Vraag

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-07 21:06
Dag mensen,

Ik heb een probleempje met een router. (ik zeg het meteen, ik heb er niet zoveel verstand van).
Het gaat om een TP-link WA901NL.

Op de plek waar ons internet binnenkomt (begane grond) staat een behoorlijk oude router, maar die doet wat hij moet doen. Die verspreidt het internet door het huis en zo heb ik op het zolder internet via een kabel.

Ook wil ik wifi hebben op het zolder, maar de router die beneden staat heeft niet sterk genoeg signaal. Ik heb er toen voor gekozen om een extra router te kopen en die midden in het huis te zetten. Deze router is een TP-link WA901NL.

Het probleem is dat deze router minstens 1 maal per dag 'uitvalt'. Als ik dan met mijn telefoon de wifi weer opzoek, zie ik wel 3 streepjes verbindingssterkte, maar toch kan ik er geen verbinding mee maken. Als ik er op klik geeft hij aan 'onjuist wachtwoord', terwijl ik toch zeker het goede wachtwoord invoer.

Ik los dit op door de stekker er uit te halen, 10 seconde te wachten en er weer in te doen. Daarna doet hij het weer voor een dag.

Niet echt handig dus als je 's avonds nog even lui in bed ligt een filmpje te kijken en je moet er weer uit om de router opnieuw op te starten :).

Ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik kan en wil best een nieuwe kopen, maar dan moet die het wel doen. Ergens zou deze het toch ook gewoon moeten doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Vriendelijk dank alvast!

Alle reacties

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:55
Wordt die niet te warm?
Dat die daardoor het niet meer doet.

Als je de stekker er niet uit haalt en even wacht verbindt die dan na een tijdje wel?

Ik weet dat routers van ziggo ook disconnects hadden omdat ze warm werden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het vastlopen altijd op een vast tijdstip? Is er een verband te vinden met een apparaat dan dan aan wordt gezet? Dan zou er bijv. een spanningsdip zijn op het stroomnet waar de router niet tegen kan.

Maar het kan ook een softwarematige reden hebben. Gebruik je bijv. dagelijks bittorrent of vergelijkbare applicaties? (of heb je die app op 1 van de pc's op de achtergrond draaien?). Bittorrent staat erom bekend dat deze erg veel connecties tegelijk kan opzetten, waardoor sommige routers langzaam worden of vastlopen.
Als je een nieuwe router koopt zou je hier weer tegenaan kunnen lopen, dus het is wel goed om eerst dergelijke oorzaken uit te sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 16-02-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Canon_nl3 je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen / eisen die we er aan stellen. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en voeg dan het volgende toe:
- Welke netwerk apparatuur heb je nog meer (type 'oude' router)?
- Hoe zit alles aan elkaar verbonden?
- Welke provider heb je?
- Hoe staat je oude router ingesteld?
- Als je oude router en de TP-link beide IP-adressen uitdelen, zou het kunnen zijn dat dat conflicten gaat opleveren. Hoe staat je TP-Link ingesteld?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

De TP-link WA901NL of de TP-link WA901ND? Voor zover ik kan zien bestaat de TP-link WA901NL namelijk niet.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 16-02-2018 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-07 21:06
Bedankt voor de reactie's.

- Welke netwerk apparatuur heb je nog meer (type 'oude' router)?
Cisco e2000 (deze staat dus beneden)

- Hoe zit alles aan elkaar verbonden?
Internet komt binnen en zit aangesloten op de modem: cisco model epc3212
Deze gaat dan naar de Cisco e2000 (deze staat dus beneden)
Vanaf die wordt de boel flink vertakt door middel van kabels.
1 kabel gaat naar de televisie.
1 kabel gaat naar de zolder (mijn computer)
1 kabel gaat via een ronde door het huis (geen idee waarom) naar een kamer midden in het huis naar een andere router.
Deze router is de 'TP-link WA901ND' en valt dus vaak uit.

- Welke provider heb je?
Ziggo

- Hoe staat je oude router ingesteld?
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit kan zien. Ik zal mij hier even in gaan verdiepen komend weekend.

- Als je oude router en de TP-link beide IP-adressen uitdelen, zou het kunnen zijn dat dat conflicten gaat opleveren. Hoe staat je TP-Link ingesteld?
Ik ga eens kijken of ik hier achter kan komen, denk het wel. Bedankt voor deze vragen, want nu weet ik iig waar ik naar moet kijken (als het mij lukt :) ).

sgouman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:10:
Wordt die niet te warm?
Dat die daardoor het niet meer doet.

Als je de stekker er niet uit haalt en even wacht verbindt die dan na een tijdje wel?

Ik weet dat routers van ziggo ook disconnects hadden omdat ze warm werden
Nee, hij wordt zeker niet te warm. Hij staat op een ruime slaapkamer waar het niet warm is.

Als ik de stekker er niet uit trek, doet hij het niet. ook de volgende dag niet, dan blijft hij 'onjuist wachtwoord' aangeven. Eenmaal de stekker er uit gehaald en er weer in gedaan, dan hoef ik niet eens het wachtwoord in te voeren.

________________________________________________________________________________
Palomar schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 00:23:
Is het vastlopen altijd op een vast tijdstip? Is er een verband te vinden met een apparaat dan dan aan wordt gezet? Dan zou er bijv. een spanningsdip zijn op het stroomnet waar de router niet tegen kan.

Maar het kan ook een softwarematige reden hebben. Gebruik je bijv. dagelijks bittorrent of vergelijkbare applicaties? (of heb je die app op 1 van de pc's op de achtergrond draaien?). Bittorrent staat erom bekend dat deze erg veel connecties tegelijk kan opzetten, waardoor sommige routers langzaam worden of vastlopen.
Als je een nieuwe router koopt zou je hier weer tegenaan kunnen lopen, dus het is wel goed om eerst dergelijke oorzaken uit te sluiten.
Nee, het vastlopen is op een random moment. Ik gebruik ook geen bittorrent. Het kan bijvoorbeeld midden in een film zijn als we die streamen via de chromecast. Er is dan dus niet veranderd afgelopen half uur daarvoor. Ik heb als verhelpen van het probleem geprobeerd een timer op de router te zetten, en dat hij elke nacht om 5:00 even opnieuw opstart. Maar dit heeft niet geholpen. Hij valt soms nog gewoon weg.

Ik verwacht dat er een probleem is qua software, geen hardware. Dit omdat hij dus wel 3 streepjes verbinding aangeeft, lampjes branden gewoon etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Canon_nl3 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:14:
Ik ga eens kijken of ik hier achter kan komen, denk het wel. Bedankt voor deze vragen, want nu weet ik iig waar ik naar moet kijken (als het mij lukt :) ).
Dan is de eerste stap om je TP-Link in te stellen als Access point ipv. router, hoe je dat doet staat hier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:25
Hebben je accesspoints niet toevallig dezelfde ssid (maar verschillende security settings?) zou betekenen dat je na herstart op ap beneden uitkomt en de nieuwe nooit gebruikt hebt?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Canon_nl3 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:16:
Dag mensen,

Ik heb een probleempje met een router. (ik zeg het meteen, ik heb er niet zoveel verstand van).
Het gaat om een TP-link WA901NL.

Op de plek waar ons internet binnenkomt (begane grond) staat een behoorlijk oude router, maar die doet wat hij moet doen. Die verspreidt het internet door het huis en zo heb ik op het zolder internet via een kabel.

Ook wil ik wifi hebben op het zolder, maar de router die beneden staat heeft niet sterk genoeg signaal. Ik heb er toen voor gekozen om een extra router te kopen en die midden in het huis te zetten. Deze router is een TP-link WA901NL.

Het probleem is dat deze router minstens 1 maal per dag 'uitvalt'. Als ik dan met mijn telefoon de wifi weer opzoek, zie ik wel 3 streepjes verbindingssterkte, maar toch kan ik er geen verbinding mee maken. Als ik er op klik geeft hij aan 'onjuist wachtwoord', terwijl ik toch zeker het goede wachtwoord invoer.

Ik los dit op door de stekker er uit te halen, 10 seconde te wachten en er weer in te doen. Daarna doet hij het weer voor een dag.

Niet echt handig dus als je 's avonds nog even lui in bed ligt een filmpje te kijken en je moet er weer uit om de router opnieuw op te starten :).

Ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik kan en wil best een nieuwe kopen, maar dan moet die het wel doen. Ergens zou deze het toch ook gewoon moeten doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Vriendelijk dank alvast!
De TL-WA901ND is standaard een Access point en geen router.

Om je beter te kunnen helpen heb ik de volgende vragen:

- Waar zit de TL-WA901ND op aangesloten?
- zou je een korte beschrijving (of nog beter een tekening) kunnen maken waar wat op zit aangesloten? (denk hierbij aan modem/router/access points/Switch/NAS/extenders/powerline adapters etc)
- Welke provider gebruik je?

Tevens zijn we inhoudelijk benieuwd welke instellingen aanwezig zijn op het Access point zelf.

Graag ontvangen wij uit de interface een screenshot van
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
- System Tools --> Firmware upgrade

Dit alles mag je sturen naar support.nl@tp-link.com t.n.v Carmen

Wachtwoorden mag je uiteraard afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link
Pagina: 1