Toon posts:

Bitgrail / NANO gedupeerden verzameltopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 21:31
Beste mensen,

In het handelstopic kwam het al even voorbij, maar gezien er geheid meer mensen gedupeerd zijn, leek het mij en @freestyler2 een goed idee om een verzameltopic te maken en zodoende hopelijk samen sterker te staan en alle info op 1 plek te verzamelen.

Het gaat om de Bitgrail / NANO scam die op 8 februari aan het licht is gekomen. Hierbij zijn veel mensen zeer waarschijnlijk hun NANO munten op de Bitgrail exchange verloren.
De exchange is momenteel geheel gesloten voor gebruik. Je kan wel inloggen en ik adviseer je ook om z.s.m. een screenshot van je Wallet te maken!

Wat is er gebeurd:
Maandenlang hebben 1 of meer personen misbruik gemaakt van een bug in de exchange code waarbij er meer in je wallet terecht kwam dan dat je gestort had, dit gebeurde o.a. met ETH en BTC. Hiervan werden NANO gekocht en van de exchange afgehaald.
Ook kon je NANO voor absurd lage prijzen te koop zetten en vervolgens zelf kopen en zodoende de prijs van de munt sterk beïnvloeden, die natuurlijk kelderde omdat munten voor 1/10 deel van de marktprijs verkocht werden. Met de extra verkregen tegoeden werden deze NANO voor discount prijzen gekocht en van de exchange afgehaald. De Bitgrail NANO wallet is zo mettertijd leeg geroofd.

Op 8 februari heeft de eigenaar van Bitgrail, Francesco "TheBomber" Firano, bekend gemaakt dat van de 19miljoen NANO die in de wallet hadden moeten staan, er maar nog een slordige 4 miljoen daadwerkelijk erin stonden. 15 miljoen NANO zijn verdwenen.

Op https://bitgrail.com/news is ook een bericht van 13-02 te lezen waarin Firano losgaat op het NANO team en het herhaaldelijk een hack noemt en niet een fout in de software. Ik snap dat hij zo'n bericht plaatst, maar geloof er persoonlijk 3x niks van.

Om niet het wiel opnieuw uit te vinden, verwijs ik graag naar deze Reddit post waar alle gebeurtenissen handig chronologisch opgesomd staan.

Waarom dit topic?
  1. Inventariseren wie er allemaal en voor hoeveel NANO de boot in is gegaan.
  2. Info verzamelen/kenbaar maken over de gebeurtenissen
  3. Aangifte doen, samen afstemmen hoe we dit gaan doen, om er 1 grote zaak van te kunnen maken.
Ik zal starten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
Naam:                Aantal NANO        Aangifte gedaan?
MetallicatTim           52,9                Nog niet
fuzzyeyebrows1         103,0                Nog niet
VanWilder              110,0                Onbekend
johnkessels87           11,0                Onbekend
maghribier              49,0                Onbekend
Roydeck                 19,9                Nog niet
blabla1986              46,0                Nog niet
feelthepower            21,2                Nog niet
bendedit                43,5                Nog niet
Rubenator123            13,3                Nog niet
Obi                   2705,0                Nog niet
NinTeNdO_FrEaK          38,0                Nog niet
Basfr1908               45,9                Nog niet
MS-DOOS                224,0                Nog niet
rcmstokman              24,7                Nog niet
RedLotus               119,8                Nog niet
oripori                432,3                Nee
Houdini1                31,0                Onbekend
Viss                    81,0                Onbekend
mac5er                 265,4                Onbekend
EfeKaya                 21,0                Nee
MaStar                  24,0                Onbekend
Luus1                   10,2                Nog niet
Res1ght                 10,6                Nee
JorZ                    18,7                Nee
Roebel_Hilbilly         25,7                Nee
Broske                  10,0                Nee
koperb                  66,5                Nog niet
Dannyg1988              12,6                Onbekend
rbot                   123,0                Nee
Jaded                   21,0                Nee
Rgff                  6381,0                Nog niet
BlackShift             300,0                Nog niet
Fraterman              200,0                Nog niet
Sebas_02                11,0                Onbekend
koenyone123              5,0                Onbekend 
Boy                     42,0                Nog niet
oXygeN                   8,4                Onbekend
JYStar                 200,0                Onbekend
goossie1990             28,0                Onbekend
Dewittejd               35,0                Nog niet
mwise                   12,6                Nog niet
Kelin                 1593,8                Nog niet
fmeccanici             154,3                Nog niet
SjefkeHuppelkei         92.8                Nog niet
Wilma                   77,8                Nog niet
MauzXP                  45,1                Nog niet
benderke                35.6                Nog niet
Sarcasmder             206,2                Nog niet
barend777               23,0                Nog niet
Adeg1                 2100,0                Nee
ErikBits                21,1                Onbekend
Rdss                   584,0                Nog niet
Lobsterboy              25,0                Nog niet
CryptoKoen              40,0                Nee
EpicRazzor              24.0                Nee 
YellowDeendger          16,7                Nee
Dennisonline            15,8                Nog niet
kavelden               400,0                Nog niet

Als alle gedupeerden hier willen reageren, zal ik de lijst aanvullen en kunnen we wellicht later "gezamenlijk" aangifte doen, wel individueel, maar met dezelfde feiten om zo 1 grote zaak te starten en wellicht een poot te hebben om op te staan in een later stadium.
Of het zin heeft, weet ik niet, maar alleen al uit principe wil ik dit niet zomaar laten gaan ( heb al eerder voor 50 euro oplichting aangifte gedaan... )

Om ook nog een positieve noot toe te voegen aan dit bericht, ik persoonlijk geloof nog steeds in NANO en heb daarom nog steeds een aardige portie in bezit (inmiddels op de Nanowallet).
Ik wil ook graag wijzen naar de Black Block Research over NANO, een zeer uitgebreid onderzoek wat uiteindelijk vrij positief resultaat heeft.

Ik hoop dat we dit over een maandje of 2 helemaal vergeten zijn, iedereen zijn geld/munten weer terug heeft of het los heeft gelaten en NANO een nieuwe kans geeft :)

[Voor 19% gewijzigd door metallicattim op 06-03-2018 17:19]

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-03 21:07

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik ben voor 103 nano het schip in gegaan. Gezamenlijk een zaak bouwen lijkt mij een goed idee, hoewel ik er weinig van verwacht, geeft dat mij persoonlijk wel een beetje rust.

Aangifte nog niet gedaan, wel van plan.

[Voor 10% gewijzigd door fuzzyeyebrows1 op 13-02-2018 16:49]

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:51
een bug in de exchange code
Welke code? Het probleem was dat er überhaupt geen serverside code was om de 'regels' te controleren.
Ook kon je NANO voor absurd lage prijzen te koop zetten en vervolgens zelf kopen en zodoende de prijs van de munt sterk beïnvloeden, die natuurlijk kelderde omdat munten voor 1/10 deel van de marktprijs verkocht werden.
Dit lijkt me meer een probleem met mensen die te gefixeerd zijn op de last price die zoals je aangeeft niet per se in lijn hoeft te zijn met het orderboek.
Aangifte doen
Van wat precies? Lijkt me essentieel om mee te beginnen.

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik had eerst een bepaald vermogen. Nu niet meer. Dus aangifte van diefstal.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 16:37

Rannasha

aka "Species5618"

The Redman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Dit lijkt me meer een probleem met mensen die te gefixeerd zijn op de last price die zoals je aangeeft niet per se in lijn hoeft te zijn met het orderboek.
Voor zover ik het begrijp werkte het Bitgrail orderboek niet als een standaard CLOB (Central-Limit Order Book), wat iedere andere exchange (crypto of anders) gebruikt. Wanneer je op Bitgrail een sell-order voor prijs X invoerde, werd deze, indien mogelijk, gematched met een bestaande buy-order van prijs X, zelfs al waren er hogere buy-orders in het boek.

Een normale manier van werken is om de sell-order te matchen met de hoogste buy-order en dit proces door te zetten net zo lang tot de hele sell-order gematched is of de limiet-prijs van de order is bereikt (waarna het restant als order in het boek verschijnt).

Met de Bitgrail aanpak was het dus mogelijk om trades te laten plaatsvinden voor een fractie van de "echte" koers.

Kortom: De hele boel was gewoon een prutswerk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:20
The Redman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Welke code? Het probleem was dat er überhaupt geen serverside code was om de 'regels' te controleren.

[...]

[...]

Van wat precies? Lijkt me essentieel om mee te beginnen.
Vooral dat laatste. Door die clientside verificatie was dit mogelijk en derhalve verdween er meer dan er eigenlijk was. Het was geen bug maar gewoon echt amateuristisch in elkaar gezet. Enige aangifte kan zijn als je de gebruikers kan achterhalen die er gebruik van hebben gemaakt en dan nog zal het wel erg moeilijk worden deze allemaal verantwoordelijk te houden.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:20
Rannasha schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:03:
[...]

Voor zover ik het begrijp werkte het Bitgrail orderboek niet als een standaard CLOB (Central-Limit Order Book), wat iedere andere exchange (crypto of anders) gebruikt. Wanneer je op Bitgrail een sell-order voor prijs X invoerde, werd deze, indien mogelijk, gematched met een bestaande buy-order van prijs X, zelfs al waren er hogere buy-orders in het boek.
Hahaha serieus? tering zeg.

• metallicattim
Rannasha schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:03:
[...]

Een normale manier van werken is om de sell-order te matchen met de hoogste buy-order en dit proces door te zetten net zo lang tot de hele sell-order gematched is of de limiet-prijs van de order is bereikt (waarna het restant als order in het boek verschijnt).

Met de Bitgrail aanpak was het dus mogelijk om trades te laten plaatsvinden voor een fractie van de "echte" koers.

Kortom: De hele boel was gewoon een prutswerk.
Het was zelfs zo dat de sell-order alleen door jouzelf vervuld werd, dus je kon zelf een sell-order maken en ondanks dat er hogere buy-orders waren, werd die alleen door jou ingevuld voor die extreem lage prijs. Dus zo kon de prijs aardig beïnvloed worden.

Of het een bug of amateuristisch was, zal me om het even zijn, feit is dat heel veel mensen nu hun kapitaal kwijt zijn. En geen aangifte doen, is sowieso verloren.

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-01 20:22

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Ik ben 110 nano kwijt. Ik bad het dubbele op BitGrail staan maar gelukkig heb ik er nog 110 nano weggehaald. Kan mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik niet sneller alles heb weggehaald. Het was al langer duidelijk dat onze Italiaanse vriend die exchange niet correct runde.

Spijtig voor NANO, want als 12% van alle NANO nu verloren is schept dat geen vertrouwen. Ook al kunnen ze er niets aan doen.

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• metallicattim
Ik wilde ze ook z.s.m. eraf halen, maar de wallet was steeds in "onderhoud" en daarna die BS van verificatie...

Wat doe jij qua aangifte @VanWilder?

NANO komt er wel bovenop hoor, de munten zijn in principe niet verloren gegaan.
Voor zover ik het begrijp, zijn die munten nog gewoon in omloop alleen is er 2x voor betaald, 1x bijv. door mij en 1x door de huidige eigenaar.

Er zijn hier 3 winnaars en 1 verliezer... De persoon die mij de NANO verkocht heeft, de persoon die MIJN NANO doorverkocht heeft en degene die mijn NANO gekocht heeft. Die hebben alle 3 iets gekregen.
Ik ben uiteraard de verliezer.... :P Maar die bewuste munt doet nog gewoon mee met de andere 133 miljoen munten. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 10:31
Ik ben ook mijn nano verloren op bitgrail. Het gaat om 49 xrb.
Ik maak me ook erg zorgen om de documenten die ik heb gestuurd voor verificatie. Ik vertrouw die bomber voor geen meter

[Voor 49% gewijzigd door maghribier op 14-02-2018 09:32]

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 09:59
Ik ben het schip in gegeaan voor slechts 11 xrb/nano. Maar ook ik heb het validatie process doorlopen.

• metallicattim
Ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. Wat gaan jullie doen qua aangifte? Wel/Niet/Gezamenlijk?

Hebben jullie wel je BSN onleesbaar gemaakt bij de documenten? Ik wel namelijk, dat stemt me al iets geruster... Maar fijn is het niet!
Bij anycoindirect.eu is het wel geaccordeerd op deze manier. Storiqa ICO verificatie loopt nog, ben benieuwd of zij het ook accepteren. Eisen worden steeds strenger.

• roydeck
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-04-2018
Tim, je mag mij ook opschrijven 19.94003999 NANO

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Aangifte zou ik zeker doen, hoewel diefstal wellicht lastig te bewijzen valt. Hoe dan ook, significante bedragen inleggen bij dit soort toko's brengt ook een flink risico met zich mee. Volatiliteit van de koers is lang niet de enige risicofactor bij het beleggen in/speculeren met cryptovaluta. Eggs in a single basket enzo.

• maghribier
metallicattim schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:52:
Ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. Wat gaan jullie doen qua aangifte? Wel/Niet/Gezamenlijk?

Hebben jullie wel je BSN onleesbaar gemaakt bij de documenten? Ik wel namelijk, dat stemt me al iets geruster... Maar fijn is het niet!
Bij anycoindirect.eu is het wel geaccordeerd op deze manier. Storiqa ICO verificatie loopt nog, ben benieuwd of zij het ook accepteren. Eisen worden steeds strenger.
Ik heb dit helaas niet gedaan. Ik weet niet hoe groot de gevolgen zijn en wat ze ermee kunnen doen.

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-01 20:22

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

metallicattim schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:58:
Ik wilde ze ook z.s.m. eraf halen, maar de wallet was steeds in "onderhoud" en daarna die BS van verificatie...

Wat doe jij qua aangifte @VanWilder?
Ja dat verhaal ken ik. Ik heb ook lang geprobeerd om mijn NANO weg te halen maar idd eerst altijd onderhoud en daarna die verificatie. Nu is het wel duidelijk waarom, BitGrail moest zoveel mogelijk voorkomen dat er mensen gingen withdrawlen want ze hadden de funds niet meer.

Ik weet voorlopig nog niet goed wat ik moet doen. Ik ben overigens een Belg dus mogelijk doe ik aangifte bij het Federal Computer Crime Unit van onze Belgische politie.

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• metallicattim
roydeck schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:30:
Tim, je mag mij ook opschrijven 19.94003999 NANO
Ik heb je toegevoegd. Houd dit topic in de gaten voor vervolgstappen die we misschien gezamenlijk kunnen nemen.

@maghribier welke documenten heb je opgestuurd? In geval van rijbewijs zou ik me niet zo heel druk maken. Een paspoort scan zou ik nooit opsturen, ook niet zonder BSN.

• blabla1986
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:28
Ook ik ben gedupeerd voor 46 Nano. Ik heb nog geen aangifte gedaan.
Het is in ieder geval een feit dat er nog zo'n 4 miljoen Nano van Bitgrail niet gestolen zijn. Ik ben dan ook benieuwd, aan wie de overgebleven 4 miljoen stuks toe te kennen zijn.

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 09:59
Ziet idereen zijn originele saldo nog wanneer je inlogd? Ik wel tot op heden.

• maghribier
metallicattim schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:37:
[...]

Ik heb je toegevoegd. Houd dit topic in de gaten voor vervolgstappen die we misschien gezamenlijk kunnen nemen.

@maghribier welke documenten heb je opgestuurd? In geval van rijbewijs zou ik me niet zo heel druk maken. Een paspoort scan zou ik nooit opsturen, ook niet zonder BSN.
Ik heb mijn paspoort opgestuurd. Een veel landen is een rijbewijs geen geldig identiteitsbewijs.

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:10
Ik meld me bij deze ook aan. 21.2 Nano, en ik heb nog geen aangifte gedaan.

• bendedit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2022
43.58 Nano verloren. Geen aangifte gedaan

• Rubenator123
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-01-2022
Je mag mij ook noteren: 13,32 XRB verloren waarvoor ik zo'n €350 geïnvesteerd heb.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-01 10:37
2705 stuks op Bigrail, helaas. Bezig met advocaat voor aangifte.

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Qua ontwikkelingen is het erg stil de afgelopen dagen. Firano blijft vasthouden aan het "hack" verhaal.

• Obi
Er is een Telegram groep waar ie bijzonder mondig was gisteravond, hij wil zelf doorstarten.

The Bomber:

The problem is currently legal. We must understand if the loss should be redistributed to all users, or only to those who had NANO. Technically, in Italy it is necessary to understand whether the deposits are of regular or irregular goods. In one case they are "technically" owned by bitgrail srl, in the other they are owned by the users. In the first case, therefore, BitGrail must declare bankruptcy (by law) and must be entrusted to a bankruptcy trustee who will spread debts on creditors selling all the assets of bitgrail s.r.l., including coins. In this case I will not be able to do anything. I will be cut off to 100% and Italian justice will have to make its assessments with its times. In the second case, instead, bitgrial s.r.l. he must not declare bankruptcy. In this case we will try to carry out a recovery plan that we are studying and that I can summarize in:

1. BitGrail reopens the site, all users can deposit / trade all the coins. The withdrawals will all be open to 100% except for NANO which will be redistributed for about 20% (the remainder in the wallet).

2. 80% of the shortfall of the NANO will be redistributed through a new token, at a fixed price (around 10 $), that bitgrial commits itself to buy back monthly using 50% of the site's profits. Obviously, I am trying to push all my strength towards the second case. And, probably, I will succeed. However, I will not be able to do anything when and if ever the site should be seized for the complaints received.

Waarbij ik het wel eens ben dat een faillissement niet perse de beste oplossing is; kan jaren duren. Ik heb liever nu 20% dan over 5 jaar mogelijk wat meer, of minder..

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03 21:58
38 nano hier.

Balen, want ik probeerde al weg te krijgen wat niet lukte. Helaas had ik ook net van btc omgewisseld naar nano weer (had eerst van nano naar btc om te withdrawen maar dat lukte ook niet).

Ps4/switch gamer

• Basfr1908
  • Laatst online: 22-02-2018
Hierbij mogen jullie mij ook opnemen.

Ben in totaal 45.94 Nano kwijt op dit moment.

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-12-2021
Kun je mij ook opnemen in de lijst?

Ik ben 224 Nano kwijt. Ik ben alleen niet woonachtig in Nederland, weet niet of ik aangifte kan doen.

• .Redman.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:40
Maandenlang hebben 1 of meer personen misbruik gemaakt van een bug in de exchange code waarbij er meer in je wallet terecht kwam dan dat je gestort had, dit gebeurde o.a. met ETH en BTC. Hiervan werden NANO gekocht en van de exchange afgehaald.
Ook kon je NANO voor absurd lage prijzen te koop zetten en vervolgens zelf kopen en zodoende de prijs van de munt sterk beïnvloeden, die natuurlijk kelderde omdat munten voor 1/10 deel van de marktprijs verkocht werden. Met de extra verkregen tegoeden werden deze NANO voor discount prijzen gekocht en van de exchange afgehaald. De Bitgrail NANO wallet is zo mettertijd leeg geroofd.
Hoewel ik er van overtuigd ben dat Bitgrail er een zootje van heeft gemaakt verklaard dit bovenstaande niet waarom er nu een tekort aan NANO zou zijn. Als ik dit goed begrijp zou dit enkel een tekort aan ETH en BTC tot gevolg hebben...

• metallicattim
Ik heb de lijst geupdate, excuus voor de afwezigheid, erg druk geweest...!

De stand van zaken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Naam:                Aantal NANO        Aangifte gedaan?
MetallicatTim           52,9                Nog niet
fuzzyeyebrows1         103,0                Nog niet
VanWilder              110,0                Onbekend
johnkessels87           11,0                Onbekend
maghribier              49,0                Onbekend
Roydeck                 19,9                Nog niet
blabla1986              46,0                Nog niet
feelthepower            21,2                Nog niet
bendedit                43,5                Nog niet
Rubenator123            13,3                Nog niet
Obi                   2705,0                Nog niet
NinTeNdO_FrEaK          38,0                Nog niet
Basfr1908               45,9                Nog niet
MS-DOOS                224,0                Nog niet

Toch al een totaal van 4382 NANO.
Obi schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:16:

2. 80% of the shortfall of the NANO will be redistributed through a new token, at a fixed price (around 10 $), that bitgrial commits itself to buy back monthly using 50% of the site's profits. Obviously, I am trying to push all my strength towards the second case. And, probably, I will succeed. However, I will not be able to do anything when and if ever the site should be seized for the complaints received.

Waarbij ik het wel eens ben dat een faillissement niet perse de beste oplossing is; kan jaren duren. Ik heb liever nu 20% dan over 5 jaar mogelijk wat meer, of minder..
Die 2e optie... is dat werkelijk een optie? Zodra er ook maar een hint is dat je weer kan inloggen en withdrawen, zal iedereen zijn funds daar weghalen. Tenzij hij natuurlijk GIGANTISCHE withdrawal fees implementeert, wat ik wel zie gebeuren, zodat mensen niet 1 2 3 alles weghalen. En ook al doen ze het, dan verdient ie tenminste nog een laatste zak geld met die withdrawal fees.

Het gaat om 150 miljoen dollar ( 15 miljoen tokens a 10 dollar zoals hij schrijft ), daarvoor moet hij 300 miljoen winst maken. Hoe reëel is het dat hij nog 300 miljoen winst maakt? Voor die 300 miljoen winst, moet ie wellicht wel 500 miljoen omzet draaien. Dat gaat hem de komende 10 jaar niet meer lukken...

Ik zou zeggen, iedereen 20% van zijn NANO terug, de rest van de toko opdoeken (iedereen zijn funds terug) en het geld wat overblijft, verdelen onder de NANO gedupeerden.
.Redman. schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Hoewel ik er van overtuigd ben dat Bitgrail er een zootje van heeft gemaakt verklaard dit bovenstaande niet waarom er nu een tekort aan NANO zou zijn. Als ik dit goed begrijp zou dit enkel een tekort aan ETH en BTC tot gevolg hebben...
Ja, nu ik er over nadenk, snap ik het ook even niet.

Ik maak even een voorbeeld:

User stort 100 euro aan ETH, de wallet op de exchange krijgt +100. ETH balans is van 900 naar 1000 gegaan. De NANO balans is op dat moment ook 1000 ( laten we de rekensom makkelijk houden ).

De user krijgt echter +300 op zijn account. Die koopt voor 300 NANO, de ETH balans wordt dan 700 en de NANO balans 1300.
De user haalt vervolgens die 300 euro aan NANO van de exchange af en dus wordt de NANO balans weer 1000 en de ETH balans staat dan 200 in de min op 700, tegenover de 900 wat ie was voordat de user geld stortte.

ETH zou dan toch idd moeten missen en niet NANO??

Dan komt de complottheorie... TheBomber wist dit al veel langer en heeft met de verkoop van NANO de ETH/BTC verschillen goed gemaakt, en de schuld op de "nieuweling" NANO geschoven in de hoop dat zij zouden forken o.i.d.

[Voor 19% gewijzigd door metallicattim op 17-02-2018 13:08]

• rcmstokman
  • Laatst online: 19-06-2022
Voeg mij ook maar toe: 24.73132694 NANO, geen aangifte gedaan

• Obi
Ik zou iedereen willen adviseren zich aan te sluiten bij de slachtoffers die zich verenigen via de Discord groep. Of het uiteindelijk tot een class action wordt valt te bezien, maar het is tot nu toe het meest succesvolle initiatief om de boel te inventariseren.

Stuur een mail met je volledige naam, land van herkomst en Nano/XRB balans op Bitgrail naar: bitgrailvictims@gmail.com

Dan wordt je meegenomen en op de hoogte gehouden. Voor zover ik kan beoordelen is het mailadres vertrouwd; maar verder kan het ook niet zo heel veel kwaad als iemand naam + land + nanoaantal heeft uiteraard, vergeleken met wat we allemaal naar sketchy exchanges sturen wereldwijd ;-)

https://discordapp.com/channels/411676056916066306/

• RedLotus
  • Laatst online: 28-02-2018
Hallo allemaal,
Helaas... nog een slachtoffer...
119.8 xrb's en nog geen aangifte gedaan

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 20:33
Hier ook een slachtoffer

[Voor 25% gewijzigd door MaStar op 18-02-2018 20:58]

• MaStar
FirePuma142 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:44:
Aangifte zou ik zeker doen, hoewel diefstal wellicht lastig te bewijzen valt. Hoe dan ook, significante bedragen inleggen bij dit soort toko's brengt ook een flink risico met zich mee. Volatiliteit van de koers is lang niet de enige risicofactor bij het beleggen in/speculeren met cryptovaluta. Eggs in a single basket enzo.
Tja, wat is de zin van het doen van aangifte in deze case? Iemand nog enige mogelijkheid om die XRB van Bitgrail af te krijgen?

[Voor 6% gewijzigd door MaStar op 18-02-2018 21:06]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-03 15:08
Onzin :). Ben er maar even ingedoken. Nvm dus!

[Voor 78% gewijzigd door hmr op 01-03-2018 13:58]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• oripori
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-01 13:12
432.34, geen aangifte, zeker 1/3 van al mijn investering zat bij bitgrail/Raiblocks. Ook al zou ik uit principe aangifte willen doen, ik vind ook dat het (crypto) leven gewoon verder gaat. Voor mij is het gewoon afsluiten hoofdstuk en lekker verder gaan. :)

• Houdini1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2018
31 hier. Zie deze wel nog gewoon staan in mijn wallet, bij jullie ook?

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 12:25
81 stuks, nog gewoon zichtbaar bij funds.

• mac5er
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-12-2022
265.44125072 XRB hier

• mac5er
https://discordapp.com/channels/411676056916066306/
Ik krijg het niet voor elkaar deze server te joinen doe ik iets verkeerd als ik alleen op de link klik?

• EfeKaya
  • Laatst online: 07-03-2018
Ik had zelf 21.07 Nano, ik heb geen aangifte gedaan maar hoop wel dat ik mijn geld binnenkort terug krijg, ookal denk ik zelf niet dat dit gaat gebeuren.

• MaStar
24 XRB hier, erg zuur. Nog wel zichtbaar in de funds. Bij jullie ook?

[Voor 51% gewijzigd door MaStar op 19-02-2018 17:41]

• Luus1
  • Laatst online: 19-02-2018
10,2 XRB verloren en nog geen aangifte gedaan

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
10.6 XRB hier, geen aangifte gedaan.

Ben vooral benieuwd naar wanneer er duidelijkheid komt wat betreft een oplossing en/of officiele updates op de site

• JorZ
  • Laatst online: 28-01 21:44
18.7 Nano hier. Geen aangifte gedaan en vooralsnog ook niet van plan (gezien ik de kans van slagen erg klein acht).

• Roebel_Hilbilly
  • Laatst online: 19-06-2018
Ik meld mij ook aan:

25.697 XRB. Geen aangifte gedaan

• Broske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2018
10 stuks, 220euro aanschaf. Geen aangifte gedaan.

Heeft iemand recent nog een update gezien van Bitgrail zelf? Ik vind het erg stil........

• metallicattim
Ik heb de lijst bijgewerkt, het begint al een flinke lijst te worden....

Wat mij het handigst lijkt is dat we een tekst opstellen die we allemaal gebruiken om aangifte te doen, zo creëren we 1 front, vanuit Tweakers.

Is er iemand die zich geroepen voelt om zo'n tekst op te stellen en beetje goed met woorden is? :)

Vanuit de 2 kampen is er weinig nieuws... ze blijven met de vinger naar elkaar wijzen, dus daar zal weinig gaan gebeuren.
Francesco vraagt op twitter zelfs wat te doen met Bitgrail: https://twitter.com/bomberfrancy/status/965223247494119424

En hij houdt zich voornamelijk bezig met zaken zoals dit: https://www.reddit.com/r/...eatened_to_sue_over_this/

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Vandaag om 15:00 zal Firano in deze telegram groep wat vragen beantwoorden:

https://t.me/Bitgrailvictims

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47
Ik heb hier 21 Nano, gekocht op 14 dollar, ga geen aangifte doen

[Voor 21% gewijzigd door Jaded op 20-02-2018 13:11]

• rbot
  • Laatst online: 20-02-2018
Hoi. Ik ben 123 nano's kwijtgeraakt door de hack. ga geen aangifte doen

• Kubusia
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-03 11:02
Beste,
Vandaag deze post tegen gekomen. Ben zelf ook gedupeerde alleen kan ik nog wel bij mijn NANO, alleen echter niks opnemen.

Jesper

• Dannyg1988
  • Laatst online: 28-04-2018
Ik meld mij hierbij ook graag aan voor slechts 12.6 nano. Goed initiatief!

• koperb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-02 17:59
Ik was/ben ik het bezit van 66,50 NANO. Heb ook documenten opgestuurd voor verificatie maar heb gelukkig mijn BSN afgeschermd. Vooralsnog had ik niet de intentie om aangifte te doen. Wanneer er meer bekend is over de zaak zou ik dit nog willen overwegen.

Goed initiatief!

• metallicattim
Op dit moment zitten we toch al tegen de 10.000 NANO aan die alleen al hier op Tweakers verloren is gegaan.
Als we de krachten bundelen, kunnen we wellicht nog iets teweeg brengen.

Is er wellicht iemand die zich geroepen voelt om een korte aangiftetekst op te stellen die we met z'n allen kunnen gebruiken? :)

https://twitter.com/bomberfrancy/status/966046938037710854 Van hem hoeven we weinig te verwachten........

• maghribier
Overweegt iemand hier om de voorwaarden van firano te accepteren?

• BlackShift
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-04-2022
Ook ~300 nano kwijt, van plan aangifte te doen, nog niet gedaan.

• metallicattim
maghribier schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:12:
Overweegt iemand hier om de voorwaarden van firano te accepteren?
20% retour, andere 80% wordt middels 50% van de winst terug betaald en geen legal actions?

Nee, daar ga ik eigenlijk niet mee akkoord.... Maar gezien hij een S.r.l. ervan gemaakt heeft en niet meer persoonlijk verantwoordelijk is en er waarschijnlijk geen extra geld meer in Bitgrail zit, verwacht ik ook niet om daar funds van te zien... lastig....

• maghribier
metallicattim schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:27:
[...]

20% retour, andere 80% wordt middels 50% van de winst terug betaald en geen legal actions?

Nee, daar ga ik eigenlijk niet mee akkoord.... Maar gezien hij een S.r.l. ervan gemaakt heeft en niet meer persoonlijk verantwoordelijk is en er waarschijnlijk geen extra geld meer in Bitgrail zit, verwacht ik ook niet om daar funds van te zien... lastig....
Het zal ook heel lang duren voordat je geld gaat zien. Dan hebben we het over een paar jaar. Ik vind het ook een lastige kwestie

• metallicattim
Ik heb deze NANO nu al uit mijn PF verwijderd, zou ik er ooit nog iets van terug zien, is dat mooi meegenomen, maar ik ben er bang voor...

Maar ik wil er wel alles aan doen! Ik zal z.s.m. zelf wel een tekst opstellen en hier posten voor op- en/of aanmerkingen zodat we die kunnen gebruiken voor de aangifte.

• metallicattim
Beetje humor moet kunnen: https://www.reddit.com/r/.../?st=JDV6QQ96&sh=e3c0fba6

-edit- oeps. te snel, had mijn vorige bericht moeten editen :>

[Voor 17% gewijzigd door metallicattim op 21-02-2018 21:12]

• Sebas_02
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03 12:15
Ik ben 11 nano verloren op bitgrail.

• koenyone123
  • Laatst online: 18-12-2020
Zelf ook 5.00 NANO kwijtgeraakt door BitGrail. Ik weet, het is niet veel, maar door BitGrail heb ik het niet.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:05

Boy

App developer

ik ben 42 nano kwijt via Bitgrail

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 16:42

oXygeN

oftewel oxje...

8.4 XRB hier, aangifte lijkt me zinloos.

\o/

• JYStar
  • Laatst online: 07-03-2018
200 Nano

• goossie1990
  • Laatst online: 20-06-2021
28 nano hier, geen aangifte van gedaan

• metallicattim
Lijst geupdate!

Vermeld a.u.b. wel even of je van plan bent aangifte te doen, dat helpt om te bepalen of het zin heeft om het samen te doen of ieder voor zich, of wellicht zelfs helemaal niet.

• maghribier
metallicattim schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:00:
Ik heb deze NANO nu al uit mijn PF verwijderd, zou ik er ooit nog iets van terug zien, is dat mooi meegenomen, maar ik ben er bang voor...

Maar ik wil er wel alles aan doen! Ik zal z.s.m. zelf wel een tekst opstellen en hier posten voor op- en/of aanmerkingen zodat we die kunnen gebruiken voor de aangifte.
Direct toen de hack werd aangekondigd, had ik gelijk nano uit mijn pf gehaald. Het doet pijn om iets te zien waarvan je weet dat ie het niet meer hebt.

• Dewittejd
  • Laatst online: 01-03-2018
Beste,

Is het is het mogelijk om mij nog op de lijst te zetten voor 35 XRB's. Zelf geen aangifte gedaan.

Heeft iemand nog verder nieuws?

Alvast bedankt.

• Boy

Boy

App developer

metallicattim schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:32:
Lijst geupdate!

Vermeld a.u.b. wel even of je van plan bent aangifte te doen, dat helpt om te bepalen of het zin heeft om het samen te doen of ieder voor zich, of wellicht zelfs helemaal niet.
Ik vind het prima om aangifte te doen, lijkt me niet veel tijd te kosten...

• mwise
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik had 12.66 XRB, niet de moeite om zelf een aangifte voor in te dienen maar wil wel mee doen met t collectief als dat helpt.

• Kelin
  • Laatst online: 18-02 17:28
1593.80 nano, nog geen aangifte gedaan, doe graag mee aan de collectieve aangifte. :)

• MaStar
Bizar jongens. Iemand nog enige hoop?
Echt zuur dit.

• metallicattim
Ik lees steeds meer en meer dat Firano een doorstart wil maken, dan krijgen we iig ±20% terug.

Maar ik quote mezelf nog eens want ik snap het nog steeds niet:
Ik maak even een voorbeeld:

User stort 100 euro aan ETH, de wallet op de exchange krijgt +100. ETH balans is van 900 naar 1000 gegaan. De NANO balans is op dat moment ook 1000 ( laten we de rekensom makkelijk houden ).

De user krijgt echter +300 op zijn account. Die koopt voor 300 NANO, de ETH balans wordt dan 700 en de NANO balans 1300.
De user haalt vervolgens die 300 euro aan NANO van de exchange af en dus wordt de NANO balans weer 1000 en de ETH balans staat dan 200 in de min op 700, tegenover de 900 wat ie was voordat de user geld stortte.

ETH zou dan toch idd moeten missen en niet NANO??

Dan komt de complottheorie... TheBomber wist dit al veel langer en heeft met de verkoop van NANO de ETH/BTC verschillen goed gemaakt, en de schuld op de "nieuweling" NANO geschoven in de hoop dat zij zouden forken o.i.d.

• Boy

Boy

App developer

metallicattim schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:50:
Ik lees steeds meer en meer dat Firano een doorstart wil maken, dan krijgen we iig ±20% terug.

Maar ik quote mezelf nog eens want ik snap het nog steeds niet:

[...]
Idd...hier ook iemand die zoiets oppert: https://www.reddit.com/r/..._bitgrail_xrb_at/du97gkg/

• fmeccanici
  • Laatst online: 17-03-2018
Ben 154.38 NANO verloren. Wil graag meedoen met een gezamenlijke aangifte.

• SjefkeHuppelkei
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03 13:58
Ik wil ook graag meedoen aan de gezamenlijke aangifte, heb voor 92,82 Nano verloren... Is er verder nog nieuws?

• maghribier
Ik kwam dit toevallig tegen op reddit. Is dit misschien handig om te doen?

https://www.reddit.com/r/...100_of_your_nano_balance/

• metallicattim
maghribier schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:28:

Van de ene kant geldt dit alleen voor EU natuurlijk, dus dan is die 4 miljoen NANO misschien wel voldoende om alle Europeanen te voorzien van hun 100% NANO, van de andere kant is het licht moreel onjuist omdat de non-EU mensen dan vermoedelijk met 0,0% blijven zitten :X

Iemand met genoeg juridische kennis om in te schatten of dat voor ons Nederlanders een handige stap is om te zetten?
Ik zal ook eens de internet-crime OvJ vragen of hij tips heeft voor ons.

Die 14 miljoen NANO zijn inmiddels alweer een dikke 215 miljoen dollar waard, die 20% dus een goede 40 miljoen dollar.
Ik heb even gekeken en de lijst bestaat al uit bijna 14.000 NANO, goed voor een 215.000 dollar!

[Voor 5% gewijzigd door metallicattim op 27-02-2018 18:46]

• MauzXP
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02-2020
Goed initiatief dit topic!
Hier 45.09 NANO op Bitgrail.
Ben alleen bang dat ik er nooit meer iets van terug ga zien. Ik doe de rest van mijn leven geen zaken meer met Italianen iig, prutsers! Had het kunnen weten na het Fyra-debacle, maar ik wist amper dat Bitgrail Italiaans was. "Had" ik ze maar op Mercatox laten staan, die was zo slecht nog niet :P

• benderke
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-03 22:36
Ik had 35,643 XRB's staan op Bitgrail... Graag doe ik ook mee aan een gezamelijke aangifte onder voorwaarde dat ik er weinig tot geen moeite voor moet doen.

Ik heb deze al verwijderd uit mijn portfolio en zie het als een goede les... ndanks het feit dat ik denk dat XRB een goede toekomst heeft weiger ik om er nieuwe te kopen 8)7

• Sarcasmder
  • Laatst online: 28-02-2018
Lijkt me inderdaad een goeie om er een gezamenlijke actie van te maken!

Ik ben helaas 206.28 XRB verloren op Bitgrail.

[Voor 4% gewijzigd door Sarcasmder op 28-02-2018 10:38]

• Kelin
  • Laatst online: 18-02 17:28
maghribier schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:28:

Moet aangeven dat ik overweeg om een van deze formulieren in te vullen.

Wat ik me wel afvraag: Wie o wie zou mijn nano's in bezit hebben heden ten dagen. :D

• barend777
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-03 21:28
Ik heb ook nog 23 NANO op Bitgrail staan. Geen aangifte gedaan nog.

• Adeg1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-03-2018
Ook slachtoffer - 2100 NANO - geen aangifte gedaan

• Afvoerputje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-03 19:03
Slachtoffer met 250 Nano, ook nog geen aangifte gedaan.

• ErikBits
  • Laatst online: 11-03-2018
Zet mij er ook maar bij
21,14 nano

• Rdss
  • Laatst online: 02-03-2018
584 XRB, ook nog geen aangifte gedaan, doe graag mee aan de collectieve aangifte. :)

• Lobsterboy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-08-2022
25 XRB. Nog geen aangifte

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metallicattim
Lijst is weer up to date :)

• CryptoKoen
  • Laatst online: 20-04-2018
40 Xrb. Geen aangifte. Wil je me toevoegen aan de lijst?

• EpicRazzor
  • Laatst online: 08-04-2019
Zet mij ook maar bij de lijst, had 24.07 Nano's. Geen aangfite

• metallicattim
Als jullie schrijven, "geen aangifte" heb je dan geen aangifte gedaan of ga je geen aangifte doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowDeendger
  • Laatst online: 14-07-2019
mag ook op de lijst, heb slechts 16.75982153 XRB, maar toch. Ik ga hier alleen geen aangifte van doen, maar als groep zou het zinvol kunnen zijn om met zoveel mogelijk gedupeerde er samen werk van te maken.

• mac5er
Hoi ik sta al op de lijst,
ik heb nog geen aangifte gedaan. maar doe graag mee met de gezamelijke aangifte

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metallicattim
Ik ben bezig met een aangifte brief, maar ben niet zo goed in het verwoorden ervan, ik zal hem z.s.m. hier online zetten zodat er op- en/of aanmerkingen gegeven kunnen worden, zodat we 1 opzet kunnen gebruiken om naar de Politie te sturen.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee