OS overzetten van hdd naar ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond767
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
OS overzetten van hdd naar ssd, kan dit?
ik krijg morgen een 250 gb 850 evo ssd
en ik wil alleem mijn os erop zetten en niet alles, wat niet eens kan.
ik heb windows 10.
En zou iemand ook nog kunnen zeggen of ik iets moet doen na het opstarten van mijn pc met een ssd aangesloten?
zodat alles goed verloopt.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Raymond767 op 06-03-2017 14:28)

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Je kunt dmv Samsung migration oid je gegevens overzetten.
Daarna zou je vervolgens een systeem herstel kunnen uitvoeren als je perse 'jouw' os wilt hebben.

Anders stel ik voor dat je nu eerst een installatie media maakt met w10 op USB of dvd en hiermee je nieuwe SSD installeert.
Zo heb je een nieuw en frisse installatie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Je kunt dmv Samsung migration oid je gegevens overzetten.
Daarna zou je vervolgens een systeem herstel kunnen uitvoeren als je perse 'jouw' os wilt hebben.

Anders stel ik voor dat je nu eerst een installatie media maakt met w10 op USB of dvd en hiermee je nieuwe SSD installeert.
Zo heb je een nieuw en frisse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond767 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:52:
OS overzetten van hdd naar ssd, kan dit?
ik krijg morgen een 250 gb 850 evo ssd
en ik wil alleem mijn os erop zetten en niet alles, wat niet eens kan.
ik heb windows 10.
En zou iemand ook nog kunnen zeggen of ik iets moet doen na het opstarten van mijn pc met een ssd aangesloten?
zodat alles goed verloopt.
Zo, dus je hebt ook nog haast. :+

Ik weet wel zeker dat het niet de bedoeling is om op deze manier een weinig gestructureerd vraagje op te boeren, terwijl je hier ook het zeer uitgebreide archief kunt raadplegen.
Het is op Tweakers de nadrukkelijke bedoeling dat je ook zelf een beetje initiatief toont. O-)

Deze uitgekauwde vraag zal al zeker 100.000 keer en meer voorbij zijn gekomen, dus ik zou denken ga ajb eerst zelf eens aan de slag met alle info die hier op dit moment al is.
Kom je er vervolgens niet uit "vanwege een unieke situatie die zich niet in voorbeelden laat vangen", kom dan terug met een echte vraag die voor iedereen de moeite waard is om te beantwoorden, want dit gaat waarschijnlijk niet echt opschieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Ja, het kan. Maar een verse installatie van Windows 10 is makkelijker, verstandiger en sneller.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nat-Water schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:36:
Ja, het kan. Maar een verse installatie van Windows 10 is makkelijker, verstandiger en sneller.
Het kan, en het kan niet.
Als jij een volle HDD hebt, kan je daar niet alleen het OS uitfilteren om dit op de ssd te zetten. Het OS is namelijk verweven met de programmas die je al hebt. Je kan de disk wel als geheel klonen naar de ssd als daar plaats voor is, het programma daarvoor wordt meegeleverd met je ssd.

Daarom is het veel verstandiger gewoon windows er vers op te zetten