Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Win10 van HD naar SSD

Pagina: 1
Acties:

• Computeraar2013
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-02 16:08
Hoi, ik heb een vraagje.

Ik wil een SSD gaan plaatsen in een oude Medion van de Aldi.
Nu heb ik (nog) niet de gegevens (Welke desktop precies, en of er een extra sata is et cet.) omdat het een pc van mijn vader betreft.
De desktop draait nu op de 'gratis upgrade' windows 10. Bij aanschaf zat er windows 8 op, de pc was net gekocht na release van windows 8.
Nu hebben wij allebei geen ervaring/weet of je als je er een ssd bij doet, dan de software zomaar op de ssd kan zetten. En ook niet of er dan niet per ongeluk windows 8 verschijnt.
Iemand een ideetje?
Na het weekend weet ik meer of er ruimte is voor een ssd en welke pc het precies is
Dank je wel!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Even zoeken doet wonderen :)

Stappenplan HD naar SSD
OS overzetten van hdd naar ssd
Welke software voor migratie van hdd naar ssd

Microkid wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:03 (44%)

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Computeraar2013
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-02 16:08
Dank je wel!

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:33

P_Tingen

omdat het KAN

Uit P_Tingen in "Klonen oude koektrommel-hdd naar 'moderne' hdd":
quote:
Klonen met https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Stappen:
1) nieuwe ssd erbij gekoppeld in de pc aan eigen sata kabel
2) met MiniTool Partition Wizard een kloon gemaakt van hdd naar sdd
3) pc weer uit en kabel van de hdd aan de ssd gedaan, hdd eruit gehaald
4) pc opstarten (razendsnel)

Alles bij elkaar uiteindelijk nog geen uur werk.

Het werken met MiniTool Partition Wizard is ťcht retesimpel. Ik ben ook niet zo thuis in het prutsen met bios volgordes, bootdingen en partition tables dus een klik-klak-klaar oplossing voor dummies is ook bij mij favoriet.

... en gaat over tot de orde van de dag

• YouriHL
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-05 16:45
HWI heeft hier een artikel aan gewijd, doch kwam ik bij dit apparaatje toen een van mijn cliŽnten ermee op de proppen kwam. Hij had 'm daadwerkelijk gekocht en het proces in gang gezet en voltooid.
Ik kan je dus bij deze zeggen dat de EWENT werkt.

https://nl.hardware.info/...kabel-toe-aan-assortiment

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Let er alleen wel op dat als de HDD groter is dan de SSD dat je de partitie ergens moet verkleinen.
Is de hoeveelheid data groter dan wat er op de SSD kan, dan moet je eerst spullen ruimen voordat het Łberhaupt op de SSD past.
Je kunt ook een nieuwe installatie doen op de SSD, maar dan moet je de HDD wel eerst loskoppelen, anders krijg je per ongeluk wellicht een dualboot wat je niet wilt. Daarna kun je de Windows delen van de schijf halen.

Bovenstaande opties iig werken gewoon.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*