Hulp bij audio setup.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramed
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 15:10
Hallo medetweakers,

Ik zit een beetje vast in het zoeken naar geschikte apparatuur. Ik begin een beetje met het opnemen/streamen van games etc, en ik heb hiervoor een XLR microfoon, deze is aangesloten met een 3,5mm kabel rechtstreeks op mijn PC. Verder gebruik ik een Digitaal Optische headset en speakers.

Ik was opzoek naar een manier om de microfoon beter aan te sluiten, dus met fantoomvoeding en xlr aansluiting. Dan kom je al gauw bij een mengpaneel of een geluidskaart met XLR, die vrij prijzig kunnen worden. Ik heb begrepen dat je voor een mengpaneel dan eentje moet hebben met een USB interface, maar de goedkopere varianten schijnen wat gebrekkig te zijn.

Op dit moment gebruik ik VoiceMeeter om mijn audiosources op verschillende kanalen te zetten zodat ik deze later nog kan aanpassen (bijv. harder/zachter zetten van mic, game en discord). Is er met een mengpaneel de mogelijkheid om dit ook te doen? VoiceMeeter heeft nogal eens de neiging om mijn PC te laten crashen, zeker met het gebruik van virtualcable.

Een geluidskaart lijkt mij ook een oplossing, al kunnen deze snel vrij prijzig worden als je er fantoomvoeding op wil, terwijl naar mijn idee een mengpaneel dan meer mogelijkheden bied voor dezelfde prijs.

Mijn headset beschikt over 5.1 sound met dolby, als ik deze aansluit via een mengpaneel met virtual surround, behoud ik dan hetzelfde surround? Mogelijk dat ik nog een betere, draadloze koptelefoon haal die ik aan kan sluiten met en jackplug, dezelfde vraag.

Wie kan mij verder helpen?

Beste antwoord (via Kramed op 27-02-2018 15:25)

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Kramed schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:08:
Hallo medetweakers,

Ik zit een beetje vast in het zoeken naar geschikte apparatuur. Ik begin een beetje met het opnemen/streamen van games etc, en ik heb hiervoor een XLR microfoon, deze is aangesloten met een 3,5mm kabel rechtstreeks op mijn PC. Verder gebruik ik een Digitaal Optische headset en speakers.

Ik was opzoek naar een manier om de microfoon beter aan te sluiten, dus met fantoomvoeding en xlr aansluiting. Dan kom je al gauw bij een mengpaneel of een geluidskaart met XLR, die vrij prijzig kunnen worden. Ik heb begrepen dat je voor een mengpaneel dan eentje moet hebben met een USB interface, maar de goedkopere varianten schijnen wat gebrekkig te zijn.

Op dit moment gebruik ik VoiceMeeter om mijn audiosources op verschillende kanalen te zetten zodat ik deze later nog kan aanpassen (bijv. harder/zachter zetten van mic, game en discord). Is er met een mengpaneel de mogelijkheid om dit ook te doen? VoiceMeeter heeft nogal eens de neiging om mijn PC te laten crashen, zeker met het gebruik van virtualcable.

Een geluidskaart lijkt mij ook een oplossing, al kunnen deze snel vrij prijzig worden als je er fantoomvoeding op wil, terwijl naar mijn idee een mengpaneel dan meer mogelijkheden bied voor dezelfde prijs.

Mijn headset beschikt over 5.1 sound met dolby, als ik deze aansluit via een mengpaneel met virtual surround, behoud ik dan hetzelfde surround? Mogelijk dat ik nog een betere, draadloze koptelefoon haal die ik aan kan sluiten met en jackplug, dezelfde vraag.

Een mengpaneel met 48v mic voeding en usb interface gaat wel boven je budget heb ik zo'n idee.

Ik denk dat je beste optie een externe geluidskaart. Bijv. een focusrite scarlett 2i2 (erg goed spul, wel ook weer wat te duur voor je?)

Deze komt binnen windows binnen als opneem apparatuur, dus je kunt je koptelefoon gewoon blijven gebruiken zoals je dat nu doet en de geluidskaart alleen het opname gedeelte doen.

Zo heb ik het iig opgesteld.

Condensator mic--> focusrite-->PC -->mengpaneel --versterker--boxen

Met de pc als hoofdleveraar voor geluid en de focusrite opname doorstuurt naar de pc. (bij mij hangt die ook direct aan een mengpaneel maar dat heeft een andere reden)

hopelijk heb je er wat aan

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zoiets: https://www.bax-shop.nl/v...-microfoon-voorversterker

XLR Phantom Power Mic naar PC??

Kun je hier allemaal vinden: Google

* Even het Let me Google that for you linkje weggehaald. Ik snap je punt maar zulke linkjes zien we liever niet.

[ Voor 39% gewijzigd door S1NN3D op 27-02-2018 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramed
Juist. Die voorversterker is leuk, maar voor 70 euro heb je ook een mengpaneel, dus dat vind ik een beetje veel.

Mijn vragen staan dus eigenlijk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dus je stelt een vraag, maar je wilt het antwoord niet horen?

Als je zelf al een antwoord hebt, koop dan fijn een mengpaneel en een geluidskaart voor 70 euro. Ik kan je nu alvast vertellen dat je voor dat budget niet de kwaliteit gaat halen van een goede dedicated microfoon-amp.

Ik stap hier uit als je het niet erg vind... Toch graag gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramed
Dus ik kan beter een dedicated preamp halen dan een mengpaneel of geluidskaart en het dan via software blijven regelen?

Ik wil het antwoord zeker wel horen, maar dan met een onderbouwing erbij, want ik begrijp er zelf niet extreem veel van. Ik heb het echt wel gegoogled, maar daar word niet echt veel uitgelegd, vandaar dat ik hier kom.

Toch bedankt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Kramed schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:08:
Hallo medetweakers,

Een mengpaneel met 48v mic voeding en usb interface gaat wel boven je budget heb ik zo'n idee.

Ik denk dat je beste optie een externe geluidskaart. Bijv. een focusrite scarlett 2i2 (erg goed spul, wel ook weer wat te duur voor je?)

Deze komt binnen windows binnen als opneem apparatuur, dus je kunt je koptelefoon gewoon blijven gebruiken zoals je dat nu doet en de geluidskaart alleen het opname gedeelte doen.

Zo heb ik het iig opgesteld.

Condensator mic--> focusrite-->PC -->mengpaneel --versterker--boxen

Met de pc als hoofdleveraar voor geluid en de focusrite opname doorstuurt naar de pc. (bij mij hangt die ook direct aan een mengpaneel maar dat heeft een andere reden)

hopelijk heb je er wat aan

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Deze zou kunnen dan:

https://www.bax-shop.nl/a...204usb-pa-en-studio-mixer

Zolang de TS geen budget vermeldt, zou ik gewoon hele dure oplossing aandragen +O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kramed schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:22:
Dus ik kan beter een dedicated preamp halen dan een mengpaneel of geluidskaart en het dan via software blijven regelen?

Ik wil het antwoord zeker wel horen, maar dan met een onderbouwing erbij, want ik begrijp er zelf niet extreem veel van. Ik heb het echt wel gegoogled, maar daar word niet echt veel uitgelegd, vandaar dat ik hier kom.

Toch bedankt.
Je geeft aan er niet heel veel verstand van te hebben, niet erg, maar je schiet het eerste de beste antwoord wel af. Vandaar dat ik ook wat 'kort' reageerde ;)

Als je op budget zit, kun je beter een goede dedicated mic>usb oplossing kopen dan een alleskunnertje die overal matig in presteert.

Verdere regelingen en toonaanpassingen zou ik inderdaad liever in het digitale domein doen, but that's just me :) Ben geen muzikant, maar heb wel gespeeld met genoeg spulletjes.

PS. over dat budget. Wat had je nu initieel in gedachten, want als 70 euro te duur is, vraag ik me af of er uberhaupt wel iets bestaat wat aan je wensen voldoet binnen het budget.
Goede audio apparatuur is nu eenmaal duur. Er zijn ook oplossingen die letterlijk 100 keer zo duur zijn, dus 70 euro is echt de onderkant van de markt als je de kwaliteit enigszins wil waarborgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 27-02-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramed
Bedankt voor de reacties,

Ik had rond de 100 euro in gedachten, en naar mijn idee had een mengpaneel dan meer opties dan enkel een versterker o.i.d.
Ik denk dat ik dan inderdaad alles op de pc blijf gebruiken. Die focusrite ziet er zeker goed uit.
Ik had ergens gelezen dat Presonus ook goed spul maakt, dus ik denk dat ik de Presonus AudioBox iOne aanschaf.
Allen erg bedankt voor de reacties, ik ben weer wat wijzer geworden. Zodra ik andere boxen aanschaf zien we verder naar de manier om deze aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
voor onder de 100 euro kun je prima dingen kopen

https://www.bax-shop.nl/e...?o=popular&p%5Bmax%5D=100

van de steinberg zou ik weg blijven, veel klachten over slechte drivers (heb er zelf een liggen die ik niet meer gebruik)

de focusrite is prima spul voor jouw gebruik.
Pagina: 1