Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:20:
Nu staat de overbuurman dusdanig dicht bij onze oprit dat links afdraaien soms wel, soms niet mogelijk is, afhankelijk van hoe dichtbij hij staat. Achteruit opdraaien de oprit op kan alleen als je van links aan komt rijden, van rechts onmogelijk.
Voor de tweakers die ik zie aanraden maar elke dag aan te gaan bellen dan wel andere pesterijen te verzinnen. Uit eigen ervaring kan ik melden dat dit soort dingen behoorlijk kunnen escaleren.
De basis van mijn verhaal is dat mijn ouders in een straat wonen waar aan 1 kant een stoep is. Ooit bij de aanleg van de wijk is bedacht dat daar om en om geparkeerd zou moeten worden om de snelheid eruit te halen. Een jaar of 6 later weet niemand dat meer en eigenen de huizen aan de kant van de stoep het stuk weg voor zichzelf op. Ze zien daar liever geen auto staan. Doe je dat wel dan krijg je te maken met pesterijen als het omklappen van je spiegel, briefjes op je voorruit, het wegzetten van hun eigen auto op de stoep ipv op hun eigen oprit, enz.
Toen kwam de dag dat ik bij mijn ouders was en weg moest. Ik zat toen met een lekkende kies en mijn moeder zou mij naar de avondtandarts brengen. De overbuurman had zijn auto voor zijn eigen oprit geparkeerd, in plaats van erop, en het was onmogelijk om weg te draaien. Ik heb met mijn moeder aangebeld en de overbuurman kwam door de garage naar buiten. Die begon een relaas dat wij maar niet bij zijn stoep moesten parkeren, draaide zich om en wilde weer naar binnen gaan. Nadat ik zijn schouder pakte en daarbij (rustig) vermeldde dat dit geen optie was en ik echt weg moest draaide hij om en haalde hij naar mij uit. Ik heb een redelijke basis in vechtsport met bijbehorende dicipline dus ik deed direct 3 stappen naar achteren. Daarna had hij voor ik het wist zijn handen om de keel van mijn moeder (tot bloedens toe bleek later). Daarna heb ik de man in een nekklem genomen (was zeker 20kg zwaarder en een kop groter). Later zijn er nog meer bijgekomen waaronder een buurman die riep dat iedereen moest ophouden en mijn vader die 5 minuten later het door keeg en toen de beste man aan zijn been trok.
De politie liet ons onafhankelijk een verklaring afleggen terwijl de 'beste' man pas 2 uur later zijn verklaring op het bureau hoefde af te geven. Daar kwam natuurlijk achteraf de grootste onzin uit. Echter een gedeelte van zijn verhaal werd gedeeltelijk bevestigd door dat van buren 2 huizen verderop die al circa een jaar met hem meededen aan een spelletje auto ruil om die plekken op de stoep te bezetten. De directe buren naast ons bevestigden dat mijn vader kwaad en agresief was (gek he

). Waar het op neer kwam is dat de klacht van mij richting hem niet op is gepakt omdat ik geen schade had geleden (hij had mij niet geraakt, alleen kort in mijn ballen geknepen). Meneer had wel schade en zoiwel ik als mijn vader moesten ons verantwoorden in de rechtszaal. Ik ben vrijgesproken maar het gaf onwijs veel stres en frustratie.
In de jaren erna ging er bij mij ouders een boom dood in de voortuin, die er al 15 jaar stond. Later kwam er een verklaring van een buurman dat hij de overbuurman heeft zien spuiten. Maar ook daar deed de politie natuurlijk weer niets mee. 'Geen bewijs'. Bodem onderzoek hadden ze geen zin in.
Later bleek dat deze meneer door een lokale supermarktketen was uitgekocht omdat hij daar in de clinch lag over parkeer problematiek. Directeur gaf aan dat ze maar 3 filialen hadden en normaal niet in de business zaten van huizen kopen. Maar hij durfde in eerste instantie daar niets mee te doen want ze waren net van hem af. Ook de politie bleek achteraf al op de hoogte van de gekte van deze man. Die bleek arbeidsongeschikt te zijn en regelmatig klachten te deponeren. Waarom hij destijds niet normaal is verhoord na het incident is wat mij betreft ook niet te bevatten.
Al met al heb ik geleerd dat de politie niet je beste vriend is. De zaak was heel helder en de verklaring van de overbuurman zaten vol met zichzelf tegensprekende argumenten. Dat de man lastig was, was al bij de politie bekend. Ik had foto's van de auto die de uitrit blokkeerde, foto's van mijn moeder met bloed op haar keel. Beste man had pijn in zijn nek en schade aan een prothese (een been bleek nep te zijn). Toch probeert de officieer van justistie je dan iets te verwijten. Terwijl omgekeerd jouw klacht niet wordt opgepakt.
Dit is onderhand 10 jaar geleden en ik heb een dergelijke situatie nooit opnieuw meegemaakt en ik verwacht hem ook niet snel weer mee te maken. Maar mocht het gebeuren dan grijp ik sneller, feller en met een groter deel van mijn kracht in. Zou ik dit opnieuw kunnen doen dan had ik meteen een heupworp en een klem toegepast en onder het motto burger arrest de man niet losgelaten tot ik hem aan de politie kon overdragen. Dat had mijn moeder beschermd en dat had mijn vader ook een onzinnig verwijt bespaard. Maar dat is achteraf. Toen dacht ik dat ik het netjes had opgelost en dat de rechterlijke macht de man wel zouden veroordelen. Als was het maar een geldboete. Toen niet aanbellen was geen optie, een lekkende kies is echt geen pretje (wortelkanaal behandeling gehad daarna).
[
Voor 14% gewijzigd door
sdk1985 op 16-02-2018 19:01
]