Vraag

• Growning
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-04-2023
Hallo beste vrienden.

Er is een probleem.
Ik sta voor een dilemma.

Wat is de betere keuze? Ik geef niet zoveel om 4k of smart features alleen beeldkwaliteit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 49PFS4132 Zwart€ 399,-€ 399,-
1Philips 50PUS6162 Zwart€ 489,-€ 489,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 888,-

Beste antwoord (via Growning op 25-02-2018 20:30)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Wat is mooi?
Wat jij mooi vind hoef ik niet mooi te vinden.
Ga naar een winkel waar ze veel modellen hebben staan/hangen en zoek daar voor het bedrag wat jij wil uitgeven diegene uit die voor jouw het mooiste beeld geeft.
Je kan niet eenvoudiger klaar zijn met het zoeken naar een mooi beeld tv zonder verdere wensen.
Wij kunnen niet voor jouw beslissen wat jij mooi vind.

Ik was vroeger een Philips man wat beeld betreft, daar is de laatste jaren niets meer van over. Ik moet niets van Samsung hebben al heb ik wel 2 Samsung tv's hier staan/hangen omdat die voor mij de beste prijs/kwaliteit boden icm mijn andere eisen.

Ga naar een winkel en vertrouw op je ogen, heb je er 1 gevonden die je mooi vind neem die dan en ga niet verder kijken. Hoe meer je ziet hoe moeilijker de keus.
En........ in een winkel hangen er zoveel naast elkaar maar eenmaal thuis heb je dat waarschijnlijk niet en dan heb je geen vergelijk meer dus geen verschil met andere modellen.

Het kan altijd mooier, beter, duurder etc etc.

Mijn profiel op Discogs

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen van beiden. Voor 5 tientjes meer heb je een Samsung of een LG.

Argumenten? Geen; ik zie weinig tot geen aanleiding in de topicstart waarom je precies kiest voor een Philips of die maat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Growning
MAX3400 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:57:
Geen van beiden. Voor 5 tientjes meer heb je een Samsung of een LG.

Argumenten? Geen; ik zie weinig tot geen aanleiding in de topicstart waarom je precies kiest voor een Philips of die maat.
Waarom Samsung of LG? Ik zoek naar naar een tv het liefst onder de 500 euro. 1080p/4k. De beeldkwaliteit is voor mij nummer 1 prioriteit. Formaat rond 50 inch

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Growning schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:01:
[...]
De beeldkwaliteit is voor mij nummer 1 prioriteit. Formaat rond 50 inch
Klinkt anders alsof de prijs nummer 1 prioriteit is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je geeft geen antwoord waarom je bij die 2 modellen bent uitgekomen..... want ze hebben blijkbaar de beste beeldkwaliteit ? want je hebt reviews opgezocht en alleen philips kwam goed naar voren?

39

• MAX3400

MAX3400

Growning schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:01:
[...]

Waarom Samsung of LG?
+
De beeldkwaliteit is voor mij nummer 1 prioriteit.
Dus... Sorry maar ik vind dat Philips dus op geen enkel moment over beeldkwaliteit mag praten. Topic kan dan wel dicht; er is geen 4K onder de 500 Euro.
Ik zoek naar naar een tv het liefst onder de 500 euro, 1080p/4k, 50"
Waarom? Budget kan ik snappen maar waarom 50"? En welke zaken moet /wil je op 4K aansluiten/weergeven? Welke functionaliteiten?

• Growning
Veel goedkope 4k tv's zijn sheit volgens mensen op tweakers. Dus ga ik liever voor een 1080p. De vraag is of dat het waard is deze tijden of dat ik beter af ben met een goedkope 4k.

• MAX3400

MAX3400

Growning schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:06:
Veel goedkope 4k tv's zijn sheit volgens mensen op tweakers. Dus ga ik liever voor een 1080p. De vraag is of dat het waard is deze tijden of dat ik beter af ben met een goedkope 4k.
Nogmaals... Waarom?

- wat is je kijkafstand?
- welke aansluitingen moet je hebben?
- welke functionaliteit (technisch) wil je hebben?
- welke functionaliteit (software) wil je hebben?
- wat is je eigen onderzoek geweest en waarom kies je voor Philips?
- etc?
- etc?
- etc?

edit: ik zeg niet dat mijn topics optimaal zijn maar kijk eens naar 4K-aanschaf in higher end segment als topicstart ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 25-02-2018 20:11 ]

• Growning
- Kijkafstand is 175/200 cm
- Ik koop er meteen een recieven bij dus 1 hdmi poort?
- Ik wil gewoon een zo mooi mogelijk beeld voor onder de 500. Maakt niet uit welk merk.
- Ik ben na onderzoek in de war geraakt door alle termen en mogelijkheden.

Acties:
  • Beste antwoord

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Wat is mooi?
Wat jij mooi vind hoef ik niet mooi te vinden.
Ga naar een winkel waar ze veel modellen hebben staan/hangen en zoek daar voor het bedrag wat jij wil uitgeven diegene uit die voor jouw het mooiste beeld geeft.
Je kan niet eenvoudiger klaar zijn met het zoeken naar een mooi beeld tv zonder verdere wensen.
Wij kunnen niet voor jouw beslissen wat jij mooi vind.

Ik was vroeger een Philips man wat beeld betreft, daar is de laatste jaren niets meer van over. Ik moet niets van Samsung hebben al heb ik wel 2 Samsung tv's hier staan/hangen omdat die voor mij de beste prijs/kwaliteit boden icm mijn andere eisen.

Ga naar een winkel en vertrouw op je ogen, heb je er 1 gevonden die je mooi vind neem die dan en ga niet verder kijken. Hoe meer je ziet hoe moeilijker de keus.
En........ in een winkel hangen er zoveel naast elkaar maar eenmaal thuis heb je dat waarschijnlijk niet en dan heb je geen vergelijk meer dus geen verschil met andere modellen.

Het kan altijd mooier, beter, duurder etc etc.

Mijn profiel op Discogs

• Growning
Dankjewel dit is wat ik nodig had. Dank jullie wel voor de tijd!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit topic staat niet op de juiste plek. Voor aankoopadvies hebben we CEA. Maar wat erger is, is dat TS op geen enkele manier moeite doet om onderzoek te doen en ons mee te nemen in zijn beweegredenen. Voor dit soort ophaalgedrag is Tweakers niet bestemd. Ik zet hier dan ook een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.