enermax schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:22:
Ik zelf vind dat mevrouw netjes reageert. Verplaats je in haar schoenen. Een vervelende review waar ze misschien van geleerd heeft. En na 2 jaar komt die terug. Google is de boosdoener maar dat wist zij niet. Gewoon review verwijderen aangezien hij niet recent is.
Dat mevrouw reageert op die review is begrijpelijk. De manier waarop mevrouw reageert is dat natuurlijk niet! Zoals ik al eerder zei: Als bedrijf moet je gewoon altijd correct blijven naar je (potentiele) klanten toe.
Als mevrouw correct had gereageerd en gewoon met TS in gesprek was gegaan, had TS misschien zijn review wel aangepast of zelfs verwijderd. Dan was het probleem opgelost. Nu zal TS (en iedereen in zijn omgeving) nooit meer zaken willen doen met dit bedrijf en de review blijft staan, of wordt zelfs nog uitgebreid met de bedreiging.
Dat is zakelijk dus geen slimme aanpak van mevrouw.
Maar als ik de TS was, zou ik er geen aandacht meer aan geven. Gewoon (virtueel) omdraaien en weglopen.
Zonder meer. Ik ben zelf de eigenaar van een restaurant en weet als geen ander dat je klachten altijd "binnen de deur" moet weten te houden, ook al kost je dat op de korte termijn geld of moeite. Daarbij moet ik ook regelmatig echt tot 10 tellen omdat sommige klachten simpelweg onterecht zijn en mensen ooit het bloed onder je nagels uithalen. Maar, vooral in mijn branche, is een ontevreden klant (gast) veel duurder dan een klacht goed oplossen.
Dat bedoel ik. Een luisterend oor, een begrijpelijk knikje en gratis kopje koffie om een klacht op te lossen is een stuk goedkoper dan terug gaan schreeuwen en de klant en al zijn/haar familie, vrienden en vage kennissen nooit meer terug te zien.
Voelt soms heel onrechtvaardig, want we doen allemaal onze best voor onze klanten, maar is wel nodig!
Ik vind dat iets lafs en achterbaks hebben. Daarbij vraag ik me dan ook af wat de beweegredenen zijn van mensen. Willen ze "wraak" of vergelding ? Want als ze hadden gewild dat hun klacht goed werd opgelost, dan hadden ze het beter in mijn gezicht kunnen zeggen.
Natuurlijk voelt dat zo, maar heel veel mensen durven gewoon niet in je gezicht kritiek te uiten. Daar kun je je vast wel wat bij voorstellen, want dat is ook moeilijk. Maar ook online en achteraf blijft het belangrijk om je klanten positief te benaderen.
[
Voor 40% gewijzigd door
FragDaddy op 14-02-2018 08:32
]