Vraag

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:56
Ik zoek een?
Mobiele telefoon voor mijn buurmeisje waar ze een aantal jaar mee vooruit kan

Wat is je budget?
130 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen,internet, foto's maken... De standaard dingen

Wat heb je zelf al gevonden?
Buurvrouw zelf dacht aan pricewatch: Samsung Galaxy J3 (2016) 4G Zwart omdat ze die zelf ook geeft, maar voor het budget zijn er volgens mij betere toestellen de vinden. Gezien het een kind is wat volgend jaar naar de middelbare school gaat is het wel handig als het een degelijke telefoon is. Ik heb op de PriceWatch de volgende eisen ingesteld:
- budget
- resolutie 1280x720 HAD of 1920x1080 full HD, zodat beeld goed is
- 2GB RAM
- 16 GB opslagruimte
- zou handig zijn als die wel wat tegen water kan
- moet ook 4g aankunnen,aangezien ik het idee heb dat 3g langzaam aan het verdwijnen is
- GPS is handig
- Near Field Communication lijkt mij zinsloos?

Ik kom tegen:
- pricewatch: Motorola Moto E4 16GB Grijs heb zelf goede ervaringen met dit merk
-pricewatch: Nokia 3 Dual Sim Zwart heb geen recente ervaring. Niet iedereen geheel tevreden met bouwkwaliteit
- pricewatch: Wileyfox Spark + Wit geheel onbekend merk voor mij.
- pricewatch: Xiaomi Redmi Note 5A (2GB ram) Rosé Goud ook onbekend merk + geen reviews

Welke vragen heb je hier nog over?
Zelf heb ik de pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart welke prima bevalt. Heeft een wat oudere Android versie (6.0.1), maar dat maakt verder niet uit. Is wat mij betreft een prima toestel dat ook tegen vocht kan

Dat waren de opties die ik tegen kwam. Mis ik goede opties? Hebben jullie advies welke van bovenstaande anders een goede optie is voor een puber in verband met fietsen in de regen, telefoons die soms vallen, beschikbaarheid hoesjes, etc?

[ Voor 5% gewijzigd door President op 22-02-2018 04:10 ]

Alle reacties

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Aardig van je, dat je wil helpen met het uitzoeken van een goede telefoon.
Ik ken het meisje natuurlijk niet, maar hou er wel rekening mee, dat pubers erg merkgevoelig zijn, zeker als onzekere brugklasser. De enige merken, die bij de jeugd 'tellen' zijn Apple en Samsung, waarbij zelfs de meest crappy, goedkope Samsung dan 'beter' is, dan een veel mooiere Motorola. De verkrijgbaarheid van hoesjes is natuurlijk ook beter voor de bekendste merken. En een stevig hoesje is heel erg belangrijk, die kinderen zitten op de fiets te appen en laten het ding -tig keer vallen.
Hoeveel jaar ze ermee vooruit kan, is dan ook wel een beetje een kwestie van geluk, de dochter van een collega verslijt er gemiddeld een per jaar...

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochter heeft een Samsung, en dan vooral omdat 'iedereen' een Samsung of Apple heeft. Hiervoor had ze een Moto E en die werd 'gedoogd' zeg maar. De andere merken zul je op een gemiddelde middelbare school amper tegenkomen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
De J3 2016 is niet aan te raden dor de weinige ruimte. j3 2017 kan, maar komt wat boven budget. Is er haast bij? De komende weken komen nieuwe toestelen uit en dat beinvloed prijzen van wat er op de markt is...
Ook zou je 2de hands eens kunnen op, op V&A staat deze bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Samsung Galaxy J5 (2016) Goud

• President
@swhnld Nee, verjaardag is pas in april.

@Marly @P_Tingen Nu is mijn buurmeisje totaal niet van de merken en herken ik dit zelf niet van mijn werk op de basisschool, maar wel iets om rekening mee te houden!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 21:54
Zag dit in het hollandsnieuwe topic:
Bij Mobiel.nl een gratis Motorola Moto C Plus Zwart (16GB/1GB RAM) in combinatie met een 1 of 2 jarig Hollandsnieuwe abonnement:

https://www.mobiel.nl/sma...uwe/hollandsnieuwe-1-jaar

Er komt bij Mobiel.nl sowieso nog €5,69 Thuiskopieheffing en eventueel €2,75 verzendkosten bijop, maar je kan hierbij ook 30 euro vriendenvoordeel claimen.
Staat ook een gratis Nokia 2 actie bij de mediamarkt vermeld.

[HollandsNieuwe] Ervaringen & Discussie

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 22-02-2018 11:24 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Met @swhnld en @Hackus eens dat een (tweedehands) J5 een prachtig ding is. In mijn familie drie mensen, waaronder dochter, met een J5 en ik moet zeggen dat ik het een mooi en goed toestel vind (incl amoled scherm).

Hou er rekening mee dat - buurmeisje is 12 - ook apps als Snapchat gebruikt zullen worden. Gezien de filters die daar in zitten wil je niet het lichtste van het lichtste. Geen idee hoe de J3 er mee omgaat maar op de J5 werkt het prima.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vergeet niet dat ze snel meer data gaat verbruiken. zeker als ze op het middelbaar onderwijs komt na de zomer. Dan zou je ook icm Ab. kunnen kijken naar de Galaxy A5. Net wat eerder gezegd is, het gaat bij die kids om iPhone of Samsung. ook qua skins/hoesjes etc etc.

edit: A5 gaat geloof ik ook nog naar Oreo dit jaar.

of compact toestel icm Ab. iPhone SE goud 32gb

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 22-02-2018 12:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Als ik u was zou ik het budget vergroten naar rond de €250-€200. Aangezien een toestel van €130 eigenlijk bedoeld is voor iemand die belt en af en toe zijn whatsapp checkt. Ik kan je dan ook verzekeren dat het toestel al snel veelste traag gaat worden.

pricewatch: Huawei P Smart Zwart
Zou een goed toestel zijn om mee te beginnen, het is dan geen Apple of Samsung maar ik ken dan ook genoeg meiden en andere scholieren met een Huawei.

Daarnaast.
pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart (Erg magere hardware)
pricewatch: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart (Zoals de Huawei best goed voor de prijs.)

[ Voor 24% gewijzigd door Puddi Puddin op 22-02-2018 12:40 ]

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-11 10:38
Puddi Puddin schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:38:
Als ik u was zou ik het budget vergroten naar rond de €250-€200. Aangezien een toestel van €130 eigenlijk bedoeld is voor iemand die belt en af en toe zijn whatsapp checkt. Ik kan je dan ook verzekeren dat het toestel al snel veelste traag gaat worden.

pricewatch: Huawei P Smart Zwart
Zou een goed toestel zijn om mee te beginnen, het is dan geen Apple of Samsung maar ik ken dan ook genoeg meiden en andere scholieren met een Huawei.

Daarnaast.
pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart (Erg magere hardware)
pricewatch: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart (Zoals de Huawei best goed voor de prijs.)
Die Xiaomi kan je via Eglobalcentral voor een 176 € al krijgen.
Leuk toestel en ik betwijfel of je beter gaat vinden voor dat geld.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:17

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik snap echt iet waarom je zo'n mager budget ingesteld hebt maar voor een goede telefoon moet je minstens 200 euro neerleggen.
pricewatch: Nokia 5 (single sim) Zwart NOKIA 5 prima telefoon
pricewatch: LG Q6 Zwart veel RAM en opslag.
pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2017) Zwart
een huawei p smart is een goede keuze. bij de P smart is er echter een gebrek aan hoesjes dus zul je snel moeten kijken naar een samsung.

• President
Ludwig005 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:09:
ik snap echt iet waarom je zo'n mager budget ingesteld hebt maar voor een goede telefoon moet je minstens 200 euro neerleggen.
Wens van de buurvrouw die zelf de J3 heeft en deze amper gebruikt. Voor de dochter zal het haar eerste mobiele telefoon worden, dus mogelijk ook daarom een wat lager budget omdat ze een duur toestel zonde van het geld vindt

• Ludwig005

Ludwig005

President schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:11:
[...]

Wens van de buurvrouw die zelf de J3 heeft en deze amper gebruikt. Voor de dochter zal het haar eerste mobiele telefoon worden, dus mogelijk ook daarom een wat lager budget omdat ze een duur toestel zonde van het geld vindt
Zonde van het geld??
Een oude buurvrouw gebruikt een smartphone niet zoveel maar een jongere gebruikt dat ding heel dikwijls.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn advies zou zijn mij er niet mee bemoeien. ;)
Pubers zijn ongelooflijk gevoelig en willen steeds vaker eigen besluiten nemen, ook al is dat dus mogelijk in hun nadeel.

Laat moeder en dochter het maar oplossen. :)

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:56
Lijkt wel luizenmoeder hier: "vergeet niet dit, kind moet veel duurdere telefoon krijgen etc."

Serious? Geeft dat kind een simpele Nokia 3 met Android 7.1 en dan mag het tevreden zijn voor een snotneus op die leeftijd.

De Nokia 3 heeft met z'n aluminium rand een uitstekende bouwkwaliteit voor die prijsklasse.

[ Voor 17% gewijzigd door Wietsee. op 23-02-2018 08:00 ]

Web Enrichment

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
Geen

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:54
Nokia 3 ziet er inderdaad goed uit, en overigens zo erg is die merkenoorlog niet op school ;)

Op die leeftijd (6 jaar geleden dus) kreeg ik van mijn ouders een Samsung Galaxy Ace, ik was er even heel blij mee maar na zo'n 8 maanden was ik hem al zat omdat het echt merkbaar een goedkoop toestel was, opslagruimte te weinig, traag, bouwkwaliteit slecht en nog veel meer. Daarna heb ik zelf een Galaxy S4 gekocht en paar jaar later een S7. Dan kan je beter in het begin iets meer geld uitgeven voor iets waar je echt wat aan hebt, dan bezuinigen en er een half jaar later achter komen dat het echt niks is

Zou zelf dan voor een V&A item gaan zoals deze: V&A aangeboden: Motorola Moto G5S (3GB ram) Grijs

[ Voor 11% gewijzigd door Jochemd13 op 23-02-2018 09:07 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Hele slechte ervaring met de P8 toen ik in de tweede zat. Liep continu vast, je kan echt bar weinig van dit toestel vragen voor de prijs. Daarnaast ook geen updates meer.

• Ludwig005

Ludwig005

ik zou een telefoon met upgrade naar andeoid oreo aanschaffen maar dan zit je vast aan nokia.

[ Voor 86% gewijzigd door Ludwig005 op 24-02-2018 07:10 ]

Pagina: 1