Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• roele
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-05 08:54
Mijn vraag

Bijna elke dag merk ik dat mijn wifi snelheid op smartphone, tablet of andere pc traag is. Als ik deze check met speedtest (ookla) bevestig dit. meestal nog 10 mb/s, als ik router reboot , is deze terug overal maximaal (+- 90mb/s) (wifi)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Netwerkschema als volgt.

Modem Orange https://www.orange.be/sit...modem_internet_mdu_nl.pdf (wifi hier is uitgeschakeld --- > hieraan router TP-link C3150 met laatste firmware (ook vorige fimewares hadden deze issue).

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Rebooten

Nog niets online gevonden.

...

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:25
Doet zowel je modem van Orange als de TP-Link NAT? Zou je, in dat geval, een keer kunnen testen door de TP-Link als accesspoint in te stellen?
offtopic:
Kan je mb/s vervangen door Mbps of Mb/s?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
Devoteam E-miel

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-08 16:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je hetzelfde probleem ook als je de router gebruikt via de kabel?

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-08 21:14

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn vorige Ziggo router was ook nogal brak niet optimaal en liep steevast na een paar dagen vast. Opgelost door er een schakelklok tussen te zetten die 's nachts een kwartier de stroom eraf haalt. Dus elke nacht rond half drie werd hij gereset. Heeft prima gelopen sinds de schakelklok.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:25

Pazo

Miauw?

Ik heb dit enkele weken geleden ook gehad, maar dan met mijn Asus router. Uiteindelijk bleek het in mijn geval toch de firmware te zijn die de boosdoener was, en was een oudere / andere firmware versie gebruiken de oplossing.

Hierbij mijn topic van destijds, misschien dat je er tips uit kunt halen die je wellicht kunnen helpen bij je probleem.
Internet doorvoersnelheid laag; na reboot weer normaal

To the windooooow!

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True