Rise of Industry

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirSela
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 14:33
Rise of Industry
Sinds 9 februari 2018 is Rise of Industry als early acces (Alpha 5) te krijgen op onder andere Steam en was eerder bekend onder de werktitel Project Automata. De ontwikkelaar is Dapper Penguin Studios en het spel wordt uitgegeven door Kasedo Games. De release staat gepland in het derde of vierde kwartaal 2018.

Rise of Industry is een diep strategisch tycoon-spel dat zich sterk richt op productie en interactie met verschillende steden. Als beginnende ondernemer bouw je fabrieken, maak je efficiënte transportlijnen, verplaats je grondstoffen, maak je eindproducten klaar en regel je handel met de ontwikkelende steden in de wereld, waardoor ze de middelen krijgen die ze nodig hebben om te bloeien. Naar mate steden groter worden ontstaat er vraag naar meer en nieuwe producten. Een gat in de markt waar je als ondernemer natuurlijk graag inspringt.
Op diverse fora wordt de vraag gesteld of Rise of Industry het nieuwe OpenTTD is. Veel gelezen antwoord is dat dit niet helemaal het geval is. Rise of Industry wordt door sommigen omschreven als mix tussen de OpenTTD en de Anno-games. Zelf geeft Alex aan dat zijn game geïnspireerd is op Industry Giant, Transport Tycoon, Anno en Factorio.

(Geplande) Features
  • Custom Scenario Editor
  • Geavanceerde economische A.I.
  • Procedureel gegenereerde kaarten met verschillende leefgemeenschappen
  • Complexe supply chain-simulatie
  • Milieuconsequenties, d.w.z. vervuiling, afval en ontbossing
  • Coöperatieve en competitieve multiplayer
  • Modding API en Steam Workshop-ondersteuning
Beelden

Officiële kanalenDit is mijn eerste keer dat ik een topic start. Vragen of opmerkingen hoor ik graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me best een tof spel. Hij is nu op gog in de aanbieding :).

Edit: kan hem er niet meer vinden. Jammer. Dan maar volle mep.

[ Voor 33% gewijzigd door Boudewijn op 20-02-2018 14:17 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:27
Ik heb hem ook maar aangeschaft. En ik verbaas mij dat deze game best weinig aandacht krijgt. Ik heb gisteravond een uurtje kunnen spelen, en de game verraste mij zeer positief. De graphics zijn echt nice, al redelijk veel content beschikbaar en de diepgang lijkt zeker aanwezig te zijn!

Ik vraag mij alleen af of het echt alleen bij het opzetten van logistieke ketens blijft, of dat de focus ook op infrastructuur komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 17:19
Ik heb het ook bekeken, maar ik werd niet warm van de commentaren en het daarom voorlopig niet gekocht

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet er op het eerste gezicht erg leuk uit. Ik vind het alleen nog wat veel geld voor een early access. Daarbij vraag ik me altijd of de game wel echt af komt, en hoe lang dat nog duurt.
Maar ik ga 'm zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ik niet wist, maar waar ik net achter kom, is dat er een Linux-versie is (via Steam op Ubuntu, wellicht ook via GOG?)!

Dat is wel voor mij een reden om het spel weer eens op te pakken. Ik heb het in oktober aangeschaft maar toen was het nog niet heel spannend. Ik zag wel dat er mooie updates voorbij kwamen. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

piripi schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:55:
Ik heb het ook bekeken, maar ik werd niet warm van de commentaren en het daarom voorlopig niet gekocht
Dit, zeker als je hier met TTD ogen naar kijkt, komt het niet eens in de buurt. Complexe 10 track stations of massa vervoer tussen steden, het lijkt allemaal beetje '1 op 1' linken van fabrieken en wat geld maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@SinergyX Klopt, dat was toen de reden dat ik uitgekeken was. Ik moet het nog weer testen om te zien wat nu de status is.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 18:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:27
Na een aantal uur het spel gespeeld te hebben, valt hij toch tegen. Er lijkt veel diepgang te zitten, maar het blijft steeds hetzelfde kunstje doen. Jammer, ik wil ontzettend graag weer een game als deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@vinpower Ik weet niet of je bekend bent met [PC] Mashinky, maar dat spel lijkt ook een geduchte OpenTTD-opvolger te worden. Vorm uiteraard zelf je mening op basis van reviews en let's plays, maar dan weet je in ieder geval van het bestaan ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Speelt iemand dit nog? ik heb hem half jaar geleden gekocht en voor mijn gevoel is er niet gek veel veranderd. Echt jammer, ook omdat het spel wel potentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Boudewijn Ik ben niet per se representatief omdat gaming bij mij momenteel helemaal op z'n gat ligt, maar ik speel het inderdaad niet meer. Overigens kreeg ik wel een mail dat de ontwikkeling nu op Steam doorgaat. Niet dat je nog op Itch.io zit te kijken :)

De laatste update was trouwens vandaag nog! A6RC5 (Automated Warehouse) is on the Beta Branch!

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 14-06-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Heb hem even geprobeerd maar het is, zoals in de reviews al stond, echt een logistics puzzle. Dus niet helemaal wat ik zoek.

Hoorde ik de youtube tips for beginners nu zeggen dat je GoT vragen kunt stellen? :+

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:38
een Logistics puzzel, is het dan wat vergelijkbaar met Anno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
AntiChrist7 schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:27:
een Logistics puzzel, is het dan wat vergelijkbaar met Anno?
Mwa bij anno ga je niet zo snel failliet als je wat te veel produceert. Het gaat in het begin om balanceren van inputs zodat je financieel niet leeg bloed.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Schop na een jaar, bijna dan.

Het begint echt ergens op te lijken na best wat updates, het spel biedt echt een leuke ervaring. Anno meest transport tycoon, dat is wel het idee.

R&d en industrieën werkt goed. Leuke ad hoc dingen die gebeuren, maar de pathfinding van je trucks en de AI van de tegenspelers is nog wat suboptimaal.

Het doel is wel duidelijk en als je eenmaal een beetje een leuke industrietak hebt gebouwd wil je meer. En ben je 10 uur verder :X

Pagina: 1