Foto's van HTC naar MacBook via Bluetooth werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 23:35

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Topicstarter
Ik heb net n nieuwe 15" Mac book Pro (mid 2015 staat er) aangeschaft, nadat mijn 17" kuren (vastlopers) gaf (3 maanden na een upgrade van E350+ naar SSD en extra ram), maar nu krijg ik deze 15" niet meer verbonden met mijn HTC telefoon via bluetooth. ze zijn wel gekoppeld, en een foto versturen vanaf de Mac naar de HTC gaat wel, maar van de HTC naar de mac niet.
Ik krijg op de mac even een paar van die streepjes door dat bluetooth teken heen, voorheen kreeg ik dan een box met de vraag (alles)accepteren, maar dat gebeurd nu niet en daarna zie ik op de telefoon verschijnen dat het niet gelukt is om te versturen.
Heb ze al een paar keer ontkoppeld op beide en weer gekoppeld, zie die code ook langs komen, en dan klik ik netjes op accepteren oid. dan staat er ook even "gekoppeld" maar helaas....

Kan iemand uit de voeten met een panic report? Het lijkt erop op de problemen die ik had met de 17" ook op de 15" voorkomen (wel minder) de boel is overgezet met time-machine, dus misschien gaat er ergens iets mis in aan de softe kant.

[ Voor 14% gewijzigd door Andre1973 op 22-02-2018 22:59 ]

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Beste antwoord (via Andre1973 op 23-02-2018 21:46)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kun je de instellingen onder 'Delen' van Mac OS eens nakijken? Standaard staan die voor bluetooth uit, en dat kan dit gedrag veroorzaken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reactie is afgesplits van [MacBook Pro 2016/2017] Ervaringen & Discussie. Problemen horen in een apart topic :) Daarnaast gaat het hier om een mid 2015 MacBook Pro en niet een 2016/2017 model.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kun je de instellingen onder 'Delen' van Mac OS eens nakijken? Standaard staan die voor bluetooth uit, en dat kan dit gedrag veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 23:35

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Topicstarter
Icephase schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:32:
@Icephase _/-\o_ Gedaan en het werkt nu. @Daedalus Ik had in eerste instantie het idee dat ik (in feb 2018) een laptop van het vorige jaar had gekregen volgens de verkoper. dus een 2017 misschien 2016 exemplaar zou je verwachten dan, maar later gezien dat het dus om een mid 2015 exemplaar gaat.. maar goed ik zal dit topic niet verder vervuilen met mijn vragen. 8)7

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Andre1973 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:27:
[...]

@Icephase _/-\o_ Gedaan en het werkt nu. @Daedalus Ik had in eerste instantie het idee dat ik (in feb 2018) een laptop van het vorige jaar had gekregen volgens de verkoper. dus een 2017 misschien 2016 exemplaar zou je verwachten dan, maar later gezien dat het dus om een mid 2015 exemplaar gaat.. maar goed ik zal dit topic niet verder vervuilen met mijn vragen. 8)7
Had je bericht afgesplitst naar een eigen (dit) topic, dus er is geen probleem meer ;) Maar maak voor de volgende keer een nieuw topic aan als je een probleem hebt :) Dat houdt het overzichtelijker, en werkt ook beter om een probleem op te lossen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/