Welke robotstofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:46
Goedendag allen,

Het klinkt allemaal zo stereotype, maar binnenkort is mijn vriendin jarig en wil ik haar natuurlijk verrassen. Hoe kun je dat beter doen dan haar een fantastische robotstofzuiger kado te geven? Eigenlijk had dit haar valentijnskado moeten zijn ipv het etentje en bioscoop.
Nu heb ik natuurlijk wel reviews etc gelezen, maar de meeste zijn gedateerd ofwel er staat niet in wat ik wil weten.

Ik zoek een?
Robotstofzuiger, geen dweilrobot en ook niet de robots zonder zuigkracht (swiffer variant).

Wat is je budget?
Rond de 400 euro, maar minder is natuurlijk altijd oke.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Stof te zuigen, en haren. Ik noem dat er specifiek bij, omdat ik heb gelezen dat er een aantal zuigers zijn die hier niet goed mee overweg kunnen. ( 2 vrouwmensen met lang haar in huis en 2 katten (iemand 2 katten hebben?)).
We hebben een houten vloer met een kleed, Het is geen hoogpolig tapijt, maar toch redelijk hoge drempel om erop te komen (ongeveer 2cm).

Wat heb je zelf al gevonden?
Roomba 866
Roomba 865
Roomba 680
Neato Botvac D5 Connected
ECOVACS OZMO 610

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben vooral benieuwd naar mensen met ervaringen over de verschillende machines zodat op basis hiervan een juiste beslissing kan maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ben benieuwd hoe katten erop reageren. Wij hebben 3 jachthonden, waarvan 1 ervaring heeft met zo'n stofzuiger en die was voor de stofzuiger niet heel positief ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Er is een centraal topic hierover: Robotstofzuigers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
@arvidbeheerder Er is ook een laptop, computer, etc centraal topic. Toch kun je in het laptop aankoopadvies vragen om hulp welke laptop het beste bij je past.
Ik denk dat de vraag over welke robotzuiger in het topic "Consumentenelectronica aankoopadvies" geheel in lijn hiervan is.

Maar bedankt voor je positieve bijdrage.

@PageFault Wat voor merk en type had je? Kon hij de haren goed wegkrijgen zonder elke dag de onderdelen te moeten reiningen? Kon hij drempels en met name tapijten goed oprijden en schoonzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Zelf heb ik geen kleed in de woonkamer liggen, maar als ik zie waar mijn stofzuiger allemaal bovenop probeert te klimmen, vermoed ik dat een 2cm dik tapijt wel wat problematisch wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 10-10 10:32
Ik zou voor de Xiaomi stofzuiger gaan (1e generatie). Heb ik zelf en bevalt erg goed. Is een los topic over.
Kost rond de 300€ volgens mij.
Het kleed gaat denk ik sowieso een probleem worden, maar je kan het altijd proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JMaster schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:11:
@arvidbeheerder Er is ook een laptop, computer, etc centraal topic. Toch kun je in het laptop aankoopadvies vragen om hulp welke laptop het beste bij je past.
Ik denk dat de vraag over welke robotzuiger in het topic "Consumentenelectronica aankoopadvies" geheel in lijn hiervan is.

Maar bedankt voor je positieve bijdrage.
Nofi, maar een stofzuiger valt onder witgoed, daar is een heel Witgoed subforum voor en dat staat vol met topics over (robot)stofzuigers. Dan mag je denken dat ie tussen de consumentenelectronica thuis hoort, maar dan zit je er naast ;)
Een stofzuiger koop je in een witgoedwinkel, en niet in een bruingoedwinkel (TV's, hifi, etc).
@PageFault Wat voor merk en type had je? Kon hij de haren goed wegkrijgen zonder elke dag de onderdelen te moeten reiningen? Kon hij drempels en met name tapijten goed oprijden en schoonzuigen?
Nogmaals nofi, maar loop doot dat subforum heen en kijk in de diverse ervaringentopics. Ervaringen zat, heeft imho weinig nut om hier te vragen als die vragen al tig keer beantwoord zijn :)

Having said all that: wij hebben al jaren een Neato Signature XV pro en das een heel fijn ding. Service van Neato is ook perfect (geen gezeik, sturen gewoon een nieuw apparaat en jij stuurt het defecte terug).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:43:
[...]
Nofi, maar een stofzuiger valt onder witgoed, daar is een heel Witgoed subforum voor en dat staat vol met topics over (robot)stofzuigers. Dan mag je denken dat ie tussen de consumentenelectronica thuis hoort, maar dan zit je er naast ;)
Witgoed valt onder Consumentenelektronica en een aankoopadvies uit welke van de categorieën valt dan ook gewoon onder Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Als je voor wannabe mod wilt spelen moet je het wel goed doen ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Ik heb een roomba 650 en voor zn relatief lage prijs doet ie het prima; geen gps, geen wifi, maar iedere dag een random rondje door de woonkamer, 1x per week (ongeveer) de afvalbak legen, 1x per 3 weken wat grondiger schoonmaken rondom de borstels, en zo af en toe blijft ie hangen op wat meubels of een drempel. de ene kat vind m verschrikkelijk, de andere kant maakt t geen zak uit totdat ie over dr pootjes heen rijdt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
Het is uiteindelijk een Blaupunkt Bluebot XSmart VCBB1XS geworden. Tot nog toe erg blij mee. Hij gaat moeiteloos over het tapijt en drempels heen.
De handleiding is wel belabberd... maar ja, daar kijk ik toch nooit in :)
Pagina: 1