Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 20:20
Een lang verhaal. Hoort hier niet thuis? Wel, ik moet het ergens van me afschrijven. Shoot me.

Ma (1950) is Juli 2017 overleden aan kanker, en vorige week hebben we te horen gekregen dat het voor pa (1945) nog ongeveer 9 maand tot een jaar zal duren. Ook kanker.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zys2f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/25u1v5w.jpg

Hij heeft zijn hele leven gewerkt voor zijn 3 kinderen en zijn vrouw. Zijn hele leven in dure exclusieve wagens gereden zoals een Mini, een Ford Taunus (mét dakdragers!), een Lada, en een Hyundai Sonata. Nooit op vakantie. Alles voor de kinderen. Uiteindelijk na het uitvliegen van de kroost in 2002 binnengestapt bij een autodealer om zich "eindelijk na al die jaren eens iets te permitteren".

Dat werd een Skoda Superb berline (die eerste generatie, feitelijk een lange versie van de B5 Passat). Want ja, je iets permitteren, maar dan wel verstandig. Bij Skoda dus. Een wagen voor mee te reizen, Europa mee rond te trekken, op verlof te gaan. Want nu kon dat. Alles erop. Dit is een wagen uit 2002, met verwarmd leder, xenon, parkeersensoren, OEM navigatie van Blaupunkt, 17" velgen. Toen indertijd een slee. Nu nog, feitelijk. En ja, een 1.9 TDi met 130PK erin. Ik weet nog hoe fier hij was (en hoe kwaad mama was).

Mama wou nooit weg. Die bleef liever rond de kerktoren. Er moest immers maar eens iets gebeuren met de kinderen. Of met het huis. En wie ging anders brood bakken, of confituur maken, of courgetten inmaken uit de hof? De kippen eten geven? En die auto was zo duur geweest. Ik denk dat ze een keertje een week naar het Zwarte Woud zijn geweest ermee, en een keer naar het Zuiden van Frankrijk. Dat is het zowat.

Toen mijn ma overleden is na ongeveer 3 jaar afzien met chemo, was het een opluchting. Voor iedereen. Ook voor haar. Maar vooral voor mij en mijn zussen. Want zo kon pa terug wat leven. Hij heeft 3 jaar samen met mijn zus (ergotherapeute die ingetrokken is) gezorgd voor zijn vrouw. Ook altijd thuis gebleven. Denk dat hun Superb toen 2 jaar heeft stilgestaan. Depannage is op een dag moeten komen voor een nieuwe batterij te steken, zo dood als een pier. Dat vond hij toen heel erg.

Na de crematie van mijn moeder heeft hij 3 weken gehad. 3 Weken van rouwen, maar ook van 4-5 keer per week op restaurant te gaan met mijn zus of met ons. Want dat deed hij zo graag. Babbelen over mama. Goed eten. Op zijn iPad op Google Street View zoeken naar goede hotels in het Zuiden van Frankrijk, voor volgende zomer. Na enkele weken toch maar eens een PET-scan laten doen, aangezien ze 2 jaar geleden bij hem enkele poliepen uit zijn buik hebben moeten halen. Iets daarna wisten we het.

De dokter heeft ongeveer een uur zitten praten, darmen, uitzaaiingen, gevaarlijke operatie, op de operatietafel sterven, maanden, een jaar? Mijn vader zat maar wat naar buiten te kijken. Toen de dokter pauzeerde om een reactie te krijgen, vroeg mijn pa "dus over mijn cholesterol moet ik mij niet meer druk maken dan? Is er iets wat ik niet mag eten?" De dokter keek maar vreemd, "eet gij maar wat gij wilt vanaf nu meneer". Dat was zo ongeveer het enige wat nog uitmaakte voor mijn pa.

Gisteren hadden we pindakaas en jam mee, want mijn vriendin is Nederlandse. En dat eten we wel graag (Een echte Amerikaanse PBJ, Peanut Butter and Jelly Sandwich). Hij kende dat niet. Hij heeft het geprobeerd, maar hij vond het maar niets. Ik zag dat wel. Daarna zei hij over de confituur dat die van mama toch beter was dan die van Bon Maman.

Ik vond dat ook. Maarja. Al die confituur die ze ingemaakt had, die is al lang op.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21jpopz.jpg

Toen ik wou vertrekken gaf hij mij de sleutel van de Superb. Want ja, die had hij niet meer nodig. Weigeren was geen optie. Heb maar gezegd dat dat goed uitkwam, want de mijne moet lang op onderhoud, en daarna misschien eens de bumper spuiten. Is niet waar, maarja. Wat moet ik anders doen? Dus ik heb nu 2 Superbs thuis staan, die van mij, en die van hun. En ik dacht ik zal maar met die van hem gaan werken vandaag, want anders staat die binnenkort weer plat.

De wagen heeft bouwjaar 2002. 64.000km gereden. Tel maar uit hoeveel per jaar gemiddeld dat is. Mijn ergernis? Dat ze niet meer hebben gedaan met die wagen. Of met hun leven. Doet het nog altijd heel goed. Nog als nieuw vanbinnen.

En zo reed ik op de autostrade vanmorgen, in de laatste auto van mijn ouders, een tijdscapsule. De tijd van toen. In het handschoenkastje ligt een kaart van Zuid Frankrijk met een route op getekend, in de armsteun een potje Wycams (van mijn pa) en een doosje Vicks (van mijn ma). Geen individuele bonbons meer te vinden, telkens een grote brok gesmolten "iets". Ruiken wel nog goed. In de deur stak nog de zonnebril van mijn ma, die ze in de auto altijd ophad. En de Blaupunkt radio op Radio 1. Uiteraard.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2199zbo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/15zr4lv.jpg

De nummerplaat is nog altijd 1159.S. Dat is de 'oude' Belgische nummerplaat. Elke keer bij de keuring willen ze hem verplichten om een nieuwe nummerplaat te nemen (EU formaat 1-XXX-XXX), maar zoiets liet hij zich niet aansmeren. Hij was te trots op zijn plaat. Ik merkte wel dat mensen op de autostrade precies anders reden. Ze leken wat agressiever. Ik reed nochtans niet anders dan normaal. Toen ik bij de ingang kwam van de kazerne liet de wacht mij binnen, hij zei "Bonne journée!" waarop ik zoals altijd antwoordde "Merci, egalement!". Hij riep me na terwijl de ruit al omhoog ging, "Quelle belle plaque ça". "wat een mooie nummerplaat", ha, lollig.

Vraag me nu af of hij gezien heeft dat ik zat te janken als een kind van 5...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sterkte man, je hebt een mooi verhaal weten te schrijven die bepaalde punten van herkenning geeft. Bedankt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Mooi verhaal. Wellicht dat het inderdaad beter op zijn plaats is in de Tweakblogs?

https://tweakblogs.net/

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mooi verhaal, ontroerend en altijd goed om je verdriet van je af te schrijven.

Veel sterkte met je verlies en de zware tijd die nog voor je ligt.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Wow... stil van... prachtig geschreven... heel veel sterkte gewenst iig! Heel fijn te lezen dat je een goede band met je ouders had, koester die, nu en later.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 19:17
Wat een ongelooflijk mooi verhaal heb je hier neergezet. Heel veel sterkte wens ik je toe en dat je nog heel erg mag genieten van de komende tijd die je samen met je pa en je familie hebt. Sterkte.

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Sterkte!

Mooi geschreven, ben er even stil van.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Heel veel sterkte man!!! Geniet er nog van met hem, zolang je nog hebt.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 09:00
Erg mooi.
Sterkte!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Erg mooi verhaal.
Sterkte en veel moed.

Live your life to the Max 1.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:56

Qwerty-273

Meukposter

Sterkte!

Dat is nog een oude plaat zeg, volgens wikipedia komt die uit de periode 1953-1962. Dat is natuurlijk wel het leuke dat een plaat in BE gekoppeld is aan een voertuig en eigenaar. Dus bij het vervangen van de auto, blijft de plaat bij de eigenaar voor op een andere auto. Dat heb je in NL niet en daar behoort de plaat alleen aan de auto toe.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• TooTall
Dank allen. Ja de plaat is al een oudje. Zie je minder en minder in het verkeer. De meeste van deze platen zijn gestampt metaal, en de rode verf van de letters is al lang weg. Tijdens de technische controle was dat een veel voorkomende opmerking (lees: een makkelijke manier om de mensen te laten terugkomen, en nogmaals langs de kassa te laten passeren...). Dus iedereen begon plichtsbewust met een potje rode verf en een kwastje zijn cijfers en letters bij te werken voor de keuring eraan kwam. Zo ook mijn pa.

Ondertussen zijn we zover dat keurders de opmerking geven dat de plaat bijgewerkt is ergo niet meer origineel ergo illegaal ergo er moet een nieuwe EU-plaat opkomen (die meteen ook nog eens 20EUR kost, dan nog een duplicaat laten maken vooraan, en dan nog eens herkeuren,...)

Zodus.

Ben wat aan het snuisteren in oude foto's. Ik zie een zekere gelijkenis. Niet?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/x3aijo.jpg

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 12:27
Sterkte kerel.

Kun je niet op korte termijn met je vader en de auto en paar dagen er tussenuit en die route rijden die hij uitgestippeld heeft? Zal een emotionele rollercoaster zijn, maar het mooiste afscheid wat je hem kunt geven waarschijnlijk.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prachtig geschreven verhaal inderdaad, zit hier met een zware brok in m'n keel.

Veel sterkte en vooral mooie momenten samen nog!

[ Voor 55% gewijzigd door Smultie op 16-02-2018 11:33 ]

• TooTall
Helaas. Dat schip is al gevaren vrees ik.

Na zijn operatie voor het verwijderen van de poliepen (en de prostaat, en de blaas,...) heeft hij een hechting opengescheurd (meneer probeerde de knappe verpleegsters te verleiden tijdens de verplichte kiné in het ziekenhuis). Dat wondje is nooit genezen, en is ondertussen een fistel geworden. Met andere woorden een opening van de darmen naar buiten toe, ongeveer ter hoogte van de navel.

Thuisverpleging, maanden aan een stuk, langzaam dichtgroeien, maar nooit helemaal,... . Uiteindelijk toch naar de dokter voor te kijken of een operatie mogelijk was om dat te dichten, desnoods met een ontlastings-stoma erbij. Toen is alles ontdekt zeg maar. Ondertussen is er dus een volwaardige stoma voor urine (is hij hevige fan van, hij kan nu immers zonder plaspauze naar het voetbal kijken...), en een soort noodoplossings-stoma voor ontlasting.

Dat ding is de Hel. Met hoofdletter. En in het vet.

Je mag rekenen op een goede dag, dat dit 4-5 keer loskomt. Slapend in bed, zittend in de zetel,... . Ik moet je niet vertellen wat dat betekend (voor jezelf, voor je kledij, voor het beddegoed, ... ) Dit is afzien. Dit is ook vermoedelijk de manier waarop het einde zal komen, langs die nooduitgang. Een beangstigend vooruitzicht.

Grappig wel dat je zegt van die rit te doen.

Ik ben een motorrijder. Ik heb de gewoonte om lange ritten te doen, van België naar de Eifel, tot aan de Nurburgring, en dan terug via Nederland (3-landenpunt). Ik ken die route blindelings.

Mijn vorige wagen was een Skoda Octavia. Toen ik deze had gekocht, ben ik hem gaan halen, en hebben we die rit gedaan. Ook gestopt bij het oude militaire kamp Vogelsang waar hij nog heeft gewerkt. Koffie gehad bij de Nurburgring, en gebak in Vaals.

Over die dag heeft hij het nu nog.

Dat waren de dingen die hij wou doen. Maar mijn moeder had dat niet graag. Ze wou hem thuis hebben. Dat en "waarom zo ver rijden voor een koffie als je thuis ook een perfecte tas koffie kan drinken, die je daarna kan afwassen en terug wegzetten in de kast. Is nog goedkoper ook."

Toen ik mijn Superb kocht, was de bedoeling om hetzelfde te herhalen. Dat is er echter nooit van gekomen.

Ik ga mijn uiterste best doen om dit nog voor mekaar te krijgen, maar ik vrees ervoor. Zowieso zal het moeten wachten op beter weer, het is teveel risico om hem nu buiten te nemen (een griepje kan al voldoende zijn). Eventueel in het voorjaar, als het weer beter is, en als er enkele goede dagen zijn,....

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Aj, wat een prachtig maar gelijk treurig verhaal.... Hier toch wel enige herkenning. Mijn vader jarenlang gewerkt voor zijn eigen zaak. Mijn zus en ik nemen deze eindelijk over in 2014. Moeder liep al een klein half jaar te kwakkelen met haar been en had borstkanker gehad ruim 10 jaar geleden. Genezen verklaard.

Eindelijk zouden ze kunnen gaan genieten echter blijkt mijn moeder uitgezaaide botkanker te hebben. Pfff.. Grotere schok kun je niet krijgen als je eindelijk mag genieten na je uit de naad te werken. :( Uiteindelijk heeft ze zelf gekozen voor euthanasie en in september 2016 is dit gebeurd. Nu heeft mijn vader tussentijds al wel een klein beetje weer kunnen genieten, maar te weinig. Een mooie camper die stil staat, inmiddels wel weer een huisgenootje (pup van 7 maand). Hij blijkt nu al een tijdje last te hebben met plassen, hield dat een beetje stil en mag nu binnenkort naar de uroloog.... Blegh, ik hoop niet dat dit circus zich zo snel nog een keer gaat herhalen.....

<ontopic>
Wat jammer dat jullie niet alsnog een reis kunnen maken. Zou wel hartstikke mooi zijn geweest. Met een brok in m'n keel zitten lezen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
Fantastisch opgeschreven. Herkenbaar ook. Veel sterkte.

Play every day

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38
Ontroerend verhaal... just checking, heeft je vader al andere 'plakken' geprobeerd? Ik heb zelf ook een stoma, en precies zoals jij omschrijft, dat was een hel. Maar nadat ik van het ziekenhuis andere modellen heb gekregen, kwam ik op een 'plak' uit die goed bij mijn huidtype past, en al mijn problemen met het loslaten waren verholpen.

• TooTall
Ondertussen besteld mijn zus die plakken in bulk bij de fabrikant. Ik meen me te herrinneren dat ze inderdaad verschillende modellen hebben getest, maar dat het de exacte plaats van de fistel was die problemen gaf. Laag op de buik, net in de plooi.

Ik zal het eens aangeven, maar ik vermoed dat die weg al wel bewandeld is...dank voor de info!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Heel, heel veel sterkte.

misschien een open deur, maar destijds toch een eye-opener voor mij: gewoon je agenda pakken en alle dagen dat je bij je vader wil zijn blokkeren. Dan voorkom je dat je in de waan van de dag afspraken maakt en vergeet dat je nog wat tijd met je vader door wil brengen!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 10:45
Mooi geschreven en veel sterkte!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• TooTall
Pietervs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:47:
misschien een open deur, maar destijds toch een eye-opener voor mij: gewoon je agenda pakken en alle dagen dat je bij je vader wil zijn blokkeren. Dan voorkom je dat je in de waan van de dag afspraken maakt en vergeet dat je nog wat tijd met je vader door wil brengen!
Doe ik. Vriendin en ik gingen normaal gezien in September voor een maand naar Amerika. Dat gaat niet door. Ik heb 3 verschillende opdrachten opstaan in het voorjaar voor mijn werk, daar weet hij van, als ik die zou afzeggen krijg ik problemen met hem denk ik...hij is MP geweest :)

Daarbuiten zoveel mogelijk. We doen wat we kunnen.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38
TooTall schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:38:
Ondertussen besteld mijn zus die plakken in bulk bij de fabrikant. Ik meen me te herrinneren dat ze inderdaad verschillende modellen hebben getest, maar dat het de exacte plaats van de fistel was die problemen gaf. Laag op de buik, net in de plooi.

Ik zal het eens aangeven, maar ik vermoed dat die weg al wel bewandeld is...dank voor de info!
Veel sterkte met alles!

• TooTall
Dank. En het antwoord van mijn zus
Dat is idd een goede tip maar helaas geen oplossing voor papa’s probleem. Bij hem is het gene stoma (daarbij heb je een uitstulping waar de plaat over gaat en voor een extra bevestiging zorgt) maar hij heeft een gat met nx andere ter bevestiging dan zijn huid. De platen 10 cm boven blijven wel goed hangen. Die we nu hebben blijven redelijk hangen als het zakje tijdig leeg gemaakt is, anders komt de plaat los door overdruk.
:-(

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11 21:13
Sterkte @TooTall

AdGuard Home

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-11 14:34
Indrukwekkend stuk tekst!

Ook hier bij mij een groot gedeelte van herkenning. Mijn moeder is 15 maanden geleden aan kanker overleden na een lang ziek bed, dus ik weet welke impact het kan hebben op je leven.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe de komende periode!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:35
Wat een mooi verhaal. Sterkte!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-11 13:13

GforceNL

Out of memory....

Right in the feels.... Succes!!

<Zinloze tekst hier>

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heel heel veel sterkte

39

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:16
Indrukwekkend en warm geschreven bericht.
Wens je en je vader alle sterkte toe.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-11 20:03

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

mooi verhaal en veel sterkte....
mijn oma is in november 2017 overleden aan maagkanker stadium 4 :'(

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aj, mooi neer geschreven. Je gevoel komt bij mij in ieder geval over.

Veel sterkte en probeer toch nog te genieten van de mooie momenten met je vader.

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 19:58
Mooi verhaal! Prachtig uitgeschreven.

Veel sterkte!!

• TooTall
Voormiddag was het therapie. Straks maar even langsgaan.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/b5p7b9.jpg

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-11 16:52

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik vind het een mooi topic, hopelijk kan je nog een aantal mooie momenten beleven met je vader!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Zeer ontroerend, heel veel sterkte gewenst! :'( _/-\o_

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik sluit mij aan bij de rest, indrukwekkend stuk tekst, goed dat je het hebt opgeschreven.

Mbt de roadtrip, is er in België ook niet iets als ambulancewens? Die kunnen daar bij helpen. Of neem anders contact op met de Nederlandse, kan me niet voorstellen dat zijn te beroerd zijn om naar België te rijden.

• TooTall
Wel, zoiets kan wel bestaan, hij moet het ook nog willen. Op dit moment is hij tevreden met het schuifelen tussen bed en zetel.

Gisteren was geen goede dag. De dag ervoor wel. verschil was dat hij een spuitje had gekregen van de thuisverpleging dat hem helemaal heeft doen opleven. De dag erna natuurlijk de crash.

Hij zei gisteren dat hij voelde dat het niet goed was. Dat in zijn buik het niet goed zat. Ook waar zijn buik overgaat in het middenrif. Ook in zijn bekken.

Zus heeft gisteren friet met stoofvlees (draadjesvlees voor jullie) gemaakt. Heeft hij welgeteld een half uurtje binnengehad.

Doet iets met je hoor, je vader zien verkleuren en horen roepen om zijn emmer. En het was heus niet enkel friet en stoverij wat eruit kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door TooTall op 27-02-2018 08:01 ]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:35
;(
Machtig goed geschreven die TS. Had met de titel van het topic iets geheel anders verwacht, des te harder komt het binnen. Denk ook dat het aan de leeftijd ligt. Inmiddels zelf midden 30, dat houdt in dat de ouders ook ouder worden en dan denk je weleens over het einde na. Zeker met een schoonvader van 78 kan het elk moment afgelopen zijn. En dan te merken dat een deel van zijn eigen kinderen voornamelijk ruzie maakt met elkander over zijn geld, niet te bevatten. Ik koester die "ouwe"

voor de TS: ik hoop dat jij nog kan genieten van je vader! En die plaat? Die moet een mooi plekje in de woonkamer krijgen!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Wow, het raakt mij. Misschien wel omdat mijn schoonouders ook altijd zuinig zijn geweest, weinig voor zichzelf hebben gekozen. Vaak de veilige en saaie opties hebben gekozen. Niet dat ze nooit hebben genoten of genieten. Maar vlak voor zijn pensioen werd mijn schoonvader ook ongeneeslijk ziek. En nu kunnen ze niet meer doen waar ze het wel eens over gehad hebben maar wat er nooit van gekomen is omdat "zuinig en veilig" leven zo in het systeem zit dat ze zich daar niet overheen kunnen zetten. Ik denk ook dat het met generatieverschil te maken heeft. Wij leven in een generatie waarin we het ons niet alleen kunnen permiteren, maar waarin we ook opgroeien met de gedachte dat het goed is om soms eens iets geks te doen. Je uit te leven. De invulling daarvan is dan wel voor iedereen weer anders. Zoveel klagers in dit land maar man, wat zijn we met z'n alleen rijk. Materieel en immaterieel.

Ik wens je heel veel sterkte en liefde.

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 27-02-2018 09:59 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-11 15:24
Herkenbaar op vele punten... vooral dat: "dus over mijn cholesterol moet ik mij niet meer druk maken dan? Is er iets wat ik niet mag eten?"..

Zelfde met mijn pa... uitgezaaide darmkanker.... net geen proefkonijn omdat het "middel" dat in de "studie" zat "mainstream" is geworden....chemo, op chemo...

Wij hadden ook zo'n gesprek.... ik loop meer risico van de drank dood te gaan dan hij... en dan drink ik niet eens zoveel....

Gelukkig kunnen we nog om een hoop dingen lachen...

Ik wens je vader, jou en je familie sterkte...

• Theo
  • Laatst online: 21:14

Theo

moederbord

Ik krijg er een brok van in mijn keel...

Echt sterkte man de komende tijd.

7400 Wp op het dak

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Een persoonlijke nummerplaat, waarom hebben wij in NL dat niet gewoon!!!
Gaaf verhaal en sterkte!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11 14:43
Mooi verhaal zeg. Alle goeds

Maakt me wel benieuwd naar het “waarom” achter de Lada, voor de rest toch goede prijs/kwaliteit autos gekozen, maar vroeger toch zo’n log verouderd sovjet ding gereden.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-11 12:44

Snappie88

Mr. Hollywood

Uf, ik dacht een slap topic over auto's of zo... Too close to home, bij mijn vader twee weken geleden longvlieskanker geconstateerd. Ik weet hoe je je voelt. Kutzooi. Sterkte man!

Surfin' paradise!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 17:51

klaaz

it's me!

Brok in de keel van je verhaal. Iedereen herkent er wel iets in denk ik.

Ik heb mijn ouders verloren op mijn 26e/32e (ben nu 51). De tastbare herinneringen zijn wel een beetje weg nu, de geestelijke natuurlijk nooit. Geniet zo lang als het kan, ik zou er alles voor over hebben om dat ook nog eens met ze te kunnen doen!

• Standeman
  • Laatst online: 23:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is een enorme klote situatie en ik wens de TS veel sterkte de komende tijd.

Wat ik wel uit het verhaal haar is "Leef nu!". Niet wachten tot je met pensioen bent, niet denken "Misschien over twee jaar". Je moet nu genieten, voordat je het weet is het te laat :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben er stil van geworden. Prachtig geschreven verhaal, alleen jammer dat het zo triest is. Ik wens jou en je familie alle sterkte en wijsheid.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
Heel veel sterkte. Knap dat je het met ons deelt en dan ook zo mooi geschreven. Ik kan alleen maar zeggen, pak zoveel mogelijk van de tijd samen zolang die er nog is!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gadver, kom niet vaak dit soort zaken hier tegen. Clickbait titel met een "mooi" verhaal. Sterkte..

Default blanke hetero

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Heel mooi verhaal.
Sterkte met alles!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond het eigenlijk juist helemaal geen mooi verhaal.
De frustratie, treurnis en melancholie druipt er af.
Komt wel binnen ook, en geeft maar weer eens aan dat er geen later is maar alleen maar nu.

• TooTall
Het zijn de kleine dingen.

Papa
16:11 (3 uur geleden)
aan: mij

Vandaag is het beter, ben juist op van middag slaapje. Leen is nog in dromenland. En het is hier lekker warm.
Papa

Verstuurd vanaf mijn iPad

Mooi zo. Toch weer een goede dag.

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11 14:43
sambalbaj schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:25:
Vond het eigenlijk juist helemaal geen mooi verhaal.
De frustratie, treurnis en melancholie druipt er af.
Komt wel binnen ook, en geeft maar weer eens aan dat er geen later is maar alleen maar nu.
Ik vind treurnis en melancholiek prachtig, als het mooi verwoord is en als het “raak” is.

En ik ben niet de enige, neem bijv. de columns van Marcel van Roosmalen die door duizenden mensen worden gelezen als voorbeeld.

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-11 16:39

Redcoil

Polyinterpretabel

Mooi geschreven. Sterkte.

¯\_(ツ)_/¯

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Sterkte, probeer te genieten van de tijd samen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Ilimdar
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12-2023
prachtig geschreven, het ga je goed, sterkte.

• Chief
  • Laatst online: 02:49
Heel veel sterkte!!!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• TooTall
Hij is weg. Thuis. 3 Dagen voor de afgesproken euthanasiedatum. Tot op de dag ( ! ) 43 jaar na de inhuizing.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/261m9n7.jpg

:-(

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sterkte kerel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Sickboy22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 13:01
Dankjewel voor het delen van je verhaal. Heel veel sterkte gewenst!

[ Voor 34% gewijzigd door Sickboy22 op 21-08-2018 20:58 ]

• Harrie
  • Laatst online: 08:06

Harrie

NederVlaming

Veel sterkte TooTall..

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-11 06:24
Heel veel sterkte TooTall..

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:20

Yucon

*broem*

Sterkte. Ontzettend ontroerende foto in de OP, die eerste waar ze samen een broodje eten.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Veel sterkte gewenst, ook aan je zussen en andere naasten.

Te koop....

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Sterkte... met alles... :(:)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heel veel sterkte met het verlies TooTall, ik hoop dat je met de tijd troost kunt vinden in de goede herinneringen van je ouders.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 14:45
Allereerst veel sterkte met dit verlies.
Denk aan ze zoals je de OP schreef, mooie herinneringen bewaren en vooral zelf wel de tijd nemen de dingen te doen die jij wilt doen

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nino_070 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Ik vind treurnis en melancholiek prachtig, als het mooi verwoord is en als het “raak” is.

En ik ben niet de enige, neem bijv. de columns van Marcel van Roosmalen die door duizenden mensen worden gelezen als voorbeeld.
Aan het werk van die Van Roosmalen heb ik dan ook een gruwelijke hekel, en dat komt nog niet eens door z'n voetbal voorkeur.

Maar veel sterkte aan ts en zijn naasten gewenst.

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-11 20:07
Veel sterkte, ontroerend verhaal en mooie fotos. Mooi geschreven en erg herkenbaar die meningsverschillen tussen ma en pa.

[ Voor 43% gewijzigd door assassin85 op 21-08-2018 21:59 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb je TS en dit topic nu weer gelezen zoals ik die eerder ook gelezen heb, het snijdt net zo diep als het eerder deed.

Heel veel sterkte TooTall.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:27

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sterkte man ;(.

Cunning linguist.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heel veel sterkte. Ik vrees de dag dat het mij overkomt. Ook uitgezaaide darmkanker bij mijn vader :(

*pinkt traantje weg*

https://discord.com/invite/tweakers

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Wat een mooi verhaal.. heel veel sterkte ;(

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Sterkte! ;(

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50

Orac

Ik mis je papa.

:'( Heel veel sterkte!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-11 10:12
Sterkte!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 10:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh...

Mijn ma kneep er ook stilletjes tussenuit, enkele uren voor de geplande euthanasie.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 21:06

iichel

Gazoooo

Heel veel sterkte.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Sterkte kerel.
Ik zag je post van vanavond en...
Gewoon echt heel erg verdrietig.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:56

Qwerty-273

Meukposter

Veel sterkte TooTall!

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heel veel sterkte gewenst.. :(:)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
OP net voor het eerst gelezen, wat een indrukwekkend en goed geschreven verhaal! :'(

Heel veel sterkte de komende tijd TooTall!

Join het GoT Pulse-Team!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gecondoleerd en sterkte...

Oslik blyat! Oslik!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:33

WhySoSerious

Be the change.

Gecondoleerd.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gecondoleerd, heel veel sterkte.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58

KrazyJay

Sterkte TooTall, ik heb bewondering voor hoe je hier in staat, hoe je dit beschrijft zegt veel over je persoonlijkheid. Sterkte met wat komen gaat, gun hem zijn rust met het besef dat het lijden voor je vader stopt.

• Electromonkey
  • Laatst online: 21:02
Bijzonder mooi verhaal, ik denk voor velen ook wel herkenbaar. Heel veel sterkte de komende tijd! En wat betreft de Skoda, als het kan zou ik die lekker nog even houden. :)

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-11 19:19
Bijna geen woorden. Heel veel sterkte en gecondoleerd.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11 20:04
Gecondoleerd en sterkte gewenst

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Begin dit jaar ontroerd door je mooie verhaal en nu is de tijd daar.
Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte de komende tijd.

• FritzM
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gecondoleerd en heel veel sterkte.

• Theo
  • Laatst online: 21:14

Theo

moederbord

Sterke man!

7400 Wp op het dak

• Jolke
  • Laatst online: 09-11 13:23
Gecondoleerd, sterkte. :(:)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Veel sterkte met het verlies van je vader. Ook al heeft hij moeten vechten en was het einde te verwachten het doet altijd pijn een dierbare te verliezen.
Mag de tijd je helpen het verlies een plaats te geven en de pijn verdrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Gismo1979 op 22-08-2018 09:25 ]

Verwijderd

Mooi ver haal. Heel veel sterkte @TooTall , wat ongelovelijk triest allemaal.

Stiekem een beetje zitten janken hier achter m'n pctje.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:51
Mooi verhaal! Sterkte en ik pinkte net als vele hier ook even een traantje weg.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Paganstars
  • Laatst online: 09-11 10:45
Heel veel sterkte @TooTall

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Mooi geschreven zeg. Sterkte met je verlies!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:35

Oekol

waka waka hey hey

Heel mooi verhaal. Sterkte in deze tijd en denk maar alle mooie momenten met je ouders de komende tijd. Gecondoleerd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 2 Laatste