IP camera gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-02 02:46
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een camera/webcam, waarmee ik een machine mee in de gaten kan houden. De camera/webcam wordt aangesloten op een powerline, zodat ik via een ip-adres toegang heb tot de camera.

De camera moet goed beeld kunnen geven op een afstand tussen 0-50 meter. Nu kwam ik het volgende product tegen:
GoPro Hero 5.

Zoals ik kan zien, beschikt deze camera over een Wifi functie. Is het met de Go Pro 5 mogelijk om via HD te streamen, zodat ik deze camera via een ip-adres kan benaderen?

Een andere optie is om te gaan voor een IP camera. De volgende opties kwam ik onder andere tegen:
Nest Cam
Foscam R2

Daarnaast kan het zijn dat er eventueel een tweede camera via Wifi wordt bevestigd aan de machine. Het Wifi signaal gaat over ongeveer een afstand van 50 meter naar de Powerline, zonder muren of andere objecten ertussen. Het signaal mag niet storen en de camera moet steeds aan het streamen zijn, zonder dat de stream uitvalt.

Iemand die mij advies kan geven? Bedankt alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door Schiavoni op 20-02-2018 21:45 ]

Alle reacties

• Schiavoni
Ik ben momenteel nog steeds zoekende naar een IP camera en heb hier enkele vragen over.
  • Wat is de kwaliteit van het Wifi signaal naar een powerline over een afstand van 50 meter?
  • De Powerline gaat over een afstand van ongeveer 100 meter. In hoeverre treedt er vertraging en kwaliteitsverlies op de streaming?
  • Kunnen de (IP) camera's staan in een vochtige en stoffige ruimte?
Ik ben van plan om 1 camera te bevestigen op de machine en 1 camera om een ruimte in de gaten te houden. Deze camera moet dan worden opgehangen. Het makkelijkste hiervoor is denk ik om een bewakingscamera op te hangen?

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-02 15:21
Schiavoni schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:02:
Ik ben momenteel nog steeds zoekende naar een IP camera en heb hier enkele vragen over.
  • Kunnen de (IP) camera's staan in een vochtige en stoffige ruimte?
Ik ben van plan om 1 camera te bevestigen op de machine en 1 camera om een ruimte in de gaten te houden. Deze camera moet dan worden opgehangen. Het makkelijkste hiervoor is denk ik om een bewakingscamera op te hangen?
Er zijn zat camera’s die dit kunnen: buitencameras geen optie?

• Schiavoni
nino_070 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Er zijn zat camera’s die dit kunnen: buitencameras geen optie?
Bedankt voor de info! Ik zit denk ik toch te denken aan een Foscam. Deze wil ik dan laten streamen via een powerline en vervolgens wil ik de beelden van de Foscam weergeven via een Raspberry op een monitor/tv.
Dus samengevat:
Foscam streamt naar een Powerline. De powerline wordt via UTP aangesloten op een Raspberry en hierop zit een monitor/tv aangesloten. Zie ik dan direct de beelden van de Foscam?

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zelf al wat info gevonden zoals dit: https://the-gadgeteer.com...1080p-ip-camera-review-2/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Schiavoni
Bedankt voor de informatie.

Ik ben trouwens verder aan het kijken en kwam een NetcamViewer tegen. Dit lijkt de oplossing te zijn.
Nu is het zo dat de stream van de camera gaat lopen via een Powerline.

Wanneer ik de NetcamViewer dan hierop aansluit via UTP-kabel en aansluit op een monitor, wordt/worden de stream(s) dan gevonden en hierop weergeven.

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

knijnsel

dus...

Beste,

Je bent je duidelijk aan het orienteren. De link naar het grote cameratopic is een super eerste stap. Een paar suggesties van mijn kant.
Ontwerp een robuste oplossing. Gebruik kabels. Als je remote zit, wil je zo min mogelijk 'on site' zijn; zou je dan niet direct voor bekabelde ip camera's gaan?
Ontwerp met veiligheid in de basisoplossing. Overweeg een product dat veilig is en ondersteunt wordt. Google foscam en security en je vindt zowel op tweakers als op anders sites voldoende waarschuwing.

Mbt jouw vraag of de setup met een Raspi gaat werken, dat werkt inderdaad als je de camerabeelden op de raspi kunt zien. Zitten de monitor en de cameras je op hetzelfde netwerk of moet het via internet werken?

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

• Schiavoni
knijnsel schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:44:
Beste,

Je bent je duidelijk aan het orienteren. De link naar het grote cameratopic is een super eerste stap. Een paar suggesties van mijn kant.
Ontwerp een robuste oplossing. Gebruik kabels. Als je remote zit, wil je zo min mogelijk 'on site' zijn; zou je dan niet direct voor bekabelde ip camera's gaan?
Ontwerp met veiligheid in de basisoplossing. Overweeg een product dat veilig is en ondersteunt wordt. Google foscam en security en je vindt zowel op tweakers als op anders sites voldoende waarschuwing.

Mbt jouw vraag of de setup met een Raspi gaat werken, dat werkt inderdaad als je de camerabeelden op de raspi kunt zien. Zitten de monitor en de cameras je op hetzelfde netwerk of moet het via internet werken?
Bedankt. De bedoeling is ook dat er zoveel mogelijk met kabels gewerkt gaan worden. Enkel de camera zal waarschijnlijk via Wifi lopen op de Powerline (Hier zit maximaal enkele meters tussen en er zitten ook geen muren of dergelijke tussen). De camera('s) en monitor gaan op hetzelfde netwerk aangesloten worden (anders werkt een Powerline ook niet, want hij moet op dezelfde groep zijn aangesloten).

We hebben straks geprobeerd om de stream via een Wifi verbinding weer te geven op een telefoon, maar hier ontstond teveel hapering/signaal verlies in. Dus vandaar dat ik nu aan het kijken ben om het beeld weer te kunnen geven op een monitor, via een bekabelde verbinding (UTP). Maar de monitor moet de stream dus kunnen oppikken, dus vandaar dat ik aan het kijken ben naar een oplossing zoals een Raspi of NetcamViewer.

Zoals ik jou begrijp, pakt de Raspi de stream direct op van het netwerk en zou ik dus de beelden direct op een monitor kunnen zien?

Het is trouwens niet de bedoeling dat de beelden worden opgenomen, maar deze moeten direct live te zien zijn (er moeten ruimtes in de gaten worden gehouden, ten behoeve van het productieproces binnen het bedrijf).

[ Voor 5% gewijzigd door Schiavoni op 22-02-2018 12:51 ]

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

knijnsel

dus...

Hoi,
Afhankelijk van het model, heeft je powerline ook gewoon een UTP uitgang. Op alle modellen die ikzelf gebruikt heb, zat gewoon UTP. Dan kun je op basis daarvan gewoon weer bekabeld verder, eventueel met een switch of hub en heb je geen wifi nodig. Maar wifi is in de basis ook snel genoeg voor een live videostream.

Als suggestie kan ik je voorstellen de camera setup eerst via een willekeurige pc met browser te bekijken. Als dat werkt, kun je de Raspi dedicated aansluiten en het beeld op die setup te bekijken. Qua performance moet dat geen enkel probleem zijn.

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

Pagina: 1