Mijn vraag
Weet iemand hier toevallig wat er nog mis kan zijn aan mijn opzet om meerdere kWh meters uit te lezen middels modbus RS-485 RTU.
Setup is als volgt:
3 maal SDM 630 kWh meter:
Als ik 1 meter probeer uit te lezen krijg ik naast een hoop errors zoals
ook nog wel eens een meting.
Op het moment dat ik er meerdere probeer uit te lezen krijg ik alleen maar errors. Ook communicatie errors zoals:
Maar geen enkele meting.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Linux version 4.9.0-5-amd64 (debian-kernel@lists.debian.org) (gcc version 6.3.0 20170516 (Debian 6.3.0-18) ) #1 SMP Debian 4.9.65-3+deb9u2 (2018-01-04)
Python: 2.7.13
Energy Meter logger Python scripts die gebruikt maken van minimal modbus lib.
Hardware
RS 485 to USB dongle (chip ch341-uart) via Alie
Bekabeling UTP cat 5 twisted pair met aan ieder einde een 120 Ohm weerstand (dus in de eerste meter (begin van de ketting) en in de usb dongle (einde van de ketting))
Wiring is gedaan volgens standaard zoals hier beschreven: https://www.maximintegrat...pp-notes/index.mvp/id/763
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse baudrates 2,4k en 4,8k, intervallen veranderd.
Met zonder weerstanden.
Iemand nog briljanten ideeën?
Weet iemand hier toevallig wat er nog mis kan zijn aan mijn opzet om meerdere kWh meters uit te lezen middels modbus RS-485 RTU.
Setup is als volgt:
3 maal SDM 630 kWh meter:
- 9600 baudrate
- parity none
- stopbit 1
- 9600 baudrate
- parity none
- stopbit 1
Als ik 1 meter probeer uit te lezen krijg ik naast een hoop errors zoals
code:
1
2
| Checksum error in rtu mode: 'j\x10' instead of 'a\xcb' . The response is: '\x04\x04CgOTj\x10' (plain response: '\x04\x04CgOTj\x10') |
ook nog wel eens een meting.
Op het moment dat ik er meerdere probeer uit te lezen krijg ik alleen maar errors. Ook communicatie errors zoals:
code:
1
2
| IO Error while reading register 2 from meter 2. Retries left 0. No communication with the instrument (no answer) |
Maar geen enkele meting.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Linux version 4.9.0-5-amd64 (debian-kernel@lists.debian.org) (gcc version 6.3.0 20170516 (Debian 6.3.0-18) ) #1 SMP Debian 4.9.65-3+deb9u2 (2018-01-04)
Python: 2.7.13
Energy Meter logger Python scripts die gebruikt maken van minimal modbus lib.
Hardware
RS 485 to USB dongle (chip ch341-uart) via Alie
Bekabeling UTP cat 5 twisted pair met aan ieder einde een 120 Ohm weerstand (dus in de eerste meter (begin van de ketting) en in de usb dongle (einde van de ketting))
Wiring is gedaan volgens standaard zoals hier beschreven: https://www.maximintegrat...pp-notes/index.mvp/id/763
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse baudrates 2,4k en 4,8k, intervallen veranderd.
Met zonder weerstanden.
Iemand nog briljanten ideeën?
Be fast .... Be furious....