Toon posts:

Bitgrail / NANO gedupeerden verzameltopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 16:15
Ik had ook een aantal XRB via Bitgrail, gelukkig niet heel veel, maar toch:
XRB raiblocks 18.59408730 XRB

Nog geen aangifte of iets gedaan, kwam er net pas achter.

• kavelden
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-08-2019
Ik heb helaas ook nog 400 XRB op Bitgrail staan. Nog geen aangifte gedaan.

• Molder123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-05-2018
Ik heb ook nog 32,4 XRB op Bitgrail staan. Nog geen aangifte gedaan.

• casvink
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-03-2018
20 nano. geen aangifte gedaan...

• WickedRR83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-02-2022
21,28 Nano/XRB. Geen aangifte gedaan.

• Flaffel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:11
kan je mij er ook bijzetten? 37.23479487 NANO, ik heb geen aangifte gedaan.

• Jackking
  • Laatst online: 05-05-2018
69,55 Nano verloren, ook geen aangifte gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 21:31
Ik heb vandaag gesproken met de cybercrime officier en hij gaf aan dat het beste een Italiaan een zaak tegen hem kan beginnen, want vanuit NL zal het weinig zin hebben... Hij had wat weinig tijd anders had ik doorgevraagd, misschien binnenkort nog eens babbelen.
Maar aangifte doen moesten we zeker doen, om het in kaart te brengen, maar heel veel zal het waarschijnlijk niet doen...

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-03 21:07

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik lees her en der dat er vandaag nog een update gaat komen vanuit Firano.

• vincenthofer
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-04-2018
Hier nog een, 1122,08 Nano verloren, hoop dat er inderdaad vandaag iets meer duidelijkheid komt.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:30
Ik zag deze update over de situatie op Reddit voorbij komen:

https://www.reddit.com/r/...itgrail_nano_hack_update/

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-03 21:07

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

YouTube: Bitgrail victims update

Er is een grote groep mensen bezig om juridische stappen te ondernemen.

Edit: op bitgrail.com staat nu een verhaal over hoe het verder (zou moeten) gaan. Komt erop neer dat je 20% in je account hebt, en de overige 80% wordt uitgekeerd in zogenaamde bitcoin shares. Dit is een token die verhandelbaar wordt, en die je dus om kan zetten naar bitcoin tegen de marktwaarde. Je kunt ze ook vasthouden, en dan koopt bitgrail elke maand de bitgrail shares terug met 50% van de ontvangen trading fees tegen een prijs van $10,50. Moeten er natuurlijk wel inkomsten zijn.

[Voor 59% gewijzigd door fuzzyeyebrows1 op 14-03-2018 22:26]

• roydeck
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-04-2018

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-03 12:08
Ik neig om het aanbod aan te nemen. Ik heb liever 20%, dan geen enkele nano. Ik heb liever nu iets, dan dat ik een aantal jaar ga wachten op iets wat vergelijkbaar zal zijn.

• blabla1986
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-03 11:35
fuzzyeyebrows1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:55:
YouTube: Bitgrail victims update

Er is een grote groep mensen bezig om juridische stappen te ondernemen.

Edit: op bitgrail.com staat nu een verhaal over hoe het verder (zou moeten) gaan. Komt erop neer dat je 20% in je account hebt, en de overige 80% wordt uitgekeerd in zogenaamde bitcoin shares. Dit is een token die verhandelbaar wordt, en die je dus om kan zetten naar bitcoin tegen de marktwaarde. Je kunt ze ook vasthouden, en dan koopt bitgrail elke maand de bitgrail shares terug met 50% van de ontvangen trading fees tegen een prijs van $10,50. Moeten er natuurlijk wel inkomsten zijn.
Bitgrail:
The first of the month BitGail will use the 50% of the previous month trading fees income in order to reacquire the BGS token, proportionally among the users who have them in their Balance.
The tokens' buyback will occurr at the fixed price of 10.5 $ per unit (in Bitcoin), considering an average of BTC/USD pair among various exchanges ( Bitfinex, Binance, Bitstamp...)

20% Nano zie ik inderdaad al in de wallet staan, nu ook samen met de BGS tokens. De 20% Nano's krijg je dus terug, zodra je weer toegang hebt tot de exchange. Die staan dus ook los van het accepteren van de aangeboden overeenkomst. De BGS tokens worden aangeboden als overeenkomst/compromis, waarbij je je dus geen rechten meer kunt ontlenen aan verdere vervolgstappen.

Met een 'fixed' prijs wordt volgens mij puur de initiële vaststelling bedoeld. Deze token zal natuurlijk direct ineenstorten en m.i. een trucje zijn om mensen af te houden van verdere vervolging.

• metallicattim
Dit is voor hem natuurlijk de beste oplossing. Want hij weet ook dat die 80% nooit en te nimmer meer terug betaald hoeft te gaan worden, want over niet al te lange tijd na heropening van de exchange, is z.g.a. alles weg daar en zijn er geen inkomsten en laat ie zich failliet verklaren.

Ik had al rekening gehouden met 0%, als we nu nog die 20,nogwat% krijgen is dat al meegenomen, maar ik spits me niet meer op ook maar IETS meer dan dat....

• brutaltruth
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-03 10:52
Wil je mij er ook bijzetten: 39,88960535 Nano, geen aangifte gedaan.

Ik heb er geen vertrouwen in dat die oplichter daadwerkelijk iets gaat teruggeven ook al wordt dat nu gezegd.

20% is gewoon om je lekker te maken, is idd gewoon bedoeld om zelf juridisch beter te worden.

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
With the reopening of the site, the use of the platform for the victims of the theft will be bound by the signature of a settlement agreement. The latter will be characterised by an expressed renouncement from the users to every type of legal action, and will have to be formalized through the compilation of a form.
...
In denegata hypothesis, subjects who won't accept the settlement agreement will have no alternative except for the account termination in compliance with the TOSs.
Ligt het aan mij of komt dit bijna in de buurt van afpersing/dwang? Ze dreigen eigenlijk met: 'Je raakt alles kwijt, of je tekent dat je ons niet aanklaagt, dan krijg je een deel terug.'

• JorgenW
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-08-2020
Ik ben ook Nano verloren op Bitgrail. weet niet meer precies hoeveel maar voor rond de 750 Euro gekocht.
nog geen aangifte gedaan.

• metallicattim
https://medium.com/@nanoc...rail-victims-b5a39cf02fa8

Zodra ik mijn screenshot gevonden heb van mijn account, ga ik me ook voegen hierin! Ik adviseer iedereen om dat ook te doen!

• CryptoKoen
  • Laatst online: 20-04-2018
Ik heb 18,5 Nano op Bitgrail staan. Geen aangifte gedaan. Maar ook 0,66 Btc. Daar heb ik meer buikpijn van.
Op de site staat al een tijdje dat Bitgrail 20% van de waarde van Nano wil uitkeren als de site weer open zou gaan. En dat de rest van de crypto’s veilig zou zijn. En dus Van de Exchange te halen zou zijn. Gezien de vooruitzichten een betere deal dan een faillissement met nul betaling. Lijkt me. Heeft überhaupt al iemand hier gebruik van kunnen maken?

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 09:59
CryptoKoen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:59:
Heeft überhaupt al iemand hier gebruik van kunnen maken?
Nee helaas. Tot op heden is alles nog bevroren en word je verwezen naar de publicaties.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:27
Had dit topic nog niet gezien, maar kan me hier ook bij aansluiten. Naar mijn weten ging het om zo'n 20 a 30 NANO, zal nog even verder opzoeken, had namelijk ten tijden van de "hack" een screenshot.

N.b. lijkt me geen slecht idee om de tabel members only te maken.

[Voor 15% gewijzigd door Junia op 16-04-2018 00:54]

• Zace
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-03 09:52
Graag toevoegen.
Wat is overigens het advies? Zie het somber in maar zou het toch graag terugzien.

Zace, totaal 112,9 XRB/Nano
(Nog) geen aangifte gedaan.

[Voor 15% gewijzigd door Zace op 17-04-2018 10:02]

• metallicattim
Junia schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:53:
Had dit topic nog niet gezien, maar kan me hier ook bij aansluiten. Naar mijn weten ging het om zo'n 20 a 30 NANO, zal nog even verder opzoeken, had namelijk ten tijden van de "hack" een screenshot.

N.b. lijkt me geen slecht idee om de tabel members only te maken.
Je kan nog gewoon inloggen en je saldo zien ;) Inmiddels aangepast naar de BGS token en 20% NANO.

Ik adviseer om je aan te melden bij de rechtzaak:
https://medium.com/@nanoc...rail-victims-b5a39cf02fa8

Ik heb het ook gedaan, niet geschoten is altijd mis. Ik heb al "afscheid" genomen van mijn 52,9 NANO, maar dit is het proberen waard. Al is het maar om steun te betuigen, want die Firano is echt geen zuivere koffie en gooit het maar steeds op het NANO team, terwijl die toch helemaal geen controle over de Bitgrail exchange hebben en hadden 8)7

• CryptoKoen
  • Laatst online: 20-04-2018
Nieuwe update van Bitgrail beschikbaar... Nu hopen op snelle heropening zodat die overeenkomst beoordeeld kan worden. Kww.

https://bitgrail.com/news

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 16:07
Ik ook 188 nanos verloren. Nog geen aangifte gedaan ook niet van plan.

Hoe accepteer ik de deal dat ik 80 procent bgs krijg en 20 procent van mijn verloren nanos?

Zat overal te zoeken maar ik vind daar niks over.

• johnkessels87
tottianovic schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:19:
Hoe accepteer ik de deal dat ik 80 procent bgs krijg en 20 procent van mijn verloren nanos?

Zat overal te zoeken maar ik vind daar niks over.
Niet, dit zal pas mogelijk zijn na de her-opening van de marktplaats.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 15:08
Ik had 20 nano's, nu staan er nog 4 bevroren op. Tussen de 16 en 20 verloren dus. Nog geen aangifte gedaan.

• Xorta
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 20:52
474,61 NANO verloren op BitGrail. Geen aangifte. Ik ga voor de 20%.

[Voor 85% gewijzigd door Xorta op 27-04-2018 22:24]

• enderson
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik had ong 200 :( nano's, Nog geen aangifte gedaan. Schrijf me maar in.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
CryptoKoen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:52:
Nieuwe update van Bitgrail beschikbaar... Nu hopen op snelle heropening zodat die overeenkomst beoordeeld kan worden. Kww.

https://bitgrail.com/news
Is er nog hoop dat we iets van terugzien? :/

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:36
Lijkt dan toch van start te gaan:

Italy: Law Firm Files Bankruptcy Petition Against Hacked Crypto Exchange BitGrail
https://cointelegraph.com...-crypto-exchange-bitgrail

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
---

[Voor 100% gewijzigd door Hetisookwat op 24-07-2018 12:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marinho74
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 09:26
https://news.bitcoin.com/...alian-court-upholds-halt/

Tsja, jammer maar helaas. Er zal bar weinig overblijven om klanten te compenseren. Had er zelf minder dan 100 nano staan maar toch...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik vind het vooral gewoon tekenend dat ze zelf niets van deze updates doorgeven aan de klanten. Dat voelt voor mij als een soort bevestiging dat het nooit goed heeft gezeten en dat iedereen er achter precies wist waar ze mee bezig waren. De hack was natuurlijk niet opzettelijk, maar de oprichter had denk ik nooit de intentie ook maar iets te doen wanneer zoiets zich voordeed.

• AlfaCoin
  • Laatst online: 03-02-2021
Na lang zoeken naar mede-gedupeerde, deze post gevonden. Goed initiatief om de situatie met elkaar te bundelen. Hieronder mijn situatie:

Hoeveelheid:48.34 stucks
Buy-In price: 0.001445 BTC
Total value: € 970.93

• johnkessels87

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-12-2021
Het gerechtshof in Florence heeft gisteren BitGrail failliet verklaard. Gecommuniceerd werd dat meer info zal volgen via de reguliere kanalen.

Discord Chanel met info en timelines:
https://discord.gg/wppMhxV

Wat dit precies voor ons, gedupeerden, gaat betekenen weet ik nog niet.

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022

• metallicattim
Een kale kip kun je niet plukken.... daarnaast is die 170miljoen aan crypto destijds, nu nog wat... 17 miljoen waard?

• Byte_Me
Ondanks dat het onwaarschijnlijk is dat ik iets van mn nano's terugzie, vind ik het prettig om te weten dat die firano helemaal geplukt is. En wie weet krijg je toch nog een klein deel restitutie...

• Niet online
Ik kreeg vandaag een mail met heel veel tekst waar ik heel weinig uit kan opmaken, iemand anders deze ook gehad?

• johnkessels87
Anoniem: 315662 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:31:
Ik kreeg vandaag een mail met heel veel tekst waar ik heel weinig uit kan opmaken, iemand anders deze ook gehad?
Ja. Je moet blijkbaar 30 dagen voor de zitting van oktober je schuldeis neerleggen. Waar weet ik ook nog niet. Op bitgrail.com staan de voorbeeld aanvragen.

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:09
Pff ziet er complex uit allemaal... weet niet of dat de moeite waard is voor mijn 50 XRB...

Neem aan dat je ook op de 1 of andere manier moet kunnen aantonen dat je dat saldo werkelijk had staan?

[Voor 37% gewijzigd door Harmani op 25-06-2019 21:23]

Science is stranger than fiction

• metallicattim
So, dat was inderdaad een lap tekst met niet het gemakkelijkste Engels... Weet ook nog niet of ik me die moeite wil doen, hoe groot is de kans dat je wat krijgt....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-12-2021
Harmani schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:23:
weet niet of dat de moeite waard is voor mijn 50 XRB...
Er zijn verschillende invalshoeken om je claim te bepalen.

In mijn geval 233x XRB
Ten tijde van de hack:
waarde in USD: $2800
waarde in BTC: 0.346 (zou vandaag $4000 zijn)

vandaag:
waarde in USD: $294
waarde in BTC: 0.0251

Dus op basis van waarde in BTC (best te verantwoorden aangezien mijn trades BTC:XRB pair waren, is het wel de moeite waard.
Voor jou geldt als 50/233 deel van bovenstraande berekening 0.0742 BTC = USD 854

Ook al is de kans op recovery klein, ik denk wel dat het het waard is.

• Niet online
Ik heb voornamelijk geen idee wat ik nu zou moeten aanleveren en hoe ik daar allemaal aan zou moeten komen. Al is het voor een paar euro, voor het idee zou ik het doen als het enigszins te volgen was.

• koessien
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-01 22:56
Hi,

Eindelijk mede Nederlandse gedupeerden gevonden. Ik had bijna 500 XRB/NANO en ik zou graag aangifte willen doen, mede om Firano gewoon te laten boeten.
Gaat er iemand van jullie aangifte doen, die mij er ook bij wil helpen?

Ik hoor het graag!

• Mickelodeon2765
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-11-2019
Is deze groep nog actief? ik ben ook gedupeerd

• Zace
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-03 09:52
Zojuist de volgende mail ontvangen:
Fallimento WebCoin Solutions di Francesco Firano <procedura15@bitgrail.com>
16:34 (9 minutes ago)
to me

Se non leggi correttamente questo messaggio, clicca qui

Dear Creditors,

we inform you that, for the purpose of facilitating for you the proof of your credits and for us the evaluation of the documentation pertaining to the bankruptcy concerned, we have set up an IT platform, which you may use for the lodgement of your claims to the bankruptcy “stato passivo”.

We specify that the use of the mentioned platform is entirely optional. However, we suggest you, also in your interest, to use it in order to proof your credit.

The platform is available on the page www.fallimentobitgrail.it.

We remain available for any clarifications on how to use the platform and how this works, confiding that you shall consider positively the introduction of this instrument in order to facilitate the operations required by law, for the constitution of the bankruptcy claim, in which the existence of your claim will be determined.

With our best regards,

The bankruptcy trustees

• metallicattim
Ik zag hem ook, ik twijfel of ik er nog moeite in ga stoppen... Die 60wat NANO die ik verloren ben zijn tegenwoordig toch bijna niks meer waard (heb al een jaar niet meer gekeken, dus geen idee eigenlijk).
Hoe groot is de kans ook dat je nog iets krijgt....

Puur om het principe twijfel ik nog, want die Firano is gewoon een regelrechte crimineel...

• Byte_Me
Ik heb zojuist die claim ingevuld. Op zich stelt het niet veel voor, alleen werkt het niet echt gebruiksvriendelijk. Helaas kan ik nergens transactie gegevens vinden. Ik heb 500 euro aan bitcoin naar bitgrail gestuurd, en daar XRB van gekocht, maar ik kan er niets van terugvinden in mijn mailbox of wallets.

• Kelin
  • Laatst online: 18-02 17:28
Ik heb ook een claim ingevuld, meer vanwege het principe dan dat ik echt iets verwacht. Het online identificeren kost even wat tijd, en beetje geld om gebruik te mogen maken van de app (echt belachelijk dat ze dat niet automatisch vergoeden voor een claim, maar goed, zo rolt de wereld).

Als ik ooit (2021?) iets hoor, zal ik het hier posten. :)

• Kelin
Naar aanleiding van mijn claim een vreemd mailtje terug ontvangen. In het maken van een claim was er een optie om rente (interest) te claimen naast het verloren geld, wat ik heb aangevinkt. (Waarom niet). Nu lijkt de claim te worden afgewezen op basis van dat onderdeel.

Nu snap ik het laatste gedeelte van de mail niet helemaal. Als de crediteur (ik) zich identificeert, dan maakt hij aanspraak op 'the minor amount' (geen idee wat hiermee wordt bedoelt) op de datum van faillissement.

Tussendoor: Beetje flauw, want ver voor de faillissement werd de handel stilgelegd waardoor de valuta in prijs crashte, maar dat terzijde.

Maar zelfs als ik accepteer dat ik geen rente ontvang, dat het claim bedrag gelijkstaat aan de waarde ten tijden van faillissement, dan nog blijf ik met vragen zitten. Namelijk, het lijkt erop dat ik me opnieuw moet identificeren met praktisch dezelfde claim alleen dan ZONDER rente. Maar ik gis hiernaar, is totaal niet duidelijk. Het stomme is, dat kost mij weer 5 euro (moet opnieuw identificatie kopen) en ik heb geen idee waarom. Bovendien: De website voor het indienen van claims en het identificeren werkt op dit moment zo bagger dat ik me niet eens opnieuw kan identificeren, al zou ik willen.

Iemand hier vergelijkbare communicatie ontvangen en enig idee hoe verder te handelen?

Het bericht:
"Dear Kelin,

below we will communicate you the outcome of the examination process related to your request to lodge your claim nr: d8d22599-4bc4-450b-b085-f378bc496536.

Claim not lodged

Grounds of the decision:

- Interessi non dovuti perché mancano i termini per la loro determinazione. Interests not due since there are no terms for their determination

- Credito ammissibile per il minor importo calcolato alla data del fallimento, in caso di avvenuta identificazione. If the creditor identifies himself, credit is allowable for the minor amount calculated at the bankruptcy date

Notes of the Bankruptcy Trustees:

We inform you that under art. 95 of the italian bankruptcy law any integration and/or changes in your Claim, including new supporting documents, should be done at least 5 days before the hearing date held to determine the liabilities assessment ("Stato passivo"). In this case you should enter into the "Claim management" area of the wesite: https://www.fallimentobitgrail.it.

Yours sincerely,

The bankruptcy trustees,

Mr. Gian Pietro Castaldi and Mr. Tommaso Ariani"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjan.kok
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05-2022
Het lukt mij ook niet om mezelf te identificeren via infocert. De betaling lukt wel (via paypal), maar ik krijg vervolgens een pagina met de text:

Great! You can now upgrade your credential. Follow the instructions you have received by e-mail.

Vervolgens heb ik geen email ontvangen, en zit nu vast. Ik heb een verzoek naar Infocert Support gestuurd om hulp, maar geen reactie.

Is er iemand die het wel gelukt is om je identificeren? Ik zou die claim toch wel graag willen indienen.

• Kelin
Mijn poging om een claim in te dienen heeft 'iets' opgeleverd.

Ik kreeg een mail met de uitkomsten van de uitspraak in de lawsuit tegen bitgrail. Veel mensen kregen overigens een vergoeding toegewezen. Mijn uitkomst:

"Respinto per le motivazioni indicate dai curatori"
Googletranslate 'Afgewezen om de redenen aangegeven door de curatoren'

Uit hetzelfde document, onder motivatie:
Tag 1: Interessi non dovuti perché mancano i termini per la loro determinazione. Interests not due since there are no terms for their determination
Tag 2: Credito ammissibile per il minor importo calcolato alla data del fallimento, in caso di avvenuta identificazione. If the creditor identifies himself, credit is allowable for the minor amount calculated at the bankruptcy date

Oftewel, het lijkt erop dat ik nog een kans maak om iets terug te krijgen. Maar ik moet mezelf identificeren. Ik heb opnieuw 5 euro betaald aan die <ik wil liever niet vloeken en tieren> 'lieve' mensen van DIZME app. Kostte me een dag om alles te verwijderen, opnieuw te installeren, vele foutmeldingen, veel ellende, en deze ellendige partij heeft mijn persoonlijke gegevens, maar ik kreeg een L1 account geactiveerd. Ik wilde vervolgens opnieuw een claim indienen, zonder interest, in de hoop dat dit voldoende was om aanspraak te maken op MIJN geld.

Maar kreeg foutmelding: ik ben buiten de termijn om een claim in te dienen, oftewel, ik kan niets. :X

Achteraf gepraat: Was heridentificatie via dizme app meteen gelukt na mijn vorige bericht, dan had ik waarschijnlijk nu al een heel eind op weg geweest, maar de app hield me tegen.

Anyway, heeft iemand enige suggestie hoe ik mezelf het beste alsnog kan identificeren. In de FAQ van faillimento Bitgrail website staat:
"4.c) Identification procedure

If a creditor has not carried out the identification procedure indicated by the platform for those who have used it or has not followed a certification procedure for the document attached to the application according to current legislation, the decision by the Bankruptcy Judge which declares the application inadmissible does not prevent the creditor from re-proposing the same application (integrated with the requested data), without further costs for the creditor. Please note that the final term to submit a claim with the bankruptcy procedure is one year starting from the date when the first decision by the Delegated Judge has been made."

Maar er staat 0,0 informatie hoe dit te doen.

Ik ben er vandaag 6 uur lang mee bezig geweest op mijn vrije dag. Met de huidige hitte sta ik op koken, maar het gaat toch om een bedrag van 1200 euries. Wie o wie heeft hier enig idee?

• Hankerdoodle
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-07-2020
Ik heb vandaag een mailtje ontvangen waarin ik net zoals @Kelin ben afgewezen op, wat lijkt, het rente gedeelte. Ging ervan uit dat dat ook geen kwaad kon.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Claim not lodged

Grounds of the decision:

- Interessi non dovuti perché mancano i termini per la loro determinazione. Interests not due since there are no terms for their determination

- Richiesta di restituzione delle criptovalute respinta poiché la piattaforma bitgrail ha gestito “in monte”,e senza possibilità di distinzione,la criptovaluta oggetto delle transazioni effettuate;può chiedere l’ammissione del controvalore in €-Art 103 L.F.

We inform you that under art. 95 of the italian bankruptcy law any integration and/or changes in your Claim, including new supporting documents, should be done at least 5 days before the hearing date held to determine the liabilities assessment ("Stato passivo"). In this case you should enter into the "Claim management" area of the wesite: https://www.fallimentobitgrail.it.

Lekker lullig wel, de claim an sich kan dus valide zijn, maar omdat ik een checkboxje teveel hebt aangevinkt wordt deze nu in zn volledigheid afgewezen. Waarom dan???

• Kelin
@Hankerdoodle
Ik vermoed dat dit een juridisch puntje is. Als jij -geld met rente- claimt, dan moet je -geld met rente- bewijzen, dus met verantwoording op welke wijze jij rente verschuldigd ben. Dit is een wilde gok, gebaseerd op een ruwe interpretatie van al deze gegevens.

Is dit overigens alle informatie die er staat met betrekking tot je claim? De tweede stuk informatie lijkt er bij mij op te duiden dat ik voor -geld- (zonder rente) in aanmerking kom mits ik me correct identificeer.

Verder heb je nog een jaar -tot 8 september, lees bitgrail.com-na datum eerste uitspraak de gelegenheid om je claim aan te passen.

Van bitgrail.com (wordt telkens geupdate):
We also remind you that if your claim has been declared inadmissible (e.g. for lack of identification) you could file a new claim which will be decided at the following hearing (i.e. if the claim is filed within September 8, 2020, since the new Court hearing has already been established for October 8, 2020).
Van de FAQ op bitgrail.com:
4.b) Applications containing requests for the restitution of cryptocurrency

If the bankruptcy trustees propose the non-admissions of a request to obtain the restitution of cryptocurrency, the rule (laid down by Art. 103 Italian Bankruptcy Law) provides that the creditor may modify the claim (originally formulated for the return of the cryptocurrency) and request the lodgement to the bankruptcy procedure of the equivalent value in euro of the cryptocurrency on the date of the opening of the bankruptcy procedure.
Ik zelf heb vorige week al een claim opnieuw proberen in te dienen, maar kreeg toen error dat het buiten de periode was. Vandaag nogmaals proberen. 8)7

Correctie, ik lees net op bitgrail.com: '3. The platform will become available again for the late claims on July 17, 2020.'

[Voor 35% gewijzigd door Kelin op 01-07-2020 13:00]

• tottianovic
26 juni heb ook ik de volgende mail ontvangen:

we will communicate you the outcome of the examination process related to your request to lodge your claim nr: x

Claim lodged for € 1830,- as unsecured claim.

Grounds of the decision:

- Credito ammesso per minor importo corrispondente al valore della criptomoneta detenuta alla data di cessazione (8/2/2018) del funzionamento della piattaforma. Resto non dovuto. Credit allowed for the lower amount calculated at the bankruptcy date(8/2/18)

We inform you that under art. 95 of the italian bankruptcy law any integration and/or changes in your Claim, including new supporting documents, should be done at least 5 days before the hearing date held to determine the liabilities assessment ("Stato passivo"). In this case you should enter into the ""Claim management"" area of the wesite: https://www.fallimentobitgrail.it.

Yours sincerely,

The bankruptcy trustees,

Ik ben heel slecht in Engels en begrijp er niks van. Betekent dit dat ik mijn geld terugkrijg of niet? Wie kan me aub helpen met het begrijpen van bovenstaande?

Thanks!

• Kelin
Beste @tottianovic .

Ik heb geprobeerd mee te kijken met je, aangezien 2 paar ogen meer zien dan 1.

Op basis van jouw informatie vermoed ik dat je originele claim dit was:
"XRB: 170,66 Ammissione del credito (€); Importo richiesto (€): 1830,54; Richiesta interessi: NO".

Lodged (kon je opzoeken) betekent 'toegekend'. Rechtbank kent wel een lager bedrag toe dan jij claimt, namelijk 1.447,18.

Dat wordt nog eens extra duidelijk in 'reasons of court' (laatste tabel PDF bestand), waar in het Itiliaans staat:'Si ammette come da proposta dei Curatori', wat iets als toelaten van claim betekend. (Googletranslate en reverso context translation zijn je vrienden).

Nu blijft nog wel de vraag over: hoe nu verder? Ik heb geen idee... Ook al is je claim erkent, je krijgt je geld niet meteen. In een faillissement wordt eerst gekeken naar wat de waarde van de inboedel is, vervolgens gaan de claims met preferentie eerst. De belastingdienst heeft zo'n preferentie. Volgens mij gaan er dan ook nog de kosten van de afwikkeling van faillissement eraf, en wellicht meer. Daarnaast, het is ook nog de vraag hoe ze de boel gaan uitkeren.

Pas als dit is afgewikkeld wordt er uitgekeerd naar rato naar de overige claims. Aangezien de curatoren een zeer volatiele pot vol met Crypto hebben gekregen is het echt de vraag wat er nog over is.

Update over mijn eigen post: Heb eindelijk succesvol mijzelf gelegitimeerd en opnieuw mijn claim ingediend voor de bovenstaande faillissement. Hopelijk krijg ik ook nog wat centen.

• tottianovic
Kelin schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:55:
Beste @tottianovic .

Ik heb geprobeerd mee te kijken met je, aangezien 2 paar ogen meer zien dan 1.

Op basis van jouw informatie vermoed ik dat je originele claim dit was:
"XRB: 170,66 Ammissione del credito (€); Importo richiesto (€): 1830,54; Richiesta interessi: NO".

Lodged (kon je opzoeken) betekent 'toegekend'. Rechtbank kent wel een lager bedrag toe dan jij claimt, namelijk 1.447,18.

Dat wordt nog eens extra duidelijk in 'reasons of court' (laatste tabel PDF bestand), waar in het Itiliaans staat:'Si ammette come da proposta dei Curatori', wat iets als toelaten van claim betekend. (Googletranslate en reverso context translation zijn je vrienden).

Nu blijft nog wel de vraag over: hoe nu verder? Ik heb geen idee... Ook al is je claim erkent, je krijgt je geld niet meteen. In een faillissement wordt eerst gekeken naar wat de waarde van de inboedel is, vervolgens gaan de claims met preferentie eerst. De belastingdienst heeft zo'n preferentie. Volgens mij gaan er dan ook nog de kosten van de afwikkeling van faillissement eraf, en wellicht meer. Daarnaast, het is ook nog de vraag hoe ze de boel gaan uitkeren.

Pas als dit is afgewikkeld wordt er uitgekeerd naar rato naar de overige claims. Aangezien de curatoren een zeer volatiele pot vol met Crypto hebben gekregen is het echt de vraag wat er nog over is.

Update over mijn eigen post: Heb eindelijk succesvol mijzelf gelegitimeerd en opnieuw mijn claim ingediend voor de bovenstaande faillissement. Hopelijk krijg ik ook nog wat centen.
Top man! dankjewel! waardeer het enorm! moet ik hier nog iets voor doen of krijg ik automatisch bericht? maar stel dat nano tegen de tijd dat ze uitkeren 20 euro is per nano coin. Krijg ik dan ook tien/twintig keer zo veel of niet? thanks!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

siemenz

Koetje

Iemand nog nieuws ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• tottianovic
Ben ook benieuwd wanneer ik mijn geld terug krijg!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

siemenz

Koetje

tottianovic schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:25:
Ben ook benieuwd wanneer ik mijn geld terug krijg!
Haha óf je je geld terug krijgt.

Ik heb geen aangifte gedaan. Ik moest zoveel bewijsstukken aanleveren dat het me toen de moeite niet meer leek. Met de huidige koers daarentegen.......

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• tottianovic
Vooral de koers van nu. Sjonge jonge. Bijna 5 dollar per stuk!

• metallicattim
pfff, ik heb er nog gekocht voor 35 dollar haha

Zelfs die 60 stuks wat ik kwijtgeraakt ben, zijn nu dusdanig weinig waard dat ik me de moeite niet meer genomen heb.

Ben wel benieuwd of er überhaupt iemand hier nog geld gaat zien, dus houd ons vooral op de hoogte!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
Hier voor 24,0 NANO het schip in gegaan.
Nooit iets teruggezien...

• tottianovic
190 nano's kwijt destijds. Hadden jullie nog wat gehoord of niet?

• Julianl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:03
Zojuist reactie gehad op mijn claim:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lijkt erop dat ik het dus niet in Cryptocoin mag terugvragen maar wel in euro... Ik kan dat alleen nergens aanpassen. Kan de ingediende claims niet beheren of wijzigen... 8)7

Edit: heb mijn claim naar Webcoin Solutions nu wel verstuurd met die aanpassing. Maar kan de eerder verstuurde claim naar BG Services SRL niet aanpassen.

[Voor 8% gewijzigd door Julianl op 16-03-2021 14:28]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:07
Heeft er iemand nog geld gezien? En zo ja, wat krijg je nu vergoed?

Ik had zelf ca 65 nano (geen idee hoe ik dat nog achterhaal exact) wat dus nu zo'n 300 euro zou zijn ($4.73 per nano nu). Niet perse de moeite, maar als het tegen de koers van januari 2018 is, dan is de koers ergens tussen de 10 en 30 dollar..

Volgens https://www.bitgrail.com/ is er 27 mei een hearing, dus dan kan je tot 27 april je claim indienen toch?
Hearing scheduled for May 27, 2021

To all creditors,

The undersigned Bankruptcy Trustees inform that the hearing for the exam of creditors claims with respect to WebCoin Solutions di Firano Francesco (stato passivo) will take place in the Court of Florence, on May 27, 2021 starting from 10:00 a.m.

The Bankruptcy Trustees

• tottianovic
12/13 dollar waard nu per stuk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitgrailcourt
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-06-2021
Hi,

Ik ben inmiddels ook maar de procedure gestart. Ik had er 1.43 bitcoin staan, wellicht nog wat andere munten.

Toch een paar vragen:
- heeft iemand hier zijn/haar geld gekregen?
- zo ja, op welke koers?
- zo nee, heeft iemand een idee wanneer hij/zij het geld krijgt?

- ik heb nu verschuldigde de rente aangevinkt, volgens mij was dit de default functie. Als ik het goed begrijp moet ik dit uit zetten?

- ik heb screenshots van m’n account, e-mail en wat andere dingen geleverd. Echter bewijsmateriaal met betrekking tot transacties heb ik niet. Is dit een probleem? Zij hebben toch gewoon toegang tot alle administratie en accounts?

Super bedankt in ieder geval en mocht ik wat horen zal ik het updaten.

Bizar hoe weinig informatie er beschikbaar is, gaat inmiddels misschien wel over meer dan een miljard...

[Voor 6% gewijzigd door Bitgrailcourt op 04-05-2021 22:05]

• Bitgrailcourt
Niemand?

• Bitgrailcourt
Bump

• marvel27
  • Laatst online: 30-03 13:23
Bitgrailcourt schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:04:
- heeft iemand hier zijn/haar geld gekregen?
Nee
- zo nee, heeft iemand een idee wanneer hij/zij het geld krijgt?
Nee
- ik heb nu verschuldigde de rente aangevinkt, volgens mij was dit de default functie. Als ik het goed begrijp moet ik dit uit zetten?
Klopt, als je je rente terugvraagt wordt je claim geweigerd.

-
ik heb screenshots van m’n account, e-mail en wat andere dingen geleverd. Echter bewijsmateriaal met betrekking tot transacties heb ik niet. Is dit een probleem? Zij hebben toch gewoon toegang tot alle administratie en accounts?
Zou inderdaad OK moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitgrailcourt
Bedankt!

• tottianovic
Nog wat gehoord iemand?

• metallicattim
Is er überhaupt al iemand die geld gezien heeft? Lijkt me heel sterk haha
Daarom heb ik me de moeite nooit genomen...

• Kelin
metallicattim schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:40:
Is er überhaupt al iemand die geld gezien heeft? Lijkt me heel sterk haha
Daarom heb ik me de moeite nooit genomen...
Ik heb geld gekregen! 1 november (en nog best wel wat).

• metallicattim
Nice! :D Hoef geen bedragen te weten hoor, maar was het evenveel als je verloren was?

• Kelin
Dat is een lastige vraag. Ik speel gerust open kaart: claim die ingediend had was voor 1600xrb (tegenwoordig nano). De waarde daarvan nam een duikvlucht bij de ten ondergang van Bitgrail. Ze hebben voor waardevast stelling volgens mij naar faillissement dag gekeken, wat dus al een stuk lager was ten opzichte van top indertijd

Ik zit op mobiel dus kan het allemaal niet goed checken, maar meen me te herinneren dat ze mij een claim van 13000 euro hebben toegekend waarvan 40% is uitgekeerd op 1 november. Puur theoretisch zou er dus nog meer kunnen komen, maar ik verwacht niets. Al had ik eigenlijk nooit geld verwacht.

Voor mij persoonlijk is de huidige uitkering meer dan ik er ooit in had gestopt. Ben dus een Happy camper.

Er zaten best nog wat mensen op die lijst met miljoenen euro's aan claims. Die zullen ook een goede dag hebben gehad.

[Voor 10% gewijzigd door Kelin op 06-11-2021 13:50]

• metallicattim
Dat is niet verkeerd kerel! :D Het kan dus alleen maar nog beter worden.

Dit topic moet voor iedereen een waarschuwing blijven: not your keys, not your money!

• tottianovic
vandaag keek ik op mijn internetbankieren en zag tot mijn stomme verbazing + 650 euro op mijn rekening staan. Ik had 2000 euro geïnvesteerd en totaal geen geld terugverwacht. Zo zie je maar dat de aanhouder altijd wint. Niet exact wat ik in had gelegd maar ik ben tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• metallicattim
Ach, had je diezelfde NANO van toen nog gehad, waren ze nu nog minder waard geweest haha.
Was dus kapitaalbescherming :9

• marvel27
  • Laatst online: 30-03 13:23
Hier ook mijn deel ontvangen laatst. 40% van wat aan mij was toegekend, zoals gecommuniceerd. Netjes IT justitie, had ik niet verwacht dat ze een dergelijk complex faillissement relatief snel en effectief zouden afhandelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michiel0312
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-11-2022
Kelin schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:11:
[...]

Ik heb geld gekregen! 1 november (en nog best wel wat).
Zojuist bericht gekregen dat er een weer court filing is geweest op 21 april 2022; ditmaal een zeer grote groep crediteuren geaccepteerd (totale bedrag € 30 miljoen!!)

Ik sta er ditmaal ook tussen :) . Zie hierboven dat mensen al eerder een bedrag hebben mogen ontvangen.

Ik heb het volgende bericht ontvangen: "We inform You that the Delegate Judge (by decree of April 21, 2022) ordered to the bankruptcy trustees the filing with the Court of a second partial distribution of proceeds to creditors. A copy thereof is attached hereto.
All creditors are hereby informed that, under artt. 36 and 110, comma 3, of the Italian Bankruptcy code, they may file a claim with the Bankruptcy Judge against the bankruptcy trustees’ proposal of payment within the compulsory period of 15 (fifteen) days starting from the receipt of this communication."

Voor mij is het niet geheel duidelijk of ik nu nog stappen moet ondernemen. Ik heb mijn identificatieproces correct doorlopen en deze is geaccepteerd, alsmede als mijn IBAN op https://www.fallimentobitgrail.it/. Daarnaast heb ik 2 claims openstaan. Als ik het zo lees zou dit voldoende moeten zijn. Klopt dit?

PS: Net staaltje werk van het Italiaanse rechtssysteem, had er aanvankelijk weinig vertrouwen in...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kelin
Ja, dat was voor mij voldoende.

• Tom Commandeur
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11-2022
Afgelopen April heb ik mijn claim ingediend naar aanleiding van dit topic. Dot heb ik gedaan via de faillissement site en mijn identiteit laten valideren. Drie dagen geleden kreeg ik de volgende mail:
Dear Tom,

below we will communicate you the outcome of the examination process related to your request to lodge your claim nr:

Claim not lodged

Grounds of the decision:

- La domanda è inammissibile in quanto presentata oltre il termine previsto dall’art. 101, comma 1, l. fall. e non è stata fornita la prova della non imputabilità del ritardo in capo al ricorrente (art. 101, comma 4, l. fall.).

Yours sincerely,

The bankruptcy trustees,

Mr. Gian Pietro Castaldi and Mr. Tommaso Ariani
Nu lijkt het erop dat ik te laat ben geweest met het invoeren van mijn claim. Uit alle informatie haal ik dat claims tot 12 maanden na de zitting worden geaccepteerd. Hiervoor moet er aangegeven worden waarom ik niet eerder in staat was de claim in te dienen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aantonen en waar dat kan? Of is het kansloos om hier nog aan te beginnen?
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee