C#: Entering multiple inputs in one line

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Programmeertaal: C#

Introductie: ik ben nieuw met de programmeertaal C# en ben een beetje blijven haken waardoor ik niet verder kom

Situatie: ik heb een code gemaakt waarbij ik regel voor regel 'iets' moet invoeren, maar ik vroeg me af of ik alle vragen op een regel kan stellen, dus elke keer dat je entert, dat je dan simpelweg naar rechts schuift i.p.v dat je op een nieuwe regel terechtkomt.

Code tot zover:

C#:
1
2
3
4
5
6
Console.WriteLine("Enter something for data 11");
int data11 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Enter something for data 12");
int data12 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

Console.ReadLine();

Wat ik eigenlijk zou willen:

Enter iets voor 11 (nadat je ge-entert hebt krijg je rechts een extra tekst te zien zo iets van 'Enter nu de waarde voor 12 in)
Wat ik niet wil is dat die op een nieuwe regel sprint..

Ik dank u alvast voor de moeite. Mvg, JrCK.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 26-02-2018 00:08 . Reden: Code tags toegevoegd ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-03-2018 19:40)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je wil iets met de Console doen, dus dan begin eens met te kijken wat dat ding allemaal kan in de documentatie. Laat ons eens weten wat je daarvan bekeken hebt, wat je relevant leek, wat je daarmee geprobeerd hebt en hoe je er dan voor staat ;) Eigenlijk een beetje wat ook in onze Quickstart staat dus :>

Oh, en code plaatsen we met code tags en je topictitel mag volgende keer gewoon in het ABN ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 26-02-2018 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je wil iets met de Console doen, dus dan begin eens met te kijken wat dat ding allemaal kan in de documentatie. Laat ons eens weten wat je daarvan bekeken hebt, wat je relevant leek, wat je daarmee geprobeerd hebt en hoe je er dan voor staat ;) Eigenlijk een beetje wat ook in onze Quickstart staat dus :>

Oh, en code plaatsen we met code tags en je topictitel mag volgende keer gewoon in het ABN ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 26-02-2018 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik Write ipv WriteLine <= deze stuurt namelijk een newline mee, iets waar jij van zegt dat je dat niet wenst?

De manier van data invoeren is ook niet echt optimaal op dit moment, maar aangezien je net begonnen bent hoeft dit nog geen probleem te zijn.
Je dupliceert veel code op die manier, iets wat je met coden eigenlijk zo veel mogelijk probeert tegen te gaan.

Wat wil je bereiken, is het hobby matig of dient het een specifiek doel?
Leer je uit een boek of van een website?

En net zoals RobIII al aan gaf, neem de documentatie door er staan veel nuttige dingen tussen met diverse voorbeelden!

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:F Waarom denk je dat ik TS naar de documentatie verwijs i.p.v. hem het antwoord kant-en-klaar voorgekauwd-en-wel aan te reiken? :X :N
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 26-02-2018 19:36 ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

kan en klaar voorgekauwd?
dus even aanwijzen dat de gebruikte method niet doet waar TS om vraagt en hem daar op wijzen is een kant en klare oplossing?

Kijk ik snap dat er een quickstart en bladiebladieblablablabla er is hier op tweakers, maar hoeveel mensen lezen dat nu eigenlijk?

Soms krijg ik het idee dat er alleen mensen hier gewenst zijn die heel strak over een lijntje kunnen lopen...