Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt de vervanger van de hoofd-PC in huis. Heb nu als hoofd-computer een 8 jaar oude Acer laptop. Deze wordt echt te langzaam. Zeker met opstarten. Bovendien wordt hij erg heet en loopt hij daardoor bij Zwift vast waardoor herstel nodig is. De nieuwe PC is bedoeld voor kantoorwerk en licht gamen. Moet ook geschikt zijn om ZWIFT maar ook Minecraft (voor zoonlief ;-) goed en soepel te kunnen spelen). Niet nodig voor heel veel opslag (heb een NAS).
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximum is 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve muis, toetstenbord en printer/scanner niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval wel een aparte goede grafische kaart. Denk aan een GTX 1050. Een SSD schijf. Ook zijn een DVD brander en een cardreader wensen binnen het gezin. Vraag me wel af of intern of extern het meest handig is..Er moet dus ook een monitor bij. Dit mag een goede full HD instapper zijn. Denk aan rond de 150 euro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Neig zelf naar Intel maar dit is meer een gevoel./i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot. Wilde eigenlijk een echte desktop (dus breedte langer dan de hoogte) maar dit lijkt niet meer te krijgen. Stil en zuinig zou ook mooi zijn. Genoeg USB aansluitingen. Ga voor bekabeld internet dus geen wifi nodig. Mogelijk nog speakers bedenk ik me nu. Die zitten vast niet in de monitor..Logitech Z200?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag een check op of mijn voorgestelde onderdelen goed bij elkaar passen en of er obv bovenstaande nog betere keuzes zijn. Dank bij voorbaat!!
Het wordt de vervanger van de hoofd-PC in huis. Heb nu als hoofd-computer een 8 jaar oude Acer laptop. Deze wordt echt te langzaam. Zeker met opstarten. Bovendien wordt hij erg heet en loopt hij daardoor bij Zwift vast waardoor herstel nodig is. De nieuwe PC is bedoeld voor kantoorwerk en licht gamen. Moet ook geschikt zijn om ZWIFT maar ook Minecraft (voor zoonlief ;-) goed en soepel te kunnen spelen). Niet nodig voor heel veel opslag (heb een NAS).
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximum is 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve muis, toetstenbord en printer/scanner niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval wel een aparte goede grafische kaart. Denk aan een GTX 1050. Een SSD schijf. Ook zijn een DVD brander en een cardreader wensen binnen het gezin. Vraag me wel af of intern of extern het meest handig is..Er moet dus ook een monitor bij. Dit mag een goede full HD instapper zijn. Denk aan rond de 150 euro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Neig zelf naar Intel maar dit is meer een gevoel./i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot. Wilde eigenlijk een echte desktop (dus breedte langer dan de hoogte) maar dit lijkt niet meer te krijgen. Stil en zuinig zou ook mooi zijn. Genoeg USB aansluitingen. Ga voor bekabeld internet dus geen wifi nodig. Mogelijk nog speakers bedenk ik me nu. Die zitten vast niet in de monitor..Logitech Z200?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag een check op of mijn voorgestelde onderdelen goed bij elkaar passen en of er obv bovenstaande nog betere keuzes zijn. Dank bij voorbaat!!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 184,60 | € 184,60 |
| 1 | ASRock B250M-HDV | € 59,30 | € 59,30 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 AERO ITX 2G OCV1 | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 42,17 | € 42,17 |
| 1 | Dell SE2416H Zwart | € 137,- | € 137,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD824A | € 81,20 | € 81,20 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 13,83 | € 13,83 |
| 1 | be quiet! System Power B8 450W | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 134,- | € 134,- |
| 1 | Delock USB3.0 Card Reader 3.5" 63-in-1 | € 23,70 | € 23,70 |