Universele afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik gebruik momenteel een Logitech Harmony One+ om de apparaten in mijn woonkamer te bedienen. Helaas werkt hij niet meer helemaal goed, na de zoveelste val. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets vervangends.

Ik heb een kastje met daarop een TV. In het kastje staan, achter dichte deurtjes, een receiver en een AppleTV. In de huidige situatie gebruikt ik een infrarood extender om de apparaten in het kastje te benaderen.

Nu zat ik te denken: Waarom eigenlijk een losse afstandsbediening? Het moet toch ook kunnen met een smartphone? Helaas heeft mijn telefoon geen ir module, dus ik kan niet direct aan de slag.

Aan mijn huidige oplossing vind ik fijn dat de Harmony One erg gebruikersvriendelijk is, het aanmakan van vaste "activiteiten", dat Logitech een ruime database met apparaten heeft, en dat de kastdeurtjes dicht kunnen blijven.

De oplossingen waar ik nu aan denk zijn:
  • Logitech harmony hub. Maar ik twijfel aan het ir bereik.
  • KlikR. Maar ik weet niet hoe prettig de app werkt, en of ik eenvoudig apparaten kan toevoegen.
  • E.o.a wifi ir blaster
Zien jullie nog andere oplossingen? Ervaring met een prettige oplossing? Ik hoor het graag!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon de harmony hub nemen. IR bereik is geen enkel probleem. En mocht het een probleem worden, dan kun je de losse IR blaster gebruiken. Juist omdat de hub op een vaste plek staat is de ontvangst een stuk beter gegarandeerd. Je hoeft de afstandsbediening niet meer te richten. Vooral erg handig bij activiteiten die even duren voor ze klaar zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dat.

Ik heb zelf wel even een tablet en foon gehad als ab maar nu ik eenmaal een harmony hub hebt wil ik noooooit meer terug naar iets dat ik moet richten!

Ik heb er de kleine ab bij, en een toetsenbord. De losse hub kan ook maar dat met je foon als controller vind ik zelf onhandig en de set met kleine ab is vaak nog goedkoper ook dan de losse hub.

En heb de boel nu ook aan Alexa gehangen, als je dat ooit wilt: harmony hub nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:07

basvn

Breezand - NHN

Bij de Harmony Hub, zitten als het goed is ook 2 IR blasters.
Deze doe je via een 3.5mm aansluiting in de achterkant van de hub.

Ik heb de hub in de tvkast staan achter een deurtje.
1 blaster onder de TV, en 1 op de plank waar de KPN receiver staat.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hier spuit 11, ga voor de Harmony Hub met de Companion, kun je ook nog andere smart devices zoals Hue verlichting aan sturen met scènes, bijvoorbeeld tv aan Hue lampen dimmen etc.

• KopjeThee
  • Niet online
Dank je spuit 11 :)
Ik heb de Harmony hub inmiddels besteld. Ik ben benieuwd. De app in Goolgle Play eordt enorm wisselend beoordeeld. Ik ben benieuwd. De uitbreid mogelijkheden heb ik nog even laten liggen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
Niet heel chic, maar mag ik gebruik maken van je topic, @KopjeThee?
Ik heb een oude Logitech Harmony One+ AB, maar ik heb dat altijd een verschrikkelijk ding gevonden. Veel te omslachtig met dat beperkte touchscreen. Laatst wilde ik em weer eens gaan gebruiken (want nu 4 AB's nodig...), maar de onderkant is veranderd in een plakkerige substantie, alsof het bestickerd is geweest...... vreemd.

Ik wil wel graag weer wat universeels en het liefst wat ik goed en makkelijk kan bedienen via meerdere apparaten. Een AB is prima, maar via een smartphone is helemaal top.
Ik gebruik:
- LG Oled C7 (CEC moet aan ivm ARC voor interne Netflix App voor de dolby vision ondersteuning)
- Marantz 5010
- Ziggo Horizonbox
- nvidia Shield

De vragen die ik heb:
1) Is de Logitech Hub hier een goede oplossing voor. Gaat CEC roet in het eten gooien?
2) Gaat het om deze Hub? https://www.tvstore.nl/pr...19bwN6EAQYAiABEgJ3ovD_BwE

Is dit dezelfde Hub (met AB)? https://www.bol.com/nl/p/...3s7QszEAQYAiABEgK4C_D_BwE

Dus eigenlijk een betere koop dan alleen de losse hub bij coolblue voor € 114,95.

3) Betekent dit dat ik alle apparaten met de smartphone kan bedienen? Werkt dit goed?

4) Wat is nu het verschil tussen de Hub en de Ultimate Hub?

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 15-02-2018 15:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• KopjeThee
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:30:
Niet heel chic, maar mag ik gebruik maken van je topic, @KopjeThee?,
...
2) Gaat het om deze Hub? https://www.tvstore.nl/pr...19bwN6EAQYAiABEgJ3ovD_BwE

Is dit dezelfde Hub (met AB)? https://www.bol.com/nl/p/...3s7QszEAQYAiABEgK4C_D_BwE

Dus eigenlijk een betere koop dan alleen de losse hub bij coolblue voor € 114,95.
Ja, kaap maar. Ik weet niet veel antwoorden.helaas.
Volgens mij is die hub met ab inderdaad hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@Hulleman de vraag over losse hub en met kleine ab had ik een paar post boven je al beantwoord. Kijk verder beter hier: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
dragon2 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:23:
@Hulleman de vraag over losse hub en met kleine ab had ik een paar post boven je al beantwoord. Kijk verder beter hier: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Ik ga daar eens rondneuzen. Zie je post nu pas :p de hub + ab en de mogelijkheid eea via een app te regelen spreekt mij wel aan. Nu op onderzoek uit :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 18:32
Hulleman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:38:
[...]

Ik ga daar eens rondneuzen. Zie je post nu pas :p de hub + ab en de mogelijkheid eea via een app te regelen spreekt mij wel aan. Nu op onderzoek uit :)
Ik heb ook de hub + ab combo (maar dan de Elite) en gebruik toch echt meestal die ab. Beide werkt prima, maar de app is toch wat trager in gebruik met name het verbinding maken met de hub zodra je de app start.

CEC gebruik ik niet want dat is nergens meer voor nodig. Gewoon een activiteit 'Film kijken' aanmaken waarbij je receiver, blueray en TV aangaan op de juiste inputs en je bent klaar om te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 15-02-2018 18:52 ]

Pagina: 1