Toon posts:

Geluid bij Nvidia Shield

Pagina: 1
Acties:
  • 2.623 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om films te zien, en ook muziek te spelen, gebruik ik al jaren mijn NAS
en daar ben ik altijd tevreden over geweest.
Ik gebruikte daarvoor ook altijd gewone mediaplayers van Mede8er, ook prima voor mij.
De laatste tijd zijn de films altijd beter geworden qua beeldkwaliteit, 4K dus momenteel.
Bijgevolg kunnen mijn mediaplayers zulke films niet meer doorsturen.
Dus ik had gepland om een nieuwe mediaplayer te kopen die dat dus wel kan.
Ik was dus gaan rondneuzen op het net en kwam al snel tot de bevinding dat bij de meesten
de Nvidia Shield echt een topper is. Ik heb die dus gekocht ... wat heb ik daar al spijt van gehad.
Ik ben dus een complete leek in al die dingen en streaming via add-ons en die toestanden, dat interesseert
mij helemaal niet en is ook allemaal chinees voor mij. Het enige wat ik wil is dat er een verbinding komt
met mijn NAS. Vraag me niet meer hoe, maar op de een of andere manier ben ik er wel in geslaagd dat
hij mijn films op de NAS kan vinden en afspelen. Er is echter een groot probleem. Ik heb daarbij geen
geluid.
Kan iemand mij hierin verder helpen aub?
Alvast bedankt.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:00:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Dit onderdeel staat er niet voor niets. We weten niet meer dan dat je een Nvidia Shield hebt staan. En wat nog meer? En hoe is dat allemaal met elkaar verbonden?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ook dit staat er niet voor niets. Wat heb je zelf al geprobeerd en uitgesloten? Dan hoeven we het daar al niet meer over te hebben.

Kortom, dit topic is in deze vorm te karig om veel zinnigs mee te kunnen doen. Graag de topic-start even aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie echt niet in wat ik hier nog meer zou moeten over zeggen.
Die Shield is via HDMI verbonden met een Onkyo 656 receiver, voor welk belang dit ook zou hebben. Ook met mijn netwerk is hij verbonden via UTP.
Volgens mij moet ik ergens in de setting van die Shield iets instellen of veranderen, en dat is nu precies min vraag.

Wat ik al geprobeerd heb : Ik heb mij enorm moeten intomen om die Shield niet tegen de muur te kwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 14:56
Geeft de shield helemaal geen geluid? Ook niet via youtube/(indien van toepassing) netflix?

Welke app gebruik je om content van je NAS af te spelen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat @S1NN3D zegt, daarnaast, ik gooi het in Google en er komen genoeg hits voorbij op internet. Ga eerst daar maar eens onderzoek doen:

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
*edit* laat maar

[ Voor 126% gewijzigd door Hulleman op 05-03-2018 12:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:55
Vraag vooraf, werkt youtube wel met geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 11:20
Heb een vergelijkbare setup, beste aankoop van 2017 in mijn geval
is Icm onkyo 636. ik kan je problemen niet beamen.

Check inderdaad eerst youtube, google play movies. e.d.
Dan kan je Kodi als software uitsluiten
Werkt het wel in de overige applicaties.
check dan de advanced audio settings dat als audio output HDMI staat

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjgross
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-07-2024
Anderhalf jaar later en hier precies het zelfde probleem.
Als mijn vriendin me niet had tegen gehouden dan was hij tegen de muur gegaan. wat een rommel.

En het leuke is dat het geluid het eerst wel deed (zowel bij youtube als via media op externe harde schijf).

's avonds weer aan gezet (gezellig film kijken…) en met geen mogelijkheid geluid, niet via de apps, niet op films van de externe harddisk. Ik heb een pioneer VSx422 home cinema set die al jaren gebruik icm verschillende media players. Mocht iemand een gouden tip hebben dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:10:
Ik zie echt niet in wat ik hier nog meer over zou moeten zeggen.
Je hebt al een andere hdmi poort geprobeerd, en een andere hdmi kabel? Andere apparaten aangesloten op hdmi van de onkyo geven wel geluid? Je onkyo staat op de goede input? Welke app gebruik je, en al andere apps geprobeerd?

Hier in ieder geval geen problemen met Shield en onkyo tx-nr636, plex Netflix ziggo ingebouwde Chromecast enz geven gewoon geluid.

Mijn settings:
Volume Control: fixed volume aan (regel ik met onkyo)
Surround sound available formats: auto
Stereo upmix: aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
pjgross schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:43:
Anderhalf jaar later en hier precies het zelfde probleem.
Als mijn vriendin me niet had tegen gehouden dan was hij tegen de muur gegaan. wat een rommel.

En het leuke is dat het geluid het eerst wel deed (zowel bij youtube als via media op externe harde schijf).

's avonds weer aan gezet (gezellig film kijken…) en met geen mogelijkheid geluid, niet via de apps, niet op films van de externe harddisk. Ik heb een pioneer VSx422 home cinema set die al jaren gebruik icm verschillende media players. Mocht iemand een gouden tip hebben dan houd ik me aanbevolen.
Staat het geluid van de Shield zelf niet heel laag?
Bij volume control fixed volume uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjgross
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-07-2024
Dankjewel Arjantje. Geluid van shield zelf stond op max. Fixed volume stond uit. Ding zit weer in de doos, gaat morgen terug. Rommel.

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:58
Jammer dat het je niet gelukt is. Ik heb zelf sinds enige tijd een shield en zou niks anders meer willen.

Ik heb een marantz receiver dus misschien moet je het toch in de onkyo zoeken? Ik heb over het algemeen altijd alles op passthrough staan voorzover mogelijk.

Heeft nvidia niet gewoon support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Dynamic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-10 14:51
Ik heb hetzelfde met de shield pro, alle dagen na opstarten moet ik eerst hem volledig resetten om geluid te hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mr Dynamic schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:38:
Ik heb hetzelfde met de shield pro, alle dagen na opstarten moet ik eerst hem volledig resetten om geluid te hebben. :'(
Ik zou het eens via dit topic gaan proberen; [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Dynamic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-10 14:51
Thx, ik zal daar eens volle bak gaan neuzen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:37

FeaR

In GoT we trust

Dan sluit ik dit topic voor het weer uit de sloot wordt gehaald ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.