Ik heb wat te koop staan op Marktplaats en kreeg daarop vandaag deze reactie:
Anyway, daar geen reactie op gehad, maar ik kreeg daarnet het welbekende bericht van MP:
Het komt namelijk wel eens voor dat ik mijn bankgegevens doorgeef en dat dan de koop, om wat voor reden dan ook, niet doorgaat.
Kunnen ze iets met je gegevens doen dan? Nee toch?
Vraagprijs is uiteraard perfect en verzending is w.m.b. geen probleem, dus dit doorgegeven, echter nog geen banknr of verzendkosten. Ik heb eerst om adresgegevens gevraagd, sowieso om te checken of het wel verzending binnen NL betreft...Ik neem hem graag van je over voor de vraagprijs als het mogelijk is het te versturen. Ik zal het geld dan vooraf overmaken en ik doe er dan €8,60 extra bij voor de verzendkosten. Als dat mogelijk is hoor ik graag waar ik het geld naar kan overmaken, dan stuur ik mijn adresgegevens door en mag je het opsturen zodra je het geld hebt ontvangen.
Anyway, daar geen reactie op gehad, maar ik kreeg daarnet het welbekende bericht van MP:
Mijn vraag is eigenlijk wat hier had kunnen gebeuren?Onlangs heb je een bod of reactie gehad van **** op jouw advertentie: ****. Het vermoeden bestaat dat er sprake is van een frauduleuze bieder. Wij hebben derhalve het account en het bod van deze gebruiker verwijderd.
Wij raden je aan zeer voorzichtig te zijn in je verdere contact met deze gebruiker.
Het komt namelijk wel eens voor dat ik mijn bankgegevens doorgeef en dat dan de koop, om wat voor reden dan ook, niet doorgaat.
Kunnen ze iets met je gegevens doen dan? Nee toch?