Oprit deels geblokkeerd, welk recht heb je?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 84.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
vectormatic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:49:
...
Klopt, en dat zou de enige stok zijn waar OP mee kan slaan, maar als de gemeente/wijkagent daar niet op handhaaft ben je klaar.
...
Nou ja, uiteindelijk kan je natuurlijk bij de rechter uitkomen als men dat zou willen (zoals je ook al post natuurlijk).

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 13-02-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

Daniel36

vernieuwde formule

In elk geval gaat handhaving hier niets aan doen vermoed ik.
Legio voorbeelden van auto's die structureel in bochten en op zebrapaden worden geparkeerd hier helaas.
Gevalletje pick your batlles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Al deze oplossingen om het met de buurman op te lossen heeft geen meerwaarde gehad, gemeente doet er niks aan.

als OP zo lastig van de oprit afkan, dan parkeert OP de auto toch op dezelfde manier als buurman, het wordt gedoogd. Probleem opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 10:51
Deze reacties lezend, vooral over de "ondoenlijke" buren doet me echt denken:
"Ben ik dan de enige die wel gewoon met al mijn buren door een deur kan?"

Ja, ze genereren wel eens geluidsoverlast, ja, ze staan wel eens in de weg.
Maar dan ga ik er gewoon heen en bied ik ze een bak koffie aan en dan heb ik er geen last meer van.
Idem dito voor hen naar ons.
En we maken ons ook niet zo druk over dit soort futiele dingen, maar dat zal misschien aan mij liggen.

Leef en laten leven denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Een foto zegt iig een stuk meer dan je kladje. Idd, google maps bijvoorbeeld. Scheelt weer.
Je kunt van je oprit af, echter niet de kant op die jij zou willen. Jammer dan.
Daarnaast is het enige waar je het nog op kunt gooien, is dat hij voor een oprit staat, wat wettelijk al niet mag.
Je zou idd kunnen opperen bij de gemeente of ze parkeervakken willen maken aan de rechterkant van de buurman. Wellicht kun je met hem in gesprek en vragen of dat voor hem een optie is als dat geregeld zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:11
OverSoft schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:11:
Deze reacties lezend, vooral over de "ondoenlijke" buren doet me echt denken:
"Ben ik dan de enige die wel gewoon met al mijn buren door een deur kan?"

Ja, ze genereren wel eens geluidsoverlast, ja, ze staan wel eens in de weg.
Maar dan ga ik er gewoon heen en bied ik ze een bak koffie aan en dan heb ik er geen last meer van.
Idem dito voor hen naar ons.
En we maken ons ook niet zo druk over dit soort futiele dingen, maar dat zal misschien aan mij liggen.

Leef en laten leven denk ik dan.
Dat was vroeger normaal ja. Tegenwoordig weten mensen niet eens hoe de buurman heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 15-10 10:51
Trichoglossus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Dat was vroeger normaal ja. Tegenwoordig weten mensen niet eens hoe de buurman heet.
Dan ben ik blij dat ik in een buurt woon waar we wel gewoon met elkaar op de koffie gaan en ieder jaar een straat BBQ hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
Er is echt geen hond van de gemeente die ziet dat jij een halve meter bredere oprit hebt hoor waardoor je de draai beter kan maken.

Tevens is parkeren tegenover jouw uitrit niet verboden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:11
wimpie007 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:30:
Er is echt geen hond van de gemeente die ziet dat jij een halve meter bredere oprit hebt hoor waardoor je de draai beter kan maken.

Tevens is parkeren tegenover jouw uitrit niet verboden
Dat klopt, behalve als daar de uitrit van de buurman ligt. Dan mag er niemand staan. Ook de bewoner zelf niet.
Het is fijn als er regels zijn die dat verbieden, als de handhaving ruk is, dan kan je beter de helft van de regels gaan schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:40

servies

Veni Vidi Servici

Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:29:
[...]

Dank voor de reactie!

Een keer hinder is inderdaad geen probleem, ik parkeer overigens nooit bij iemand zijn oprit in de buurt. Er zijn parkeerhavens aan de linkerkant van de straat waar meestal wel een plek vrij is, daar gaat hij dan op. Overbuurman zou hem daar trouwens ook prima neer kunnen zetten, is niet overdreven, 10 meter van zijn voordeur vandaan.
Dit vind ik heel vreemd: parkeerhavens aan de linkerkant van de straat. In 99,9% van de gevallen betekent dat ook dat er ergens een bordje hangt dat je moet parkeren op de daarvoor bestemde plekken: de parkeerhavens, en niet op de weg... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:15

krietjur

Where am I?

servies schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Dit vind ik heel vreemd: parkeerhavens aan de linkerkant van de straat. In 99,9% van de gevallen betekent dat ook dat er ergens een bordje hangt dat je moet parkeren op de daarvoor bestemde plekken: de parkeerhavens, en niet op de weg... :?
Ik kom in heel wat wijken met parkeerhavens aan 1 kant van de straat, en ben nog nooit zo'n bordje tegengekomen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

vectormatic

Warlock of the doorlock

servies schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Ligt er aan, als die parkeerhavens voldoende zouden moeten zijn voor het lokale wagenpark kan dat.

Zijn het drie vakken in een straat van 20 huizen, dan slaat zon bord als een tang op een varken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alleen als dit bord er staat moet je in de vakken parkeren. Staat dat bord er niet dan mag je ook buiten de vakken parkeren (mits je geen hinder etc. veroorzaakt en mits het niet botst met overige regels)
Afbeeldingslocatie: https://www.infopolitie.nl/images/stories/verkeer/e10_e1a.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 14:06
Woon zelf ook in een smalle straat, en aan de overkant van de straat parkeert de overbuurman z'n auto altijd op straat ipv op z'n oprit. Toen ik er net kwam wonen veel moeite gehad met uitrijden oprit, en zelfs nog eens op het punt gestaan even aan te bellen om te vragen of hij z'n auto niet ergens anders wilde zetten.

Niet gedaan, en om heel eerlijk te zijn; een paar maanden later m'n eigen oprit beter "leren kennen" en draai nu zo makkelijk er uit dat ik nog 40CM over heb tussen mijn auto en de auto van de overbuurman.

Later nog samen met mijn directe buren gekozen het paaltje dat als afscheiding tussen onze opritten stond weg te halen en de laatste anderhalve meter tussen onze opritten mee te bestraten. Dit heeft de uitrit alleen maar makkelijker gemaakt. Voor in/uitrijden gebruiken we nu elkaars oprit om meer ruimte te hebben.

Soms moet je denk ik gewoon creatief zijn en denken in oplossingen in plaats van de confrontatie te blijven zoeken. Een kleine aanpassing aan je eigen oprit kan de situatie misschien net zo makkelijk oplossen zonder dat je buurman zich aan hoeft te passen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vervelend dit idd, maar zolang het niet verboden is om daar te parkeren kun je ook niet veel beginnen. Heb zelf geen oprit en moet in de straat parkeren. Erger me dan ook wel eens aan buren met 2 auto's die hun tweede auto voor mijn deur parkeren (soms dagenlang), zodat ik maar ergens anders een plekje moet vinden. Gebeurt altijd net als het hard regent en je een auto vol boodschappen hebt en 30 meter moet gaan sjouwen...

Alhoewel ik zelf zoiets nooit zou doen, omdat ik het asociaal vind is er toch geen haar in mijn hoofd die eraan denkt om te gaan klagen bij die buren. Voor je het weet sta je bekend als de zeurbuur en dat is me het ook weer niet waard. Vind dat je conflicten met je buren, vooral om zoiets kleins, zoveel mogelijk moet proberen te voorkomen, want je komt elkaar elke dag tegen.

In het geval van de TS is het waarschijnlijk al een smalle straat, dus dan is het altijd een beetje behelpen. Zou idd de uitgang van je oprit iets breder maken, zodat je de draai wel kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dus je hebt een huis aan een smalle straat gekocht, maar komt er nu achter dat dat ook uitdagingen met zich mee brengt? Het feit dat je naar 1 kant zonder al te veel problemen je oprit af kan komen, maakt je eigenlijk een zeur. Tuurlijk kan je je overbuurman vragen anders te parkeren, maar zolang je alsnog van je eigen oprit af kan komen, moet je in mijn ogen niet klagen.

Dat valt bij mij in dezelfde categorie als een huis kopen en daarna gaan klagen dat er vliegtuigen over je huis komen van het vliegveld nabij, die er al veel langer ligt....

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het probleem als je rechts de oprit af gaat ipv links, moet je dan 10km omrijden? :9 Als hij staat waar hij mag staan en je de oprit nog op/af kan, dan is er niet echt een probleem zou ik zeggen. Indien er een optie is wat geen nadeel heeft voor hem, maar wel een voordeel voor jou, dan kan je het proberen. Maar anders is het gewoon je eigen probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:08
De oplossing is simpel, vraag aan de gemeente dat ze er een enkelrichting straat van maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

redfox314 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:21:
De oplossing is simpel, vraag aan de gemeente dat ze er een enkelrichting straat van maken.
Want zoals iemand hier al aangaf is de gemeente een onderdeel van de "Make-A-Wish Foundation"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:23:
[...]

Want zoals iemand hier al aangaf is de gemeente een onderdeel van de "Make-A-Wish Foundation"? :+
Precies, bovendien is iedereen dan even ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10 15:14
Het lijkt me ondertussen wel duidelijk: hij mag er niet staan.

Maar niet omdat hij jouw oprit blokkeert, want dat doet hij niet; de bruikbaarheid wordt hooguit een beetje beperkt. Hij mag er niet staan omdat hij zijn eigen oprit blokkeert en dat mag niet. (art 24, lid 1, sub b, RVV 1990).

Punt is dat daarop niet gehandhaafd wordt. En als hij zijn oprit toch nooit gebruikt, zou hij die ook kunnen (laten) opheffen. En dan mag hij er gewoon staan.

kort en goed, als je hem met de wet in de hand niet weg krijgt, moet je óf met vriendelijk vragen hem laten verplaatsen, óf zelf iets veranderen. En dat kan zowel in de fysieke inrichting als in je eigen houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de straat smal is en de hoek lastig is, dan schiet hij er waarschijnlijk ook niks mee op als hij de auto voor zijn huis (net na de oprit) zet ipv voor de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:39
Ik zou gewoon m'n auto naast die van hem en voor m'n eigen oprit parkeren. Zo de straat blokkeren en wachten totdat handhaving wel optreedt. Zo dwing je je buurman om zowel niet op de stoep en voor de uitrit te parkeren. Want beide mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 15:53
De parkeerplek van de buurman ligt in zijn tuin aan de openbare weg en is niet afgescheiden door een hek oid.

Als je echt vervelend wil doen dan mag je jouw auto daar (op zijn erf) gewoon parkeren (volgens de wet). Als hij dat niet wil dan moet hij een afscheiding maken voor zijn parkeerplek waardoor jij er niet op kunt.

Op het moment dat jij in zijn tuin/parkeerplek staat en hij zijn auto ervoor zet (waardoor jij er niet uit kunt) dan mag jij de politie bellen en zal hij een boete krijgen of weggesleept worden.

Niet de aardigste manier maar wel conform de wet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:47

PB-powell

Mr. Laziness

Goede oplossing van sommige hier: gewoon de straat maar blokkeren 8)7 nee lekker de gehele straat bij dit 'probleem' betrekken. En wat als er dan hulpdiensten langs moeten? |:(

Gewoon aangeven dat je buurman niet voor op oprit mag parkeren en dat ie daarmee een boete riskeert (of er nou wel of geen handhaving is maakt voor het verhaal niet uit). Parkeert ie daarna naast z'n oprit heb jij net iets meer ruimte, maar meer is de buurman ook niet verplicht.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:47
veltnet schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:16:
De parkeerplek van de buurman ligt in zijn tuin aan de openbare weg en is niet afgescheiden door een hek oid.
Helaas, dat is niet bij opritten. Wel bij parkeerplaatsen van bedrijven zonder hek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij er niet staat kan je hem natuurlijk ook zelf gewoon op de weg zetten. Blokkeer je de weg niet. Maar of je er wat mee oplost... Kan je ook nog steeds ook maar 1 kant op. Want dat is blijkbaar het probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27
Als je verder wil gaan met ruzie maken, dan in kort geding een verbod vorderen op het op die manier blokkeren van jouw uitrit. Maar het lijkt me niet de manier om met je buren om te gaan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
gebruikershaes schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:44:
Ik zou gewoon m'n auto naast die van hem en voor m'n eigen oprit parkeren. Zo de straat blokkeren en wachten totdat handhaving wel optreedt. Zo dwing je je buurman om zowel niet op de stoep en voor de uitrit te parkeren. Want beide mag niet.
Zo zou ik het ook doen. Niet om te dwingen, maar dat is een bruikbare oplossing om aan allebei de kanten de straat in / uit te kunnen.

Uiteindelijk klaagt er dan iemand anders dat niemand de straat meer door kan, maar dan kan je netjes aantonen dat er een politieagent naar heeft gekeken en dat het blijkbaar, tegen de letter van de wet in, is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stoelpoot schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:03:
[...]

Zo zou ik het ook doen. Niet om te dwingen, maar dat is een bruikbare oplossing om aan allebei de kanten de straat in / uit te kunnen.

Uiteindelijk klaagt er dan iemand anders dat niemand de straat meer door kan, maar dan kan je netjes aantonen dat er een politieagent naar heeft gekeken en dat het blijkbaar, tegen de letter van de wet in, is toegestaan.
en dan komt handhaving en heb je zelf een bon omdat je voor een uitrit geparkeerd staat?
Dat het je eigen uitrit is maakt daarbij niet uit, kan de handhaver trouwens ook niet ruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:36
Ik heb hier eigenlijk bijna dezelfde situatie. Een zeer smalle straat, amper breder dan mijn eigen oprit. Dit is nét het begin van een woonerf en er zijn dan ook helemaal geen stoepen. En tegenover mij is een rij huizen (geen vrijstaande, maar 2 onder één kap), met ieder hun eigen oprit.

De mensen tegenover ons parkeren altijd onder hun carport. Als ze bezoek hebben parkeren deze wel eens achter hun oprit (de opritten zijn heel erg kort daar), je kunt er eigenlijk niet eens een 2e auto op kwijt. De buurman van onze overburen echter heeft ook een grote bouwvakkersbus en die staat altijd schuin achter onze oprit. Omdat ze die dus niet meer kwijt kunnen achter hun eigen auto op de inrit.

Ik kan er nog uit, maar ik moet goed opletten en ik heb het geluk dat ik geen grote auto heb. Maar ik heb er ook wel eens een grap over gemaakt naar de buren omdat het één keer zo erg was dat ik zelfs mijn oprit ook bijna niet meer IN kon. Gelukkig komt dit zeer zelden voor... Ik weet wel dat ze het zelf ook niet graag doen maar soms zoiets hebben van "ach de auto van de overburen komt toch pas rond 17.00 weer terug, dus dat kan wel". En dat is ook 9/10 keer zo. Verder kan ik er niet wakker om liggen, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:08:
[...]

en dan komt handhaving en heb je zelf een bon omdat je voor een uitrit geparkeerd staat?
Dat het je eigen uitrit is maakt daarbij niet uit, kan de handhaver trouwens ook niet ruiken.
Dan heb je dus een zaak ongelijke behandeling door handhaving / politie omdat deze de buurman geen bon gaven hiervoor. Uiteraard dan wel dat netjes op papier bijhouden, anders wordt het inderdaad lastiger. Volgens de informatie die TS heeft gekregen doet hij op dat moment niets fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoelpoot schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Dan heb je dus een zaak ongelijke behandeling door handhaving / politie omdat deze de buurman geen bon gaven hiervoor. Uiteraard dan wel dat netjes op papier bijhouden, anders wordt het inderdaad lastiger. Volgens de informatie die TS heeft gekregen doet hij op dat moment niets fout.
Wat een onzin. Ga je dan ook een "zaak ongelijke behandeling" beginnen als je een boete krijgt voor te hard rijden, terwijl anderen ook te hard reden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
CrystalViriS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:14:

Maar ik heb er ook wel eens een grap over gemaakt naar de buren omdat het één keer zo erg was dat ik zelfs mijn oprit ook bijna niet meer IN kon. Gelukkig komt dit zeer zelden voor... Ik weet wel dat ze het zelf ook niet graag doen maar soms zoiets hebben van "ach de auto van de overburen komt toch pas rond 17.00 weer terug, dus dat kan wel". En dat is ook 9/10 keer zo. Verder kan ik er niet wakker om liggen, eigenlijk.
Dit lijkt me de beste tip tot nu toe. Maak je druk om andere dingen, is veel gezonder voor je hart en bloeddruk.

En anders per case gewoon vragen of de buurman even plaats wil maken omdat je linksaf wilt, of wilt inrijden. Geen pesterijtjes, maar gewoon op fatsoen. Jullie wonen allebei in een smalle straat, dan is het geven en nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:21:
[...]

Wat een onzin. Ga je dan ook een "zaak ongelijke behandeling" beginnen als je een boete krijgt voor te hard rijden, terwijl anderen ook te hard reden? :+
Mits ik bevestiging had dat er op datzelfde punt mensen vrijuit waren gelaten, ja. Uiteraard is dit onzin als het om onopgemerkte overtredingen gaat. Maar TS heeft een klacht ingediend, die is behandeld en is niets mee gedaan, dus was de klacht ongegrond is het parkeren daar blijkbaar toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Stoelpoot schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Mits ik bevestiging had dat er op datzelfde punt mensen vrijuit waren gelaten, ja. Uiteraard is dit onzin als het om onopgemerkte overtredingen gaat. Maar TS heeft een klacht ingediend, die is behandeld en is niets mee gedaan, dus was de klacht ongegrond is het parkeren daar blijkbaar toegestaan.
Ik vermoed haast dat de vraag van TS niet als handhavingsverzoek is herkend, mocht dat zo zijn, moet een beslissing zijn/worden genomen, waarover dan eventueel uiteindelijk via de rechter een uitwerking kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:40:
[...]

Ik vermoed haast dat de vraag van TS niet als handhavingsverzoek is herkend, mocht dat zo zijn, moet een beslissing worden genomen, waarover dan eventueel uiteindelijk via de rechter een uitwerking kan komen.
Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Goed punt om achteraan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:58:
Als je verder wil gaan met ruzie maken, dan in kort geding een verbod vorderen op het op die manier blokkeren van jouw uitrit. Maar het lijkt me niet de manier om met je buren om te gaan.
TS heeft toch net als ieder andere Nederlander het recht om zijn recht te halen? Het 'ruzie maken' is totaal irrelevant. Laat de rechter maar oordelen, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:43:
[...]
TS heeft toch net als ieder andere Nederlander het recht om zijn recht te halen? Het 'ruzie maken' is totaal irrelevant. Laat de rechter maar oordelen, en klaar.
Ja vooral doen als je in staat van oorlog wil leven met je buren. Denk trouwens dat je weinig kans maakt te winnen, tenzij de buurman de oprit volledig blokkeert. Zoals ik de situatie nu zie, zal de rechter zeggen: U kunt uw oprit gewoon op- en afrijden naar 1 zijde. Wat is nu het probleem? Dan verwijst die het terug om in de minne te schikken.

Veel geld kwijt, kwaad bloed tussen buren en alleen omdat je niet 2-zijdig je oprit af kan rijden. 8)7

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
IK zie het al veel mensen zeggen maar goed, ik zeg het dan maar ook
Uw buurman zet hem voor zijn eigen oprit, dit mag niet!
Dit is al een reden voor een boeten te krijgen .
Kaart dit aan bij de gemeente en klaar!.
Ik weet niet als je buurman er blij mee zal zijn maar goed, dat is het enigste wat je kan doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat de buurman voor zijn eigen oprit staat wordt nu puur als excuus gebruikt. Dat heeft er niks mee te maken dat hij niet 2 kanten op kan vanuit zijn uitrit. Als de buurman zijn auto een stukje naar rechts zet op schets, staat hij niet langer voor zijn oprit maar nog steeds tegenover de oprit van de TS.

Ga vooral je buurman een boete aan smeren, waar je vervolgens niets mee oplost. Behalve dat je bekend komt te staan als zeurende buur, voor zover daar nog geen sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:39

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Zodra overbuurman een boete krijgt omdat hij voor zijn eigen oprit staat, parkeert hij wel een paar meter verder. Dan kan TS wel weer linksaf, maar niet rechtsaf.

Of zit daar ook een uitrit? Want het zou natuurlijk kunnen dat er twee auto's tegenover de uitrit geparkeerd staan waardoor je helemaal niet weg kan?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus wacht, hij zet zijn auto pontificaal neer op zijn kant van de weg zodat niemand op die rijstrook kan rijden?

En dát mag?

Dan parkeert TS toch gewoon zijn auto op diezelfde manier? Gewoon aan jouw kant van de weg ten hoogte van zijn auto. Dan blokkeer je de volledige weg. Laat de politie dan maar eens komen kijken hoe veilig dit is voor ambulances en brandweervoertuigen die er langs willen.

De politie zou dan moeten besluiten dat de weg niet geblokkeerd mag worden. En bij overtredingen wordt de auto weggesleept.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

@Blue-eagle Heb je een rijbewijs? :+

Parkeren op de weg in een woonwijk mag natuurlijk gewoon, tenzij er borden of strepen staan die anders aangeven. Voor een uitrit niet, maar als hij hem een paar meter verplaatst heb je hetzelfde probleem.

De "oplossing" die @Blue-eagle aandraagt is echter gewoon dubbel parkeren en levert je zelf een (zeer terechte) boete op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 10:24
aiaiai...
Ja, laat ons zeker de hele straat blokkeren, dat is echt wel DE oplossing.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als er iemand in België zo lomp is om een hele straat te blokkeren krijg je gegarandeerd een boete en weg slepen is ook zo goed als zeker. Doen zou ik zeggen.

Enne, niet komen wenen als het helemaal escaleert hé. Dan ga je als resultaat krijgen dat je buur tot op de cm van je oprit gaat komen staat waar hij mag staan. Ik kan je verzekeren zo'n spelletje 'buren-pesten' is er eentje waar geen van beiden wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:28:
@Blue-eagle Heb je een rijbewijs? :+

Parkeren op de weg in een woonwijk mag natuurlijk gewoon, tenzij er borden of strepen staan die anders aangeven. Voor een uitrit niet, maar als hij hem een paar meter verplaatst heb je hetzelfde probleem.

De "oplossing" die @Blue-eagle aandraagt is echter gewoon dubbel parkeren en levert je zelf een (zeer terechte) boete op.
Snap ik. Het punt is om een punt te maken. Als hij de halve weg blokkeert dan is dat niet wenselijk. Als TS zijn oprit niet in of uit kan dan moet hij wellicht ook aan de weg parkeren. En dat wil je niet. Dat motiveert misschien een diender om een blijvende oplossing te suggereren aan de vervelende buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hier een parkeervak voor de deur waar men niet helemaal in wilt gaan staan en de oprit amper bereikbaar is staat nu de boot op, komt de gemeente, dan staat die weer op de oprit voor een week en dan begint t spelletje wel weer opnieuw. Boeit mij t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-eagle schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:47:
[...]

Snap ik. Het punt is om een punt te maken. Als hij de halve weg blokkeert dan is dat niet wenselijk. Als TS zijn oprit niet in of uit kan dan moet hij wellicht ook aan de weg parkeren. En dat wil je niet. Dat motiveert misschien een diender om een blijvende oplossing te suggereren aan de vervelende buurman.
Maar de TS kan oprit wel in en uit, alleen niet altijd naar beide kanten. Dat is het hele probleem. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 09:45
Trichoglossus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Hij mag niet voor zijn eigen oprit parkeren. Artikel 24.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2011-01-01#Opschrift

1 De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
b. voor een inrit of een uitrit;
Thanks, zo iets was ik aan het zoeken.

Bij ons in de wijk staan ze tegenwoordig achter elkaar (dus dubbel geparkeerd in de lengte) voor een eigen garage/inrit/uitrit. Dit is een wel op pleintje, maar het maakt het daar draaien met een auto haast onmogelijk en zelfs gevaarlijk (gezien je bij het wegrijden niet kan zien of er verkeer achter de geparkeerde auto's vandaan komt).

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:08:
..en dan komt handhaving en heb je zelf een bon omdat je voor een uitrit geparkeerd staat?
Niet per se parkeren, maar de draai deels maken en de boel blokkeren. Handhaving zal dan zien hoe de situatie is en uitsluitsel moeten geven. Uiteraard in de buurt blijven, half de weg op gedraaid.
En foto's maken van de belemmerende situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 14:06
PB-powell schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:17:
Goede oplossing van sommige hier: gewoon de straat maar blokkeren 8)7 nee lekker de gehele straat bij dit 'probleem' betrekken. En wat als er dan hulpdiensten langs moeten? |:(
Bij mij verderop in de straat wel eens gebeurd; twee rijen huizen tegenover elkaar. Ene rij mag voor de deur parkeren, rij daar tegenover niet (hebben plein achter het huis wat eigendom is van bewoners). Stonden aan de kant waar het niet mag toch auto's en strooiwagen kon er in de winter niet langs.

Die rijden ook niet om hoor; 03:00 's nachts vol op de claxon totdat er een auto verplaatst werd.

Op dezelfde plek ook wel eens gehad dat ik er niet meer langs kon, spiegels van mijn auto en de geparkeerde auto gaven elkaar een kusje. Irritant, maar maak me er niet al te druk om aangezien het tegenwoordig nog maar zelden voorkomt en ik nooit in dure auto's rij :P.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb altijd geleerd dat je het overige verkeer niet mag hinderen maar dat is eerlijk gezegd al wat rijbewijzen geleden. Ik ben meestal niet zo van strooien met wat wetjes en regeltjes maar wat Google werk leverde een artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Artikel 5 Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dat er niet linksaf geslagen kan worden is toch echt hinderen.

In mijn geval: als ik van mijn oprit niet linksaf kan slaan maar rechtsaf moet, rij ik een hof in in plaats van naar de doorgaande weg.

Edit: typo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

stresstak schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Niet per se parkeren, maar de draai deels maken en de boel blokkeren. Handhaving zal dan zien hoe de situatie is en uitsluitsel moeten geven. Uiteraard in de buurt blijven, half de weg op gedraaid.
En foto's maken van de belemmerende situatie.
Ja, laten we tijd van "handhaving" (en dus belastingcenten) verspillen aan iemand die weigert rechtsaf te slaan omdat hij de bocht naar links niet kan maken... Goed plan! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Ja, laten we tijd van "handhaving" (en dus belastingcenten) verspillen aan iemand die weigert rechtsaf te slaan omdat hij de bocht naar links niet kan maken... Goed plan! :+
Want als ze op kantoor zitten niks te doen krijgen ze ook niet betaald? De handhaving (zoals de naam het al zegt) is er juist om dit soort regels te handhaven.

Maar nogmaals. Wachten tot buurman weg is en je eigen auto voor jouw oprit zetten. Dan heeft die 2 keuzes. 1 straat blokkeren en 2 z'n auto ergens anders of op z'n eigen oprit plaatsen. Ik ben totaal niet voor om je buren te pesten, maar zoals ik he tees heeft de TS meerdere malen geprobeerd dit netjes op te lossen. Als de buurman hem dan een zeikerd vindt dan verdient die een koekje van eigen deeg om te zien hoe vervelend het is. Als dat al zo is..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En vergeet niet daarna een 'ruzie met de overburen'-topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:59:
[...]

Want als ze op kantoor zitten niks te doen krijgen ze ook niet betaald? De handhaving (zoals de naam het al zegt) is er juist om dit soort regels te handhaven.
Dus als iemand toch wel betaald wordt, mag hun tijd prima verspild worden? Als je denkt dat ze op kantoor zitten te wachten tot er iemand belt, heb je het mis.

Het is toch kansloos als je gewoon rechts weg kan, om dan toch eigenwijs links te gaan tot je niet verder kan, om vervolgens de politie te bellen? Kleutergedrag! Als je medewerking wilt van je buren, is dit écht de oplossing... 8)7
Maar nogmaals. Wachten tot buurman weg is en je eigen auto voor jouw oprit zetten. Dan heeft die 2 keuzes. 1 straat blokkeren en 2 z'n auto ergens anders of op z'n eigen oprit plaatsen. Ik ben totaal niet voor om je buren te pesten, maar zoals ik he tees heeft de TS meerdere malen geprobeerd dit netjes op te lossen. Als de buurman hem dan een zeikerd vindt dan verdient die een koekje van eigen deeg om te zien hoe vervelend het is. Als dat al zo is..
Dan moet ie nog steeds net zo ver rijden... En kan ie nog steeds maar één kant op rijden. Maar wel een “koekje van eigen deeg”. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:18:
[...]

Dus als iemand toch wel betaald wordt, mag hun tijd prima verspild worden? Als je denkt dat ze op kantoor zitten te wachten tot er iemand belt, heb je het mis.

Het is toch kansloos als je gewoon rechts weg kan, om dan toch eigenwijs links te gaan tot je niet verder kan, om vervolgens de politie te bellen? Kleutergedrag! Als je medewerking wilt van je buren, is dit écht de oplossing... 8)7

[...]

Dan moet ie nog steeds net zo ver rijden... En kan ie nog steeds maar één kant op rijden. Maar wel een “koekje van eigen deeg”. :/
Nee natuurlijk zitten ze niet te wachten, maar als je het zo redeneert is alles tijdverspilling. Heck, zelfs het leven is dan tijdverspilling, want uiteindelijk ga je dood dus waar doe je het voor? Handhaven van wetten en regels is gewoon hun werk en dat is waar ze voor betaald krijgen.

Persoonlijk zou het me geen hol uitmaken als de buurman zo z'n auto parkeert, want ik kan er uit, maar niet iedereen heeft dezelfde opvattingen. Daarom zijn er regels bedacht, waar als iedereen zich aan houdt dit gezeik voorkomen wordt. Feit is dat de handhaving haar werk niet doet en dan is voor mij de logische stap om er zelf wat aan te doen. Ik draag hier een mogelijke 'oplossing' aan. Dat de TS daarna ruzie krijgt met de buurman is een mogelijkheid. Of die dat ervoor over heeft is een tweede. Ligt er maar net aan of de nadelen opwegen tegen de voordelen. Dit moet de TS voor zichzelf bepalen.

En nee als de buurman op z'n eigen oprit staat of ergens anders dan kan de TS op z'n eigen oprit keren en een kant uitkiezen waar die naartoe rijdt.

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 13-02-2018 21:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 19:12

Yucon

*broem*

Ik word een beetje verdrietig van dit topic :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

gebruikershaes schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Nee natuurlijk zitten ze niet te wachten, maar als je het zo redeneert is alles tijdverspilling. Heck, zelfs het leven is dan tijdverspilling, want uiteindelijk ga je dood dus waar doe je het voor? Handhaven van wetten en regels is gewoon hun werk en dat is waar ze voor betaald krijgen.

Persoonlijk zou het me geen hol uitmaken als de buurman zo z'n auto parkeert, want ik kan er uit, maar niet iedereen heeft dezelfde opvattingen. Daarom zijn er regels bedacht, waar als iedereen zich aan houdt dit gezeik voorkomen wordt. Feit is dat de handhaving haar werk niet doet en dan is voor mij de logische stap om er zelf wat aan te doen. Ik draag hier een mogelijke 'oplossing' aan. Dat de TS daarna ruzie krijgt met de buurman is een mogelijkheid. Of die dat ervoor over heeft is een tweede. Ligt er maar net aan of de nadelen opwegen tegen de voordelen. Dit moet de TS voor zichzelf bepalen.

En nee als de buurman op z'n eigen oprit staat of ergens anders dan kan de TS op z'n eigen oprit keren en een kant uitkiezen waar die naartoe rijdt.
Er is ook nog zoiets als prioriteiten stellen en ik denk persoonlijk dat de gemeente en de politie zich beter druk kunnen maken om belangrijker zaken, zoals bijvoorbeeld het voorkomen en oplossen van misdaden en zo.

Wellicht verstandig om bij een eventueel volgend huis wat beter op te letten... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:38
Loopt dit nu nog steeds?! *pakt meer popcorn* .. nee grapje, ik gun je je “recht” en het beste. Maar zou zelf meer waarde hechten aan een normale relatie met (over)buren dan aan of ik via maar een kant in en uit kan rijden... voor je het weet escaleert zouets (voor zover niet al gebeurd) en zitten er ineens meterslange krassen op je auto... Maar goed, ieder zijn battles.

Je zou ook aan buurman kunnen vragen of hij weer op stoep wilt parkeren, handhaving komt daar nu toch niet meer neem ik aan?

Maar goed, misschien werkt het bij jou anders. ik woon in een grote stad, hier wordt in de regel uberhaupt niemand wegens verkeerd parkeren beboet binnen een woonwijk, of je nu op stoep staat , in een bocht of bovenop een drempel. Uitgangspunt is dat nensen onderling elkaar wel opvoeden. Tenzij een overijverige bewoner ergens over gaat klagen natuurlijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 16:53

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zoals zo veel topics over een conflict gaat dit allang niet meer over regels of recht maar over emoties en gekrenkte eer.

Mooiste is nog wel dat TS aangaf dat er 10m verderop een bijna altijd vrije parkeerhaven is. Waar dan uiteraard niet hijzelf maar de buurman maar moet parkeren. |:(

Is verder geen kritiek naar de TS toe die neemt alle opmerkingen nog behoorlijk sportief op. d:)b Maar volgens mij bestaan dit soort topics dus vooral om even stoom af te blazen en te relativeren zonder dat er nu noodzakelijk een oplossing uit voorkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door -36- op 14-02-2018 02:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 11:33
-36- schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:55:
Zoals zo veel topics over een conflict gaat dit allang niet meer over regels of recht maar over emoties en gekrenkte eer.

Mooiste is nog wel dat TS aangaf dat er 10m verderop een bijna altijd vrije parkeerhaven is. Waar dan uiteraard niet hijzelf maar de buurman maar moet parkeren. |:(

Is verder geen kritiek naar de TS toe die neemt alle opmerkingen nog behoorlijk sportief op. d:)b Maar volgens mij bestaan dit soort topics dus vooral om even stoom af te blazen en te relativeren zonder dat er nu noodzakelijk een oplossing uit voorkomt.
Kan alleen maar lachen om sommige reacties joh. :P

Meneer staat liever voor de deur, is zijn goed recht hoor. Ik sta liever op de oprit, daar heb ik hem voor. :)

We hebben de gemeente nog gesproken vandaag, ze waren een beetje verbaasd over hoe de situatie nu juist is geworden. Er is ergens wat fout gegaan in de aansturing van de handhaving, dit was in ieder geval niet de bedoeling. Verdere oplossingen kon de gemeente niet bieden, als in extra parkeerhavens e.d. De beslissing over parkeren op de stoep wordt teruggedraaid, meneer mag daar gewoon weer gaan staan binnenkort. :+ Hij heeft nu als enige in de straat een verbod, verderop in de straat staan er veel meer auto's op de stoep die daar wel gedoogd mogen staan. Zolang er geen klachten binnen komen van buurtbewoners ziet de gemeente dit door de vingers, anders krijgt diegene dus een verbod zoals mijn overbuurman. Wat dus eigenlijk niet de bedoeling was, want de klacht van mijn kant was niet het op de stoep staan.

Ook de buurman nog gesproken over de situatie, althans eigenlijk meer zijn vrouw. Die was een stuk vriendelijker moet ik zeggen. We waren het beide eens dat dit niet echt bevoordelijk is voor onze buren relatie. Auto past bij hun net op de oprit maar zorgt voor hinder omdat de oprit vrij krap is. Zodra er toestemming is om weer op de stoep te staan is er toegezegd zover als mogelijk rekening te houden met onze uitrit, en die van mijn naaste buren.

Als de buurman zich aan de afspraken houdt kan ik met een keertje steken wel van de oprit af de andere richting op, en ook van beide kanten achteruit erop. Ik zeg, helemaal top! :9

M3P 24'

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
Haha, grappig toch hoe dit werkt.

De begin situatie was zo erg dat er met de buurman ruzie gemaakt werd, de politie en gemeente in actie moesten komen.
Resultaat: situatie verergerd.
Opnieuw discussie en gedoe.
Resultaat: situatie terug naar begin situatie.
Gevoel van TS: “ik zeg, helemaal top”.

Achja, als je er blijer van bent geworden is het prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 19:26

BoAC

Memento mori

Smobbo schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:21:
Haha, grappig toch hoe dit werkt.

De begin situatie was zo erg dat er met de buurman ruzie gemaakt werd, de politie en gemeente in actie moesten komen.
Resultaat: situatie verergerd.
Opnieuw discussie en gedoe.
Resultaat: situatie terug naar begin situatie.
Gevoel van TS: “ik zeg, helemaal top”.

Achja, als je er blijer van bent geworden is het prima :+
Resultaat is zelfs beter: een mogelijkheid om in gesprek te blijven met de buurman, je leeft er tenslotte naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Laatst online: 24-10 09:15
Vissa66 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 05:04:
[...]

Meneer staat liever voor de deur, is zijn goed recht hoor. Ik sta liever op de oprit, daar heb ik hem voor. :)

We hebben de gemeente nog gesproken vandaag, ze waren een beetje verbaasd over hoe de situatie nu juist is geworden. Er is ergens wat fout gegaan in de aansturing van de handhaving, dit was in ieder geval niet de bedoeling. Verdere oplossingen kon de gemeente niet bieden, als in extra parkeerhavens e.d. De beslissing over parkeren op de stoep wordt teruggedraaid, meneer mag daar gewoon weer gaan staan binnenkort. :+ Hij heeft nu als enige in de straat een verbod, verderop in de straat staan er veel meer auto's op de stoep die daar wel gedoogd mogen staan. Zolang er geen klachten binnen komen van buurtbewoners ziet de gemeente dit door de vingers, anders krijgt diegene dus een verbod zoals mijn overbuurman. Wat dus eigenlijk niet de bedoeling was, want de klacht van mijn kant was niet het op de stoep staan.

Ook de buurman nog gesproken over de situatie, althans eigenlijk meer zijn vrouw. Die was een stuk vriendelijker moet ik zeggen. We waren het beide eens dat dit niet echt bevoordelijk is voor onze buren relatie. Auto past bij hun net op de oprit maar zorgt voor hinder omdat de oprit vrij krap is. Zodra er toestemming is om weer op de stoep te staan is er toegezegd zover als mogelijk rekening te houden met onze uitrit, en die van mijn naaste buren.

Als de buurman zich aan de afspraken houdt kan ik met een keertje steken wel van de oprit af de andere richting op, en ook van beide kanten achteruit erop. Ik zeg, helemaal top! :9
Bij m'n ouderlijk huis hadden wij ook een oprit die vaak geblokkeerd werd door derden. Toen er werd gezegd dat veiligheid in het geding kwam doordat zicht werd geblokkeerd waarbij een ongeluk kon plaatsvinden was er binnen een werkweek een oplossing :/

Hopelijk lukt het nu met de gezamelijke oplossing, bumpertjes op jouw golf kosten een duit :+ zou zonde zijn. Kan je buren maar beter te vrienden houden idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Smobbo De TS heeft sinds dat akkefietje door dat de eerdere situatie dus eigenlijk gewoon beter was. En heeft daar ondertussen vrede mee. "Belastingcenten well spend" dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 10:50
Vissa66 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 05:04:
[...]

Soms is het inderdaad beter om even iemand anders te spreken die er woont of vaak komt. Mijn schoonouders hebben ruzie gehad met de buren om vuilnisbakken naast de voordeur, en kwamen met de buren zelf niet ver. Op een gegeven moment oma die vaak kwam oppassen even vriendelijk aangesproken, en die had diezelfde dag de bakken weg.
Mooi dat je tevreden bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:46
Hahaha wat een topic! Ik ken dat geval wel, dat je denkt dat er je onrecht is aangedaan. Kost een bak negatieve energie.

Ik zag een boel goede adviezen, die allemaal bleven hameren op de juiste manier van omgaan met je buren. Ik sluit me daar bij aan. Duidelijk zijn is een moeilijk iets, als er iets gebeurd meteen open en eerlijk aangeven waar je mee zit en je zult zien dat iedereen probeert te helpen. Zelfs degenen die in eerste instantie dwars blijven liggen. Ik noem dat wel eens "doodknuffelen" en dat heeft tot nu toe altijd gewerkt. En ik heb buren gehad waar NIEMAND langs wilde wonen 😀, en met allemaal heb ik nog steeds een zeer goede verstandhouding 😎.

Zo snel als ik in mijn hoofd begin te bedenken wat mijn recht is gaat er een belletje af. Tijd om het van je af te laten lopen, als water.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
-36- schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:55:

Dat vind ik nog steeds het wonderlijke aan dit topic, TS steekt veel negatieve energie in een situatie, de positieve energie werd bewaard voor de reacties hier. Waarvoor respect overigens, dat is niet altijd evident in forum-topics.

Al met al kan de popcorn weer verplaatst worden naar een ander topic, TS lijkt er uit te zijn na een simpel praatje met de buuf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel kilometers je om moet rijden als je steeds rechts de inrit af moet rijden.
Ik rij hier altijd bewust de ene kant de wijk in en de andere kant de wijk uit omdat dat gemakkelijker is met parkeren.
Dat ik dan een stuk moet omrijden... boeien.
Kan me er niet druk om maken. Er zijn ergere dingen in de wereld.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:55:
De reactie die ik altijd van de buren krijg is: Als je weg moet en je kan er niet uit, dan kom je het toch even vragen?
Ik snap je punt, maar ik denk niet dat ze bedoelen dat je moet vragen of je weg mag, maar eerder dat je even bij ze gaat vragen, of ze de auto aan de kant zetten, omdat jij niet weg kan. Lijkt mij een normale reactie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 00:03:
[...]
Ik snap je punt, maar ik denk niet dat ze bedoelen dat je moet vragen of je weg mag, maar eerder dat je even bij ze gaat vragen, of ze de auto aan de kant zetten, omdat jij niet weg kan. Lijkt mij een normale reactie hoor.
Dat zou normaal zijn als het 1 of 2 keer in de maand zou gebeuren. Maar niet als het 3 keer op een dag is. Dan gaat het dus wel lijken op toestemming vragen. Ik moet gewoon weg kunnen gaan en thuis kunnen komen zonder bemoeienis van de buren. Een uitrit hoort gewoon vrij te zijn, ook zonder bordje 'uitrit vrijlaten'.

edit: Meestal is er verderop in de straat ook gewoon parkeerplek dus ze hoeven niet half voor de oprit te gaan staan. Maar het is blijkbaar te veel moeite, om 10 stappen extra te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-10 16:37
Topic komt me bekend voor. Parkeerplaats achter mijn appartement is een hofje wat eigen terrein is. Vaak parkeren er toch mensen die er niet mogen parkeren. Meerdere keren gemeld bij de gemeente e
woningstichting. Bij het netjes aanspreken van de personen krijg je dan een grote bek terug. :/

De uitrit van de parkeerplaats is vrij krap in de straat er naast. Vaak genoeg wordt er door busjes en auto's heel onhandig geparkeerd op de straat waardoor uitrijden lastig is. Ook in geval van calamiteit is dat niet fijn.

Ik heb om 06uur 's ochtends bij het naar mijn werk gaan wel eens aangebeld bij huis in die straat waarvan ik wist dat daar de eigenaar woonde van de bus die de uitrit blokkeerde. Vriendelijk verzocht om de bus te verplaatsen wat eerst geweigerd werd toen de deur van het huis eindelijk geopend. Daarna aangegeven dat ik dan maar een sleepdienst ging bellen waarna de bus snel werd verplaatst. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 06:37:
edit: Meestal is er verderop in de straat ook gewoon parkeerplek dus ze hoeven niet half voor de oprit te gaan staan. Maar het is blijkbaar te veel moeite, om 10 stappen extra te zetten.
Niet om het een of ander, maar waarom parkeer je dan niet zelf daar en zouden de buren dat wél 'moeten'? Als het toch maar 10 stappen extra is? ;) Jij betaalt ook belasting he, jij mag daar net zo goed parkeren. :)

/SpiegelVoorHouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:09:
[...]
Niet om het een of ander, maar waarom parkeer je dan niet zelf daar en zouden de buren dat wel 'moeten'? Als het toch maar 10 stappen extra is? ;) Jij betaalt ook belasting he, jij mag daar net zo goed parkeren. :)

/SpiegelVoorHouden
Jij draait de zaken om. Ik heb een parkeerplek in mijn voortuin, met een gedeelde oprit.
Zo gek is het toch niet dat ik daar dan ook gewoon moet kunnen parkeren?
Of zeg je tegen een invalide ook: Ga maar op een ander leeg plekje staan want ik sta nu op jouw plekje?

Ik sta gewoon in mijn recht, uitrit hoor je vrij te houden. Bij ons in de straat heeft iedereen een eigen plekje voor 1 auto in de voortuin. Extra auto's of visite kan gewoon normaal aan de straat parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat deed ik inderdaad, vandaar de laatste zin in mijn post. ;) Was dan ook meer retorisch bedoeld, om een ander licht te laten schijnen op jouw bericht.
Ik heb een parkeerplek in mijn voortuin, met een gedeelde oprit.
Wat ook niet betekent dat je per se parkeren móet op de oprit/parkeerplek. ;) Dat is mijn punt meer. Je kunt een ander net zo goed niet verplichten om elders te parkeren. Die wil, net zoals jij, lekker makkelijk en voor of naast de (eigen) deur parkeren, dat is mijn punt.
Zo gek is het toch niet dat ik daar dan ook gewoon moet kunnen parkeren?
Dat zeg ik ook niet, het is heel herkenbaar, zie een van mijn eerdere posts in dit topic. Ik wil alleen maar aangeven dat omdat jij een eigen plek hebt om te kunnen parkeren, daar niet altijd móet parkeren. Doet mijn vader overigens ook niet altijd. :)
Of zeg je tegen een invalide ook: Ga maar op een ander leeg plekje staan want ik sta nu op jouw plekje?
En daarom hebben zij speciale parkeerplaatsen, bij huis meestal op kenteken en op andere plaatsen zijn er vaak speciale parkeerplaatsen ingericht net het welbekende blauwe bord.
Ik sta gewoon in mijn recht, uitrit hoor je vrij te houden.
Is goed fatsoen, eens, maar dat hoeft dus niet. Daarom zijn die borden er. ;) Daarnaast is een recht geen plicht voor een ander he, vergis je niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-10 13:14
Heb hetzelfde probleem alleen hier nog wat erger. 1 parkeerplaats met 4 vlakken en de buren hebben 2 auto's die ze vaak zo parkeren dat 3 of zelfs 4 vlakken bezet zijn.

Zit te overwegen om de politie in te schakelen gezien ze niet luisteren maar dat zorgt sowieso voor ruzie or worse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:55:
[...]
Dat deed ik inderdaad, vandaar de laatste zin in mijn post. ;) Was dan ook meer retorisch bedoeld, om een ander licht te laten schijnen op jouw bericht.
[...]
Wat ook niet betekent dat je per se parkeren móet op de oprit/parkeerplek. ;) Dat is mijn punt meer. Je kunt een ander net zo goed niet verplichten om elders te parkeren. Die wil, net zoals jij, lekker makkelijk en voor of naast de (eigen) deur parkeren, dat is mijn punt.

[...]
Dat zeg ik ook niet, het is heel herkenbaar, zie een van mijn eerdere posts in dit topic. Ik wil alleen maar aangeven dat omdat jij een eigen plek hebt om te kunnen parkeren, daar niet altijd móet parkeren. Doet mijn vader overigens ook niet altijd. :)

[...]
En daarom hebben zij speciale parkeerplaatsen, bij huis meestal op kenteken en op andere plaatsen zijn er vaak speciale parkeerplaatsen ingericht net het welbekende blauwe bord.
[...]
Is goed fatsoen, eens, maar dat hoeft dus niet. Daarom zijn die borden er. ;) Daarnaast is een recht geen plicht voor een ander he, vergis je niet. ;)
Of jij bent echt zo lomp, of je zit keihard te trollen. Ik hoop voor je het laatste.
Ik ga niet verder op je reacties in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Of jij bent echt zo lomp, of je zit keihard te trollen. Ik hoop voor je het laatste.
Wat hij zegt is niet lomp, het is alleen een oplossing waarbij het niet alleen ikke, ikke, ikke is.

Het is heel erg makkelijk om te zeggen dat iemand maar ergens anders moet gaan parkeren, maar dat kunnen die mensen net zo goed zeggen over jouw parkeergedrag.
Het is heel kenmerkend dat jij het gelijk lomp en/of trollen vind als jij opeens iets moet inschikken.

Het is niet te veel moeite om voor anderen te bepalen dat zij wel 10 stappen kunnen zetten, maar wel voor jou schijnbaar.

Maarja, waarom werken aan een oplossing als je het ook gewoon terug kan doen waardoor je elk recht van spreken verliest...
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:55:
Dus ik ben precies hetzelfde gaan doen als de buren.
Na werktijd parkeer ik de auto eerst een straat verder en als de buren thuis zijn blokkeer ik zelf de uitgang.
Je ziet ze dan regelmatig om de auto heen lopen met een kwaaie kop, maar ze komen nooit vragen of ze er uit mogen. Dus hopelijk snappen ze toch wel dat dat gewoon geen oplossing is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat een getrol hier met omdraai en recht praten wat krom is verhalen.

Oprit hoort vrijgehouden te worden. Dus een buurman die dat niet doet zit per definitie fout.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Help!!!! schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:29:
Wat een getrol hier met omdraai en recht praten wat krom is verhalen.

Oprit hoort vrijgehouden te worden. Dus een buurman die dat niet doet zit per definitie fout.
Bij de TS is de oprit simpelweg vrij.
Bij M!chel is de oprit meestal vrij alleen wordt er strak tegen de oprit aan geparkeerd.

Oftewel jouw opmerking is irrelevant en offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:37:
Geen van beiden, ik ben redelijk serieus. Jammer dat jij het anders ziet. Met andere woorden; andere reacties op jouw eigen mening tolereer je niet.
Help!!!! schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:29:
Waar haal je dit vandaan? Het is namelijk totale onzin dat een uitrit vrijgehouden "hoort" te worden / zijn. Ja, het is goed fatsoen, maar zeker niet verplicht!

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:03:
[...]
Geen van beiden, ik ben redelijk serieus. Jammer dat jij het anders ziet. Met andere woorden; andere reacties op jouw eigen mening tolereer je niet.
Ik sta voor veel open. Maar jouw reacties slaan werkelijk als een lul op een stoeprand.

Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:05:
Ik sta voor veel open. Maar jouw reacties slaan werkelijk als een lul op een stoeprand.
Omdat ze niet in lijn liggen met jouw mening. ;) En zoals ik aan het eind van mijn eerste reactie naar jou al typte, was het mijn bedoeling om enkel een spiegel voor te houden, wellicht dat je daarom zo meent te moeten reageren.

Lees mijn reacties in dit topic even opnieuw; ik ken jouw probleem maar al te goed, je kunt mensen alleen niet dwingen om een uitrit vrij te houden, dát is wat ik zeg, naast dat jij ook elders kan parkeren, hoe vervelend het ook voor jou is, als jij niet naast de deur kan parkeren. Daarom vroeg ik net retorisch, waarom iemand anders wél elders zou moet parkeren, omdat jij anders niet met jouw auto op jouw oprit kan parkeren? :?

Waarom zou een ander dus naar jouw pijpen moeten dansen, die persoon wil net als jij, geen 10 stappen doen om bij zijn/haar auto te komen? ;) De circel is weer rond, inderdaad.

EDIT:
En als het inderdaad wettelijk vastgelegd is, dan is het ook zeer slecht handhaafbaar, dus de kans dat iemand een boete krijgt ervoor, is nihil. Laat staan dat het het waard is om moeite te steken in zoiets.

EDIT2:
Bovenstaande edit heeft mij doen zoeken en vind al vrij snel RVV 1990, art 24, daarin staat inderdaad dat het verboden is om te parkeren voor in- en uitritten. Excuses richting jou zijn dus op zijn plaats, bij deze!

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:08:
[...]
Omdat ze niet in lijn liggen met jouw mening. ;) En zoals ik aan het eind van mijn eerste reactie naar jou al typte, was het mijn bedoeling om enkel een spiegel voor te houden, wellicht dat je daarom zo meent te moeten reageren.

Lees mijn reacties in dit topic even opnieuw; ik ken jouw probleem maar al te goed, je kunt mensen alleen niet dwingen om een uitrit vrij te houden, dát is wat ik zeg, naast dat jij ook elders kan parkeren, hoe vervelend het ook voor jou is, als jij niet naast de deur kan parkeren. Daarom vroeg ik net retorisch, waarom iemand anders wél elders zou moet parkeren, omdat jij anders niet met jouw auto op jouw oprit kan parkeren? :?

Waarom zou een ander dus naar jouw pijpen moeten dansen, die persoon wil net als jij, geen 10 stappen doen om bij zijn/haar auto te komen? ;) De circel is weer rond, inderdaad.

EDIT:
En als het inderdaad wettelijk vastgelegd is, dan is het ook zeer slecht handhaafbaar, dus de kans dat iemand een boete krijgt ervoor, is nihil. Laat staan dat het het waard is om moeite te steken in zoiets.
Is maar goed dat ik je niet weet te wonen. En dat bedoel ik niet om te dreigen ofzo. Maar zou je reactie wel eens willen horen en zien als ik je niet binnen laat in je woning. Je kunt immers ook bij buren, vrienden of familie terecht.

Even terug naar de kwestie over parkeren voor de oprit: Als een BOA het ziet kun je er een bekeuring voor krijgen. Wanneer krijg je een bekeuring? Niet als je iets doet wat gewoon mag.
Dag @CH4OS , uitgeluld. }:O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:28:
Even terug naar de kwestie over parkeren voor de oprit: Als een BOA het ziet kun je er een bekeuring voor krijgen. Wanneer krijg je een bekeuring? Niet als je iets doet wat gewoon mag.
Dag @CH4OS , uitgeluld. }:O :O
Zie mijn tweede edit. Beetje raar om dan nog zo kinderachtig te menen moeten reageren. Het is geen wedstrijd of zo hé. Het zegt echt meer over jou, die reacties van jou naar mij.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:29:
[...]
Zie mijn tweede edit. Beetje raar om dan nog zo kinderachtig te moeten reageren. Het is geen wedstrijd of zo hé.
Sorry die zag ik later pas. Nogmaals fijn weekend. Je bent toch niet na mijn laatste reactie op je pikkie getrapt he?
Als dat wel het geval is: neem een voorbeeld aan mij. Ik zit al de hele dag naar jouw reacties te kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:30:
Sorry die zag ik later pas. Nogmaals fijn weekend. Je bent toch niet na mijn laatste reactie op je pikkie getrapt he?
Jouw reacties (en met name de manier waarop) naar mij zeggen meer over jou. Als je eerder met verwijzingen naar wetsteksten had gekomen (zoals ik dat nu uiteindelijk heb gedaan, maar was bij de eerdere berichten op het werk en tikte ik de berichten vanaf mobiel), had ik veel eerder al anders gereageerd. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:32:
[...]
Jouw reacties naar mij zeggen meer over jou. Als je eerder met verwijzingen naar wetsteksten had gekomen, had ik veel eerder al anders gereageerd. ;)
Je had je ook zelf eerst in de materie kunnen verdiepen voordat je ging reageren. Lekker makkelijk om nu alweer een ander als schuldige aan te wijzen.
Je bent een vreemde snuiter! Gelukkig niet mijn buurman....of toch? :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:34:
Je had je ook zelf eerst in de materie kunnen verdiepen voordat je ging reageren. Lekker makkelijk om nu alweer een ander als schuldige aan te wijzen.
Je bent een vreemde snuiter! Gelukkig niet mijn buurman....of toch? :| :/
Het is zeker mijn bedoeling niet om jou de schuld in de schoenen te schuiven. Ik had het allicht ook eerder kunnen doen, zeker. Figuurlijk sla ik mijzelf hiervoor ook wel op de kop hoor, wees maar niet bang. ;)

Eind goed, al goed, toch? ;) Kusje d'r op anders? :> :+

Tweakers zit vol met vreemde snuiters, daar val zelfs ik bij in het niet! ;) :+

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't was allemaal ook al genoemd in dit topic.

[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 16-02-2018 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:45
Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:20:

Nu staat de overbuurman dusdanig dicht bij onze oprit dat links afdraaien soms wel, soms niet mogelijk is, afhankelijk van hoe dichtbij hij staat. Achteruit opdraaien de oprit op kan alleen als je van links aan komt rijden, van rechts onmogelijk.
Voor de tweakers die ik zie aanraden maar elke dag aan te gaan bellen dan wel andere pesterijen te verzinnen. Uit eigen ervaring kan ik melden dat dit soort dingen behoorlijk kunnen escaleren.

De basis van mijn verhaal is dat mijn ouders in een straat wonen waar aan 1 kant een stoep is. Ooit bij de aanleg van de wijk is bedacht dat daar om en om geparkeerd zou moeten worden om de snelheid eruit te halen. Een jaar of 6 later weet niemand dat meer en eigenen de huizen aan de kant van de stoep het stuk weg voor zichzelf op. Ze zien daar liever geen auto staan. Doe je dat wel dan krijg je te maken met pesterijen als het omklappen van je spiegel, briefjes op je voorruit, het wegzetten van hun eigen auto op de stoep ipv op hun eigen oprit, enz.

Toen kwam de dag dat ik bij mijn ouders was en weg moest. Ik zat toen met een lekkende kies en mijn moeder zou mij naar de avondtandarts brengen. De overbuurman had zijn auto voor zijn eigen oprit geparkeerd, in plaats van erop, en het was onmogelijk om weg te draaien. Ik heb met mijn moeder aangebeld en de overbuurman kwam door de garage naar buiten. Die begon een relaas dat wij maar niet bij zijn stoep moesten parkeren, draaide zich om en wilde weer naar binnen gaan. Nadat ik zijn schouder pakte en daarbij (rustig) vermeldde dat dit geen optie was en ik echt weg moest draaide hij om en haalde hij naar mij uit. Ik heb een redelijke basis in vechtsport met bijbehorende dicipline dus ik deed direct 3 stappen naar achteren. Daarna had hij voor ik het wist zijn handen om de keel van mijn moeder (tot bloedens toe bleek later). Daarna heb ik de man in een nekklem genomen (was zeker 20kg zwaarder en een kop groter). Later zijn er nog meer bijgekomen waaronder een buurman die riep dat iedereen moest ophouden en mijn vader die 5 minuten later het door keeg en toen de beste man aan zijn been trok.

De politie liet ons onafhankelijk een verklaring afleggen terwijl de 'beste' man pas 2 uur later zijn verklaring op het bureau hoefde af te geven. Daar kwam natuurlijk achteraf de grootste onzin uit. Echter een gedeelte van zijn verhaal werd gedeeltelijk bevestigd door dat van buren 2 huizen verderop die al circa een jaar met hem meededen aan een spelletje auto ruil om die plekken op de stoep te bezetten. De directe buren naast ons bevestigden dat mijn vader kwaad en agresief was (gek he :P). Waar het op neer kwam is dat de klacht van mij richting hem niet op is gepakt omdat ik geen schade had geleden (hij had mij niet geraakt, alleen kort in mijn ballen geknepen). Meneer had wel schade en zoiwel ik als mijn vader moesten ons verantwoorden in de rechtszaal. Ik ben vrijgesproken maar het gaf onwijs veel stres en frustratie.

In de jaren erna ging er bij mij ouders een boom dood in de voortuin, die er al 15 jaar stond. Later kwam er een verklaring van een buurman dat hij de overbuurman heeft zien spuiten. Maar ook daar deed de politie natuurlijk weer niets mee. 'Geen bewijs'. Bodem onderzoek hadden ze geen zin in.

Later bleek dat deze meneer door een lokale supermarktketen was uitgekocht omdat hij daar in de clinch lag over parkeer problematiek. Directeur gaf aan dat ze maar 3 filialen hadden en normaal niet in de business zaten van huizen kopen. Maar hij durfde in eerste instantie daar niets mee te doen want ze waren net van hem af. Ook de politie bleek achteraf al op de hoogte van de gekte van deze man. Die bleek arbeidsongeschikt te zijn en regelmatig klachten te deponeren. Waarom hij destijds niet normaal is verhoord na het incident is wat mij betreft ook niet te bevatten.

Al met al heb ik geleerd dat de politie niet je beste vriend is. De zaak was heel helder en de verklaring van de overbuurman zaten vol met zichzelf tegensprekende argumenten. Dat de man lastig was, was al bij de politie bekend. Ik had foto's van de auto die de uitrit blokkeerde, foto's van mijn moeder met bloed op haar keel. Beste man had pijn in zijn nek en schade aan een prothese (een been bleek nep te zijn). Toch probeert de officieer van justistie je dan iets te verwijten. Terwijl omgekeerd jouw klacht niet wordt opgepakt.

Dit is onderhand 10 jaar geleden en ik heb een dergelijke situatie nooit opnieuw meegemaakt en ik verwacht hem ook niet snel weer mee te maken. Maar mocht het gebeuren dan grijp ik sneller, feller en met een groter deel van mijn kracht in. Zou ik dit opnieuw kunnen doen dan had ik meteen een heupworp en een klem toegepast en onder het motto burger arrest de man niet losgelaten tot ik hem aan de politie kon overdragen. Dat had mijn moeder beschermd en dat had mijn vader ook een onzinnig verwijt bespaard. Maar dat is achteraf. Toen dacht ik dat ik het netjes had opgelost en dat de rechterlijke macht de man wel zouden veroordelen. Als was het maar een geldboete. Toen niet aanbellen was geen optie, een lekkende kies is echt geen pretje (wortelkanaal behandeling gehad daarna).

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 16-02-2018 19:01 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Misschien eerst even het topic helemaal doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

begintmeta schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:41:
[...]

't was allemaal ook al genoemd in dit topic.
En jij denkt dat ik steeds 2 pagina's (ik heb 100 reacties per pagina) ga lezen om te kijken of het al niet eerder gepost is, terwijl ik het in 1 minuut met Google kan vinden? :?

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2018 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:13:
[...]
En jij denkt dat ik steeds 2 pagina's (ik heb 100 reacties per pagina) ga lezen om te kijken of het al niet eerder gepost is, terwijl ik het in 1 minuut met Google kan vinden? :?
Misschien kun je eerst in het vervolg dan een minuut Googlen voordat je meermaals heel stellig iets post dat incorrect is? Scheelt iedereen hier wat oeverloos geleuter.

Edit: Lol meneer vond het nodig te melden in een pb dat ik me niet moet bemoeien ermee en geen wannabe mod moet uithangen. ;w

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:De topicstarter heeft z'n antwoord gekregen en de discussie ontspoort nogal in hypothetisch geneuzel.
Ik sluit dit topic voor er echt bloed gaat vloeien...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.