitgeven aan de videokaart zou ik zoiets voorstellen: pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 250GB

Om kosten te drukken zou ik voor de non-X versie van de R5 1600 gaan, met de stock koeler. Boven de cpu zit een rooster in de kast waardoor die lucht kan aanzuigen.

[Voor 27% gewijzigd door Jesse op 12-02-2018 10:25]

• QuuN..
Bedankt voor de feedback! Gezien de inbouw voordelen ga ik de Evo 850 vervangen door een M.2 SSD.
Aan de blower style kaart had ik zelf nog niet gedacht. Helaas zijn alle 1070 kaarten vrij slecht verkrijgbaar, en maakt de keuze blower style + 2 HDMI poorten het ook niet veel makkelijker (of ik zou een DP/HDMI converter moeten aanschaffen).

Wellicht dat ik inderdaad de keuze voor de kast wat scherper onder de loep moet gaan nemen. Het zou zonde zijn als dit de beperking gaat worden voor mijn componentkeuze

[Voor 30% gewijzigd door QuuN.. op 12-02-2018 12:15]

• defarmer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-08-2020
*knip* zie Mini ITX (gaming) desktop rond de €1.000.

[Voor 83% gewijzigd door br00ky op 28-02-2018 10:28]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-07 17:39

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maak even een eigen aankoop-topic? Je bent nu, genuanceerd, topics van anderen aan het kapen/vervuilen. ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• defarmer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-08-2020
MAX3400 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:40:
[...]

Maak even een eigen aankoop-topic? Je bent nu, genuanceerd, topics van anderen aan het kapen/vervuilen. ;)
Zal ik doen, excuus. Er is ook zoveel goede info overal :).
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True