Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC -/+ 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil huidige games zoals Battlefield, PUBG en Dota 2 spelen. Daarnaast wil ik dat dit systeem een tijdje mee kan met nieuwe generatie games.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Om en nabij de 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb al een SSD 500 GB (Samsung 850 EVO 500 GB) + 24 inch monitor (HP 24o)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Het moet een systeem zijn dat een aantal jaar mee kan en waarmee ik nieuwe games kan spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb niet echt een voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Geen speciale wensen/eisen

Ga je overklokken?

Ik ben niet van plan om over te klokken.

Wat verwacht je van ons?[i]

Graag tips over de hardware. Wat kan goedkoper, wat kan beter en ben ik nog iets vergeten?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 174,49€ 174,49
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 88,-€ 88,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 733,95€ 733,95
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design Focus G Grijs€ 48,90€ 48,90
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 139,-€ 139,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 180,-€ 180,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.485,24

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 23:02
Welke resolutie heeft je scherm? Welke texture kwaliteit wil je hebben?
De 1070Ti in je lijst is alleen snel beschikbaar voor €800, maar meer GPUs hebben last van beschikbaarheid en hoge prijzen.
Er staat een scherm in je lijst, wil je die kopen, of heb je die?
Kijk op de Qualified Vendor List (QVL) van het moederbord of dat RAM erop getest is.

[ Voor 10% gewijzigd door SpeedQber op 15-02-2018 16:44 ]

Verwijderd

Een 1070 Ti is veelste duur op dit moment. Ik zou eerder kijken naar een 980 Ti uit V&A. Also het kan is wachten misschien ook een goede optie. Wellicht zijn de eerste Volta kaarten in het begin goed beschikbaar...

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer dan €700 voor een GTX1070Ti. :')

@Verwijderd Doe jezelf een plezier en stel de aanschaf uit. Werkelijk bezopen is het nu met GPU's waar je met gemak €200 extra voor betaald puur vanwege cryptominers. Verder kan ik nog wel wat meer opmerkingen of flinke verbeteringen voor je systeem doen, maar ik zou op het moment gewoon geen systeem samenstellen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:44:
Welke resolutie heeft je scherm? Welke texture kwaliteit wil je hebben?
De 1070Ti in je lijst is alleen snel beschikbaar voor €800, maar meer GPUs hebben last van beschikbaarheid en hoge prijzen.
Er staat een scherm in je lijst, wil je die kopen, of heb je die?
Kijk op de Qualified Vendor List (QVL) van het moederbord of dat RAM erop getest is.
- Resolutie is 1920x1080, full HD is voldoende.

- Ik wil een extra scherm kopen.

@DaniëlWW2 mijn laptop valt ondertussen van ellende uit elkaar, dus heb weinig keus jammer genoeg ;( zou je toch wat verbeteringen willen delen?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Verwijderd Dan maar zoveel mogelijk om het probleem heen zien te werken. :)
Eerst moet ik wel de verversingssnelheid van je scherm weten? 60 of 75Hz vragen namelijk om veel minder GPU dan 144Hz, zeker als je echt voor de 100+ wil gaan. Ook relevant voor de keuze qua CPU. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11 08:40
Als je een beetjes goed zoekt kan je een 1080 vinden voor dezelfde prijs dan een 1070ti. 1080 is out of the box sneller en heeft ook meer overklok capaciteit

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:12:
@Verwijderd Dan maar zoveel mogelijk om het probleem heen zien te werken. :)
Eerst moet ik wel de verversingssnelheid van je scherm weten? 60 of 75Hz vragen namelijk om veel minder GPU dan 144Hz, zeker als je echt voor de 100+ wil gaan. Ook relevant voor de keuze qua CPU. :)
Ik ben nog niet van plan om een 144hz te kopen, maar dit kan in de toekomst wel gebeuren. Wil onder andere toch FPS blijven spelen.

PS dit is de eerste keer dat ik PC samenstel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2018 19:21 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:44:
[...]

Ik ben nog niet van plan om een 144hz te kopen, maar dit kan in de toekomst wel gebeuren. Wil onder andere toch FPS blijven spelen.
Je hebt nu al een 1080P scherm of niet? Dat is mij nog niet duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:22:
[...]

Je hebt nu al een 1080P scherm of niet? Dat is mij nog niet duidelijk.
Jazeker, wil alleen een tweede scherm

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:29:
[...]

Jazeker, wil alleen een tweede scherm
Uh, waarom dan niet meteen een 144Hz scherm kopen? :P

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:33:
[...]

Uh, waarom dan niet meteen een 144Hz scherm kopen? :P
Goede vraag, lijkt me inderdaad wel beter als ik zo naar de toekomst kijk.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:46:
[...]

Goede vraag, lijkt me inderdaad wel beter als ik zo naar de toekomst kijk.
Maar dat veranderd potentieel wel de keuze voor CPU. In principe is een R5 1600 genoeg voor de meeste combinaties van resolutie/refresh en GPU. De uitzondering is 1080P/144Hz. Daar wil je rauwe clockspeed hebben en een flinke GPU en daar is Intel nu nog beter. Dat kan in april zomaar veranderen met Ryzen 2, maar nu is het nog Intel. Ga je een echt krachtige GPU combineren met een 1080P/144Hz scherm dan ga je al snel een gat van meer dan tien fps zien, soms veel meer. Ik zou dus gaan kijken naar minstens een 8400, maar eigenlijk liever de 8600K pakken. Dat is op het moment gewoon beter.

Dus ik zou het volgende doen:

-Ik pak deze voeding omdat deze stiller is, hogere kwaliteit en makkelijk tien jaar meegaat.
-Iets langzamere RAM maakt weinig uit en is goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 247,87€ 247,87
1ASRock Z370 Pro4€ 106,85€ 106,85
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1be quiet! Pure Rock€ 32,07€ 32,07
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 164,-€ 164,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,69

Verder zou ik gezien je budget kijken naar een iets betere kast. Met kasten kan je vaak erg lang doen en je kijkt er elke dag naar. Die FD is mooi, maar voor €20/30 meer heb je nog veel betere kasten zoals:
pricewatch: NZXT S340 Zwart
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Fractal Design Meshify C

Ik zou dan verder tweedehands een GTX970 kopen voor maximaal €200. Daar zou ik het voorlopig bij houden gezien de cryptomining. Een GTX970 is nog voldoende voor BF1 ultra met 60fps+. BF1 is dan ook een extreem zware game, zeker voor je CPU. De meeste andere games zullen veel beter draaien, of zijn gewoon slecht geoptimaliseerd.

Pagina: 1