Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar,

Wij sinds kort overgestapt naar T-Mobile Thuis. Monteur is gekomen en past de boel aan, ophangen van Draytec modem etc. Ik heb ook nog een router in mijn netwerk zitten namelijk een TP-Link AD7200. Na het aansluiten doe ik dus gelijk een snelheids test en kwam daarbij niet hoger dan 96 mbit zowel up als down. Dit was erg weinig vond ik, temeer omdat ik een 750 Mbit aansluiting had besteld.
Dus een kabel gelegd rechtstreeks van het draytec modem naar me pc toe, weer de test gedaan en ja hoor een dikke 700 mbit. Dus de monteur die zegt tis prima in orde zo. IK zeg dus nee dat is het niet want de boel moet ook werken icm de TP-Link router. Daar was hij niet voor kreeg ik als antwoord.

Dus ik baal als een stekker,
Ik zal de volledige aansluitingen even uitleggen. ( voor de duidelijkheid alles is bekabeld ).
Dus 1. Draytec Vigor 2132FVn
2. TP-Link AD7200 Router
3. Sitecom switch ) geschikt voor 1 giga bit.

Dus nu mijn vraag waar gaat het mis. Ben noob op het gebied dus graag duidelijke uitleg.

groetjes Martin

Beste antwoord (via rens-br op 21-02-2018 08:56)

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

rens-br schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:21:
@Verwijderd het is dan wel handig om even te vermelden wat de oplossing was, zodat andere er wellicht ook nog wat aan hebben.
Aan de hand van de screenshots die ons zijn toegestuurd konden wij zien dat er router achter router staat
Dan zit je met een dubbele NAT. Dit kan zeker invloed hebben op de snelheid.

Wij hebben @Verwijderd een stappenplan toegestuurd hoe hij de TP-Link als AP kan instellen :)

Mvg Carmen van TP-Link

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
Is de 100Mbit dan bedraad of draadloos? Wat voor kabel zit ertussen? Wissel die eens?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:50:
Ik zeg dus nee dat is het niet want de boel moet ook werken icm de TP-Link router. Daar was hij niet voor kreeg ik als antwoord.
Dat klopt. T-Mobile (en alle andere providers) garanderen de volledige snelheid in principe alleen bedraad direct op het modem / router. Daarnaast valt het aansluiten / configureren van extra routers niet onder de basis installatie.
Dus nu mijn vraag waar gaat het mis.
100Mbit doet mij vermoeden dat je gebruikt maakt van een Cat5 kabel of lager, of dat een van je kabels rot is waardoor je doorvoersnelheid maar maximaal 100Mbit is. Kun je eens kijken wat de linkspeed is?

Daarnaast zal je de TP-Link in moeten stellen als AP, omdat je anders NAT achter NAT krijgt. (Twee apparaten die voor DHCP server spelen en IP-adressen gaan uitdelen.

offtopic:
Ik heb nog even je titel aangepast, omdat dit niks met T-Mobile of de Draytek te maken heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 19-02-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Eerst stap 1 dan maar hoe stel ik dat in als AP?

Groetjes Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:35
Hoe goed is je engels? probeer deze guide eens https://www.tp-link.com/us/faq-417.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:18:
Hoi, Eerst stap 1 dan maar hoe stel ik dat in als AP?
De eerste stap is even je kabels controleren, want het snelheidsprobleem staat los van het instellen als AP.

Daarnaast wordt er op Tweakers een beetje meer eigen inzet verwacht. Zulke dingen kan je eenvoudig zelf Googlen en proberen of het lukt. Mocht je er daarna niet uitkomen, zijn we natuurlijk bereid om je verder te helpen. Verder hebben we op Tweakers een mooie Guide staan om het in te stellen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de kabels gaan vervangen heb er toch genoeg liggen.
AP is dat ook voor bedraad of alleen voor de wifi?

Groetjes Martin.

PS als de kabels vervangen zijn kom ik hier weer op terug om de uitslag te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:32:
Ik zal de kabels gaan vervangen heb er toch genoeg liggen.
Ik zou eerst eens kijken of dit wel het probleem is. Hang je laptop bijvoorbeeld een aan dezelfde kabel als waar je router aan hangt of bekijk de linksnelheden.
AP is dat ook voor bedraad of alleen voor de wifi?
Wat bedoel je hiermee?

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 19-02-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Accespoint ...is dat alleen voor de wifi of werkt dat ook voor de bedraade zijde ( netwerkkabels )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:37:
Accespoint ...is dat alleen voor de wifi of werkt dat ook voor de bedraade zijde ( netwerkkabels )
Wanneer je een router ingesteld als Access Point kun je zowel de wifi, als je netwerk poorten nog gebruiken. Het wordt simpel gezegd gewoon een switch met Wifi mogelijkheden (of te wel een Access Point).

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 19-02-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus de blauwe poort (wlan) word dan niet meer gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:50:
Hoi daar,

Wij sinds kort overgestapt naar T-Mobile Thuis. Monteur is gekomen en past de boel aan, ophangen van Draytec modem etc. Ik heb ook nog een router in mijn netwerk zitten namelijk een TP-Link AD7200. Na het aansluiten doe ik dus gelijk een snelheids test en kwam daarbij niet hoger dan 96 mbit zowel up als down. Dit was erg weinig vond ik, temeer omdat ik een 750 Mbit aansluiting had besteld.
Dus een kabel gelegd rechtstreeks van het draytec modem naar me pc toe, weer de test gedaan en ja hoor een dikke 700 mbit. Dus de monteur die zegt tis prima in orde zo. IK zeg dus nee dat is het niet want de boel moet ook werken icm de TP-Link router. Daar was hij niet voor kreeg ik als antwoord.

Dus ik baal als een stekker,
Ik zal de volledige aansluitingen even uitleggen. ( voor de duidelijkheid alles is bekabeld ).
Dus 1. Draytec Vigor 2132FVn
2. TP-Link AD7200 Router
3. Sitecom switch ) geschikt voor 1 giga bit.

Dus nu mijn vraag waar gaat het mis. Ben noob op het gebied dus graag duidelijke uitleg.

groetjes Martin
TP-Link zou graag een kijkje willen nemen in de settings van je router. (AD7200)

Zou je een screenshot kunnen sturen naar support.nl@tp-link.com van:

- Advanced --> Network --> WAN /internet
- Advanced --> Network --> LAN
- Advanced -->Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Advanced --> Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Advanced --> Wireless 60 Ghz --> Wireless Settings
- Advanced --> System Tools --> Firmware Upgrade

Wachtwoorden mag je afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:46:
Oke, dus de blauwe poort (wlan) word dan niet meer gebruikt.
Dat klopt inderdaad. Bij sommige routers kan je de WAN-poort in AP mode nog wel gebruiken, maar of dat bij deze ook kan weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TP-Link schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:41:
[...]

TP-Link zou graag een kijkje willen nemen in de settings van je router. (AD7200)

Zou je een screenshot kunnen sturen naar support.nl@tp-link.com van:

- Advanced --> Network --> WAN /internet
- Advanced --> Network --> LAN
- Advanced -->Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Advanced --> Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Advanced --> Wireless 60 Ghz --> Wireless Settings
- Advanced --> System Tools --> Firmware Upgrade

Wachtwoorden mag je afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link
Hoi Carmen,
Ze zijn verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:27
96mbps klinkt als de limiet van een 100mbit verbinding

geeft je poort naar het modem wel gigabit connectie aan ?

[ Voor 10% gewijzigd door ijske op 19-02-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, Alle bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd het is dan wel handig om even te vermelden wat de oplossing was, zodat andere er wellicht ook nog wat aan hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• TP-Link

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

rens-br schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:21:
Aan de hand van de screenshots die ons zijn toegestuurd konden wij zien dat er router achter router staat
Dan zit je met een dubbele NAT. Dit kan zeker invloed hebben op de snelheid.

Wij hebben @Verwijderd een stappenplan toegestuurd hoe hij de TP-Link als AP kan instellen :)

Mvg Carmen van TP-Link
Pagina: 1