Versterker en tv in storing na aanslaan koelkast.

Pagina: 1
Acties:

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-02 18:15
Voirge week ben ik bezig geweest om stopcontacten te aarde in de woonkamer. De aarde draad heb ik doorgetrokken naar de keuken en vervolgens de aarde draad doorgelust. Beide staan op 1 groep.
Vanaf dat moment als de koelkast aanslaat/uitslaat gaat de tv en de geluid die aangesloten staat op een receiver een seconde storen.

Ik heb al geprobeerd om stekkers om te draaien maar niks helpt. Aarde draad verwijderen is ook geen oplossing omdat over een aantal weken apparaten op aangesloten worden die aarde vereisen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Electricien inschakelen? Klinkt alsof je aarde dus niet "geaard" is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Spanningsdip?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ik heb dat dus ook en ik ben ook nog niet achter de oorzaak. Zodra de koelkast aanslaat hoor ik een knetter/ruis momentje via de speakers van de home cinema set.

Ik kan je geen oplossing bieden maar het is grappig te weten dat ik niet de enige ben.

Heel oud topic: Koelkast "klikt" uit -=> Speakers klikken ook?!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2018 21:28 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doorgaans hebben een receiver én receiver geen aarding nodig, uiteraard zijn er uitzonderingen.

Mijn TV heeft ook een geaarde stekker, draait al jaren zonder aarding.

Ik zou eens kijken of je je apparatuur in de woonkamer van de aarding af kunt halen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:53
Meestal heeft geen enkel thuis-AV apparaat aarde.

Het probleem is dat koelkasten in de regel slecht ontstoord zijn en dat de gemiddelde HDMI verbinding toch nog net (elektrisch) wel iets robuuster zou mogen.

Je kunt heel dom proberen zo'n ferriet clamshell rond de kabels van je av spul te klikken (voeding EN hdmi), ook bij de koelkast is dat misschien wel een optie.

Afbeeldingslocatie: https://www.mpja.com/images/17842.jpg

Die dingen zitten vaak om kabels van IT apparatuur, maar mocht je dat niet hebben rondslingeren .. ze zijn ook gewoon te koop.

https://www.eoo-bv.nl/588-ferriet-kabel-ontstoorfilter

[ Voor 17% gewijzigd door Sine op 17-02-2018 23:11 ]

Repareren doe je zo.

Pagina: 1