Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Ik las vanmorgen dit artikel: https://www.nu.nl/geldzak...rst-in-jaren-gedaald.html

Mijn eerste gedachte: WTF! We hebben al enkele jaren een gespannen arbeidsmarkt en had ik dus al eerder uitstroom van bijstand naar werk verwacht.

Als ik even inzoom op de gegevens, dan zie ik:

- een wat kleinere instroom bij de jongeren. Met de sterke arbeidsmarkt van 2017 is deze instroom kennelijk in balans met de uitstroom naar werk / doorstroom naar de volgende leeftijdsgroep.

- een verschuiving van de middengroep naar de oudere groep (ongeveer wat je zou verwachten vanwege vergrijzing)

- een groei van de groep 45+ (zie boven).

Dat geeft geen prettig beeld. Ik zie geen populatie die in omvang stijgt en daalt met golven op de arbeidsmarkt; dat effect zie ik alleen bij de instroom van jongeren. Voor de rest lijkt het een statische groep waarin alleen vergrijzing beweging veroorzaakt.

Hebben we dan 450.000 mensen die met levenslang pensioen zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

t_captain schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:11:

Hebben we dan 450.000 mensen die met levenslang pensioen zijn?
Nee, bijstand... En voor een aantal mensen geldt dat ze inderdaad "lui" genoeg zijn om binnen alle regelgeving lekker thuis te blijven maar een groot gedeelte komt eenvoudigweg niet meer aan de bak want "te oud", "lastig plaatsbaar", "jaaaren niet meer opgeleid", "etc".

Vergeet ook niet dat een aantal ouderen (zeg even 50+ of misschien zelfs hoger), kunnen leven van bijstand want in veel gevallen zijn hun koophuizen allang afbetaald (of ze kosten tientjes in de resterende hypotheek), sociale huurwoningen kosten ook niet altijd veel want subsidie etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:31
Met die vooringenomen afsluitende zin sla je elke discussie bij voorbaat dood.

Zelfs de groep van langdurige bijstandsontvangers is verre van homogeen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vergeet ook niet dat de AOW-leeftijd is opgeschoven, waardoor er dus automatisch mensen drie maanden langer in de bijstand zitten. Dit zal niet de gehele groep zijn, maar deze leeftijdscategorie zal wel oververtegenwoordigd zijn in de bijstand, waardoor dit best een significant effect kan hebben.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MAX3400 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:16:
Vergeet ook niet dat een aantal ouderen (zeg even 50+ of misschien zelfs hoger), kunnen leven van bijstand want in veel gevallen zijn hun koophuizen allang afbetaald (of ze kosten tientjes in de resterende hypotheek), sociale huurwoningen kosten ook niet altijd veel want subsidie etc.
Weinig kans op bijstand als je een afbetaald koophuis hebt hoor. Je vermogen mag ongeveer 5600 euro zijn.

En leven van 992 euro per maand is niet echt een feestje voor de mensen die in de bijstand zitten

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 28-02-2018 09:32 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ortep schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Weinig kans op bijstand als je een afbetaald koophuis hebt hoor. Je vermogen mag ongeveer 5600 euro zijn
:? https://www.rijksoverheid...en-huis-recht-op-bijstand

En 5600 Euro is wel erg weinig; volgens mij was het iets meer dan 6K per persoon met een maximum van 12K per huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

@Ortep: Iets meer, naast dat beetje vermogen dat je mag hebben, mag je overwaarde van je huis €50.800 zijn. Maar ook dat red je dat niet snel met een (bijna) afgelost huis natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Wuursj op 28-02-2018 09:35 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MAX3400 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:33:
[...]

:? https://www.rijksoverheid...en-huis-recht-op-bijstand

En 5600 Euro is wel erg weinig; volgens mij was het iets meer dan 6K per persoon met een maximum van 12K per huishouden.
Dat klopt van dat huis. Zodra je overwaarde meer dan 50800 is krijg je geen bijstand meer. Je mag dus wel een afbetaald eigen huis hebben. Maar dan moet het wel minder dan 50800 waard zijn. Is het 60000 waard dan krijg je geen bijstand. Weet jij nog veel huizen in Nederland met die waarde?

Je had gelijk over de 6K per persoon. Dat hebben ze blijkbaar pas opgetrokken. Een paar jaar geleden was het nog 5K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ortep schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:40:
[...]

Dat klopt van dat huis. Zodra je overwaarde meer dan 50800 is krijg je geen bijstand meer.
Een huis wat 4 ton gekost heeft, mag nu waard zijn 450.800... ;)

En ja, het zijn relatief arbitraire waarden waar waarschijnlijk weinig mensen iets aan hebben; mijn eigen huis is volgens de WOZ ook alweer 20K "meer waard" sinds afgelopen jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MAX3400 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:42:
[...]

De overwaarde op de hypotheek mak 50800 zijn. Dus als je huis 450800 waard is en de hypotheek is 410000 dan krijg je bijstand. Je hebt dan alleen een ander probleem. Hoe betaal je de aflossing op die 410000 iedere maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MAX3400 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:42:
[...]

En ja, het zijn relatief arbitraire waarden waar waarschijnlijk weinig mensen iets aan hebben; mijn eigen huis is volgens de WOZ ook alweer 20K "meer waard" sinds afgelopen jaar...
Nee, overwaarde gaat over het verschil tussen je huidige hypotheek en de huidige waarde, niet over het verschil tussen de huidige waarde en het (ooit) betaalde bedrag ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:58
.En leven van 992 euro per maand is niet echt een feestje voor de mensen die in de bijstand zitten
Dat valt op zich nog wel mee.
Mijn vrouw heeft een tijdje in de bijstand gezeten, inkomsten inclusief allerlei toeslagen en regelingen waren bijna net zo hoog als nu als je het vergelijkt met het leefgeld wat overblijft na aftrek alle kostenposten.
En nu wonen we samen, ben ik (nagenoeg) alleenverdiener met €3700,- bruto. Mede dankzij de geweldige nieuwe belastingregels dat er geen gezamenlijk inkomen belast wordt, maar een individueel inkomen.
We wonen nog steeds in hetzelfde huis overigens, alleen gekocht in plaats van huur.

Natuurlijk hebben we 10x liever de situatie zoals deze nu is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ora et Labora op 28-02-2018 09:54 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is helaas een grote groep mensen die vrij kansloos is op de arbeidsmarkt omdat ze te oud zijn, geen waardevolle vaardigheden hebben en niet de intelligentie hebben om iets aan te leren. We gaan naar een situatie toe waarbij steeds minder behoefte is aan ongeschoolde arbeidskrachten en de plekken die er wel zijn zullen eerder aan jongeren vergeven worden dan aan ouderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:18
[...]

En leven van 992 euro per maand is niet echt een feestje voor de mensen die in de bijstand zitten
Dat hangt ook grotendeels van je leefpatroon. Genoeg mensen die prima kunnen rondkomen van de bijstandsuitkering (+ bijbehorende toeslagen). Als je wil uitgaan, drinken, roken én op twee keer jaar op vakantie gaan, dan kan het inderdaad vies tegenvallen.

Voor mensen die een modaal inkomen zijn gewend zal een bijstandsuitkering inderdaad geen pretje zijn. Dat geldt ook voor mensen met een bovenmodaal inkomen; zij zullen (in ieder geval in het begin) ook problemen ervaren wanneer ze terugvallen op een modaal inkomen. Je raakt namelijk op den duur gewend aan je inkomen, en dus zullen je uitgaven ook afgestemd zijn op dat hoge inkomen.

Voor mensen met een goed salaris (zij het iets minder dan modaal, modaal of ruim boven modaal) is het soms lastig voor te stellen hoe men moet rondkomen met een iets lager salaris. Dat geldt ook voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het gaat me niet om hoe (on)comfortabel het bestaan in de bijstand is.

Wel om de verdeling van de beroepsbevolking tussen

- vrijwel altijd werkend
- soms werkend / soms werkloos ( / soms ziek)
- duurzaam arbeidsongeschikt
- duurzaam niet-inzetbaar
- vrijwillig buiten de arbeidsmarkt

Ik begin het gevoel te krijgen dat de stabiel werkende groep kleiner en kleiner wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 19:38
Negeer je dan niet dat er ook steeds meer mensen in Nederland wonen (en werken)?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:02

TheDudez

Usenet stofzuiger!

En je hebt ook nog een hoop mensen die de taal niet spreken. Ook al hebben ze misschien wel een goede opleiding.
Tsurany schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:02:
Er is helaas een grote groep mensen die vrij kansloos is op de arbeidsmarkt omdat ze te oud zijn, geen waardevolle vaardigheden hebben en niet de intelligentie hebben om iets aan te leren. We gaan naar een situatie toe waarbij steeds minder behoefte is aan ongeschoolde arbeidskrachten en de plekken die er wel zijn zullen eerder aan jongeren vergeven worden dan aan ouderen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

t_captain schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:10:
...
Ik begin het gevoel te krijgen dat de stabiel werkende groep kleiner en kleiner wordt.
Gelukkig klopt dat gevoel niet :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oGVHHXKl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4q8w3k3.png

https://www.cbs.nl/nl-nl/...rkenden-verder-toegenomen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eibrPpal.png

Let op correcties in deze laatste
https://opendata.cbs.nl/s...NED/line?ts=1519809503041

[ Voor 36% gewijzigd door _eLMo_ op 28-02-2018 10:21 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Het gaat me niet om hoe (on)comfortabel het bestaan in de bijstand is.

Wel om de verdeling van de beroepsbevolking tussen

- vrijwel altijd werkend
- soms werkend / soms werkloos ( / soms ziek)
- duurzaam arbeidsongeschikt
- duurzaam niet-inzetbaar
- vrijwillig buiten de arbeidsmarkt

Ik denk eerder dat de aandacht voor niet-werkenden groter is geworden zowel in positieve als negatieve zin. "De bijstandstrekker'... 'de buitenlanders' enzovoort. Lekker over elkaar heen vallen en zeuren. Een boel dom geroep door een boel domme mensen die zoals hierboven te zien is, niets met de werkelijkheid te maken heeft. De golfbeweging bestaat nog altijd en de trend is juist naar méér werkenden, en allemaal wat minder uren maken. Hogere flexibiliteit in werktijden/momenten of zelfs leeftijdsgroepen. Dat is een goede trend, en die kost tijd, heel veel tijd om als gewoon te worden gezien.

We hebben nog altijd een erfenis van een oude manier van 'arbeid verrichten' en ook een erfenis van oude arbeidsongeschiktheidsregels. Er is ook veel negatiefs te zeggen over hoe het tegenwoordig is geregeld, maar de strekking is goed: kijk wat je wel kunt ipv wat je niet kunt. Dat is niet alleen voor de samenleving beter maar ook voor het individu, je moet uit de comfort zone worden gehaald en daar is hulp bij nodig, of lichte dwang. Als je dat echt niet kunt, dan moet je gewoon rechten hebben en kunnen leven naar een redelijke standaard. Heel prima, menselijk en prettig als vangnet voor iedereen.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Laatst online: 09:27
t_captain schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:11:
Ik las vanmorgen dit artikel: https://www.nu.nl/geldzak...rst-in-jaren-gedaald.html

Mijn eerste gedachte: WTF! We hebben al enkele jaren een gespannen arbeidsmarkt en had ik dus al eerder uitstroom van bijstand naar werk verwacht.
Dat is iets van de laatste 2 jaar. Het wil niet zeggen dat als de arbeidsmarkt aantrekt direct alle bijstandsgerechtigden direct een baan kunnen krijgen. Er is misschien veel vraag naar bepaalde beroepen maar slecht een deel van de mensen met een uitkering zal daar mogelijk voor in aanmerking komen(er zullen maar weinig ervaren data-scientists in de bijstand zitten). Daarbij zit er nog steeds een stigma op de bijstand dus zullen werkgevers als ze de keuze hebben liever een kandidaat kiezen die niet uit de bijstand komt. Daarnaast zitten er ook een hoop mensen in de bijstand met een dubbel stigma. Ze zijn te "oud". Er zijn heel wat wat werkgevers die 40 al te oud vinden laat staan iemand van 50 of 60.

Iemand in de bijstand is verplicht om alle werk te aanvaarden. Dat er dus zo weinig mensen uit de bijstand komen komt daarom niet omdat die mensen zo graag een eeuwig durende vakantie met gratis geld hebben, maar dat de arbeidsmarkt deze mensen maar heel moeilijk weer opneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:39

Theo

moederbord

Er zijn ook veel personen die ziek zijn, niet kunnen werken maar waarbij het UWV wat anders vindt.

Een vriendin van mij zit (permanent) daardoor noodgedwongen in de bijstand. Ze heeft psychische problemen en is lichamelijk ziek. Bij haar kijkt het UWV enkel naar de losse aandoeningen, en niet naar de combinatie van beide. Met enkel haar psychische of lichamelijke problemen zou ze kunnen werken, en beide problemen zijn individueel geen reden tot afkeur volgens UWV. A is geen afkeur, B is geen afkeur, dus A+B is ook geen afkeur.

Gevolg: Geen WAjong, geen WW of andere uitkering en verplicht aan de bijstand...

Dit komt helaas nog best veel voor. Van die 425.000 bijstandsgerechtigden zitten er veel die psychische en/of lichamelijke problemen hebben die niet erkend worden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Dat heeft verder weinig met de bijstand te maken, maar heet 'flexibilisering van de arbeidsmarkt' en is bv vanuit werkgevers gericht beleid. Vandaar de veelheid tijdelijke, flex, 0-uren-contracten, schijnzelfstandigheid, vage outsourcingcontracten, payrollconstructies, etc.

(Ok, het heeft wel iets te maken met bijstand, want vanuit de bijstand kom je meestal in dergelijke losvaste schnabbels terecht om na een aantal maanden weer op straat te staan, ipv een baan met een helder vast contract met behoorlijke uren en een vast rooster)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 04:17
Mooie cijfers allemaal maar je laat niet het hele plaatje zien. Er is ook nog zoiets als verborgen werkloosheid (dus mensen die wel deel uitmaken van de mogelijke werkpopulatie, maar niet direct werkzoekend zijn). Ook zijn de tresholds voor de definitie van 'Werkloosheid' aangepast. In feite is iemand die met een 0-uren contract 12 uurtjes in de week werkt, ook al niet meer werkloos.

En dan heb ik het nog niet over de toenemende druk van de steeds groter groeiende groep AOW'ers die gebruik maken van een alsmaar duurder wordende omslagstelsel.

Dus ik weet dat ik steeds meer mensen op mijn bagagedrager meeneem wanneer ik elke ochtend naar mijn werk fiets. En alhoewel ik overtuigd ben van de nut en noodzaak van deze uitkeringen, begint dat trappen wel steeds zwaarder te worden.

Enigzins off topic maar ik wil dit toch even gezegd hebben.

Dat mogen we toch best wel bespreken? Alleen al om de mensen die we ondersteunen te laten weten dat dat geld niet zo maar aan komt waaien en dat andere burgers daarvoor offers moeten brengen (bijvoorbeeld een fulltime werkend gezin die full time moet werken om een huis in een kindvriendelijke buurt te kunnen kopen of huren).

Ik krijg soms het idee dat we dat als maatschappij en vooral als individu niet meer mogen benoemen. En die tendens zie ik eigenlijk ook terug in dit forum.

Bijstand vind ik een noodzakelijk kwaad en is het voor de slagingskans van een kansarm individu een asociale maatregel wat tot maatschappelijke passiviteit en isolatie kan leiden. Goed voor hooguit een paar jaar als, het ook al eerder genoemde, vangnet. Maar het moet absoluut niet een hangmat worden (hangmat als in de zin dat mensen aan hun karige situatie gewend raken en hun lot accepteren). En dat gebeurd toch ook wel; dat mag en kun je niet ontkennen.

[ Voor 7% gewijzigd door righthand op 28-02-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
Word hoog tijd dat ze die luie prutsers die wel kunnen werken maar liever bijstand ontvangen keihard aanpakken. Zielige figuren zijn dat.

Dit soort niet-constructieve / stemmingmakende reacties voegen niets toe aan de discussie en zijn daarmee ongewenst.

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 28-02-2018 20:29 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:16
mugenmarco schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:26:
Word hoog tijd dat ze die luie prutsers die wel kunnen werken maar liever bijstand ontvangen keihard aanpakken. Zielige figuren zijn dat.
Hoe kortzichtig kunnen mensen zijn?
Zelfs met alle reacties erboven in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 15:22
mugenmarco schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:26:
Natuurlijk moet je oplichters aanpakken. Maar volgens mij is de rationale dat mensen toch liever werken dan een minimaal inkomen vanuit een uitkering.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 19:38
BiLLY_daKid schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:31:
Natuurlijk moet je oplichters aanpakken.
Zelfs dat staat voor mij ter discussie. Er wordt steeds meer duidelijk, vooral door goed werk van Jesse Frederiks van de Correspondent, dat mechanismen om fraude aan te pakken vooral kwetsbare mensen verder een dal in duwen en zo doende de maatschappij veel meer kosten dan ze opleveren.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
righthand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Dat mogen we toch best wel bespreken? Alleen al om de mensen die we ondersteunen te laten weten dat dat geld niet zo maar aan komt waaien en dat andere burgers daarvoor offers moeten brengen (bijvoorbeeld een fulltime werkend gezin die full time moet werken om een huis in een kindvriendelijke buurt te kunnen kopen of huren).

Ik krijg soms het idee dat we dat als maatschappij en vooral als individu niet meer mogen benoemen. En die tendens zie ik eigenlijk ook terug in dit forum.

Bijstand vind ik een noodzakelijk kwaad en is het voor de slagingskans van een kansarm individu een asociale maatregel wat tot maatschappelijke passiviteit en isolatie kan leiden. Goed voor hooguit een paar jaar als, het ook al eerder genoemde, vangnet. Maar het moet absoluut niet een hangmat worden (hangmat als in de zin dat mensen aan hun karige situatie gewend raken en het uiteindelijk wel goed vinden zo). En dat gebeurd toch ook wel; dat mag en kun je niet ontkennen.
Ga even door op jou off-topic, dus wellicht = off topic.

Welcome to the PC-state.. Gelukkig kan Southpark er nog de draak mee steken >:)
Zo zijn er nog wel meer topics in Nederland die ( bewust ?!) rond gaan, waar men eigenlijk niets van mag vinden. ( gender gezeur, racisme, inkomensongelijkheid enz. )

Bijstand is een noodzakelijk kwaad voor slechts een paar maanden hooguit imo.. genoeg om eten van te kopen, en thats it.. Een tijd geleden nog voorgesteld om vrijwilligerswerk tegenover bijstand te zetten.. niet gelukt meen ik ?!

De motivatie om te werken moet er zijn.. ontneem de financiële zorgen, weg motivatie bij sommige.. een poosje geleden hier ook een *** figuur op tweakers. Welke, aldus hemzelf Wajong behoevend was. maar gaandeweg het topic kwam naar boven borrelen dat meneer eigenlijk helemaal geen zin had om te gaan werken voor 1-200 euro meer... |:( |:( |:(

Opgegroeid in Helmond ( helaas ) waar je vooral toen een hele grote gemeenschap aan chronische bijstandtrekkers had.. kijk naar SBS6 probleemwijken.. daarom betaal ik 55,6% belasting ?!? flikker toch op.

Mensen die serieus iets mankeren, en derhalve niet kunnen functioneren binnen eenieder beroep, daar zullen we voor moeten zorgen, immers leven we niet meer in de middeleeuwen. die andere groep ? pech.

Ik ben die socialistische insteek best beu.. we zijn allemaal gelijk..... oh kijk.. een regenboog..
Tot je iets van waarde bezit....
Zie ook - het onbestaan van het middeninkomen - ''rijk'' worden door hard te werken, goed je best te doen.. is allemaal aardig relatief geworden door dit gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Dat kan voor mij nooit ter discussie staan. Je maakt regels en afspraken waar beide partijen aan moeten voldoen, de uitkeringsinstantie en de aanvrager. Regels over de toetsing, bijverdiensten en dergelijke. Als blijkt dat die regels zorgen voor verdere verwijdering van de maatschappij moeten we daar iets mee doen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
Dus ik weet dat ik steeds meer mensen op mijn bagagedrager meeneem wanneer ik elke ochtend naar mijn werk fiets. En alhoewel ik overtuigd ben van de nut en noodzaak van deze uitkeringen, begint dat trappen wel steeds zwaarder te worden.
Want je houdt netto steeds minder te besteden over?

Je denkt dat er ook maar 1 uitkeringsontvanger is die niet zeer regelmatig om de oren wordt geslagen met allerlei emotionele argumenten, dat ze maar vooral dankbaar moeten zijn, etc.?
Ik krijg soms het idee dat er niet gezien wordt hoe mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt behandeld worden. Die tendens zie ik ook terug op het forum.
Bijstand vind ik een noodzakelijk kwaad en is het voor de slagingskans van een kansarm individu een asociale maatregel wat tot maatschappelijke passiviteit en isolatie kan leiden. Goed voor hooguit een paar jaar als, het ook al eerder genoemde, vangnet. Maar het moet absoluut niet een hangmat worden (hangmat als in de zin dat mensen aan hun karige situatie gewend raken en hun lot accepteren). En dat gebeurd toch ook wel; dat mag en kun je niet ontkennen.[/small]
Een groot deel van de bijstandsgerechtigden zijn (permanent) arbeidsongeschikt, maar komen niet in aanmerking voor een WIA-uitkering. Voor die mensen is het dubbel zuur.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

[...]

Mooie cijfers allemaal maar je laat niet het hele plaatje zien. Er is ook nog zoiets als verborgen werkloosheid (dus mensen die wel deel uitmaken van de mogelijke werkpopulatie, maar niet direct werkzoekend zijn). Ook zijn de tresholds voor de definitie van 'Werkloosheid' aangepast. In feite is iemand die met een 0-uren contract 12 uurtjes in de week werkt, ook al niet meer werkloos.

...

Dat mogen we toch best wel bespreken?

...
Zeker, dit is natuurlijk een genuanceerd onderwerp. Op de nieuwssite die ik volg (de Correspondent) worden hier veel interessante artikelen over geschreven.
Overigens voor wat je gevoel betreft over er "niet over mogen praten", dat hangt erg af van in welke sferen je je begeeft.
Het is nou eenmaal zou dat we niet allemaal hetzelfde zijn, en vanwege onze Nederlandse calvinistische inslag zijn we ingetogen (doe maar normaal). Dat betekent niet dat er niet altijd twee zijden aan een verhaal zitten.
De meer rechts / kapitalistische kant voelt kan zich de mond gesnoerd voelen over "meer marktwerking" en "minder sociaal", en de meer links / socialistische kant hetzelfde over "meer regulering" en "meer sociaal".

Uiteindelijk mag iedereens mening gehoord worden, maar wel met respect voor de ander ;)
Besef je dat je niet altijd weet hoe het buiten je eigen bubble in elkaar zit.

Belangrijk is escalatie / verhitte standpunten te overwinnen om tot een gezamenlijk / democratisch acceptabel compromis te komen. Dat is redelijk Nederlands volgens mijn mening.

edit
Hierboven en hieronder zie je de andere zijde van de medaille

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 28-02-2018 13:51 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:17
Patientzero schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Bijstand is een noodzakelijk kwaad voor slechts een paar maanden hooguit imo.. genoeg om eten van te kopen, en thats it.. Een tijd geleden nog voorgesteld om vrijwilligerswerk tegenover bijstand te zetten.. niet gelukt meen ik ?!
Hieruit blijkt dat je niet echt weet hoe het kan verkeren. Mijn vriendin (gepromoveerd) probeert al ruim een jaar een baan te vinden. Het zit soms gewoon tegen. Mooi voor jou dat je dat niet kent, maar doe niet of dat normaal is, want dat is het voor een aantal mensen zeker niet, ook mensen met een goede opleiding. En inmiddels begint dat gat op te vallen, en gaat het tegen je werken. Bid dat je hier nooit mee te maken krijgt, je zult direct anders gaan piepen. Ze krijgt niet eens een uitkering want ik verdien. Zo gaat dat natuurlijk voor een hoop werklozen: die hebben partners die wel verdienen.

Een groter 'probleem' zijn de gezinnen waarin niemand werkt, waarin niemand is opgeleid en waarin niemand dat ook kan/wil, en waar inde laatste arbeidservaring jaren geleden is. In praktijk zijn mensen uit die groep moeilijk aan het werk te krijgen.

Dan kun je natuurlijk afvragen: met al dat uitbesteden van laaggeschoold werk aan Chinezen/immigranten, is het niet gek dat een een steeds grotere groep thuis zit? Het probleem is op zijn minst gezamenlijk: een Roemeen in dienst nemen, je product laten maken in China, dat betekent dat er een Nederlander thuis SBS6 gaat kijken.
Ik ben die socialistische insteek best beu.. we zijn allemaal gelijk..... oh kijk.. een regenboog..
Tot je iets van waarde bezit....
Zie ook - het onbestaan van het middeninkomen - ''rijk'' worden door hard te werken, goed je best te doen.. is allemaal aardig relatief geworden door dit gezeur.
Ik ben het gebrek aan socialistische insteek juist wel beu: ik zie dat mijn generatie minder en minder heeft om op terug te vallen, niet kan profiteren van het soort economische boom als de generaties voor ons (winsten van efficiënter werken blijven meer en meer in de zakken van kapitaalverstrekkers zitten, niet in die van arbeiders; de returns op kapitaal nemen daardoor rap sneller toe dan die op arbeid). Wij groeien op met studieschulden, een verrotte huizenmarkt, meer competitie, minder behoefte aan arbeid, hogere latten voor uitkeringen, gewoon minder uitkeringen (ik geef het nog tien jaar en bijstand is het enige wat we nog hebben). Ik zie dat je geboortedatum iets teveel uitmaakt voor wat je kunt krijgen als het je tegen zit, dat mag wel wat minder.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

De motivatie om te werken moet er zijn.. ontneem de financiële zorgen, weg motivatie bij sommige.. een poosje geleden hier ook een *** figuur op tweakers. Welke, aldus hemzelf Wajong behoevend was. maar gaandeweg het topic kwam naar boven borrelen dat meneer eigenlijk helemaal geen zin had om te gaan werken voor 1-200 euro meer... |:( |:( |:(
Natuurlijk heb je altijd van die types die een schop onder hun kont verdienen, maar dat is maar een klein deel van de huidige bijstand. Het gros zijn mensen die "te oud" zijn, geen goede opleiding hebben of mensen die eigenlijk in de wia behoren maar het uwv weigert ze af te keuren!

Van dat laatste heb ik een mooi voorbeeld: Mijn wijlen vader verloor zijn baan met 62 na 2 jaar ziekte en tig medische problemen. Volgens het UWV kon ie nog prima werken (sure .....). Ja mischien met herscholing voor een kantoorbaantje wat natuurlijk niemand betaald voor 3 jaar.
Vorig jaar is ie overleden op 63-jarige leeftijd, zo ziek was ie. |:(

En qua belasting: care. Ik val ook in schijf 4. De overheid kan beter eens kijken naar de onzin van de prestige projecten en het doorgeschoten controle apparaat dan dit.
Als je wilt dat mensen uit de bijstand kunnen komen, vergoed verdomme de herscholing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
De persoon waar jij het over had, had genoeg problemen om idd niet te kunnen werken. Dat hij daarnaast domme uitspraken doet als niet voor x meer willen werken, staat daar los van. Leuk dat je je daarop richt, maar verre van reëel.
Opgegroeid in Helmond ( helaas ) waar je vooral toen een hele grote gemeenschap aan chronische bijstandtrekkers had.. kijk naar SBS6 probleemwijken.. daarom betaal ik 55,6% belasting ?!? flikker toch op.
Wow! 55,6% belasting??? Laat eens zien? Want de gemiddelde belastingdruk in Nederland is 38,8%. Je moet wel echt een extreem hoog inkomen hebben, wil je boven de 52% totaal uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:57
Ardana schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:56:

Wow! 55,6% belasting??? Laat eens zien? Want de gemiddelde belastingdruk in Nederland is 38,8%. Je moet wel echt een extreem hoog inkomen hebben, wil je boven de 52% totaal uitkomen.
Bovendien mogen mensen met dergelijke inkomens allerlei trucjes uithalen om hun belastingdruk te verlagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Technomania op 28-02-2018 12:07 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 22:20
Ardana schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:51:
[...]

Linksom of rechtsom krijg je steeds meer belastingen en worden belastingen verhoogd. Dus wellicht blijft je inkomen gelijk, de OZB, waterschapsbelastingen, energiebelastingen etc etc gaan in 9 van de 10 gevallen niet omlaag. De 'tijdelijke' crisisheffing en BTW verhoging is nog steeds niet teruggedraaid ondanks dat de crisis voorbij is. Dus ja, die bagagedrager wordt steeds voller en je netto besteedbare inkomen after taxes wordt steeds minder.

[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 28-02-2018 12:07 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hackerhater
cbr600f4i schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:06:
Linksom of rechtsom krijg je steeds meer belastingen en worden belastingen verhoogd. Dus wellicht blijft je inkomen gelijk, de OZB, waterschapsbelastingen, energiebelastingen etc etc gaan in 9 van de 10 gevallen niet omlaag. De 'tijdelijke' crisisheffing en BTW verhoging is nog steeds niet teruggedraaid ondanks dat de crisis voorbij is. Dus ja, die bagagedrager wordt steeds voller en je netto besteedbare inkomen after taxes wordt steeds minder.
True, maar heeft dat met mensen in de bijstand te maken of onze overheid die het geld over de balk gooit en bijvoorbeeld cadeautjes van 4,5 miljard aan buitenlandse investeerders geeft?
Retorische vraag btw.

Onze overheid kan niet met geld omgaan en de groep die al 20 jaar aan de macht is, is zo corrupt als de pest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• incaz
_eLMo_ schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:53:
Overigens voor wat je gevoel betreft over er "niet over mogen praten", dat hangt erg af van in welke sferen je je begeeft.
Meestal als mensen zeggen 'dat mag je dan weer niet zeggen' bedoelen ze eigenlijk 'ik zeg het toch, maar ik vind dat mensen er geen kritiek op mogen geven.'

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:08
de regels voor de bijstand zijn niet van deze tijd.

In deze tijd waarbij er vrijwel geen sociale huurwoningen beschikbaar zijn voor starters, en de wachtlijsten bizar lang zijn (7 jaar is niks), is kopen dus eigenlijk de enige keuze als je op jezelf wil gaan wonen.

Oftewel jongeren blijven langer thuis. en daar tellen alle inkomens mee binnen het huishouden, dat betekend in de meeste gevallen dus geen recht op bijstand.

En heb je dan een huisje gekocht dan heb je er al zo'n bedrag eigen geld in zitten.... Verder heb je ook nog het probleem dat de huizenprijzen nog steeds stijgen.

Het mijne bijvoorbeeld is in 3 jaar tijd van een WOZ waarde van € 204.000 naar € 264.000 gegaan.
Dat wordt vervolgens dus wel bij je vermogen opgeteld. Dat inclusief het feit dat je om te kunnen kopen zelf ook een flink bedrag aan spaargeld mee moet brengen.

Met andere woorden: De enige reden dat er minder jongeren in de bijstand zitten is omdat de jongeren er gewoon geen recht meer op hebben. Het is uitstervend beleid.

Dit is ook de reden waarom de werkeloosheidscijfers lijken te dalen. Als de UWV uitkering is afgelopen vallen de jongeren in een gat. Verborgen werkeloosheid noemen ze dat.

Nee ons sociale vangnet werkt echt niet voor onszelf. Wie er wel van profiteren? Asielzoekers. Elke betaalbare woning hier die vrij komt wordt door vluchtelingenwerk volgestopt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
ja hoor.. daar is die weer.. de 'buitenlanders/vluchtelingen-hebben-het-gedaan'-kaart..

Duurde even, maar daar is die dan! Heb je cijfers??

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:42

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

My 2 cents. Het is de (gemeentelijke) overheid die het zelf faciliteert. Het rondschuiven van subsidies om werkelozen aan het werk te te krijgen is één grote farce. Omdat werkelozen werkervaring op te laten doen worden steeds meer betaalde banen verdrongen hierdoor zijn er dus niet 1 maar 2 werkelozen bijgekomen. En nu komt het. Niet alleen de werkeloze met zijn werkervaringsplaats krijgt een uitkering, de werkgever krijgt ook nog eens de loonkosten gesubsidieerd. Dus in plaats van 1 werkeloze die €950 kost per maand heb je 2 werkelozen die minimaal het viervoudige kosten. Daarnaast met inderdaad al die losse tijdelijke contracten zijn er 2 (of meer mensen) die af en aan werk hebben en af en aan niet. Dat kost niet alleen een fortuin aan administratiekosten omdat ze om de zoveel tijd weer een uitkering moeten aanvragen, tevens heeft niemand (baan)zekerheid. Laat de overheid maar eens stoppen met het uitgeven van al dat subsidiegeld aan de werkgelegenheidsindustrie en zorg gewoon voor lagere lasten voor burgers en werkgevers zodat de laatsten gewoon op een gezonde manier extra personeel kunnen aantrekken. De burgers houden dan wat geld over en kunnen met dat geld wellicht makkelijker een eigen bedrijf beginnen. Uiteindelijk heb je dan gewoon meerdere werklozen aan het werk.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• righthand
Ardana schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:51:

Wij redden ons uitstekend, dank u. Maar daar werk ik en mijn partner gezamenlijk 80 uur voor in de week. Iets van zaken graag zelf onder controle hebben en een absoluut streven naar onafhankelijkheid.

En een dikke bonus voor de samenleving; met onze belastingafdracht onderhouden we twee gezinnen in de bijstand. Of ik zin heb om een derde gezin te gaan onderhouden en daarmee 120 uur in de week te gaan werken en mijn kinderen minder zien, mwoh, wat zou jij doen?
Je denkt dat er ook maar 1 uitkeringsontvanger is die niet zeer regelmatig om de oren wordt geslagen met allerlei emotionele argumenten, dat ze maar vooral dankbaar moeten zijn, etc.?
Of dat op een emotionele wijze moet gebeuren, dat laat ik het midden. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je aan het klagen bent op wat je wordt gegeven/gegund, dat je dan wel even wat emotionele tegenwind kan verwachten. Is heel menselijk en 'deal with it'.

Maar dat het word gekend en erkend, dat is wel belangrijk.

En ja, wat dankbaarheid is misschien wel op zijn plaats; waarom niet? Als ik in de put zit en een vriend geeft mij 1000 euro in de maand, zonder directe verplichtingen naar hem toe. Ik zou dankbaar zijn en dat laten weten en er ook voor zorgen dat ik het geld zo snel kan terug geven. Ook al hoeft dat laatste niet.
Ik krijg soms het idee dat er niet gezien wordt hoe mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt behandeld worden. Die tendens zie ik ook terug op het forum.
Drogredenering; maar ik ga er even op in, ga jij dan even op in op mijn constatering die je nu quote?

Om je bij te vallen: ja mensen met een daadwerkelijke afstand tot de arbeidsmark worden misschien niet altijd netjes behandeld. Ook omdat mensen die afstand niet in kunnen schatten omdat ze het zelf niet ervaren. Dat betekent trouwens nog niet dat een persoon met afstand tot arbeidsmarkt automatisch de waarheid in pacht heeft of recht heeft tot klagen (in de ogen van de ander).
Een groot deel van de bijstandsgerechtigden zijn (permanent) arbeidsongeschikt, maar komen niet in aanmerking voor een WIA-uitkering. Voor die mensen is het dubbel zuur.
Over wat voor een deel hebben we het hier? Ik ben geboren en getogen in oude twentse textielstad. Toen deze industrie in een neerval kwam, werden er ook veel stadsgenoten en gastarbeiders werkloos. Laag opgeleid en soms ook de taal niet machtig. Een groot probleem; want flinke bijstanduitkering. En merkwaardig genoeg werden in de jaren 80 best wel veel mensen ineens arbeidsongeschikt.

De toetreding tot de WIA is streng geworden omdat er voor allerlei redenen in het verleden flink misbruik is gemaakt van dit soort regelingen (zowel door instanties als door burgers) (het zogenaamde WAO debakel). Zie hier het perfecte voorbeeld waarom strikheid met uitkeringen zo belangrijk is. Doe je he niet, verlies je de maatschappelijke draagkracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Nu online
Het nodeloos rondpompen van geld moet inderdaad stoppen. Het lijkt wel een doel/industrie op zich geworden.

Het is geen ideaal beeld of oplossing. Maar een basisinkomen voor iedereen en de bijbehorende vlaktaks etc is in mijn menig de enige oplossing die op de lange termijn gaat werken. Want er komt alleen maar minder werk in de toekomst, nooit meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
righthand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:19:
De toetreding tot de WIA is streng geworden omdat er voor allerlei redenen in het verleden flink misbruik is gemaakt (zowel door instanties als door burgers) (het zogenaamde WAO debakel). Zie hier het perfecte voorbeeld waarom strikheid met uitkeringen zo belangrijk is. Doe je he niet, verlies je de maatschappelijke draagkracht.
De WAO is inderdaad flink misbruikt en terecht dat daar perk en paal aan gesteld is.
Maar nu met de WIA zijn ze naar de andere kant doorgeschoten (zie het voorbeeld van mijn pa) en is het bijna onmogelijk om afgekeurd te worden.
Ergens in het midden zou het beste zijn. Net als het compleet nutteloos is mensen te herkeuren met ziektes/handicaps die nooit beter worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
righthand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:19:
De toetreding tot de WIA is streng geworden omdat er voor allerlei redenen in het verleden flink misbruik is gemaakt van dit soort regelingen (zowel door instanties als door burgers)
Niet alleen instanties: ook heel nadrukkelijk door werkgevers. Toch valt de morele verontwaardiging maar 1 kant op. Zoals ook de morele verontwaardiging over iemand met een bijstandsuitkering veeeeele malen groter is dan over een werkgever die tegen een leuke subsidie z'n werk laat doen door een vrijwel gratis werknemer zonder rechten.
(Integendeel. Die werkgevers krijgen ook nog eens de mogelijkheid om met regelmaat te vertellen hoeveel goeds ze doen. Ook al helpen ze niemand, letterlijk 0 personen, aan een fatsoenlijke baan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 20:18

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ortep schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:44:
[...]

De overwaarde op de hypotheek mak 50800 zijn. Dus als je huis 450800 waard is en de hypotheek is 410000 dan krijg je bijstand. Je hebt dan alleen een ander probleem. Hoe betaal je de aflossing op die 410000 iedere maand?
Dan kan je via de bijzondere bijstand een woonkostentoeslag aanvragen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
incaz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Niet alleen instanties: ook heel nadrukkelijk door werkgevers. Toch valt de morele verontwaardiging maar 1 kant op. Zoals ook de morele verontwaardiging over iemand met een bijstandsuitkering veeeeele malen groter is dan over een werkgever die tegen een leuke subsidie z'n werk laat doen door een vrijwel gratis werknemer zonder rechten.
(Integendeel. Die werkgevers krijgen ook nog eens de mogelijkheid om met regelmaat te vertellen hoeveel goeds ze doen. Ook al helpen ze niemand, letterlijk 0 personen, aan een fatsoenlijke baan.)
He oude kastcommunist >:) . Kapitaal is Evil; we weten het, maar we vreten er allemaal van ;w

Uiteraard zoeken bedrijven de grenzen van het speelveld. Je bent naief als je denkt dat ze een soort intrinsieke ethiek er op nahouden. Als consument of afnemer heb je een keuze om de diensten of producten van een dergelijk bedrijf af te nemen, of niet. Succes!!

Misschien is die situatie rondom de WAO wel onvermijdelijk geweest. Omdat het een korte termijn win win win situatie was. Burger meer geld dan een uitkering, bedrijf midner afvloeiingskosten en de overheid geen uitkeringstrekker in de cijfers...En ja die gasbel kan het wel betalen.

Het is altijd een luxe geweest die we eigenlijk niet konden betalen zonder offers te moeten vragen van de burger. Maar dan wordt het natuurlijk niet meer gedragen binnen de maatschappij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
hackerhater schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:30:
[...]

Hoe kortzichtig kunnen mensen zijn?
Zelfs met alle reacties erboven in dit topic.
heb veel gelezen, gaat mij om de mensen die wel kunnen werken maar niet willen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hackerhater
mugenmarco schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:38:
heb veel gelezen, gaat mij om de mensen die wel kunnen werken maar niet willen.....
Wat voor zin heeft het je druk te maken over mischien 1% van die groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
righthand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:32:
[...]
Uiteraard zoeken bedrijven de grenzen van het speelveld. Je bent naief als je denkt dat ze een soort intrinsieke ethiek er op nahouden.
Nee, het is vreemd dat we ons druk maken over bepaalde zaken bij een bepaalde groep in de maatschappij, vooral degene met het minste netwerk aan vriendjes op belangrijke plekken, zelfs terwijl misbruik van bestaande regels dus blijkbaar heel normaal en zelfs aanvaardbaar gedrag lijkt te zijn.
Het is altijd een luxe geweest die we eigenlijk niet konden betalen zonder offers te moeten vragen van de burger. Maar dan wordt het natuurlijk niet meer gedragen binnen de maatschappij...
Nee. Vooral niet door de mensen die al veel hebben, maar nog meer willen. En dan heb ik het over veel - boven de Balkenendenorm, grote kapitalen... en die er alle belang bij hebben om de middengroep aan hun kant te hebben.

"CEO, a Tea Party member and public employee sit at a table, with 12 cookies on a plate. The CEO grabs 11 cookies and tells the Tea Party member, “You better watch that public employee. He wants your cookie.”

De specifieke rollen worden verschillend ingevuld, de dynamiek zie je vaak terugkomen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fvdberg
ProudElm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:16:
ja hoor.. daar is die weer.. de 'buitenlanders/vluchtelingen-hebben-het-gedaan'-kaart..

Uiteraard, het is al jaren bezig. Ik start even in 2009

2009:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...llochtonen-in-de-bijstand
Van de totale Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder was eind 1997 één op de vijfentwintig afhankelijk van een bijstandsuitkering. Bijna 45% van hen waren allochtonen; ongeveer een derde had een niet-westerse etniciteit. Naar verhouding waren veel meer niet-westerse allochtonen van een bijstandsuitkering afhankelijk dan autochtonen of allochtonen met een westerse achtergrond.
2010
https://www.volkskrant.nl...voor-allochtonen~a563817/[
Bijstand vergaarbak voor allochtonen
Het kabinet is geschokt door het relatief grote beroep dat allochtonen doen op de sociale uitkeringen. Een totaalbeeld kon nu pas exact worden geschetst, omdat de WAO-cijfers voor het eerst naar etnische afkomst zijn herleid....
Dit suddert door zo tot 2014 waar de cijfers concreter worden.

2014:
https://www.elsevierweekb...-in-de-bijstand-1607504W/
Hoe komt het toch dat zo veel niet-westerse allochtonen zijn aangewezen op een bijstandsuitkering? Niet-westerse allochtonen maken 12 procent uit van de bevolking, maar vormen 45 procent van alle bijstandsontvangers – meer dan autochtone Nederlanders, die goed zijn voor 44 procent.
2015
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-somaliers-in-de-bijstand
Bijna zeven van de tien volwassen Somaliërs in Nederland hebben een bijstandsuitkering. Ook ruim de helft van de mensen met de Syrische, Iraakse of Eritrese nationaliteit heeft bijstand. Het gaat vooral om voormalige asielzoekers. Dat meldt CBS op basis van onderzoek naar bijstandsuitkeringen op basis van nationaliteit.
De grootste groep Somaliërs, Irakezen, Syriërs, Afghanen, Iraniërs en Eritreërs betreft voormalige asielzoekers die relatief vaak in de bijstand zitten. Hun afstand tot de Nederlandse arbeidsmarkt is relatief groot, gezien het percentage dat de taal niet (voldoende) machtig is en het relatief grote aandeel dat geen, een lage of een niet-aansluitende opleiding heeft. Ook speelt de aanleiding voor hun vlucht naar Nederland een rol, zoals de effecten van een oorlog of vervolging in eigen land.
https://www.daskapital.nl...gingsstaat_allochtoon_in/
Het is niet echt een feest om allochtoon te zijn op de Nederlandse arbeidsmarkt. Niet alleen in relatieve, maar zelfs in absolute zin zitten er meer allochtonen in de bijstand dan autochtonen. En daarmee zijn we, na de alom geprezen verzorgingsstaat Zweden, het slechtst presterende land van Europa. Daar kunnen we een heleboel nuancerende kanttekeningen bij maken. Dat autochtonen hier vaker eenverdieners zijn bijvoorbeeld, waardoor hun partners niet als werkloos geregistreerd staan.
2016
http://nieuws.tpo.nl/2016...ering-bijstand-cbs-topic/
Totaal aantal Nederlanders met bijstandsuitkering: 496.600 (2.9% van totale bevolking)
Waarvan totaal autochtoon: 194.250 (39.2% van het totaal aantal Nederlanders met bijstandsuitkering)
Totaal allochtoon: 302.260 (60.8% van het totaal aantal Nederlanders met bijstandsuitkering)
– westers: 54.680 (11.1% van het totaal aantal Nederlanders met bijstandsuitkering)
– niet westers: 247.580 (49.9% van het totaal aantal Nederlanders met bijstandsuitkering)
2017
https://eenvandaag.avrotr...vluchtelingen-bijgekomen/
"Als we kijken naar de laatste CBS-cijfers van het laatste kwartaal van vorig jaar zijn er weer 11.500 vluchtelingen bijgekomen. Dat zijn er 45.000 per jaar en dat is met gezinsvorming er bij 200.00."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
Brent schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:55:

Hieruit blijkt dat je niet echt weet hoe het kan verkeren. Mijn vriendin (gepromoveerd) probeert al ruim een jaar een baan te vinden. Het zit soms gewoon tegen. Mooi voor jou dat je dat niet kent, maar doe niet of dat normaal is, want dat is het voor een aantal mensen zeker niet, ook mensen met een goede opleiding. En inmiddels begint dat gat op te vallen, en gaat het tegen je werken. Bid dat je hier nooit mee te maken krijgt, je zult direct anders gaan piepen. Ze krijgt niet eens een uitkering want ik verdien. Zo gaat dat natuurlijk voor een hoop werklozen: die hebben partners die wel verdienen.
He Brent, met oprecht alle respect voor je vriendin; maar ze weet dat ze ook gewoon 'onder haar niveau' wat inkomen bij elkaar kan sprokkelen? Ik zat ook in de situatie van je vriendin, maar in de eerste week na mijn slagen heb ik me gewoon aangemeld bij een uitzendbureau. Ik zou het niet eens op kunnen brengen om naar een sociale dienst te stappen...dan ga ik nog liever tomaten plukken in de Westlandse kassen. Wat ik al zei: onafhankelijkheidstreven, het zit er diep in bij mij.

Opleiding is geen automatisch recht op een soort werk. Gelukkig niet...
Een groter 'probleem' zijn de gezinnen waarin niemand werkt, waarin niemand is opgeleid en waarin niemand dat ook kan/wil, en waar inde laatste arbeidservaring jaren geleden is. In praktijk zijn mensen uit die groep moeilijk aan het werk te krijgen.
Dat is echt de meest kansarme groep. Het erge hier bij is dat dit ook van generatie op generatie verslechterd. Ouders die hun kinderen niet het juist voorbeeld geven, kinderen niet enthousiasmeren om iets constructief te leren. Behalve hoe je de weg kan vinden bij de Sociale Dienst om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van allerlei sociale voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Nijl schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:27:
[...]

Dan kan je via de bijzondere bijstand een woonkostentoeslag aanvragen.
Nee daar heb je wat aan
https://www.regelhulp.nl/...rtikel/woonkostentoeslag/
U moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
1. uw inkomen is plotseling sterk gedaald. - duh anders zou je het niet aanvragen
2. u gaat op zoek naar een goedkoper huurhuis of koophuis. - Kan je lang zoeken, er is niets betaalbaars. ja buiten je regio... Zuid-Limburg of Groningen...
3. de kosten van uw koopwoning zijn te hoog voor uw inkomen. Bijvoorbeeld de hypotheekrente, het onderhoud en de onroerendezaakbelasting. - Lijkt me logisch
4.uw aanvraag voor huurtoeslag is afgewezen.

[ Voor 13% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Nu online
fvdberg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Uiteraard, het is al jaren bezig. Ik start even in 2009

...........
Ik heb niet alles door gelezen, maar dat is dan meer dan ik gedacht/verwacht had.. Maar ja, dan nog..? Iedereen verdiend een kans toch? Als ze mogen blijven (terecht of niet laat ik in het midden) hebben ze er toch ook 'recht' op zoals elke andere Nederlander?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Het beeld ontstaat dat bijstand grotendeels opgaat aan een levenslang inkomen voor afgebakende groepen.

Een groep mensen die hun hele leven geen uitzicht hebben op betaald werk, en een (sterk correlerende) groep die geen pensioen opbouwt en geen volledige AOW vanwege immigratie.

Het is dus nauwelijks meer een verschuiving van geld van goede jaren naar slechte jaren, en vooral een verschuiving van werkende mensen naar niet-werkende mensen.

Welk percentage van de huidige bevolking in NL zal over hun hele leven een positief saldo (betaalde belastingen - ontvangen toslagen en uitkeringen) nalaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Ik ben persoonlijk geen voorstander van het opvangen van asielzoekers n in Nederland.

Buiten dat het ons bakken met geld kost die we veel beter kunnen besteden levert het al jaren een flinke ongelijkheid in de samenleving op. en hier in de randstad valt dat echt op.

Ik ben van mening dat iemand die hier net komt kijken niet voor mag gaan op iemand die hier al jaren lang woont en ingeschreven staat op het sociale woning verdeel systeem.

Mee delen mag, maar wel onder voorwaarden.

Je moet een werkvergunning aanvragen. Minimaal 1 jaar aantoonbaar gewerkt hebben plus een Nederlands adres hebben en de taal voldoende beheersen, dan bedoel ik niet lezen/schrijven, maar echt de basics. Dan kan je een Nederlandse nationaliteit aanvragen. Daarmee kan je je vervolgens inschrijven op het woning verdeel systeem. en/of een uitkering aanvragen.

Maar voor wat hoort wat. Als ik naar het buitenland kijk (en niet eens heel ver, Zwitserland, Visegrád 4) dan werkt het, maar ja daar blijven ze niet al zijn ze welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
ProudElm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:01:
[...]
Ik heb niet alles door gelezen, maar dat is dan meer dan ik gedacht/verwacht had.. Maar ja, dan nog..? Iedereen verdiend een kans toch? Als ze mogen blijven (terecht of niet laat ik in het midden) hebben ze er toch ook 'recht' op zoals elke andere Nederlander?
Kunnen we nog wel een leuke discussie over voeren over dat recht.
Ik ben zachter naar autochtone (ook tweede, derde generatie) dan de nieuwe instroom die bij voorbaat -in eerste instantie- kansloos is op de arbeidsmarkt. Er moet gigantisch veel geld ingestopt worden in het kader van intergratie, psychische kwalen (die al dan niet worden behandeld volgens westerse normen), omscholing enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:06:

Welk percentage van de huidige bevolking in NL zal over hun hele leven een positief saldo (betaalde belastingen - ontvangen toslagen en uitkeringen) nalaten?
Verdomd weinig, afhankelijk van hoe je rekent. Anders had Nederland geen staatsschuld of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
incaz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:51:

Nee, het is vreemd dat we ons druk maken over bepaalde zaken bij een bepaalde groep in de maatschappij, vooral degene met het minste netwerk aan vriendjes op belangrijke plekken, zelfs terwijl misbruik van bestaande regels dus blijkbaar heel normaal en zelfs aanvaardbaar gedrag lijkt te zijn.
Dan stem je op een partij die dat veroordeeld en concrete maatregelen voorstelt. En je koopt geen spullen of neemt geen diensten af van privaatrechtelijke organisaties die dergelijk gedrag faciliteren of zelf in participeren. Ik zou je adviseren om een hutje op de hei te nemen en zelfvoorzienend te zijn (alhoewel Natuurmonumenten dan wel toestemming moeten geven. Dezelfde Natuurmonumenten die een ANBI code heeft voor giften van kapitaalkrachtige burgers die daarmee een leuk belastingvoordeel krijgen).
Nee. Vooral niet door de mensen die al veel hebben, maar nog meer willen. En dan heb ik het over veel - boven de Balkenendenorm, grote kapitalen... en die er alle belang bij hebben om de middengroep aan hun kant te hebben.
Ja, en dat is altijd al zo geweest. Eind vorig eeuw hadden we nog een vakbond die daadwerkelijk macht had. Door steeds minder nationale focus op werknemers en steeds meer focus op andere maatschappelijke discussies en met name door toegenomen het internationale krachtenveld, is eigenlijk elke NL Vakbond een schim van wat het eerst was. Et ergo; balans verstoord en kapitaal neemt de ruimte. We stonden er bij en keken er naar.

En ohh wat vinden we de globalisering toch goed en oh wat heeft de E.U. ons toch zo veel goeds gebracht....Uhuh dat klopt, maar er zitten wat akelige randjes aan die globalisering. En dan met name voor de sociaal lagere en middenklasse van onze nationale samenleving. Dat die Barbera Baarsma nog aan de DWDD tafel bij notabene de VARA mag zitten; complete gekkenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Nu online
Ik weet dat het een lastig onderwerp is en ik vind ook dat niet iedereen automatisch hier mag blijven, maar als je mag blijven. mag je voor 100% mee doen, en niet voor 85%.. Ik denk ook dat men veel strenger moet zijn wanneer je wel/niet mag blijven. En als het een nee is, dan ook per direct terug.

Het is en blijft een lastig probleem, maar wel 1 die nooit weg gaat helaas..

En we hebben maar 1 aarde en of we het nu leuk vinden of niet, die moeten we met z'n allen delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
ProudElm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:13:
En we hebben maar 1 aarde en of we het nu leuk vinden of niet, die moeten we met z'n allen delen!
Jep, maar dan wel efficient delen. Met andere woorden: als hier zich een asielzoeker meldt, dan kan het zomaar zijn dat we hem naar de Oekraine sturen. Daar is nog plek zat. Nederland helaas is vol.

Kijken of er dan nog zo veel komen voor bed bad en brood

[ Voor 8% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
t_captain schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:06:

Ik denk dat je met deze vraag de hele discussie plat slaat. Emt daarbij de vraag:

En wat is dan betaalbaar en hoe ver willen (maar ook kunnen) hiervoor de mensen met een positieve economische bijdrage nog een bijdrage leveren.

In interessante vraag waarbij Justin Trudeau, oh sorry Klaver, aangeeft dat we maar niet alles moeten Economiseren (wat dat dan ook mag zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Nu online
Ja, dat zou een mooie oplossing zijn, hebben ze geprobeerd in Europa.. Ging niet.. Zolang er niet 1 Europa regering is gaat dat helaas nooit wat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorry? De randstad is vol. Nederland is groter dan de randstad, er passen nog genoeg mensen bij. Stelletje piepers die lopen te janken dat Nederland vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Economisch gezien is de randstad Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

sypie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:19:
[...]
Sorry? De randstad is vol. Nederland is groter dan de randstad, er passen nog genoeg mensen bij. Stelletje piepers die lopen te janken dat Nederland vol is.
Als je rekening houdt met land/tuinbouw (aanzienlijk deel van Nederlands inkomsten) begint het toch aardig vol te raken lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Het is niet de schuld van die asialzoeker. Maar van onze regering. Het is belachelijk dat zij voorrang krijgen. Ze hebben niks niks toegevoegd aan onze samenleving.De regels moeten aangepast worden op dit punt.
ProudElm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:16:

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
righthand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:55:
[...]

He Brent, met oprecht alle respect voor je vriendin; maar ze weet dat ze ook gewoon 'onder haar niveau' wat inkomen bij elkaar kan sprokkelen?
Oja, 95% van haar solicitaties zijn dat. Zonder uitzondering: u bent overgekwalificeert. Als je hier tips voor hebt hoor ik/zij ze graag. Dit is natuurlijk het halve verhaal, ze willen gewoon niet meer betalen, en ook het risico niet lopen dat ze niet weg is na een tijdje. Ondanks haar pogingen dit uit te leggen, vooralsnog 0 op het rekest.

Dan kun je hoog en laag kraaien over 'werken', 'op eigen benen staan' of 'onafhankelijkheidsdrang': jij hebt geluk gehad maar anderen niet. Heb daar een beetje respect voor. En neem niet direct aan dat mensen niet al lang en breed hun best doen aan werk te komen, welk niveau dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 28-02-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ja het is vol! Je moet niet alleen kijken of er nog plek voor huizen is maar ook de infrastructuur. Landbouw grond en noem maar op. Anders worden we te afhankelijk van andere landen voor voedsel en noem maar op. Dat houd in dat andere landen meer macht op ons krijgen. Door bijvoorbeeld voedsel heel duur te maken.
sypie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:19:
[...]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
ik zeg nergens dat het de schuld is van asielzoekers, die zoeken gewoon het land met de makkelijkste regels en het beste toekomstperspectief. En helaas voor ons zitten wij bij de beste 2. Zweden en Nederland. Oftewel inderdaad... regelgeving. Misschien toch eens naar de visegrad groep kijken: https://ejbron.wordpress....aan-de-eisen-van-brussel/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 15:34

BTU_Natas

Superior dutchie

Als iemand uit een vreemd land, uit de armoede, met een trauma en zonder opleiding en geen netwerk hier heen komt en jouw baantje inpikt, verdien je niet beter.

Hoe kansloos ben je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
maar dat is het punt... die iemand uit een vreemd land, uit de armoede, met een trauma en zonder opleiding en netwerk pikt je baantje niet in. Hij gaat überhaupt niet werken.

Buiten dat, er is voor autochtonen werk zat. Ik kan zo 3-8 man aan het werk helpen. zelfs zonder opleiding, alleen al vanuit mijn eigen netwerk. Ok, de salarissen gaan niet veel hoger als een euro of 13 per uur bruto, maar toch... het is eerlijk verdiend geld en komt op een euro of 1200 netto per maand.

Dat verdiende ik ook toen ik van school af kwam. Je moet onder aan beginnen. Voor dat geld heb ik ook een 2 persoons huishouden bekostigd en daarnaast nog elk jaar op vakantie geweest ook.

Het is voor autochtonen echt een kwestie van willen. Helaas is de bijstand als inkomen ongeveer gelijk onder de streep.

[ Voor 71% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BTU_Natas schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:27:
Als iemand uit een vreemd land, uit de armoede, met een trauma en zonder opleiding en geen netwerk hier heen komt en jouw baantje inpikt, verdien je niet beter.

Hoe kansloos ben je dan.
Denk jij nu werkelijk dat elke immigrant een 'zielig armoedig trauma oorlog slachtoffer' is?

Maar laten we daar op verder gaan, wij zijn de helpende hand, wij bieden veiligheid, een dak boven z'n hoofd, een hoop op beter leven.. om vervolgens niet meer te gaan doen?

En wie zegt dat de persoon waarvan dat baantje wordt 'ingepikt' niet zielig, armoedig of trauma-persoon is? Of negeren we dat maar gewoon omdat dat niet kan? Nee, natuurlijk in jouw wereld is het anders, mensen die leven in Nederland kunnen helemaal niet zielig zijn, niet in armoede leven, geen baan hebben.

Nee, Nederland kent geen slachtoffers van geweld, trauma's of slechte opleidingen, kent geen verslaving, armoede of 'oorlog' (ook mensen hier verliezen naasten). Dus iedereen die dat simpele baantje heeft om net rond te komen, om net dat beetje te doen om iets terug te doen voor de maatschappij die hem/haar die tweede kans geeft, moet gewoon opschuiven voor immigranten, want die hebben het echt veel erger.

Wie zei dat ook alweer? Eigen volk eerst. Doet 90% van de wereld.

Nee, dan is de vraag, hoe kansloos ben jij dan?

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 28-02-2018 13:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Kunnen we van het rare idee af dat statushouders worden voorgetrokken?
Het betreft een groep mensen die toevallig vaak in een spoed-categorie valt, dwz. die geen netwerk heeft (zoals bijvoorbeeld ouders) waar tijdelijk op kan worden teruggevallen.
éénieder die in een spoedcategorie valt wordt "voorgetrokken".

Bovendien is dit sinds 1 juli 2017 niet meer het geval. De regering wou het niet meer.

Zoals al vaker gemeld, het probleem is niet de mensen die gebruik willen maken van de sociale huur, het probleem is dat er (HEEL erg veel) te weinig sociale huurwoningen zijn gebouwd de laatste decenia.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
qadn schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:39:

Zoals al vaker gemeld, het probleem is niet de mensen die gebruik willen maken van de sociale huur, het probleem is dat er (HEEL erg veel) te weinig sociale huurwoningen zijn gebouwd de laatste decenia.
Of eigenlijk dat het sociale huurstelsel een lapmiddel is voor een ziekelijke woningmarkt die met name de Nederlandse banken ten goede komt, niet de Nederlandse burgers. Het eigenlijke probleem zal niet snel opgelost worden voordat de verwevenheid van Nederlandse staat (of bewindshebbers) en bankwezen wordt verminderd. Net als in Londen is de kans daarop natuurlijk gering, en dus een fatsoenlijke woonmarkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
Brent schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:26:
[...]

Oja, 95% van haar solicitaties zijn dat. Zonder uitzondering: u bent overgekwalificeert. Als je hier tips voor hebt hoor ik/zij ze graag. Dit is natuurlijk het halve verhaal, ze willen gewoon niet meer betalen, en ook het risico niet lopen dat ze niet weg is na een tijdje. Ondanks haar pogingen dit uit te leggen, vooralsnog 0 op het rekest.

Dan kun je hoog en laag kraaien over 'werken', 'op eigen benen staan' of 'onafhankelijkheidsdrang': jij hebt geluk gehad maar anderen niet. Heb daar een beetje respect voor.
Nogmaals met alle respect voor je vriendin; en dat meen ik echt.

Ik wist niet dat bij een Randstad of Tempoteam geen opdrachten meer zijn voor random handjes. Al is het alleen maar saai adminstratiewerk bij de overheid of productiewerk bij een fabriek. Ik had verwacht dat met de huidige verhitte arbeidsmarkt dit soort klussen voldoende voorhanden zouden zijn.

Mijn excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
onzin, er zijn sociale huurwoningen zat. voor de komst van de asielzoekers was de wachttijd een jaar of 4. Heb zelf ook in 2010 een starterswoning kunnen krijgen. toen ik die eind 2014 op zegde omdat ik een huis heb gekocht waren alle huizen die leeg gekomen waren om me heen al gevuld door vluchtelingen werk, en ook ik mocht van vluchtelingenwerk het verhaal aanhoren dat die asielzoeker zo zielig was en maar en paar honderd euro kreeg om het in te richten... of ik alles wat ik niet meer hoefde zou willen laten staan...

o.a. de boiler (eigendom, jaar oud) laten hangen en nog wat extra zaken laten staan en hangen zo als luxaflexen en verduisterende rolgordijnen (kortste 1,60 meter, langste: 4 meter, goedkoopste 120 euro, duurste dik 300) , bureau/computer, televisie...

Alleen de boiler had zeker nog een euro of 350 opgebracht op MP, luxaflexen had ik kunnen hergebruiken, Laminaat was prima herbruikbaar enz enz.. oftewel een marktwaarde van een euro of 1000 aan spullen, komt meneer er in.. Heeft letterlijk alles af staan kraken, want het was zijn smaak niet..

Tja ik heb het wel van mijn eigen geld gekocht... geen cent gekregen. overigens woont meneer er nog steeds, en heeft alles nog hangen/staan. geld heb ik er overigens nooit voor gezien. de 200 euro die met vluchtelingenwerk overeen is gekomen moeten ze nog over maken

[ Voor 20% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hackerhater
righthand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:42:
Ik wist niet dat bij een Randstad of Tempoteam geen opdrachten meer zijn voor random handjes. Al is het alleen maar saai adminstratiewerk bij de overheid of productiewerk bij een fabriek. Ik had verwacht dat met de huidige verhitte arbeidsmarkt dit soort klussen voldoende voorhanden zouden zijn.

Mijn excuses...
Mag ik even hard lachen? Er zijn tekorten aan bepaalde specialistische mensen zoals programmeurs, maar de Nederlandse arbeidsmarkt is absoluut niet oververhit.
En al helemaal niet voor het standaard werk. We hebben juist nog een flinke werkeloosheid die eindelijk begint te zakken na bijna 10 jaar economische ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
righthand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Nogmaals met alle respect voor je vriendin; en dat meen ik echt.

Ze was binnen 30 seconden weer buiten bij Randstad. "Wij werken niet met mensen met uw opleidingsniveau'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
Mijn vriendin heeft een HBO opleiding inclusief specialismes (pabo) en werkt gewoon op de benzinepomp. Niks randstad, gewoon direct solliciteren. Bordjes met Medewerkers gezocht zat.

Ik had na mijn MBO opleiding binnen 1 dag een baan.

Het is een kwestie van willen. Uitzendbureau's zijn geen realistische weergave van de arbeidsmarkt

[ Voor 30% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Mijn ervaring is ook anders. Na mijn WO ook 5 maanden uitzendwerk gedaan terwijl ik op zoek was naar werk. Er waren zat baantjes in de supermarkten, horeca of distributiecentra. Dat was 4 jaar terug, tijdens de top van de crisis. Lijkt me sterk dat dit achteruit is gegaan.

Je moet natuurlijk voor dat werk niet in net pak komen binnenlopen, maar uitstralen dat je wilt aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Inderdaad, ik kwam destijds ook gewoon binnen bij mijn baas in een blauwe spijkerbroek, met sportschoenen en een pall mall casual overhemd.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Overkoepelend probleem is wantrouwen en selectief kijken.

Wantrouwen naar mensen die niet voldoen aan wat je zelf als norm hebt gesteld. In het geval van de vriendin van Brent: wantrouwen dat ze niet op de juiste manier en op de juiste baantjes solliciteert. Vertrouwen dat ze dat wel doet, maar dat ze echt simpelweg pech heeft, is er gewoon niet.

Wantrouwen naar mensen in de bijstand of een andere uitkering, want die zullen vast allemaal te lui zijn om te werken.

Wantrouwen naar de regering, want die doet enkel aan pappen en nathouden.

Wantrouwen naar het UWV, want die keuringen, zijn allemaal wassen neuzen.

Wantrouwen naar de buurman of mede-tweaker, want waar betaalt hij het allemaal van?

En selectief kijken: we zien enkel die uitkeringsgerechtigde die 'n keer laat zien dat hij 'n nieuwe computer gekocht heeft. Niet dat hij onwijs gematst is door 'n familie-lid, of hiervoor 'n jaar helemaal krom gelegen heeft. Eens per jaar 'n nieuwe broek van 2 tientjes koopt, en that's it.
We zien enkel de man bij de Voedselbank met een iPhone. Niet dat dit een afdankertje is van 'n rijk(er) familielid. Of die man met een auto bij de Voedselbank. Niet dat hij deze mag lenen van z'n buurvrouw, omdat hij in de kou niet naar de Voedselbank kan, vanwege z'n ziekte.
We zien enkel de vrouw die 'n uurtje oppast of vrijwilligerswerk doet en vinden dan direct dat ze ook maar full time kan gaan werken. We zien haar nooit als ze hele dagen op bed ligt, omdat ze moet bijkomen van die halve dag vrijwilligerswerk.

Het zijn deze dingen, wantrouwen en selectief kijken die zorgen dat er steeds minder sollidariteit is.

We geloven met z'n allen in de maakbaarheid van onszelf, van de samenleving. En we moeten ook wel, anders zouden we met z'n allen ontzettend depressief worden.

Maar het is en blijft een illusie. Soms heb je gewoon pech. Soms heb je niet de juiste skills, en ook niet de skills die nodig zijn om de skills aan te leren.

En dat wordt simpelweg niet begrepen of getollereerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 28-02-2018 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
qadn schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:39:
Kunnen we van het rare idee af dat statushouders worden voorgetrokken?

Bovendien is dit sinds 1 juli 2017 niet meer het geval. De regering wou het niet meer.
De regering kan wel iets niet willen, uiteindelijk zijn het de gemeentes en woningbouwverenigingen die het beleid utivoeren, en vooralsnog is hier in eht dorp alleen al een tekort van zo'n 300 woningen voor statushouders. Daardoor halen ze de door de regering opgelegde targets niet.

Zolang die targets opgelegd worden kunnen ze het wel niet willen.... maar zorgen ze er wel voor dat het gebeurt

Ook de wachtlijsten lopen nog steeds op. Ik keek net even op het woning verdeel systeem... er is nagenoeg niks en een starter staat inmiddels op 11! jaar als hij niet kieskeurig is, en tussen Gouda, Voorschoten/de kust en de bollenstreek het eerste de beste accepteert, kan zo maar 50 km vanaf zijn ouderlijk huis zijn in the middle of nowhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
fvdberg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:52:
Mijn vriendin heeft een HBO opleiding inclusief specialismes (pabo) en werkt gewoon op de benzinepomp. Niks randstad, gewoon direct solliciteren. Bordjes met Medewerkers gezocht zat.
Wij komen uit het buitenland (mijn vriendin is buitenlandse en spreekt nog maar weinig Nederlands), dus detailhandel/horeca valt om die reden af (Nederlands is daar een begrijpelijke eis). Helaas betekent de grens over ook opgebouwde rechten verliezen (we zijn ze beide kwijt). Kunnen we ook een leuk boompje over opzetten trouwens. En dan ook maar meteen over dat al die zogenaamde ruimte op de arbeidsmarkt voornamelijk de vorm hebben van laagbetaald en weinig geschoold werk. Dat is volgens sommige definities geen gezonde arbeidsmarkt.

Maargoed, het topic ging over uitkeringen in het algemeen: https://www.trouw.nl/same...e-wia-uitkering~a54a4057/

[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 28-02-2018 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
dat zie ik niet. Voldoende werk in de horeca en detailhandel waar taal niet boeit.

Jaren lang met polen en asielzoekers die geen engels of nederlands spraken door een magazijn gelopen om orders te picken. ging prima.

Het schap nummer kunnen lezen en secuur kunnen werken is genoeg.

En jij kan toch werken? Dat zij weinig nederlands spreekt is toch geen excuus? oerigens heeft mijn vriendin meerdere buitenlandse collega's die ook niet allen de taal even goed machtig zijn. In sommige gebieden is dat zefs gewenst, Het werkt in de praktijk zelfs preventief als er bijvoorbeeld veel buitenlanders van eenzelfde afkomst in een bepaald gebied wonen.

[ Voor 28% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
fvdberg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:05:
dat zie ik niet. Voldoende werk in de horeca en detailhandel waar taal niet boeit.

Jaren lang met polen en asielzoekers die geen engels of nederlands spraken door een magazijn gelopen om orders te picken. ging prima.
Heeft ze geprobeerd. Hetzelfde riedeltje.
Het schap nummer kunnen lezen en secuur kunnen werken is genoeg.
Als dat zo was zou men haar volgens je eigen logica hebben aangenomen. Dat dit niet zo was zou, als je een beetje kritisch ook op je eigen ideeën was, reden kunnen zijn je mening te betwijfelen.
En jij kan toch werken?
Lees jij hier wel wat anderen schrijven of type je enkel elke hersenscheet uit?
Dat zij weinig nederlands spreekt is toch geen excuus?
Zeg dat tegen de werkgevers die haar daarom weigeren.

Ik bemerk dat je hier bent om je ergernis te ventileren, en niet om daadwerkelijk te begrijpen hoe het kan dat het voor sommigen niet zo makkelijk is als het voor jou was.

[ Voor 20% gewijzigd door Brent op 28-02-2018 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ardana schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:00:
Overkoepelend probleem is wantrouwen en selectief kijken.

Wantrouwen naar mensen die niet voldoen aan wat je zelf als norm hebt gesteld. In het geval van de vriendin van Brent: wantrouwen dat ze niet op de juiste manier en op de juiste baantjes solliciteert. Vertrouwen dat ze dat wel doet, maar dat ze echt simpelweg pech heeft, is er gewoon niet.

Wantrouwen naar mensen in de bijstand of een andere uitkering, want die zullen vast allemaal te lui zijn om te werken.

Wantrouwen naar de regering, want die doet enkel aan pappen en nathouden.

Wantrouwen naar het UWV, want die keuringen, zijn allemaal wassen neuzen.

Wantrouwen naar de buurman of mede-tweaker, want waar betaalt hij het allemaal van?

En selectief kijken: we zien enkel die uitkeringsgerechtigde die 'n keer laat zien dat hij 'n nieuwe computer gekocht heeft. Niet dat hij onwijs gematst is door 'n familie-lid, of hiervoor 'n jaar helemaal krom gelegen heeft. Eens per jaar 'n nieuwe broek van 2 tientjes koopt, en that's it.
We zien enkel de man bij de Voedselbank met een iPhone. Niet dat dit een afdankertje is van 'n rijk(er) familielid. Of die man met een auto bij de Voedselbank. Niet dat hij deze mag lenen van z'n buurvrouw, omdat hij in de kou niet naar de Voedselbank kan, vanwege z'n ziekte.
We zien enkel de vrouw die 'n uurtje oppast of vrijwilligerswerk doet en vinden dan direct dat ze ook maar full time kan gaan werken. We zien haar nooit als ze hele dagen op bed ligt, omdat ze moet bijkomen van die halve dag vrijwilligerswerk.

Het zijn deze dingen, wantrouwen en selectief kijken die zorgen dat er steeds minder sollidariteit is.

We geloven met z'n allen in de maakbaarheid van onszelf, van de samenleving. En we moeten ook wel, anders zouden we met z'n allen ontzettend depressief worden.

Maar het is en blijft een illusie. Soms heb je gewoon pech. Soms heb je niet de juiste skills, en ook niet de skills die nodig zijn om de skills aan te leren.

Dit zou een prima ingezonden stukje zijn voor in een dagblad. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

Brent schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Ze was binnen 30 seconden weer buiten bij Randstad. "Wij werken niet met mensen met uw opleidingsniveau'.
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de richting van haar opleiding. En regio.

Want dan is er onderweg toch iets verkeerd gegaan als je als pas afgestudeerde WO er een jaar loopt te sappelen.

Staat haar studie op de crepeer lijst? https://www.nrc.nl/nieuws...creperen-5356975-a1532581

Ah nieuwe info; maar spreekt je vrouw wel Engels? Want zonder Engels kan je ook niet bij een Multinational aan de slag.

Wordt haar diploma hier wel geaccepteerd?

Maar dit is wel dusdanige info dat de hele discussie scheef liep vanaf het begin. Nu blijkt dat je vrouw geen Nederlands spreekt.

Basically zit ze in het dezelfde situatie als enig willekeurige hoogopgeleide Syriër.

[ Voor 25% gewijzigd door Barrycade op 28-02-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Heeft ze geprobeert? Niet hard genoeg blijkbaar, je moet door kunnen pakken voor dat werk,
Maar het was enkel een voorbeeld. Er zijn nog vele malen meer banen.

En niet aannemen ivm geen goed Nederlands? dat zegt meer over die werkgevers als over haar.

Nogmaals, ik heb al eerder gezegd dat ik zo meerdere vacatures weet waar ze zo hard zoeken dat atm. letterlijk alles en iedereen aangenomen wordt. Welke regio zit je? stuur anders even een PB dan regelen we wat voor haar.

o en met betrekking tot je opmerking:
Lees jij hier wel wat anderen schrijven of type je enkel elke hersenscheet uit?
in plaats van je probleem naar mij te verschuiven zou je als het werk er niet is het ook kunnen creëren
KvK inschrijving doen en gaan.
Beetje inventief..

Als voorbeeld: ik heb toen ik een jaar geleden werkeloos raakte (nou ja ik verloor mijn baan, en had mijn eigen bedrijf nog, dus ja uitkeringsgerechtigd, maar niet werkeloos) Tsjechisch geleerd, en spreek inmiddels verstaanbaar Tsjechisch en kan ze begrijpen, ik kan de krant lezen. Het schrijven begint inmiddels ook aardig te lukken, maar ik verwacht er nog een jaar of 2 aan te moeten schaven.

Ik heb dit enkel gedaan omdat ik steeds meer zaken doe met Tsjechen, en het nodig was om meer inkomen te kunnen genereren om zo het verlies van mijn baan mee te compenseren.

Ok, ik heb wensen om op termijn zelf die kant op ten verhuizen als het hier in NL slechter wordt. Waar een wil is, daar is een weg. Maar dat heet motivatie en wilskracht.

[ Voor 54% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 14:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:21
Ik vind discussies als deze altijd een mooi voorbeeld hoe de elite aardig wat mensen in de midden en onderklasse zowel fysiek als mentaal in de tang heeft en tegen elkaar op zet.

Het is altijd maar dat gezeur over de bijstand, toeslagen en andere staatshulp voor mensen die het niet zo breed hebben en/of anders op straat staan, willen we dat?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Barrycade schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:10:
[...]

Want dan is er onderweg toch iets verkeerd gegaan als je als pas afgestudeerde WO er een jaar loopt te sappelen.
Wat is er verkeerd gegaan? Niets. Niet iedereen krijgt die baan tenslotte he... Of begrijp je nu echt niet waar het concept uitkering (die ze helaas niet kan krijgen) voor is uitgevonden?
Staat haar studie op de crepeer lijst? https://www.nrc.nl/nieuws...creperen-5356975-a1532581
Integendeel, maar er is een universiteit in NL die een overmaat aan mensen in haar vakgebied produceert, en het lijkt erop dat de industrie liever gaat met de studenten die ze kennen (althans, ze weten precies wat die kunnen ipv een buitenlandse opleiding) en bovendien ook al Nederlands spreken, want in de productie (waar ze overigens ook probeert te komen) is dat vaak ook gewoon een harde eis en voertaal.

Ik bracht een ervaringsgeval de discussie in om te illustreren hoe het kan lopen, maar helaas mist een aantal dat het om een illustratie gaat, dit is niet een speciaal topic over mijn vd (al zou dat zeker een goed idee zijn :)). Het gaat erover dat zij er een als zovelen is, mits je maar eens de tijd neemt dit te begrijpen.

[ Voor 26% gewijzigd door Brent op 28-02-2018 14:21 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

fvdberg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:11:
Heeft ze geprobeert? Niet hard genoeg blijkbaar,
Dit. Dit is het probleem.

Pech bestaat niet. Het is altijd je eigen schuld als je eens een tegenslag hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 17:05

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Klopt, omdat ons al sinds de geboorte voorgehouden wordt dat alles kan, en wij alles kunnen bereiken, als we maar hard genoeg werken. Iedereen kan astronaut worden, werk harder en voila. Werk slimmer, zelfs (als hard werken lonend was, waren alle Afrikaanse vrouwen miljonair). Maar je leeft in een wereld waarin alles van jou afhangt. Van wie anders? Iedereen doet z'n best voor jou, dus dan kan het alleen aan jezelf liggen. Je capaciteiten (die door iedereen opgehemeld worden, want we mogen niemand kwetsen), je keuzes (kies voor jezelf, we gaan je niet vertellen dat het fout is, want dan hebben wij het gedaan), of je inzet (vrij schieten, want niemand weet hoe hard je precies werkt, inclusief jezelf).

Pech bestaat niet meer, iedereen is even slim, even goed in alles, want we mogen niet discrimineren. Dus tja, dan is het je eigen schuld. Sterkte ermee.
Voor wie het niet ziet, dit is een rant. Sorry, but I'm not sorry

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
Ardana schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:00:
Thema: wantrouwen naar mensen met een uitkering

Ik heb wel een vermoeden waar deze wantrouwen vandaan komt. Jij ook? Heb jij het emphatisch vermogen om dan ook de andere kant van deze medaille te zien?

Een simpel voorbeeld wat basis is van dit soort wantrouwen: afvalstoffenheffing in Rotterdam. Is iets van 350 euro per jaar. Geen pinda's; ook niet voor een 2 keer modaal verdienend gezin. Maar waarom is dit bedrag zo enorm gestegen naar dat niveau? Omdat lokaal bestuur vond dat mensen met een uitkering moeten worden ontzien van de afvalstoffenheffing. Direct oorzaak-gevolg

Wat denk je wat de gemiddelde belastingbetalende burger zal denken? Ook in ogenschouw nemende dat recente economische voorspoed (en dus loonindexatie) niet bij de werknemer terecht is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 22:05
fvdberg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:11:
Heeft ze geprobeert? Niet hard genoeg blijkbaar, je moet door kunnen pakken voor dat werk,
Wow, een beetje nuancering kan geen kwaad...

Ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat zelfs een perfect Nederlands sprekende gezonde jongen net na het afstuderen nog best wat moeite kan hebben met het vinden van werk.
Inderdaad: je bent overgekwalificeerd, dat is een code woord voor "zodra je iets in het verlengde van je opleiding vindt ga jij ontslag nemen" en dat IS ook zo.
Ik heb wel snel wat gevonden hoor, maar ik was er na 2 maanden weer weg omdat ik iets in het verlengde van mijn studie vond.
Alleen als ze voor een kort projectje (zoals bij mij) iemand zoeken zullen ze je aannemen, of als ze écht niemand anders kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Ik wil het geen pech noemen, maar ik ben van mening dat er hier in Nederland voldoende werk is of mogelijkheden zijn om werk te creëren.

Het heeft werkelijk niets met opleiding of afkomst te maken. Enkel met wilskracht,

Echter moet je wel op staan uit je stoel. En een mindere baan nemen als je studieniveau met een lager inkomen als verwacht? Juist dat toont wilskracht. Waarom was die callcenter baan tijdens je studie wel goed genoeg, maar er na niet meer?

Een kennis van mij heeft een bloemen kwekerij in Nigeria,Daar komen de medewerkers een keer opdraven als het geld op is.. Zodra ze poen hebben zie je ze niet meer tot het uitgegeven is.

Zo een mentaliteit werkt hier in Nederland gelukkig niet.

[ Voor 48% gewijzigd door fvdberg op 28-02-2018 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

You go @Ardana . Ik heb het zelf prima maar ik onderschrijf volledig wat je zegt.
fvdberg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:26:
Ik wil het geen pech noemen, maar ik ben van mening dat er hier in Nederland voldoende werk is of mogelijkheden zijn om werk te creëren. Het heeft werkelijk niets met opleiding of afkomst te maken. Enkel met wilskracht, Echter moet je wel op staan uit je stoel.
Je kent de personen in kwestie helemaal niet. Maar je hebt wel een definitief oordeel. Dat vind ik erg vreemd. Helaas zie je steeds vaker dat mensen oordelen over andere personen en hun situatie terwijl ze deze eigenlijk amper kennen.

[ Voor 78% gewijzigd door JT op 28-02-2018 14:29 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Als je in de bijstand zit, zou het verplicht moeten zijn om vrijwillgerswerk te doen.
Met een prikker de straat op, bij ouderen op visite, etc etc.

PSN: plexforce (ps4)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.