Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Combinatie vloerverwarming & radiatoren - slimme thermostaat

Pagina: 1
Acties:

• scotman21
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 22:05
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp even nodig. Momenteel ben ik bezig om onze 16 jaar oude Vaillant CV-ketel te vervangen (CW3) en overweeg hiervoor als alternatief een Intergas HRE 28/24 CW4 RF2 A-label aan te schaffen.

We wonen in een 2-onder-1 kapwoning en hebben beneden een combinatie van vloerverwarming (hydraulisch neutraal aangesloten) en twee radiatoren. Deze combinatie maakt dat ik twijfel.

Mijn idee is namelijk om via CVTotaal alles te kopen en te laten plaatsen en vervolgens zelf een slimme thermostaat aan te sluiten.

We maken nu gebruik van een ChronoTerm IV als thermostaat en omdat de vloerverwarming trage warmte is merk ik dat beide radiatoren proberen de woning snel warm te krijgen en daardoor erg heet worden.

Ik vraag me daarom af wat aan te bevelen is in mijn situatie.
Wellicht een Tado systeem met Radiatorknoppen ?

Alvast bedankt voor jullie input.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je radiatoren erg heet worden, is er al iets goed mis met de basis.
Zorg eerst dat de installatie in balans is:
Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Iedereen :P wil van het gas af... jij niet?
Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen #5

Werkt ideaal als je al (deels) vloerverwarming hebt.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Ik zou de radiatoren knijpen dmv voetventiel of knop. Risico blijft alleen wel dat wanneer je teveel knijpt op alle radiatoren (ook boven) en de vloerverwarmingsthermostaat gaat dicht omdat max vloertemp is bereikt de ketel zijn water niet meer kwijt kan. Warmtevraag Chrono gaat gewoon door omdat de ruimtetemperatuur nog niet is bereikt. Maar dat is kwestie van inregelen/uitproberen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning