Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies laptop voor het werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 09:28
Naar aanleiding van dat mijn ethernet poort kapot is, zie ook volgend topic.
Ethernetpoort kapot door slechte UTP kabel
Hebben ze dus op het werk beslist om uit te kijken naar een nieuwe laptop.
Aangezien we relatief klein zijn, mag ik zelf wat rond kijken naar wat er op dit moment in de aanbieding is.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben ontwikkelaar / consultant. Regelmatig dus ook op locatie, dus de laptop moet mee dan.
Het ontwikkelen is vooral in Visual Studio, met vaak meedere VirtualBox draaiende.

Wat is je budget?
Als ik kijk naar wat ik momenteel gevonden heb, +- 1500€. Is natuurlijk te bespreken met de werkgever.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Minstens 1 keer per week. (15,6 inch maximum)
Werk ook regelmatig thuis waar ik dan een Dell U2715H heb staan. En dan losse keyboard + muis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er zijn een aantal collega's die vorig jaar een nieuwe laptop gekregen hebben.
Dit zijn Lenovo Legion Y520 geworden toen. (128GB SSD + 1TB HDD).
Toen hebben we deze HDD vervangen door een 512GB SSD. Omwille van de voordelen van SSD.
Maar achteraf gezien was dit niet zo handig omdat als je alles wil installeren van Visual Studio, je 128GB redelijk krap is.

Nu heb ik eens op coolblue en bol rond gekeken.
Ik zie momenteel dat de top modellen allemaal met een i7-7700HQ uitgerust is.
Online vind je vanalles terug over de 8ste generatie van i7.
Maar ik vind niet echt iets terug over de opvolger van deze CPU. En wanneer deze zou komen.
Zou het mogelijk zijn dat er op korte termijn laptop's op de markt komen waar ik nog beter even op kan wachten? (Ik spreek over enkele weken/paar maanden).
Of is dit sowieso het wachten niet waard, aangezien de prestaties weinig zullen verschillen?

Ik ben een Belg, dus zijn allemaal azerty laptops.

Deze heb ik terug gevonden.
Het zijn allemaal laptops met 16GB RAM (omwille van meerdere VirtualBoxen).
En daarnaast een SSD van 256GB met een aparte HDD (die dan vervangen moet worden door een SSD)

Lenovo Legion Y520-15IKBM 80YY008JMB Azerty
Acer Aspire 7 A715-71G-754N Azerty
HP Pavilion Power 15-cb002nb Azerty

Is er iemand die mogelijk een beter voorstel heeft? Of reeds ervaringen om de HDD te vervangen?