Toon posts:

BSOD opstarten/updaten Elder Scrolls Online.

Pagina: 1
Acties:
  • 837 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren een nieuwe videokaart gekocht, een GTX 970 4GBOC. Nu krijg ik telkens wanneer ik ESO wil starten een BSOD, onder in het scherm zie ik wel nog mijn taakbalk, de rest van het scherm wordt blauwe met wat witte valkjes erdoor.

Hierna heb ik de eventlog bekeken van Windows, deze geeft aan dat de stroom abrupt is verbroken ( dit klopt omdat ik dit zelf heb gedaan ). Ook heb ik WhoCrashed laten lopen en deze geeft me aan dat er issues zijn met mijn memory, dus een memorycheck laten lopen van Windows en deze vindt geen enkele fout.

Vervolgens heb ik Benchvalley gerund, geen uitval, ook heb ik 1 uur lang OCCP laten lopen die CPU, voeding, GPU en RAM stresst, ook hier geen uitval in gekregen.

Daarna heb ik mn pc voor 5 a 6 uur lang aan laten staan en in de tussen tijd heb ik nog WoW gespeeld, geen uitval gehad en SWOTR.

Vanochtend ESO verwijderd, opnieuwe gedownload en geïnstalleerd en op het moment dat ik op "play" klik krijg ik weer hetzelfde euvel.

Zijn er mensen die dit ook hebben, het probleem hebben kunnen oplossen of nog verdere tips over wat ik nog zou kunnen testen?

Het lijkt erop dat het alleen voorkomt met ESO.

Hardware:

ASrock Pro3 M2.0

AMD Black Edition - AMD FX 4350

8GB GEIL DDR3 2x4 GB 4 GB - DIMM 240-pins - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd -
niet-ECC

MSI GTX 970 4GB OC

WD Green 240GB SSD

Intertech 650 Watt voeding

Drivers zijn verder ook al ge update van de videokaart.

Graag hoor ik van jullie! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:33
Intertech 650 Watt voeding
Begin eens met die een enkele reis naar de prullenbak te geven, en een degelijke voeding te kopen..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:25:
[...]

Begin eens met die een enkele reis naar de prullenbak te geven, en een degelijke voeding te kopen..
Was er al bang voor tbh, Ding heeft me eerder niet in de steek gelaten. Maar dan zal die geupgrade gaan worden naar een fatsoenlijke voeding, in de hoop dat dat het is hehe! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Ik heb geen power consumption in mijn hoofd van de CPU, maar ik vermoed dat een degelijke 400W al voldoende is. pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W bijvoorbeeld. Lees Voeding advies en informatie topic - Deel 34 na voor een goed advies.

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 19-02-2018 11:32 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:29:
Ik heb geen power consumption in mijn hoofd van de CPU, maar ik vermoed dat een degelijke 400W al voldoende is. pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W bijvoorbeeld. Lees Voeding advies en informatie topic - Deel 34 na voor een goed advies.
Om het dan volledig op safe te spelen heb ik de 500Watt versie besteld, weet ik zeker dat het de PSU niet meer kan zijn. Is wel vreemd dat ik het alleen krijg wanneer ik ESO opstart en bij bijvoorbeeld WoW niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Kan meerdere oorzaken hebben. Maar die voeding moet er, ongeacht of de PC goed of slecht werkt, uit.

Even citereren:
Zo kunnen voedingen van beroerde kwaliteit vaak bij lange na niet hun beloofde vermogen leveren. Dus een zogenaamde 750W voeding kan dan al moeite hebben met het leveren van 250W stabiel. Zulke voedingen lijken misschien goedkoop, maar zijn absoluut niet goedkoop. Als je voor zo'n voeding bijvoorbeeld 40 euro betaald, is dat voor een 750W voeding wel goedkoop. Maar als dan blijkt dat zo'n voeding maar 250W stabiel kan leveren is 40 euro voor een beroerde 250W in eens heel veel geld.

...

Ander probleem van een beroerde voeding of anderzijds defecte voeding is dat zo'n voeding andere onderdelen van de PC stuk kan maken. Een voeding moet een stabiele spanning leveren aan de andere onderdelen als die dit niet kan omdat die gewoon erg slecht is of omdat die defect is dan is dit gevaarlijk voor de andere onderdelen. En niemand zit daar natuurlijk op de wachten, een net nieuwe PC welke gesloopt wordt door een gare voeding.
Het zou kunnen dat ESO meer load op de GPU trekt, wat dus meer power consumption is, wat misschien al genoeg is voor de voeding.

[ Voor 23% gewijzigd door Nat-Water op 19-02-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens met DDU de videokaart drivers te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:39:
Probeer eens met DDU de videokaart drivers te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren.
DDU is een programma dat ik daarvoor kan downloaden? :D :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:39:
Kan meerdere oorzaken hebben. Maar die voeding moet er, ongeacht of de PC goed of slecht werkt, uit.

Even citereren:

[...]

Het zou kunnen dat ESO meer load op de GPU trekt, wat dus meer power consumption is, wat misschien al genoeg is voor de voeding.
Hmm, dat zou het wel kunnen verklaren, hiervoor een AMD 7770 gehad uit de jare toebak, trok niet veel stroom weg.

PSU is in ieder geval besteld! Bedankt voor het antwoord! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:40:
[...]

DDU is een programma dat ik daarvoor kan downloaden? :D :O
Ja kun je hier weghalen https://www.wagnardsoft.c.../viewtopic.php?f=5&t=1002

Als ik snel even kijk is je CPU max 125 watt en je videokaart 145 watt dus als voeding probleem zou zijn dan moet dat met die nieuwe voeding wel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Daar zit nogal een verschil in. Een 7770 trekt maximum 73W.. Een 970 al 213W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even hier de OC versie erbij pak welke in de pricewatch staat hier staat er toch echt 145 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Dat zal. Maar omdat je power consumption nooit moet geloven op de ogen van een fabrikant, moet je reviews naslaan. Je kan al in de reviews van Tweakers zelf zien dat er al een verschil van 180W tussen idle en in-game. Het verschil is al meer dan MSI zelf aangeeft wat normaal gebruik is!

Maar goed, nog een reviewtje dan maar? Anandtech.

Daar zit een verschil van 230W tussen idle en in-game. Okee, dat is het totale systeem - maar het gros van het powerverschil komt van de GPU.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 19-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is inmiddels binnen en getest. Geen enkel probleem meer whatsover!

Bedankt alle voor het meedenken en reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mooi :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.