Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

DarkSide

theres no place like ::1

Dat zeg ik toch ook.
Er zijn meerdere telefoons met glazen body

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Whishfull thinkng

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:34
Señor Sjon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:13:
[...]

Welk topmodel is niet van glas dan? HTC, Samsung, Sony, allerlei glasellende.
Ellende? Ach 't is maar hoe je het ziet. Ik vind het er erg strak uitzien, en het is een stuk ongevoeliger voor krassen en putjes dan aluminium. (Mijn OP3t ziet er ondanks een hoesje uit als een spreekwoordelijke maankrater).

Als je je telefoon nooit laat vallen is glas imho een beter materiaal, en het zou wat mij betreft zeer welkom zijn op een OP6.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Het zou mooi zijn als het zo minimalistisch werd qua bezels en notch. Helaas ben ik toch bang dat de gelijkenis met de R15 groter zullen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, interessant wat de oprichter van OnePlus zegt: And the theme of 2018 is... overpriced flagships.

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-03-2018 10:16 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hoop idd dat ze een goede prijs blijven houden.
Zelf op zoek naar 128GB variant maar 700,- (of meer) hiervoor uitgeven heb ik geen zin in.

Het begint verder toch wel te kriebelen om mijn OP3 te gaan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oef, dit ziet er wel betrouwbaar uit: Spec sheet OnePlus 6 lekt uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/trVn3tUNIg93wNTdMLvfwYjP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Hoe lang moeten we nog wachten , kan nog 3 maanden duren right ?
Jammer dat de 128gb versie dan geen 8gb werkgeheugen heeft...met zo'n kleine notch kan ik trouwens best tevreden zijn :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:17:
Oef, dit ziet er wel betrouwbaar uit
Omdat? Ik zal aankomend weekend ook eens zo'n A4'tje maken en uitprinten :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
User_TS schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:45:
Hoe lang moeten we nog wachten , kan nog 3 maanden duren right ?
Jammer dat de 128gb versie dan geen 8gb werkgeheugen heeft...met zo'n kleine notch kan ik trouwens best tevreden zijn :P
De OnePlus 6 wordt volgens CEO Pete Lau rond dezelfde datum als de OnePlus 5 aangekondigd: https://www.cnet.com/news...t-talking-to-us-carriers/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
Ja, betrouwbare site ook. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vermoedelijke OnePlus 6 is gespot op Geekbench:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hEUA6HpnYZBwH8sJvE7x5HfU/full.png

Verder heeft OPPO de F7-smartphone aangekondigd. Die lijkt ook heel erg op de OnePlus 6:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CfJxbaSutkQALxlZJP9DnHsC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iV5w5TbMdvWkaebbjHWG18YL/full.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-03-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als OP ook met wat kleurtjes komt. Ben ik blij.
En dan natuurlijk bij launch. Geen zin om te wachten op een kleurtje zoals nu de rode versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:17
Wanneer stoppen ze nou eens met die schermen alsmaar groter en groter maken? Prima als de bezels minder worden maar het apparaat steeds groter maken snap ik echt niet.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 08:09
Heeft er iemand enig idee in hoeverre het gerucht dat op 6 een IP68 rating zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 12:03
Xiaomi MI MIx2s is de gene die niet de trend volgt met NOTCH, dus mocht je open staan voor opties, en je vindt de NOTCH echt niet kunnen? Dan is de Xiaomi Mi MIx2s MISSCHIEN WAT.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
theduke1989 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:44:
Xiaomi MI MIx2s is de gene die niet de trend volgt met NOTCH, dus mocht je open staan voor opties, en je vindt de NOTCH echt niet kunnen? Dan is de Xiaomi Mi MIx2s MISSCHIEN WAT.
Dank VOOR je BIJDRAGE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Your welcome, dan ben je ook van die Notch af natuurlijk als je dat hinderlijk vindt. En qua prijs zitten ze wel in dezelfde prijsklasse. Alleen je moet er van houden ''bezelless'' phone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 08:09
Snap niet wat iedereen tegen die notch heeft. Ik vind het wel iets hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:44:
Ik houd de Xiaomi Mi Mix 2S al een tijdje in de gaten, maar baal enorm dat hij geen OLED paneel heeft. Een 3.5mm uitgang kan me gestolen worden, ook de locatie van de vingerafdrukscanner maakt me niets uit want ik gebruik het toch niet - maar ik wil geen afstand doen van OLED. Dus nu zijn m'n ogen juist weer gericht op de Oneplus 6. De vermoedelijke notch en glazen achterzijde kan ik wel mee leven geloof ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:26

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Moet zeggen; ziet er gelikt uit! Nu nog 'voorkant'.
Wel vind ik jammer dat het toestel 'groter' wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 13:32
Ik vind de achterkant wel hoopgevend. Dat is in ieder geval al een teken dat ze echt bereid zijn te luisteren naar wat de klanten willen. Daarnaast vind ik het er echt goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:13
Correct me if I'm wrong, maar zei Carl Pei niet een tijdje terug dat de 6 echt een verandering wordt? Of dat er in ieder geval iets veranderd is op de redelijk standaard dingen na? (zoals cpu, camera etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 12:36
Koen87 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:36:
[...]

Ik vind de achterkant wel hoopgevend. Dat is in ieder geval al een teken dat ze echt bereid zijn te luisteren naar wat de klanten willen. Daarnaast vind ik het er echt goed uit zien.
Het metaal ziet er zeker mooi uit vind ik. Alleen de fingerprint op de achterkant... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
yannickie111 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Het metaal ziet er zeker mooi uit vind ik. Alleen de fingerprint op de achterkant... :'(
Ja helaas, dacht dat er sprake van was dat ie in het scherm zou komen ...we hebben evengoed nog Face ID om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:56
yannickie111 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:43:
Ben ik helemaal met jou eens. Had er goede hoop op dat de FPS in het scherm zou komen bij de OP6. Ach aan de andere kant moeten ze ook nog wat bewaren voor de OP6T :P

En wellicht zit hij net zoals bij nieuws: Huawei presenteert Mate RS Porsche Design met vingerafdrukscanner ach... zowel op de achterkant als in het scherm.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 28-03-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
rens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Ben ik helemaal met jou eens. Had er goede hoop op dat de FPS in het scherm zou komen bij de OP6. Ach aan de andere kant moeten ze ook nog wat bewaren voor de OP6T :P

En wellicht zit hij net zoals bij nieuws: Huawei presenteert Mate RS Porsche Design met vingerafdrukscanner ach... zowel op de achterkant als in het scherm.
Xiaomi mi7 schijnt wel de Sensor onder het scherm te hebben. Hebben OLED schermen van Samsung gekocht en op xda stond er ook een Artikel.

Maar wat is de meerwaarde onder her scherm tov touch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
theduke1989 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:01:
Nauwkeuriger (weet ik niet zeker), maar wat ik wel zeker weet, is dat het ook met natte vingers werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
[...]
Wat mij betreft hoeft het helemaal niet onder het scherm, maar ja, de trend schijnt te zijn dat de voorkant volledig scherm moet zijn, inlcusief notch. :P
Wat ik wel een minpunt, en wellicht zelfs een reden om hem niet te kopen, vind is een FPS achterop. Ik heb mijn telefoon vaak op mijn bureau liggen, en dan is het onhandig. Ook wil ik hem plat laten liggen, dus een face detection oplossing werkt dan ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Wat bedoel je hier precies mee?

Het voordeel van 'in' / 'achter' het scherm, is dat de ruimte die normaal gebruikt wordt voor de FPS gewoon gebruikt kan worden voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
User_TS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:54:
We hebben evengoed nog Face ID om te unlocken.
Die techniek is van Apple, en is wel iets anders dan 'gezichtsherkenning' via een frontcam.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
yannickie111 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Wat mij betreft hoeft het helemaal niet onder het scherm, maar ja, de trend schijnt te zijn dat de voorkant volledig scherm moet zijn, inlcusief notch. :P
Wat ik wel een minpunt, en wellicht zelfs een reden om hem niet te kopen, vind is een FPS achterop. Ik heb mijn telefoon vaak op mijn bureau liggen, en dan is het onhandig. Ook wil ik hem plat laten liggen, dus een face detection oplossing werkt dan ook niet handig.
Snap niet zo goed wat het probleem hier is, double tap on screen en je unlocked het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
beyazz06 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:58:
[...]
Snap niet zo goed wat het probleem hier is, double tap on screen en je unlocked het scherm..
Nee, dan maak je het scherm alleen wakker. Unlocked met vinger, face of code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
beyazz06 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:58:
Dat klopt inderdaad als je geen beveiliging hebt ingesteld. In mijn geval is dat afdoende, aangezien ik smart unlock gebruik in combinatie met mijn Bip.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 28-03-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElwinP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 11:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:54
Zag het ook net. Een behoorlijk interessant artikel naar mijn mening. Vooral het stukje waar het gaat over de 'chin' van Android smartphones.

Leuke informatie om te weten dat Apple blijkbaar een vrij exotische manier heeft gebruikt om de kin van het toestel naar de achterkant te verplaatsen. Legt ook meteen uit waarom de iPhone X zo goed als de enige is die het hem veel kleiner heeft dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Ik vond dit eerlijk gezegd interessanter:
OnePlus isn’t yet ready to talk more about the OnePlus 6 (or even go on the record with that name), but the timing of its preemptive notch defense indicates that we’ll see an earlier release than the company’s usual June timeline.
Dat samen met het nieuws dat de 5T is uitverkocht in de VS doet vermoeden dat het inderdaad eerder dan eind juni gaat worden :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mooi, dan kan ik nog wat langer met de OP5 rondlopen, en dan overstappen op Nokia.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chiron schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:54:
Ik vond dit eerlijk gezegd interessanter:

[...]

Dat samen met het nieuws dat de 5T is uitverkocht in de VS doet vermoeden dat het inderdaad eerder dan eind juni gaat worden :)
Ik snap de overeenkomst niet tussen een notch en de aankondigingsdatum. Waarom zou OnePlus de 6 eerder aankondigen nu het een notch krijgt?
Jeroenneman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:57:
Mooi, dan kan ik nog wat langer met de OP5 rondlopen, en dan overstappen op Nokia.
Ach, tegen de tijd dat jij het hebt uitgehouden met de 5 en wilt overstappen, is er alweer een 6T.

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-03-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
En de headphone jack confirmed in artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Ik snap de overeenkomst niet tussen een notch en de aankondigingsdatum. Waarom zou OnePlus de 6 eerder aankondigen nu het een notch krijgt?

[...]
De oorspronkelijke verwachting was dat de 6 dezelfde datum zou krijgen als de 5.

Ze zijn er echter wel heel snel bij om nu al alle eventuele kritiek op de 'notch' te weerleggen, nog voordat het toestel uit is. Dan is het wel erg vroeg om het nu al te doen, terwijl het toestel pas in juni gepresenteerd zou worden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt meer informatie gegeven op 30 maart (2 dagen)!

A better, more innovative solution. We're no stranger to this challenge—and now we've upped the ante. Stay tuned for more on March 30th.
nieuws: OnePlus 6 krijgt inkeping in scherm
Croccifixio83 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:03:
En de headphone jack confirmed in artikel
Dat was niet zo moeilijk te raden, door middel van de Twitter-poll. En vergeet de render van Evan Blass niet.
Chiron schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:03:

De oorspronkelijke verwachting was dat de 6 dezelfde datum zou krijgen als de 5.

Ze zijn er echter wel heel snel bij om nu al alle eventuele kritiek op de 'notch' te weerleggen, nog voordat het toestel uit is. Dan is het wel erg vroeg om het nu al te doen, terwijl het toestel pas in juni gepresenteerd zou worden.
Ja dat weet ik.

Tsja, inderdaad wat vroeg. Wellicht dat het alvast iets is om mensen in de hype mee te nemen.

[ Voor 87% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-03-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-05 15:34
Vraag me ook af hoe de notch software matig gaat werken in oneplus: ze zeggen de 1000 hoogste apps getest te hebben, maar android ondersteuning van de notch komt pas in versie P.

Geen zin in rare notificaties of apps die raar werken door de notch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:04:

[video]
Lijkt me 99% zeker een 1 april joke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:04:

[video]
Ik zie de term 'blockchain' voorbij komen met op het eind een munt.. Blijkbaar gaan ze iets met crypto currency doen, wellicht te koop aanbieden met oid? Alhoewel met het munt op het einde, lijken ze zelf een munt te gaan creëren... Ben benieuwd..

Nu ik nog er over na zit te denken; kan me wil vinden in bovenstaande reactie '1 april grap'

[ Voor 9% gewijzigd door beyazz06 op 28-03-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:01
[b][message=54736091,noline]AnonymousWP schreef op woensdag 28 maart 2018 @

[...]

Dat was niet zo moeilijk te raden, door middel van de Twitter-poll. En vergeet de render van Evan Blass niet.

[...]

Ja dat weet ik.

Tsja, inderdaad wat vroeg. Wellicht dat het alvast iets is om mensen in de hype mee te nemen.
Fijn dat je dat niet moeilijk vind te raden :O

En fijn dat je dat weet 8)7

--

Ik zie OP nog niet zo snel de markt van (crypto)currencies instappen. Laten ze eerst maar eens een echte flag-ship killer maken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Neyluzz op 29-03-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00

Laguna

Connaisseur

Vroeger had je natuurlijk het invite systeem, hopelijk besluiten ze niet dat de OP6 alleen maar middels Crypto currency te koop zal zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-05 09:03
Wat vinden jullie van de nodge die er waarschijnlijk aan zit te komen op de volgende Oneplus?

Een scherm tot de randen zoals de 5T mooier of dan toch nog net wat verder en een nodge?

Persoonlijk vind ik het echt niet mooi..

https://www.google.nl/amp...tch-size-android-flagship

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:01
floristevito schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:15:
Wat vinden jullie van de nodge die er waarschijnlijk aan zit te komen op de volgende Oneplus?

Een scherm tot de randen zoals de 5T mooier of dan toch nog net wat verder en een nodge?

Ieder voor zich denk ik :) Hier kun je ellenlange discussies over voeren. Persoonlijk sta ik open voor die verandering. Het creëert meer benutbare ruimte op het scherm en met slimme functionaliteiten kan de notch worden weggemoffeld voor de mensen die het niks vinden.

My $.2c

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weinig waarschijnlijk, is gewoon confirmed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het nog niet ervaren, dus ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Het ziet er op zich hip uit. Het zal puur aan de softwarematige invulling liggen of het praktisch of juist irritant is. Ik ben wel benieuwd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En als je je er echt aan ergert schakel je het toch uit, zie je er niks meer van, is de bovenkant mooi zwart :)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 29-03-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Grappig is dat heel veel consumenten over de notch vallen, echter zullen sommige ongemerkt al iets van een 'notch' hebben op hun toestel. De tempered glass die ik op mijn X heb bijv. Die bevat een 'notch'. Ok, weliswaar niet 1 op 1 te vergelijken maar voor het beeld toch enigzins gelijk.

Anyway, wordt toch wel tijd om de X te vervangen.. Kom maar op met die 6! En als de 6 niet bevalt, wordt het V30 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makine_31
  • Laatst online: 31-03 13:59
Ik vind het persoonlijk niet zo'n heel groot probleem als die 'notch' erin zit. Liever geen glazen achterkant, en hoop op een ander design statement voor de achterkant (zoals in de laaste pic, en sandstone original van vroeger). Echter hoop ik dat je de tijd aan de rechterkant van het scherm kan terugzetten. "The company is shifting its clock to the left side of the screen to allow more room for status icons", is natuurlijk onzin, al je icons zitten aan de linkerkant, het enige aan de rechterkant is een battery icon, en connectie icon. Dat lijkt me goed te passen. IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
Makine_31 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:54:
Ik vind het persoonlijk niet zo'n heel groot probleem als die 'notch' erin zit. Liever geen glazen achterkant, en hoop op een ander design statement voor de achterkant (zoals in de laaste pic, en sandstone original van vroeger). Echter hoop ik dat je de tijd aan de rechterkant van het scherm kan terugzetten. "The company is shifting its clock to the left side of the screen to allow more room for status icons", is natuurlijk onzin, al je icons zitten aan de linkerkant, het enige aan de rechterkant is een battery icon, en connectie icon. Dat lijkt me goed te passen. IMO.
Klok links of rechtsbovenin.. Maak het echt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makine_31
  • Laatst online: 31-03 13:59
Croccifixio83 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Klok links of rechtsbovenin.. Maak het echt uit?
Vind ik wel, links berichten en meldingen, rechts systeemicons (waaronder tijd). Als ik het even wat drukker heb op mijn mobiel heb ik toch echt meer meldingen als systeemicons waar ik er altijd maar twee van heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Deze tweet van Carl is zojuist verwijderd...? Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00

Laguna

Connaisseur

Esthetisch gezien vind ik zo'n inkeping bij het scherm geen probleem, met 2 randvoorwaarden: een OLED scherm en dat ie onzichtbaar is bij video's of games. Waar ik zelf eerder een probleem mee zou hebben is het gebrek aan ruimte daardoor in de statusbalk. Er zijn momenten dat mijn statusbalk helemaal volstaat, met de inkeping erbij kom je dan toch al snel ruimte te kort.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pete Lau heeft een post geschreven over de OnePlus 6 met de notch, en OxygenOS krijgt een optie om die notch te 'verwijderen': Let's talk about screens
Hey everyone,

Even among tech communities, the OnePlus Community is a little different. Through your tech-savviness and passion you hold us accountable for our decisions. In doing so, your help has been instrumental to our success. By now, most of you are aware that our next device will feature a cut-out near the top of the display, popularly known as a “notch”. A fiery debate has sparked online, so we wanted to give you guys some insight into our rationale behind this product decision.

One of our biggest challenges as a smartphone manufacturer is to make the most out of every square inch of your device. A well-known principle in tech is that individual components become smaller with each passing year. Our role as a smartphone manufacturer is to maximize the use of the space we free up. Since our components no longer require the entire width of a top bezel, we focused our efforts on maximizing the amount of screen real estate. It’s easy to get caught up in a debate on aesthetics, but to us this decision was simply about pursuing optimal phone design. Being able to offer more screen without compromising on size or performance is a great benefit. That said, we wanted to offer the biggest display possible without compromising on hardware, which is why we opted for the notch design.

A central placement is optimal for our front-facing camera for several reasons. Moving the module elsewhere would also affect the angle of the camera, making it harder to orient the camera and take photos quickly. Such a move would also compromise the speed and reliability of our industry-leading Face Unlock feature. We also considered using a smaller module, but decided not to as this would have lowered the quality of your photos. Other speculative technologies, such as a mechanical ‘pop-out’ camera, are currently in their infancy. While interesting, the technology is not at a stage where it can deliver on durability, speed and performance.

To offer our users the best possible viewing experience, we work with world-leading screen manufacturers. We prioritize three key considerations when implementing a new display. First, we look to maximize the viewable area. Through the notch, we can free up a considerable amount of space near the top of the display, absorbing the notification and status icons. At 19.616mm by 7.687mm, the notch occupies a minimal amount of space in the top-center part of the display. Our research has shown that the space occupied by the notch typically goes unused in standard use. The notch makes optimal use of the vacated space. You gain more viewable space, without losing anything.

Our second priority is display performance. Whether you’re looking at brightness level, chromatic accuracy, or color range, there are a lot of factors that determine whether a display is comfortable to look at. Our displays have to match a wide range of requirements, before we consider them ready for market. We ultimately selected a display that matched all of our criteria. It was also optimized for a notch-based design, which we considered an additional benefit. The result is a screen with a larger viewable area and superior performance.

Finally, as our devices gain in worldwide popularity, we need to scale up production accordingly. That means using a display that is readily procurable is the only way we can keep up with global demand. This translates to fewer delays, faster shipping, and the ability to service more people. Our mission is to share the best technology with the world. We dedicated ourselves to implementing a display that is both scalable, while delivering a viewing experience that matches our quality standards. To grow into a sustainable business, we have to deliver a high quality experience on every level. In order to do so, we will continue to make use of any opportunity to improve the accessibility of our devices around the world.

We believe in offering our community the best possible smartphone experience. By listening to your opinions and feedback, we aim to design smartphones that meet your needs and standards. While many of you have asked us not to increase the physical size of our phones, others requested larger and more immersive displays. The notch helps us accomplish both requests. No two people have the same opinion on smartphone aesthetics. Our focus was to deliver the biggest and best screen we've ever had, without compromising on the tech you love. When all is said and done, that’s what matters most.

Frequently Asked Questions
We know you guys have a lot of questions. Below you will find answers to some of the most frequently asked questions we’ve seen.

Will the notch cut off my notifications if the status bar reaches a certain width?
OxygenOS will be optimized to work alongside the notch, ensuring you will always be able to view and access all of your notifications.

The notch cuts into the display, so the actual display size is smaller!
You actually get more screen. Thanks to the notch, we have managed to significantly increase our screen-to-body ratio. It’s like booking an airplane seat with extra leg room, which is used to absorb the clock and status bar.

If you're integrating the front-facing camera, receiver, and LED light in the notch, why do you still need a chin?
A ribbon found at the bottom of each display connects the display to the internal hardware. This connection in itself demands the use of a bottom bezel. Our goal is to maximize the amount of real estate available to the user. So, we decided to reduce the size of the top bezel. The result is the largest viewable area we have ever produced.

The notch ruins my ability to enjoy movies and games. Can’t you block out the notch through software?
We understand the need to tailor your experience to your personal preferences. That’s why we have a compatibility mode on our next device. By setting this mode to individual apps, you are able to black out the sides of the notch when in landscape mode. We have tested compatibility mode with the 1000 most popular apps in the Play Store, and it works wonderfully.

Mwoah, ik heb het liever niet, maar ik ga de 6 toch niet kopen. Bovendien komt er toch een optie om die notch te 'verbergen'. Zie m'n bericht hierboven.
CLB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:39:
En als je je er echt aan ergert schakel je het toch uit, zie je er niks meer van, is de bovenkant mooi zwart :)
En dat is precies wat er gaat gebeuren. Zie m'n bericht hierboven.
stin00 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:00:
Deze tweet van Carl is zojuist verwijderd...? Vreemd
Misschien omdat het toch al bevestigt was. Geen idee.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-03-2018 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:00
Maar even een linkdump naar het forum van oneplus met uitleg waarom ze dit doen:

https://forums.oneplus.ne...alk-about-screens.813230/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spanky79 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:34:
Maar even een linkdump naar het forum van oneplus met uitleg waarom ze dit doen:

https://forums.oneplus.ne...alk-about-screens.813230/
Ehh, je zal het wel gemist hebben, maar kijk eens naar m'n post (die boven die van jou).. :p Shortly said: is al gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-03-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:00
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:22:
[...]

Ehh, je zal het wel gemist hebben, maar kijk eens naar m'n post (die boven die van jou).. :p Shortly said: is al gepost.
Ah, nu zie ik het... nouja.. dubbel dus... had het niet gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:50:
Pete Lau heeft een post geschreven over de OnePlus 6 met de notch, en OxygenOS krijgt een optie om die notch te 'verwijderen': Let's talk about screens

[...]

[...]

Mwoah, ik heb het liever niet, maar ik ga de 6 toch niet kopen. Bovendien komt er toch een optie om die notch te 'verbergen'. Zie m'n bericht hierboven.

[...]

En dat is precies wat er gaat gebeuren. Zie m'n bericht hierboven.

[...]

Misschien omdat het toch al bevestigt was. Geen idee.
Ah dat had ik nog niet gezien, interessant! Ik ga hem ook niet kopen, maar is natuurlijk wel een ontwikkeling om te volgen. Misschien moeten we eraan wennen maar ik zie eigenlijk liever een scherm zoals de 5T nu heeft totdat fabrikanten de Notch weg kunnen werken :)

Edit: Wat ik wel begrijp uit het artikel van OnePlus is dat de 6 nog steeds een 'chin' aan de onderkant zal hebben. Hier is veel discussie over, omdat veel mensen vinden dat als je dan een Notch doet zoals je iPhone X, je niet ook nog een rand aan de onderkant moet laten (heeft de iPhone ook niet). Dit ziet er namelijk vrij raar uit.
Meningen hier over?

[ Voor 16% gewijzigd door floristevito op 30-03-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 05:36
Peicoin _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
floristevito schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Ah dat had ik nog niet gezien, interessant! Ik ga hem ook niet kopen, maar is natuurlijk wel een ontwikkeling om te volgen. Misschien moeten we eraan wennen maar ik zie eigenlijk liever een scherm zoals de 5T nu heeft totdat fabrikanten de Notch weg kunnen werken :)

Edit: Wat ik wel begrijp uit het artikel van OnePlus is dat de 6 nog steeds een 'chin' aan de onderkant zal hebben. Hier is veel discussie over, omdat veel mensen vinden dat als je dan een Notch doet zoals je iPhone X, je niet ook nog een rand aan de onderkant moet laten (heeft de iPhone ook niet). Dit ziet er namelijk vrij raar uit.
Meningen hier over?
Die kin zal er voorlopig nog wel blijven, Apple laat het oled scherm doorlopen onder het zichtbare gedeelte en krult het naar achteren waardoor de stekker aan de achterkant zit. Dat is de reden dat er tot nu toe bij alle andere telefoons een 'kin' op zit. En tevens een van de redenen waarom de Iphone X zo godvergeten duur is, het is tot nu toe vrij kostbaar om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Chiron schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:08:
[...]

Die kin zal er voorlopig nog wel blijven, Apple laat het oled scherm doorlopen onder het zichtbare gedeelte en krult het naar achteren waardoor de stekker aan de achterkant zit. Dat is de reden dat er tot nu toe bij alle andere telefoons een 'kin' op zit. En tevens een van de redenen waarom de Iphone X zo godvergeten duur is, het is tot nu toe vrij kostbaar om te maken.
Ja las ik ook indd, OnePlus schreef zelf ook dat het ivm de connectoren van het scherm is. De combinatie is alles zo gek gezicht |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/29595131_1392930240812777_5331513453028535770_n.png.jpg?_nc_cat=0&efg=eyJpIjoidCJ9&oh=0a292f460d183fa9881bad22aa651b37&oe=5B2C4238
https://oneplus.net/nl/peicoin

_O- En ergens vind ik het nog een tof idee ook, maar 1 april is gevaarlijk dichtbij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
Danny.G schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:12:
[afbeelding]
https://oneplus.net/nl/peicoin

_O- En ergens vind ik het nog een tof idee ook, maar 1 april is gevaarlijk dichtbij..
Ja dit is wel iets te toevallig, zou wel gaaf zijn haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carl Pei heeft een thread gemaakt op de forums van OnePlus over de PeiCoin: PeiCoin - Revolutionizing Mobile Currency

Daarbij heeft is 'ie ook nog wat gaan hinten over de OnePlus 6: https://twitter.com/getpeid/status/980464181861322752

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
quote: OnePlus
6et ready!
https://twitter.com/oneplus/status/980822167255441408

Het teasen van OnePlus begint. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 02-04-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 923239

dCY schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:52:
[...]

Prijs van de 256GB versie: 4399 Yuan -> 570 EUR,

Persoonlijk vind ik de prijs niet verkeerd :)
Daar komt wss nog btw bij en dan komt tie uit op ong 690.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rumour: OnePlus Officially Reveals OnePlus 6 Variant with 8 GB RAM, 256 GB Storage, Snapdragon 845

OnePlus heeft zelfs al een sub-fora gemaakt voor de OnePlus 6: https://forums.oneplus.net/forums/OnePlus6/.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3WVUPCwcQWVz0sMgo7aJMQA5/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-04-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:59
Op de camera-locatie, enkele specs en de software na wordt dit dus de OP6 (al is dit natuurlijk niet echt nieuws).

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 03-04-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anessie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:44:
Op de camera-locatie, enkele specs en de software na wordt dit dus de OP6 (al is dit natuurlijk niet echt nieuws).

[video]
Wat wel nieuws is, is dat Pete Lau (CEO OnePlus) heeft bevestigt dat er een 256GB-variant komt van de OnePlus 6: Our Pursuit of Burdenless Speed
Hey everyone,

As you have probably heard, we’re hard at work to bring you our latest flagship - the OnePlus 6.

With each product, we look to answer a single question: “How do we create the best-possible user experience?” To do so, we have to find out what our users care about most. By brainstorming the relationship between people and smartphones, analyzing industry trends, and discussions with members of the OnePlus community from around the world, we have learned that what users want most is a flexible, light and quick experience. At OnePlus, we’re committed to achieving a truly “burdenless” experience.

In recent years, smartphones have become more powerful than ever, but that doesn’t mean they’ve become smarter as well. Often, it feels like smartphones are more of a burden to our lives. Instead of making our lives better, our smartphones are a gateway to the “attention economy”, dominated by social media, bloatware, and intrusive notifications.

Beyond building the best possible Android phone, what other value can we create for smartphone users? We believe a truly “burdenless user experience” can transcend the current norm. In experiential terms this means the phone functions just the way you expect it to, without lag or disturbance. In design terms, a focus on beauty in simplicity, with no unnecessary features added.

Through this process, we have realized that a truly fast and smooth user experience can realize a burdenless experience.

Fast is not just about shorter loading times or top download speeds, any OEM can achieve high numbers in one or two metrics. Fast is about creating a lasting impression of speed and smoothness, throughout all-day use, whether you’re recording 4K video or browsing Facebook. Fast is about ensuring there is less than a 1/1000 percent likelihood of your phone freezing, even under constant heavy use. To us, it’s about setting a higher standard.

To create this higher standard, we start with the best hardware: the
Qualcomm® Snapdragon™ 845 paired with up to 8GB of RAM and 256GB of storage. Choosing the best hardware is the easy part, the real challenge is in making the best hardware perform in ways that adds value to the experience of the user.

Within the OnePlus R&D team, we have a specialized team called Team FSE (Fast, Stable, Efficient). Their focus is solely on maximizing the power of our flagship devices.

The FSE Team’s role is to ensure that OnePlus devices offer the fastest, and smoothest, user experience available. Take a demanding multiplayer game experience like PUBG for instance. Our devices set the bar for performance, and we are proud to lead in this category. The one recurring theme across all user reviews of OnePlus phone experiences is “fast & smooth”!

After experiencing such speed and smoothness, it’s hard to go back. The value of a premium, next-level experience is that it noticeably enhances your time with your phone. That’s what it is all about. We could not be more excited to continue to raise the bar for “burdenless” experiences, together.

Never Settle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Benieuwd of de OP6T ook een notch heeft, anders ga ik verder met een ander merk na 5 jaar Oneplus.

Al die 'hide the notch' argumenten ten spijt ziet dit er toch 100keer beter uit YouTube: Xiaomi Mi Mix 2S Hands-on: Iteration Never Looked So Good & YouTube: Vivo Apex Concept Phone Hands On from MWC 2018!!! special

[ Voor 67% gewijzigd door anessie op 03-04-2018 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
anessie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:18:
Benieuwd of de OP6T ook een notch heeft, anders ga ik verder met een ander merk na 5 jaar Oneplus.
De notch kan je ook verbergen waarschijnlijk dmv zwarte notificatierand/balk bovenin.
Notch maakt mij dan niet meer uit, als ik maar normaal filmpjes kan kijken...

Ben trouwens benieuwd of de 64 en de 128gb versie ook 8gb werkgeheugen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anessie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:18:
Je loopt wel wat achter, want het apparaat gaat een notch krijgen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
CLB schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:22:
[...]

Herlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
CLB schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:22:
[...]

Hij doelt op de opvolger van de OP 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als de vinger afdruk scanner inderdaad op de achterkant komt en blijft voor de 6T wordt dit niet m'n nieuwe telefoon. Ik heb nu nog m'n 3T en die gaat niet weg totdat ik een waardige opvolger heb met een scanner die net zo goed werkt in het scherm.

Ik snap die keuze echt niet, maar goed. Ik besef me dat iedereen anders met z'n telefoon werkt. Ik heb er meerdere gehad van LG en ik vind het echt helemaal drie keer niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
InflatableMouse schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:55:
Als de vinger afdruk scanner inderdaad op de achterkant komt en blijft voor de 6T wordt dit niet m'n nieuwe telefoon. Ik heb nu nog m'n 3T en die gaat niet weg totdat ik een waardige opvolger heb met een scanner die net zo goed werkt in het scherm.

Ik snap die keuze echt niet, maar goed. Ik besef me dat iedereen anders met z'n telefoon werkt. Ik heb er meerdere gehad van LG en ik vind het echt helemaal drie keer niets.
Nou dat gaat niet gebeuren, dus veel plezier nog met je 3T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

NotSoSteady schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:00:
[...]

Nou dat gaat niet gebeuren, dus veel plezier nog met je 3T.
Ik ben niet getrouwd met Oneplus, dus dan wordt het geen Oneplus meer. Er zijn andere merken die niet met die trend meegaan.

Op zich wel jammer want ik vind het open character van Oneplus wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-01 00:56
Iets bekend over stereo speakers? If so, dan komt deze telefoon echt wel op een shortlist voor nieuwe telefoon, al moet ik die notch eerst nog maar eens proberen. Is iig niet zo groot als bij de iphone waardoor er echt weinig meer op de statusbalk past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruw ER schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:58:
Iets bekend over stereo speakers? If so, dan komt deze telefoon echt wel op een shortlist voor nieuwe telefoon, al moet ik die notch eerst nog maar eens proberen. Is iig niet zo groot als bij de iphone waardoor er echt weinig meer op de statusbalk past.
Die komen er niet. Een naar mijn mening nutteloze feature die teveel geld kost. Ik ken weliswaar niemand (en ook nog nooit gezien) die naar muziek luistert zonder oortjes of iets, behalve als je iets wilt laten horen aan een ander. Die paar keer dat ik iets laat luisteren aan iemand.. Ik hoef geen dikke subwoofer in m'n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:10
Nog steeds tevreden bezitter van de Oneplus One. Maar mocht deze een ECHT goede camera (Samsung S8 Kwaliteit) hebben en waterdicht zijn dan denk ik dat ik toch eindelijk eens een nieuwe ga aanschaffen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-01 00:56
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:00:
[...]

Die komen er niet. Een naar mijn mening nutteloze feature die teveel geld kost. Ik ken weliswaar niemand (en ook nog nooit gezien) die naar muziek luistert zonder oortjes of iets, behalve als je iets wilt laten horen aan een ander. Die paar keer dat ik iets laat luisteren aan iemand.. Ik hoef geen dikke subwoofer in m'n toestel.
Ieder zijn ding. Ik kijk vaak youtube video of streams op mijn telefoon, heeft die dan geen stereo speakers, dan klinkt het een beetje of ik 1 oor verstopt heb zitten. Anderen zitten hele dagen op social media, daar besteed ik dan weer 0 minuten per dag aan. Sinds ik in 2013 een htc one m7 heb gehad ga ik dus niet meer terug naar een telefoon zonder stereo speakers.
Dat het een beetje een niche is, en voor het grote publiek geen killer feature, ben ik met je eens. Voor mij is het echter wel een belangrijke feature. En apple, huawei, samsung hebben htc gevolgd, zelfs mijn heel goedkope leeco le 3 pro x720 heeft het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:17:
Nog steeds tevreden bezitter van de Oneplus One. Maar mocht deze een ECHT goede camera (Samsung S8 Kwaliteit) hebben en waterdicht zijn dan denk ik dat ik toch eindelijk eens een nieuwe ga aanschaffen.
Oneplus doet niet aan IP certificering, vinden ze te duur. In de Oneplus 5 wordt bijvoorbeeld ook te weinig rubberachtig lijm gebruikt om een waterdichte seal te vormen tussen paneel & behuizing. Verder ontbreken er wat cruciale rubberen o-ringen om bijv. de speaker, 3,5mm jack en usb-c poort echt waterdicht te maken. Kort in water onderdompelen overleeft hij wel. Vanaf 1 volle minuut onder water zal je uit voorzorg wel de telefoon moeten openmaken of in ieder geval zeer grondig laten drogen. Zie ook: YouTube: OnePlus 5 Water Test

Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat de 6 géén IP rating heeft, anders had Pei dit al lang en breed op Twitter geknald.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:00:
Ik vind stereo speakers best leuk voor als ik een Twitch stream of video kijk. Nee, ik heb het niet echt nodig en ik kies m'n telefoon er ook niet op uit, maar ik vind het best een leuke feature :)

Edit: de Oneplus 6 lijkt wel interessant te worden als het 64 GB model 500 euro gaat kosten. Begonnen met de One en heb de 3 nu alweer bijna 2 jaar in bezit. Ik ben vooral benieuwd hoe goed de camera presteert. Als dit Samsung Galaxy S8 niveau is ben ik om!

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 03-04-2018 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nou, ik heb eindelijk de topic-start bijgewerkt. Heb er lang over gedaan, maar dan heb je ook wat.. Zie de changelog voor de veranderingen.
harley schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:17:
Waarom koop je dan geen S8? :p De OnePlus-telefoons kunnen prima tegen water (bekijk de filmpjes en de teardown maar), alleen zijn ze zoals gezegd niet gecertificeerd want dat kost geld. Sterker nog: vriend van mij schijnt te douchen met z'n OnePlus 5 8)7. Zo veel risico zou ik niet durven nemen, maar als je hem in het water laat vallen, of in de wc is dat echt geen issue.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-04-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Zelfs de S8 heeft naar mijn mening nog te veel crap erbij geïnstalleerd (vergeleken met de S5 valt het mee, maar het is nog best veel)... weet niet hoe het zit met One, maar voor mij is enkel de goede camera van de S8 nog niet voldoende om mij over te halen.

Edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door GS88 op 03-04-2018 21:14 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:10:
Zelfs de S8 heeft naar mijn mening nog te veel crap erbij geïnstalleerd (vergeleken met de S5 valt het mee, maar het is nog best veel)... weet niet hoe het zit met One, maar voor mij is enkel de goede camera van de S8 nog niet voldoende om mij te over te halen.
OnePlus toestellen worden geleverd met OxygenOS, wat een beetje te vergelijken is met LineageOS maar dan met wat meer functionaliteit. Er is bijna niets voorgeïnstalleerd, behalve de Google-apps, en OnePlus' eigen Galerij.

Zie ook hier: reviews: OnePlus 5T - Voor wie groter altijd beter vindt

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-04-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:10
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:48:

Nou, ik heb eindelijk de topic-start bijgewerkt. Heb er lang over gedaan, maar dan heb je ook wat.. Zie de changelog voor de veranderingen.

[...]

Waarom koop je dan geen S8? :p De OnePlus-telefoons kunnen prima tegen water (bekijk de filmpjes en de teardown maar), alleen zijn ze zoals gezegd niet gecertificeerd want dat kost geld. Sterker nog: vriend van mij schijnt te douchen met z'n OnePlus 5 8)7. Zo veel risico zou ik niet durven nemen, maar als je hem in het water laat vallen, of in de wc is dat echt geen issue.
Heb het overwogen, maar de oneplus bevalt mij goed en samsung heeft er teveel zooi op in mijn ogen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRinus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 17:18
Ik ben geen fan van de notch maar de camera onderin zoals bij de Xiaomi Mi Mix 2s lijkt me onhandig.
De vingerprint scanner hoeft van mij niet onder het scherm. Is aan de achterkant prima te gebruiken.

Wat wel onder het scherm moet is de front camera. semi-transparent scherm waarvan de pixels die de camera coveren uitgaan als de camera actief wordt. Dan kan die in het midden tussen je ogen geplaatst worden en kijk je bij videobellen ook recht in de camera. Zelfde techniek als met AR brillen. 100% screen to body ratio.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De OnePlus 6 wordt vandaag aangekondigd om 18.00u en het event is te bekijken via de website van OnePlus en Youtube.