Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De keyless entry 'relay' hack, en wat kan je er tegen doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:21
quote:
Mektheb schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:55:
Interessant topic.

Ook hier gebruik ik een keyless manier van de auto openen en sluiten etc.

Echter vraag ik me af in hoeverre ik hier mee bezig moet zijn als het een lease auto is en hij verzekerd is voor diefstal en er een GPS module in zit.

Zou ik op verzekerings technisch gebied hier zelf iets aan moeten doen om het "veilig te houden" of is dit een verantwoordelijkheid voor de dealer die de auto geleverd heeft ?

En als die toch gestolen is is het in die zaak niet meer mijn probleem :+
Lijkt mij dat de leasemaatschappij hier zelf actie in moet ondernemen. Als die het nodig acht secundaire beveiliging toe te passen in 'hun' auto's omdat ze anders niet verzekerd kunnen worden dan is dat aan hun. Doen ze het niet en de auto wordt gejat heb jij daar als eindgebruiker denk ik geen zorgen over. Daarom lease je tenslotte.

Litebit.eu voorraad check :).

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-01 20:04
quote:
BLACKfm schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:00:
[...]

Lijkt mij dat de leasemaatschappij hier zelf actie in moet ondernemen. Als die het nodig acht secundaire beveiliging toe te passen in 'hun' auto's omdat ze anders niet verzekerd kunnen worden dan is dat aan hun. Doen ze het niet en de auto wordt gejat heb jij daar als eindgebruiker denk ik geen zorgen over. Daarom lease je tenslotte.
Dat dacht ik zelf ook, maar ik denk ik vraag het toch.

Bedoel het is niet "mijn auto" maar voel me er wel verantwoordelijk voor :+

Bedankt voor het meedenken.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:22

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:
Het aanbieden van producten op het forum is niet toegestaan. Ik heb daarom zojuist enkele posts verwijderd van een aanbieder. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam

Waarschuwing, opperprutser aan het werk...

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur®

Watch out Guys...

Is het gevaar / risico overigens dat ze de auto stelen of alleen de onderdelen? Mijn auto heeft ook keyless entry en start & stop, maar kan eventueel activeren om altijd een (soort) NFC-pasje te gebruiken voordat de auto start.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:42
quote:
marapuru schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:49:
Heb even gezocht naar een overzichtje met vatbaarheid/best practices per automerk en type. Helaas nog niet kunnen vinden.

Heeft iemand toevallig zon lijstje liggen?
Alle VAGs en auto's uit de BMW stal.
Best practice: Iig iets van een extra stuurslot in laten bouwen al dan niet icm met een BearLock.
Als je navigatie en airbag heilig zijn een stuurslot met een gele lepel en iets van aan navilock :)

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:27
quote:
Cyb schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:30:

Uiteraard, en werkt zoals verwacht. Alleen niet met een theeblikje, maar met zo'n dedicated car key signal blockers hoesje. Voor 10 euro ofzo verkrijgbaar via Amazon of Ebay.
Heb je een naam van het product? Ik zat zelf te denken aan Defender Signal Blocker.

Moo, I say.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:38

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

quote:
Cyb schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:45:
Tros Radar gisteren over de relay attack die ze "autohacken" noemen.
https://radar.avrotros.nl...ng-auto-inbraak-asperges/

Opvallend is dat de "expert" aangeeft dat de inbraak apparatuur 30k euro kost. Eerdere berichten dit ik zag waren meer iets in de orde grootte van een paar honderd euro.
20 euro ongeveer als ik dit artikel mag geloven:
nieuws: Onderzoekers tonen goedkope versie van relay-aanval op 'sleutelloos' ...

Frontpagemoderatie Forum

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:19

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
stervis schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:15:
[...]

Heb je een naam van het product? Ik zat zelf te denken aan Defender Signal Blocker.
Ik heb deze;
https://www.bol.com/nl/p/...ermhoes/9200000081070008/

https://www.secpac.nl/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

quote:
Cyb schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:30:
Alleen niet met een theeblikje, maar met zo'n dedicated car key signal blockers hoesje. Voor 10 euro ofzo verkrijgbaar via Amazon of Ebay.
Hoezo niet? De eerste twee metalen blikken die ik thuis vond werken gewoon. Zoals ik al eerder meldde in dit topic. Eerst lekker koffie drinken en daarna je auto ermee beveiligen :Y)
quote:
SniperGuy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:20:
[...]

Alle VAGs en auto's uit de BMW stal.
Zat andere merken ook, waaronder ook Mercedes. De video van Autoblog is veelzeggend.
quote:
Heb zelf twee eerste de beste van Aliexpress besteld. heb er nu twee voor 6 euro i.p.v een enkele voor 16. Het principe is natuurlijk eenvoudig. Werkt het? Mooi. Werkt het niet geen man overboord.

Gunner wijzigde deze reactie 06-09-2018 13:46 (61%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-01 21:12
Ik snap wel dat ze met die technieken een auto kunnen openmaken, maar om echt weg te rijden moet de sleutel of een apparaat dat toch iets langer de sleutel simuleert in de auto aanwezig zijn.

Hoe doen ze dat?

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:24
In sommige gevallen kun je de keyless entry toch ook uit (laten) schakelen? Eventueel door de garage of dealer. Dan moet je de auto met het knopje op de AB van het slot halen. Zou dat het probleem niet voor een groot deel oplossen, het starten gaat dan immers nog wel keyless? Of zie ik dat verkeerd :).

My favorite programming language is solder.

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-01 08:37
quote:
Tommie12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:45:
Ik snap wel dat ze met die technieken een auto kunnen openmaken, maar om echt weg te rijden moet de sleutel of een apparaat dat toch iets langer de sleutel simuleert in de auto aanwezig zijn.

Hoe doen ze dat?
Ik kan mijn auto starten en dan de sleutel gewoon achterlaten en wegrijden, zolang je hem niet stillegt kan je verder rijden. Je kan enkel nietmeer starten,
Je krijgt wel meldingen dat de sleutel nietmeer gevonden wordt.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:07
quote:

Hoe doen ze dat?
Bij een aantal auto's is het mogelijk om een apparaat op de diagnostische poort/OBD in te pluggen waarmee je simpelweg een nieuwe sleutel kunt programmeren.

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:27
Gaat dit trouwens op voor alle auto's? Een collega van mij vertelde mij dat auto's na 2017 dit probleem niet meer zouden hebben...

Moo, I say.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

quote:
Gunner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:42:
[...]

Hoezo niet? De eerste twee metalen blikken die ik thuis vond werken gewoon. Zoals ik al eerder meldde in dit topic. Eerst lekker koffie drinken en daarna je auto ermee beveiligen :Y)
Verschilt blijkbaar per auto?

Bij mijn Fiesta werkt een blikje ook niet. Auto gaat gewoon open.

Wellicht heeft het wel te maken met hoe vol de batterij van je sleutel is? Die van mij is een maand of 5 oud.

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Gunner
  • Niet online

Gunner

quote:
Glashelder schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:09:
[...]

Wellicht heeft het wel te maken met hoe vol de batterij van je sleutel is? Die van mij is een maand of 5 oud.
Lijkt me sterk dat het per auto verschillend is eigenlijk. Ik kan me wel voorstellen dat niet elk blikje werkt, maar ik reageerde op iemand die zegt dat het überhaupt niet werkt.

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:15
quote:
Glashelder schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:09:
[...]

Heeft te maken met het blikje, niet met de auto ;-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
BtM909 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:04:
Is het gevaar / risico overigens dat ze de auto stelen of alleen de onderdelen? [...]
Beiden, dus en/of.
quote:
stervis schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:15:
[...]
Als je op Amazon, eBay, Aliexpress zoekt op "car key signal blocker" krijg je een lading met allerlei hoesjes. Vaak allemaal goedkoop spul uit China, maar het werkt wel.
Die Bol link van iemand anders hier, is gewoon een no-label product uit China, met een label erop geplakt. Zo gaat dat tegenwoordig.
quote:
Gunner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:42:
[...]
Ik bedoelde meer dat ik het niet met een blikje heb getest. Wel met een dedicated hoesje en aluminiumfolie.
quote:

Hoe doen ze dat?
Als de auto eenmaal gestart is, is de sleutel niet meer nodig, uit veilgheidoverwegingen. Anders zou de auto tijdens het rijden zichzelf uit kunnen schakelen bij lege batterijen, wat gevaarlijk kan zijn.
quote:
stervis schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:07:
Gaat dit trouwens op voor alle auto's? Een collega van mij vertelde mij dat auto's na 2017 dit probleem niet meer zouden hebben...
Dat klopt niet volgens NOS:
https://nos.nl/artikel/22...-dan-ruitje-intikken.html
quote:
Al jaren weten beveiligingsonderzoekers dat zogenoemde passieve autosleutels makkelijk te kraken zijn. Desondanks zijn vrijwel alle auto's van 2017 en ouder met zo'n systeem te kraken door dieven.
Sommige auto's hebben wel maatregelen genomen, maar die hoeven niet perse waterdicht te zijn.
quote:
Gunner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:11:
[...]

Lijkt me sterk dat het per auto verschillend is eigenlijk. Ik kan me wel voorstellen dat niet elk blikje werkt, maar ik reageerde op iemand die zegt dat het überhaupt niet werkt.
Er zijn wel verschillen tussen hoe gemakkelijk het per auto werkt. Dat komt door o.a. signaalsterkte en max delays die het systeem toe laat.

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
BMW lijkt een update te gaan geven aan het keyless entry systeem (genaamd Comfort Access). Als ik het vlug lees, lijkt de sleutel vervangen te gaan worden, en wordt het systeem in de auto geupdate.

https://x3.xbimmers.com/forums/showpost.php?p=23692464
Origele bron:
https://www.motor-talk.de...rung-t6434745.html?page=1

Vertaling via https://translate.google.com :
quote:
Voertuigen geproduceerd voor 03/2018 kunnen profiteren van deze FFB's achteraf aan de sensor worden toegevoegd.

Afwikkeling:
Over het onderstaande diagnostische nummer kunnen alleen de reserveonderdelen
(Radio-afstandsbediening of display-toets) worden gefactureerd.
BMW neemt meer dan 70% van de totale kosten voor zijn rekening
(Verschillen kunnen landspecifiek ontstaan)
De rest (ongeveer 30%), werkuren en programmeren worden niet terugbetaald.
De verrekening en facturering hebben onder de geldige garantievoorwaarden het vermelde diagnostische nummer.
Diagnostisch nummer: 99 99 01 25 00
Dit diagnostische nummer staat niet in de officiële diagnostische catalogus, maar in het systeem aangemaakt. Zo is een garantieverklaring mogelijk.
Het kostenaandeel voor de klant wordt als volgt berekend:
Ongeveer 30% van de artikelprijs per radiografische afstandsbediening / display-toets
+ Workload Sleutel vervangen / Sleutel vergrendelen
+ Programmeren / coderen van het voertuig

• Gunner
  • Niet online

Gunner

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:34

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• TweakingRens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-01 10:51

TweakingRens

Dondersteen

Ik vraag me wel af; ik heb Mazda nog geen enkele keer naar voren horen komen in dit soort nieuwsberichten / topics. Heeft iemand meer info/bronnen over hun kwetsbaarheid?

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Afgelopen nacht was het raak in Helmond: https://www.ed.nl/helmond...t-keyless-entry~a5a45df7/

Toch maar die koekblik gebruiken dan, hoe stom het er ook uit ziet...

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:34

JB

Cédric roelt!

Of niet in Helmond gaan wonen :+

Mijn boefje is liev!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien niet helemaal hetzelfde als de keyless entry-hack, maar wellicht toch interessant als nuancering:

YouTube: This Toy Can Open Any Garage
gaat over garagedeuren specifiek, maar is misschien ook van toepassing op dit topic

Het schijnt dus allemaal technisch prima mogelijk te zijn, maar het is toch minder eenvoudig als men soms denkt...

• dorrus2
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 28-10-2018
TweakingRens schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:43:
Ik vraag me wel af; ik heb Mazda nog geen enkele keer naar voren horen komen in dit soort nieuwsberichten / topics. Heeft iemand meer info/bronnen over hun kwetsbaarheid?
Inderdaad, ik krijg ook helemaal niks gevonden over Mazda, verder krijg ik ook geen reacties op internet of het mazda smart keyless systeem is uit te zetten?

• marco_sire
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-01 19:36
dorrus2 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Inderdaad, ik krijg ook helemaal niks gevonden over Mazda, verder krijg ik ook geen reacties op internet of het mazda smart keyless systeem is uit te zetten?
Volgens mij al meerdere keren geopperd maar mensen geven aan dat de sleutel nodig is om te kunnen blijven rijden in de Mazda. Ik ga dit binnenkort even proberen: starten en wegrijden zonder sleutel, kijken of dat werkt ;)

marco_sire@hotmail.com

• zeezuiper
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 20:20
Wikkel je sleutel dan in aluminiumfolie >:) , scheelt je een busritje :+

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
Een voldoende dik doosje van puur metaal werkt en anders kan je er alu folie overheen doen. Daarna testen bij de auto en je weet of het werkt. Eigenlijk raar dat dit probleem niet al opgelost is, omdat de oplossing er ook allang is. Dat is namelijk dat de sleutel na een tijdje stopt met zenden zodat de signalen niet meer opgevangen kunnen worden.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:37

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BadEendTerror schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:35:
Een voldoende dik doosje van puur metaal werkt en anders kan je er alu folie overheen doen. Daarna testen bij de auto en je weet of het werkt. Eigenlijk raar dat dit probleem niet al opgelost is, omdat de oplossing er ook allang is. Dat is namelijk dat de sleutel na een tijdje stopt met zenden zodat de signalen niet meer opgevangen kunnen worden.
Met die oplossing heb je effectief geen keyless entry meer :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
YakuzA schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:39:
[...]

Met die oplossing heb je effectief geen keyless entry meer :)
Sleutel zou weer kunnen activeren bij beweging.

Dan is een deel van het probleem al opgelost, als de sleutels in huis op een kast liggen oid...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BadEendTerror
Nog een voordeel daarvan is dat de batterij langer meegaat omdat deze niet de hele tijd hoeft te zenden.
Bij sommige verzekeringen is inbraak zonder braaksporen niet gedekt, dus dat is nog een extra reden om de sleutel hier tegen te beveiligen.

• kawamaup
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-01 11:02
Wellicht een overbodige vraag maar ik dacht altijd dat autosleutels passief waren dus dat ze dmv een signaal uit de auto pas een signaal afgeven. Uit o.a. het skoda forum begrijp ik dat een sleutel tegenwoordig altijd uitzend en dat daardoor dus ook de batterij als een malle leegloopt. Wat is nu de case. Zend een sleutel actief uit of pas wanneer hij word aangestraald? In dat laatste is blokkeren van het signaal dus altijd voldoende.

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:03
Voordat iedereen massaal blikjes koopt: controleer even de handleiding van je auto. Met m'n A3 kan ik keyless entry tijdelijk uitschakelen door de auto met de sleutel op slot te drukken en dan binnen vijf seconden m'n vinger op het 'vergrendelvlakje' op het handvat te leggen. De auto kan dan enkel ontgrendeld worden door op de knop op de sleutel te drukken.

Dit lost het probleem toch gewoon op? :P

• jcdvd
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:54
chupkes schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:01:
Voordat iedereen massaal blikjes koopt: controleer even de handleiding van je auto. Met m'n A3 kan ik keyless entry tijdelijk uitschakelen door de auto met de sleutel op slot te drukken en dan binnen vijf seconden m'n vinger op het 'vergrendelvlakje' op het handvat te leggen. De auto kan dan enkel ontgrendeld worden door op de knop op de sleutel te drukken.

Dit lost het probleem toch gewoon op? :P
Zojuist even mijn hanleiding gelezen, bij mij word het niet vermeld. Morgen toch maar eens proberen. Audi A3 2014.
Kan je de auto daarna wel gewoon starten met de start/stop knop. En hoe maak je het weer ongedaan?

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:15
jcdvd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:05:
[...]
En hoe maak je het weer ongedaan?
Met de afstandsbediening de auto openen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:03
jcdvd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Zojuist even mijn hanleiding gelezen, bij mij word het niet vermeld. Morgen toch maar eens proberen. Audi A3 2014.
Kan je de auto daarna wel gewoon starten met de start/stop knop. En hoe maak je het weer ongedaan?
Zoals @MerijnB zegt, door de auto met de knop open te doen zet je het weer aan. Het is dus alleen maar voor die ene ‘vergrendelcyclus’. Aan het starten van de auto verandert niets :).

Mijn A3 is van 2018, maar dat is hetzelfde model als van 2014. Je zou verwachten dat het bij jou dan ook zo werkt :)

• jcdvd
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:54
chupkes schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Zoals @MerijnB zegt, door de auto met de knop open te doen zet je het weer aan. Het is dus alleen maar voor die ene ‘vergrendelcyclus’. Aan het starten van de auto verandert niets :).

Mijn A3 is van 2018, maar dat is hetzelfde model als van 2014. Je zou verwachten dat het bij jou dan ook zo werkt :)
Heb het geprobeerd, maar het werkt bij mij auto niet.
Auto blijft te openen dmv keyless entry. Jammer

• BadEendTerror
@kawamaup Een gewone afstandsbediening is passief, maar keyless actief.

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:19
chupkes schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:01:
Voordat iedereen massaal blikjes koopt: controleer even de handleiding van je auto.
Tesla: alleen permanent aan of uit. En dat is precies wat ik wil: permanent uit :) Hier is t een menu optie bij de config van de auto.

Liegebeest wijzigde deze reactie 06-01-2019 15:10 (8%)

Liege, liege, liegebeest!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:09
Ik heb sinds kort een Lexus Ct200h en daar kan je het keyless entry gedeelte uitzetten via het instellingen menu van de boordcomputer.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:23

Stoney3K

Flatsehats!

coelho schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:07:
De volgende stap is natuurlijk de deur openen met een vingerafdruk, met de kans dat dieven 's nachts je hand komen afhakken.
Tja, je kan ook gewoon de auto van de eigenaar carjacken op het moment dat hij instapt om naar zijn werk te vertrekken...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True