Toon posts:

Welke resolutie voor vakantiefoto's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een digitale camera met een compact memory kaart van 48 MB. Als ik de standaard resolutie kies krijg ik foto's van 300 kb (Jpeg). Ik kan ook kiezen om foto's te maken van 40 kb. De normale resolutie is 1752 bij nog wat, en die kleine is 800*600.

Als ik de standaard resolutie kies dan kan ik 150 foto's opslaan. Ik ga 3 weken naar engeland op vakantie en wil veeeeeeeeeeeel foto's maken. Als ik de lage resolutie kies kan ik ongeveer 1000 foto's maken. Nu is mijn vraag is 800*600 een fatsoenlijke resolutie? Ik wil namelijk ook van sommige foto's echt foto's laten afdrukken. Wie weet raad?

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Kan je niet een tussenresolutie gebruiken, maar 1000 foto's is heel erg veel. En je kan mislukte toch gewoon wissen. Kan op de hoogste resolutie gewoon 100 goeie foto's maken :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
iedereen een internetcafe opstarten met mogelijkheid tot aansluiting van een digitale camera .. gat in de markt :)

Human Bobby

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik heb ff de search gebruikt ;) en dit gevonden. Lees nou even door daar staan een paar hele zinnige opmerkingen in over resoluties e.d. Er staan ook een paar flames in die je ff moet vergeten. Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Foto's van 1MP leveren redelijke foto's op; zolang je ze niet groot gaat uitprinten.

Als ik jou was zou ik gewoon in high-res foto's nemen. Als je mzzl hebt kom je onderweg een internetcafe tegen (www.netcafeguide.com) of anders leg je contact met iemand met een cd-brander. Zo kom je een heel eind; ik ga het ook proberen op een 2-weekse trip naar Italia :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 19:25 schreef zteph het volgende:
Foto's van 1MP leveren redelijke foto's op; zolang je ze niet groot gaat uitprinten.

Als ik jou was zou ik gewoon in high-res foto's nemen. Als je mzzl hebt kom je onderweg een internetcafe tegen (www.netcafeguide.com) of anders leg je contact met iemand met een cd-brander. Zo kom je een heel eind; ik ga het ook proberen op een 2-weekse trip naar Italia :)
wat bedoel je met 1MP? Probleem is dat je in een internetcafe niet je camera mag aansluiten op hun pc denk ik :( ik moet namelijk eerst wat installeren voordat ik die foto's op de pc krijg. Misschien wel als ik het bij iemand thuis doe?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 19:21 schreef paragon het volgende:
Kan je niet een tussenresolutie gebruiken, maar 1000 foto's is heel erg veel. En je kan mislukte toch gewoon wissen. Kan op de hoogste resolutie gewoon 100 goeie foto's maken :)
tussenresolutie kan niet helaas

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Digitale fotocamera's horen in [forum=33] thuis. En zie eigenlijk die link van Baklap

deze dus:
[topic=153551]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kan je niet beter gewoon nog een memorycard kopen? Dat is echt een duurzame oplossing. Heb je altijd wat aan. Maar 150 foto's is trouwens best veel.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen wel ff een zooi foto's schieten ff kijken hoe mooi dat wordt in 800*600

Verwijderd

Anders doe gewoon foto's van 300 KB maken, thuis je PC met FTP server laten lopen, en dan vanuit zo'n café naar je thuis uppen :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 14 juli 2001 03:41 schreef HlpDsK het volgende:
Anders doe gewoon foto's van 300 KB maken, thuis je PC met FTP server laten lopen, en dan vanuit zo'n café naar je thuis uppen :)
Probleem is dat niet alle drivers van elke camera standaard op een internet-cafe-pc staat. En ze hebben ook geen progjes draaien waarmee je de camera leegslurpt.

Misschien dat sommige cafe's flashcards-readers hebben? Maar dan heb je weer een probleem als je memory stick gebruikt, dus denk niet dat ze dat hebben.

Een laptop meenemen lijkt me toch het beste.

Of deze twee dingen. Kan je een jaartje mee.

http://www.dpreview.com/reviews/nixvuedigitalalbum/

http://www.dpreview.com/reviews/digitalwallet/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 21:16 schreef eamelink het volgende:
...
Maar 150 foto's is trouwens best veel.
150 foto's is inderdaad best veel, da's 6,25 fotorolletjes van 24 opnamen, oftwel ongeveer 7 foto's per dag. Zoveel maak ik er nooit op vakantie, ha ha!
Mocht het dus niet lukken je foto's bij een internet cafe te uploaden zou ik toch maar voor 150 hi-res foto's gaan. Zeker als je er echte afdrukken van wilt maken, een 800*600 is dan niet genoeg vrees ik.
Een leuke vakantie toegewenst iig! :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 13 juli 2001 21:16 schreef eamelink het volgende:
Kan je niet beter gewoon nog een memorycard kopen? Dat is echt een duurzame oplossing. Heb je altijd wat aan. Maar 150 foto's is trouwens best veel.
inderdaad... kaartje erbij kopen...

maar 150 foto's is niet veel voor 3 weken... ik heb pas in 4 dagen 188 foto's geknald....

Trouwens ff rekenen... 3 weken (ik ga uit van volle weken)
dus 50 foto's per week
das dus maar 7 foto's per dag... zeg nou zelf... dat is WEINIG... zeker als je een digitale camera hebt.......

Ik neem 2x 128 MB, 1x 16 MB en 1x 8MB totaal 280 MB mee met de ixus van m'n vriendin naar Eurodisney voor maar 3 dagen >:) en ben van plan de hele vracht vol te schieten op 1600x1200 fine-compressie... dat zijn zo'n 411 foto's in 3 dagen

Dat zijn zo'n 9 foto's per uur (ik ga uit van de openingstijden van het park... 14 uur per dag)

Dus elke 7 minuten kan ik dan een foto schieten :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 14 juli 2001 06:19 schreef athlonkmf het volgende:
Een laptop meenemen lijkt me toch het beste.
of doe eens gek en koop een digital wallet B-)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
Op zaterdag 14 juli 2001 10:43 schreef wfvn het volgende:
Dus elke 7 minuten kan ik dan een foto schieten :)
Kan je niet beter genieten van je uitstapje met je vriendin ipv de godganse tijd foto's te nemen?
Foto's ok, maar dat is overdreven.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rofl, daar zit iets in :)
Je kent hem niet IRL, en hij is er gek genoeg voor omde hele vakantie niet naar zijn vriendin te kijken en alleen maar fotos maken :) zodat hij thuis kan zien waar hij geweest is :D

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
Is uncompressed format bij je camera nuttig (noodzakelijk) om digi foto's af te drukken (om échte foto's op fotopapier te laten drukken) of kan je dat met een 2Mpix cameratje (genoeg volgens eerdere posts hier 640x480 normale foto resolutie? ) en jpeg foto's?

Verwijderd

ik zou gewoon de omgevingsfoto's nemen op 800x600 en de foto's van speciale momenten, bijv. met je vriendin er bij, op de hogere resulutie....

Verwijderd

Ga gewoon wat korter op vakantie dan kan je helemaal niet zoveel foto''s maken :-)
Pagina: 1