Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor games (tevens met oog op toekomstige titels).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Na verschijnende keren tijdens mijn jeugd zelf systeempjes te hebben samengesteld voor ongeveer 1000,- Ben ik nu beland in het wereldje van hard (fulltime) werken waarbij ik wat meer verdien dan bij voorgaande bijbaantjes
. Daarom was het nu maar eens tijd om iets meer high-end te nemen, tevens met oog op de toekomst. Dus is mijn budget deze keer ongeveer 2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een compleet nieuw systeem. Enige wat ik meeneem is mijn randapparatuur. Dat is een toetsenbord, muis, headset en beeldscherm. Aangezien er vast vragen komen over mijn beeldscherm en speelresolutie: Het is een Asus VG248QE Zwart. Dus ik weet dat een GTX 1080 zware overkill is voor dit scherm, echter is mijn idee om binnen een jaar over te stappen naar zoiets als dit: Asus ROG Swift PG27VQ Zwart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard heb ik al een tijdje een wenslijstje staan, dus bij deze:
Ik weet echter niet of ik aan 550w voeding genoeg zal hebben, of dat ik toch voor de 650w moet gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In de wenslijst is je vast opgevallen dat ik voor een vrij duur Z370 moederboard van Asus ROG heb gekozen. Ik weet dat ik daar waarschijnlijk iets op kan besparen, echter vind ik het board er geweldig mooi uitzien en ben ik er stiekem een beetje verliefd op geworden
Maar ik sta altijd open voor suggesties van mensen die hier wat meer in thuis zijn! Daarnaast vind ik dit RAM setje van G.Skill Trident Z RGB erg mooi. Ik heb nu Corsair gekozen omdat het bij mij wat meer bekend is. Maar ook hier laat ik mij graag op adviseren! (Ik las wel dat beide een beetje issues hebben met de Aura Sync van het Asus mobo
)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet dat ik mij zo kan bedenken.
Ga je overklokken?
Wellicht een beetje, maar ik ben geen die-hard OC-er
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik bestel vaker een systeem, maar daar zit elke keer weer jaren tussen! Ik vind het leuk om ze zelf samen te stellen, maar het lijkt mij daarbij slim om andere tweakers even te laten kijken naar het lijstje met de daarbij altijd goede adviezen! Zoals ik hierboven ook al aangaf heb ik wat onzekerheden met het aantal Watt voeding, het moederboard en RAM geheugen! De prijs zóu terug gedrongen kunnen worden en hoeft niet verder opgevoerd te worden dan ~2000,- Alvast bedankt voor alle tips, suggesties!
Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor games (tevens met oog op toekomstige titels).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Na verschijnende keren tijdens mijn jeugd zelf systeempjes te hebben samengesteld voor ongeveer 1000,- Ben ik nu beland in het wereldje van hard (fulltime) werken waarbij ik wat meer verdien dan bij voorgaande bijbaantjes
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een compleet nieuw systeem. Enige wat ik meeneem is mijn randapparatuur. Dat is een toetsenbord, muis, headset en beeldscherm. Aangezien er vast vragen komen over mijn beeldscherm en speelresolutie: Het is een Asus VG248QE Zwart. Dus ik weet dat een GTX 1080 zware overkill is voor dit scherm, echter is mijn idee om binnen een jaar over te stappen naar zoiets als dit: Asus ROG Swift PG27VQ Zwart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard heb ik al een tijdje een wenslijstje staan, dus bij deze:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 347,50 | € 347,50 |
| 1 | Asus ROG Maximus X Hero | € 274,50 | € 274,50 |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 749,- | € 749,- |
| 1 | NZXT S340 Elite Wit | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15 | € 208,75 | € 208,75 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 116,69 | € 116,69 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.020,34 | |
Ik weet echter niet of ik aan 550w voeding genoeg zal hebben, of dat ik toch voor de 650w moet gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In de wenslijst is je vast opgevallen dat ik voor een vrij duur Z370 moederboard van Asus ROG heb gekozen. Ik weet dat ik daar waarschijnlijk iets op kan besparen, echter vind ik het board er geweldig mooi uitzien en ben ik er stiekem een beetje verliefd op geworden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet dat ik mij zo kan bedenken.
Ga je overklokken?
Wellicht een beetje, maar ik ben geen die-hard OC-er
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik bestel vaker een systeem, maar daar zit elke keer weer jaren tussen! Ik vind het leuk om ze zelf samen te stellen, maar het lijkt mij daarbij slim om andere tweakers even te laten kijken naar het lijstje met de daarbij altijd goede adviezen! Zoals ik hierboven ook al aangaf heb ik wat onzekerheden met het aantal Watt voeding, het moederboard en RAM geheugen! De prijs zóu terug gedrongen kunnen worden en hoeft niet verder opgevoerd te worden dan ~2000,- Alvast bedankt voor alle tips, suggesties!
[ Voor 13% gewijzigd door nalufrank op 28-02-2018 08:58 . Reden: Leesbaarheid ]
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.