XLR Phantom Power Mic naar PC??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Hi guys,

Ik heb een vraag betreffende mijn zojuist verkregen Devine BM-500 microfoon. Deze microfoon heeft Phantom Power nodig, maar ik heb momenteel alleen nog de microfoon en nog geen kabels e.d.

In hoeverre is het mogelijk om deze microfoon op mijn PC aan te sluiten en welke dingen heb ik hier voor nodig? Werkt het om een XLR female -> Jack 3.5 te kopen? Moet ik meer denken aan een adpater o.i.d. ?

Ben helemaal niet thuis op dit gebied en wil de microfoon graag gaan gebruiken voor het streamen e.d.Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Bij voorbaat dank!

Robin

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 22:38

Illusion

(the art of)

Voor deze microfoon zal je een geluidskaart / USB-interface moeten hebben die die phantom power (+48V) op de juiste manier kan leveren. Deze zijn verkrijgbaar vanaf zo'n 50euro

Als je van plan bent om slechts 1 microfoon te gebruiken, kan je er ook voor kiezen om een USB microfoon te kopen. Daar zit de voeding en geluidskaart al ingebouwd.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Thanks voor het snelle antwoord. Ik zag ook dat je een soort omvormers / Converter / Mic Preamp hebt. Is het mogelijk om een XLR kabel hier in te laten gaan en dan naar USB of Jack te laten gaan en dat hij dan de Phantom Power op de juiste manier levert?

Ik dacht namelijk aan zoiets?

Weet niet in hoeverre dit goed werkt?

[ Voor 22% gewijzigd door MisterChaoSs op 02-02-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Dat zou werken, maar voor dat geld zou ik eerder voor zoiets gaan:
http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html

Dan heb je net een aansluiting extra, en gelijk een goede hoofdtelefoonversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
En als ik die aanschaf moet ik dus nog een XLR Female -> XLR Male en een USB-kabel vanaf de interface naar de PC kopen? Heb al een wireless headset dus dit gaat puur even om de microfoon en het aansluiten ervan.

Ik zag ook deze, is dit iets? Weet dat het in principe voor iOS is, maar lijkt me dat een normale 3.5 jack naar PC dan ook moet werken of zit ik er dan naast ?

Daarnaast zag ik ook nog dit:
Geluidskaart
XLR -> Jack 3.5

Zou dit werken denk je?

[ Voor 57% gewijzigd door MisterChaoSs op 02-02-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verdiep je in wat 'phantom power' ofwel de +48v inhoudt. Dat gaat veel verhelderen denk ik. Bovenstaande opties zijn dan ook geen oplossing, met uitzondering van de link van Keymusic.

En om op die laatste terug te komen: daar moet een batterij in, heeft 10 uur levensduur.

[ Voor 20% gewijzigd door bartvl op 02-02-2015 22:04 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:28
Beachtek en Juicedlink maken mooie Phantompower XLR adapters voor DSLR cameras. Daarnaast bestaan er PCM recorders die Phantompower leveren. Helaas niet de goedkoopste oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon deze aanschaffen bij de bekende Duitse internetshop : http://www.shure.com/amer...xlr-to-usb-signal-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Of stuur die devine mic terug, en koop voor exact hetzelfde geld een andere microfoon die direct usb heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook een Devine BM 600 aangeschaft. Ik heb hem aangesloten op mijn steinberg CI1 audio interface, maar zonder succes. Mijn oude dynamische microfoon doet het wel. Zowel met geluidsboxen als koptelefoon geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Kan dit aan de kabel liggen? Of is mijn interface kapot? Het lampje van de fantoom voeding brand echter wel. Help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Na 2,5 jaar een topic kicken is zelden voor een nuttige aanvulling, het topic kapen is ook nog iets wat verboden is op GoT. Maar een eigen topic binnen AUD en maak gebruik van de template.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.