Oprit deels geblokkeerd, welk recht heb je?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 83.576 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:03
Beste medetweakers,

Ik zit met de volgende situatie:

Afgelopen jaar een nieuwe woning gekocht, de woning heeft een eigen oprit. De woning ligt aan een redelijk smalle straat, weinig parkeermogelijkheden, waardoor sommige bewoners in de straat de auto op de stoep voor de deur parkeren.

Nu staat de overbuurman dusdanig dicht bij onze oprit dat links afdraaien soms wel, soms niet mogelijk is, afhankelijk van hoe dichtbij hij staat. Achteruit opdraaien de oprit op kan alleen als je van links aan komt rijden, van rechts onmogelijk.

Dit ondervinden wij als hinder en hierop hebben we de buurman aangesproken. Echter valt hier helaas niet mee te praten en heeft hij er verder maling aan. De beste man heeft een eigen oprit, doch het een kleine is bij deze woningen aan de overkant, gebruiken alle andere bewoners deze oprit wel.

Het probleem aangegeven bij de gemeente en deze hebben de man verboden op de stoep te parkeren anders krijgt hij een bekeuring. Nu is het probleem juist erger geworden want de auto staat nu op straat. Wij kunnen de oprit dus nu met geen mogelijkheid meer links afdraaien / opdraaien vanaf rechts.

Handhaving vind het allemaal wel prima, maar dit is een flink irritatie puntje bij ons.

Ik ben in de veronderstelling dat jou eigen oprit van beide kanten toegankelijk moet zijn. Mijn vraag, weet iemand of hier regels voor zijn? Of heb ik in dit geval gewoon pech en moet ik het uitzoeken met de overbuurman?

Bedankt heren! :>

M3P 24'

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:05
Dit vraagt om foto's of een tekening ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gewoon opnieuw bellen met de gemeente.Jij hebt gewoon vrij recht op gebruik van je oprit. Je kan de gemeente vragen een kruis te schilderen voor de oprit zodat duidelijk is voor iedereen dat je er niet mag parkeren met je auto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 17:14
Denk toch dat praten de enige oplossing is. Bekeuringen, kruizen en ruzie maken het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik kan het wel even schetsen straks. :)

Ik ben ook in de veronderstelling dat een oprit altijd vrij dient te blijven. Als dat zo is gaan we wederom aankloppen bij de gemeente.

Praten is inderdaad mijn voorkeur in dit soort situaties, maar helaas na meerdere malen loopt dat op niets uit. Starre man die het probleem er niet van in ziet. Vorige bewoners vonden het geen probleem dat ze aan 1 kant geblokkeerd werden. Sorry, maar ik vind het niet kunnen, zeker niet omdat hij zelf een oprit heeft maar het vertikt die te gebruiken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 12-02-2018 19:30 ]

M3P 24'

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 17:14
Dan parkeer je toch op zijn oprit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Doe eens normaal :/ Dit soort gedrag tolereren we 1x

[ Voor 102% gewijzigd door PWM op 12-02-2018 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Weg om reactie op ongewenste post.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 12-02-2018 23:43 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Malt007 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:30:
Dan parkeer je toch op zijn oprit.
Dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Hij staat op straat, voor zijn eigen oprit. Mijn auto erop knallen lukt niet! :+ :D

M3P 24'

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Last van hetzelfde probleem, ik bel gewoon aan dat ik eruit wil. Mijn buurman is niet zon ochtendmens en vind het onprettig om voor 7uur uit zn bed te worden gebeld. Na een belletje zet hij hem weer netter neer en dat wordt over tijd weer slordiger, dan bel ik weer is aan.

Wel netjes vragen natuurlijk, zo voorkom je een burenruzie en de beste man snapt ook best wel dat je graag ook weg wilt kunnen rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door Sethro op 12-02-2018 19:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TheJason schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:22:
Dit vraagt om foto's of een tekening ;)
Dit. Een plaatje zegt zoveel meer dan een boel tekst. (een fotootje bij licht uit het slaapkamerraam is ook goed, beetje van bovenaf geeft ruimtelijk inzicht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Sethro schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:38:
Last van hetzelfde probleem, ik bel gewoon aan dat ik eruit wil. Mijn buurman is niet zon ochtendmens en vind het onprettig om voor 7uur uit zn bed te worden gebeld. Na een belletje zet hij hem weer netter neer en dat wordt over tijd weer slordiger, dan bel ik weer is aan.
Dit is inderdaad wel een goede manier. Zorg gewoon dat je een aantal ochtenden en avonden achter elkaar aan de deur staat (belachelijke tijden het liefst). En net zolang doen totdat hij het snapt. Mocht het na een week nog niet helpen, geef je aan dat je hem weg laat slepen de eerstvolgende keer. En dit doe je vervolgens ook gewoon netjes een keer op eigen kosten (je moet er wat voor over hebben). 8)7
Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:36:
Hij staat op straat, voor zijn eigen oprit. Mijn auto erop knallen lukt niet! :+ :D
Je mag een auto volgens mij helemaal niet voor een oprit parkeren. Ook niet als het je eigen oprit.
Dit zou je bij de politie na kunnen vragen

[ Voor 17% gewijzigd door .SnifraM op 12-02-2018 19:46 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Volgens mij mag een oprit niet geblokkeerd worden en is dat de enige regel. Het is volgens mij niet zo dat je vanuit elke hoek met elk vervoersmiddel de oprit op moet kunnen draaien, als je er maar op en af kan.
.SnifraM schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:44:
Je mag een auto volgens mij helemaal niet voor een oprit parkeren. Ook niet als het je eigen oprit.
Klopt.

[ Voor 34% gewijzigd door TheBrut3 op 12-02-2018 19:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij gaat de wet niet verder dan dat je een oprit moet vrijhouden, maarja, definieer vrijhouden. Je kan prima de boel vrijhouden, en alsnog belemmeren dat iemand erop of eraf kan.

Hier was een tijdje ook iemand die graag zijn auto letterlijk op de rand van de oprit zette, waardoor we alleen met veel gekloot van onze oprit af konden. Paar keer briefje op het raam gedaan, maar mevrouw ging gewoon door. Na de 4de keer ofzo gewoon onze auto letterlijk 5cm van haar bumper gezet, en er stond al een auto vrij strak voor haar. Toen belde mevrouw heel boos aan dat ze niet weg kon, en dat wij onze auto "nu direct" moesten verwijderen. Helaas voor haar was ik nét mijn sleutels kwijt, en moest ik mijn schoenen nog aandoen. En toen liet ik hem per ongeluk nog eens afslaan bij het achteruit wegrijden.

Maar sindsdien zet ze haar auto overal neer, behalve voor ons huis, en heb nu meer dan eens gezien dat onze buren haar auto klemzetten met vuilnisbakken, omdat zij nu hun oprit blokkeert 8)7

Je kan eventueel eens een belletje doen met de wijkagent, maar er staat mij iets bij dat voor dit soort dingen de politie niet in actie komt, en je dus zelf iemand mag regelen die een auto eventueel wegsleept.
.SnifraM schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:44:
Dit zou je bij de politie na kunnen vragen
Klopt, de logica ervan snap ik niet helemaal, maar je mag inderdaad zelfs niet voor je eigen oprit parkeren. Meen dat de boete ook best hoog is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je de draai van een kant niet kan maken kun je toch een meter doorrijden en achteruit je oprit oprijden? Wat het kost aan extra moeite win je later weer met het wegrijden van je oprit. Ik zou er geen ruzie over gaan maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:53
Tja... het blijft een kwestie gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen met als factor hoe je wilt dat je relatie met de buren is/gaat zijn. Als jij er echt last van hebt dan moet je dit blijven melden bij de gemeente... die zullen dan vanzelf handhaving erop afsturen en die moeten dan echt wel. Maar of dit in goede aarde bij de buren gaat vallen is dan wel de bijkomstigheid.

Aan de andere kant, als de buren zich al niet sociaal willen opstellen door een beetje rekening met je te houden, wat maakt het dan nog uit? Iets zegt mij overigens ook wel dat de buurman hier misschien al vaker last mee heeft gehad en daarom de eigen auto niet op de oprit zet?

TL;DR De discussie is dus niet of je gelijk hebt want het moge duidelijk zijn dat een inrit gewoon normaal toegankelijk moet zijn... maar hoe je het gaat aanpakken, hoe ver wil je gaan?

Overigens zeg ik in dit soort lastige (sociale) kwesties altijd: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn ;) Maar dat hangt uiteraard ook weer af van hoe zuur de 'tegenpartij' is :)

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 12-02-2018 20:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 22:39

Tomatoman

Fulltime prutser

@Vissa66: Wat een directe oplossing kan zijn, is contact zoeken met de wijkagent en het probleem met hem te bespreken.

Wat hoe dan ook verstandig is, is dossiervorming. Houd netjes bij wanneer je de buurman aansprak/aanspreekt (datum en tijd, zo mogelijk ook een foto van dat moment). Doe precies hetzelfde als je de politie vraagt te handhaven of bij de buurman langs te gaan. Dat is geen directe oplossing, maar als je al een heel lijstje hebt wordt het voor de politie steeds lastiger om zijn kop in het zand te steken.
RobinHood schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:52:
Volgens mij gaat de wet niet verder dan dat je een oprit moet vrijhouden, maarja, definieer vrijhouden. Je kan prima de boel vrijhouden, en alsnog belemmeren dat iemand erop of eraf kan.
[...]
Klopt, de logica ervan snap ik niet helemaal, maar je mag inderdaad zelfs niet voor je eigen oprit parkeren. Meen dat de boete ook best hoog is.
Die logica is heel simpel: een politieagent of parkeerwacht kan niet zomaar zien van wie die auto is en of de bewoners het ermee eens zijn dat die auto daar staat. Los daarvan heeft de wetgever gesteld dat iedereen een oprit moet vrijhouden - er zijn geen uitzonderingen benoemd voor de vrouw des huizes of haar oudste zoon of haar schoonvader of beste vriendin.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tomatoman schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:45:
[...]

Die logica is heel simpel: een politieagent of parkeerwacht kan niet zomaar zien van wie die auto is en of de bewoners het ermee eens zijn dat die auto daar staat. Los daarvan heeft de wetgever gesteld dat iedereen een oprit moet vrijhouden - er zijn geen uitzonderingen benoemd voor de vrouw des huizes of haar oudste zoon of haar schoonvader of beste vriendin.
Die logica klinkt logisch :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
@Vissa66: Wat een directe oplossing kan zijn, is contact zoeken met de wijkagent en het probleem met hem te bespreken.

Wat hoe dan ook verstandig is, is dossiervorming. Houd netjes bij wanneer je de buurman aansprak/aanspreekt (datum en tijd, zo mogelijk ook een foto van dat moment). Doe precies hetzelfde als je de politie vraagt te handhaven of bij de buurman langs te gaan. Dat is geen directe oplossing, maar als je al een heel lijstje hebt wordt het voor de politie steeds lastiger om zijn kop in het zand te steken.

[...]

Contact gehad met zowel de wijkagent als met de politie zelf, oprit moet volledig geblokkeerd zijn was het antwoord, anders doen ze er niks aan. Ik heb nu nog de keuze de andere kant op te gaan. :F

Op de reactie of ze wel helemaal goed snik zijn kreeg ik geen vriendelijke reactie terug. ;(

Ik ga wederom het probleem voorleggen bij de gemeente morgen, en vragen of ze compleet retarded zijn daar. Ik heb het probleem overduidelijk omschreven, maar ze hebben het met de beslissing dat de buurman van de stoep af moet dit probleem juist 3x erger gemaakt.

Dat hij op de stoep staat was het probleem helemaal niet. Het hinderen is het probleem, ambtenaren. :O

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Dus je kan er wel in en uit. Je geeft zelf aan dat de straat smal is. Het klinkt vooral alsof jij je recht wil halen. Wellicht zit ik ernaast maar een foto zal helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
R.van.M schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:55:
Dus je kan er wel in en uit. Je geeft zelf aan dat de straat smal is. Het klinkt vooral alsof jij je recht wil halen. Wellicht zit ik ernaast maar een foto zal helpen :)
Ik wil niet perse mijn recht halen hoor, maar ik wil graag weten of er geschreven regels zijn m.b.t. het vrijlaten van de oprit.

Ja ik kan 1 kant mijn oprit verlaten, maar de andere kant niet. In mijn optiek is dit niet normaal, ik mag toch zelf wel bepalen welke kant ik mijn oprit verlaat of op draai? Dat meneer zijn oprit niet gebruikt moet toch niet mijn probleem zijn? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

@Vissa66 foto? Afgaande op de tekst snap ik het probleem niet helemaal.

En meneer heeft gewoon de vrijheid om ervoor te kiezen om zijn auto niet op zijn oprit te zetten dus dat veranderd het probleem niet.

[ Voor 66% gewijzigd door -36- op 12-02-2018 21:04 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:32

Fiber

Beaches are for storming.

Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:52:
[...] Op de reactie of ze wel helemaal goed snik zijn...

[...] Ik ga wederom het probleem voorleggen bij de gemeente morgen, en vragen of ze compleet retarded zijn daar...
Tja, niet zo gek dat je niet veel medewerking krijgt als je het inderdaad op zo'n toon vraagt... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Fiber schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:59:
[...]

Tja, niet zo gek dat je niet veel medewerking krijgt als je het inderdaad op zo'n toon vraagt... O-)
Overdreven dan he! :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij moet je uitrit vrij zijn, indien jouw auto op de oprit of onder carport staat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mag het hopen, maar ben niet overtuigd...

Lijkt me verder wel een mooie case voor de Rijdende Rechter... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 12-02-2018 21:03 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:50
[...]

Contact gehad met zowel de wijkagent als met de politie zelf, oprit moet volledig geblokkeerd zijn was het antwoord, anders doen ze er niks aan. Ik heb nu nog de keuze de andere kant op te gaan. :F

Op de reactie of ze wel helemaal goed snik zijn kreeg ik geen vriendelijke reactie terug. ;(
(...)
Ik begin toch te geloven dat je je druk maakt om niks. De reactie van de agenten draagt daar in grote mate aan bij. Het feit dat je geen situatieschets geeft, draagt ook niet echt bij aan de discussie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Wild Chocolate schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:05:
[...]

Ik begin toch te geloven dat je je druk maakt om niks. De reactie van de agenten draagt daar in grote mate aan bij. Het feit dat je geen situatieschets geeft, draagt ook niet echt bij aan de discussie.
Zo letterlijk bracht ik het niet hoor, ik vertelde ze dat ik het niet normaal vind dat er voor mij wordt bepaald dat ik mijn oprit maar 1 kant op kan verlaten. Situatieschets volgt nog! :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54

weebl

YARR!

Mocht de beste man niet voor rede vatbaar te zijn: ik zou gewoon een paar keer op de meest onmogelijke tijdstippen (04:00 oid) aanbellen met de mededeling dat je er niet in/uit kan. Gewoon doen alsof je lam bent, leuk als de politie komt en je blijkt broodnuchter te zijn :D . "Verworven" rechten zijn soms erg hardnekkig en vragen om onconventionele aanpak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Fiber schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:01:
[...]

Lijkt me verder wel een mooie case voor de Rijdende Rechter... :)
Moet 'ie wel in de straat kunnen parkeren O-)
Wild Chocolate schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:05:
[...]

... De reactie van de agenten draagt daar in grote mate aan bij. ...
Agenten hebben in vele gevallen wel wat beters te doen dan elke dag daar te handhaven c.q. tussen zoiets te bemiddelen. Eerder een taak van de gemeente, daar zal TS dan ook eerder moeten zijn. Zij hebben niet voor niets een handhavings tak :)
@Vissa66:

Oom agent heeft dat in welgeteld 30 seconden achterhaald. Maar het blijft wel een gevalletje machteloosheid, tenzij ze de burgers zouden gaan teisteren met prenten elke dag. En dat is ook niet helemaal de bedoeling gok :9~
Desalniettemin moet TS natuurlijk gewoon gebruik kunnen maken van zijn oprit. En anders zijn er altijd stappen te zetten met gemeente en/of rechters e.d. - het is maar net hoe ver je wil gaan.

Het zou de TS wel sieren iig een situatieschets te maken, dat TS geen foto's wil plaatsen kan ik me wat bij voorstellen i.v.m. privacy.

Persoonlijk vind ik het idee van even aanbellen te pas en te onpas wanneer je eruit moet, wel een goed plan. Dan leert men 't snel. Als de reactie is "je kan die kant er toch uit?" dan doe je gewoon alsof je rij skills gedegradeerd zijn :)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:50
Trucker Her schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:14:
[...]

Agenten hebben in vele gevallen wel wat beters te doen dan elke dag daar te handhaven c.q. tussen zoiets te bemiddelen. Eerder een taak van de gemeente, daar zal TS dan ook eerder moeten zijn. Zij hebben niet voor niets een handhavings tak :)

[...]
Agenten hebben in veel gevallen ook een onafhankelijke kijk op of er terecht geklaagd wordt, of dat er van een mug een olifant gemaakt wordt. En als er echt wat aan de hand is, zullen ze ook meer geneigd zijn om op te treden. Dus als de keuze is, in een smalle straat 1 auto minder kunnen parkeren, of TS die 100 meter extra moet rijden om hij zijn straat in de "verkeerde" richting uit moet rijden, zullen ze daar ook een afweging in maken. Zeker zolang er geen regels overtreden worden (uitrit daadwerkelijk geblokkeerd).

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:11:
[...]
Zo letterlijk bracht ik het niet hoor, ik vertelde ze dat ik het niet normaal vind dat er voor mij wordt bepaald dat ik mijn oprit maar 1 kant op kan verlaten.
Tja, eerlijk gezegd vind ik dat een vrij normaal gevolg van een smalle straat. En hoort dat gewoon bij de keuze van een huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Wild Chocolate schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Agenten hebben in veel gevallen ook een onafhankelijke kijk op of er terecht geklaagd wordt, of dat er van een mug een olifant gemaakt wordt. En als er echt wat aan de hand is, zullen ze ook meer geneigd zijn om op te treden. Dus als de keuze is, in een smalle straat 1 auto minder kunnen parkeren, of TS die 100 meter extra moet rijden om hij zijn straat in de "verkeerde" richting uit moet rijden, zullen ze daar ook een afweging in maken. Zeker zolang er geen regels overtreden worden (uitrit daadwerkelijk geblokkeerd).
Ben ik zeker met je eens. Maar zoals TS ook al aangeeft, de overbuurman heeft zelf een oprit, waarbij hij ervoor kiest daar bewust niet op te gaan staan. Kortom, er kan door overbuurman al een plek minder worden gebruikt ;-)

Het is altijd lastig dit soort situaties, zeker als je niet wil dat de boel escaleert. Wat mij altijd het meest stoort is: wat voor een moeite is het voor overbuurman om 7/10 keer rekening te houden met TS, en wat is het voor een moeite voor TS dan 3/10 keer overlast voor lief te nemen?
Tegenwoordig wil iedereen maar zwart en wit kijken, beetje leven en laten leven is ook prima. Maar dan ook geven en nemen. Mogelijk kan TS aangeven aan overbuur op welke dagen en waarom hij er last van heeft. Meet somewhere in the middle. :*)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Gomez12 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:22:
[...]

Tja, eerlijk gezegd vind ik dat een vrij normaal gevolg van een smalle straat. En hoort dat gewoon bij de keuze van een huis.
Dat is meer iets wat jij vind. Ik vind dat je juist in een situatie als deze alle middelen moet gebruiken die je hebt, en niet andere tot last moet zijn. Daarom zijn alle opritten netjes in gebruik, alleen van de overbuurman niet. Als hij zijn auto iets verplaatst is het overigens geen probleem meer voor mij, maar dan zit hij mijn buren weer in de weg met hun oprit.

Het zou hem sieren als hij zijn oprit wel gebruikt, dan zijn we allemaal blij. Maar ik ben bang dat dit een gebed zonder eind is. Maar nu met de eis van de handhaving dat meneer op de stoep niet meer mag parkeren is het helemaal geen doen meer. Ik snap niet hoe je in deze situatie als handhaving dat als oplossing ziet. Een vuilniswagen kan er nagenoeg niet meer langs, laat staan als er hulpdiensten in de straat moeten wezen.

Ik ga morgen nog een keertje bellen met de gemeente en kijken wat daaruit komt. In ieder geval het niet meer op de stoep parkeren moeten ze terugdraaien, anders schiet het helemaal niet op. :)

We hebben ook nog een mooi stukje in de straat wat omgetoverd kan worden tot 3 parkeerhavens, maar eens voorstellen, misschien helpt dat mee, als de overbuurman wel 10 hele meters wilt lopen vanaf dat stukje. :9

Bedankt dusver voor de reacties mensen! :>

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 12-02-2018 21:48 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

M'n ouders hebben hetzelde gehad met de oprit naar hun garage. Langdurig en veel klagen bij de gemeente (zowel brieven als bellen) en weg laten slepen helpt wel degelijk.

Situatieschets:
Garage haaks op de weg, straat met strook voor parallelparkeren aan de stoep, vlak voor de garage een 'plek' om de auto neer te zetten terwijl je de garagedeur sluit zonder dat je de stoep blokkeert. Het vlak direct voor de garage is verboden te parkeren (daar is de garage tenslotte voor) ook al blokkeer je de stoep niet.
Buren en bezoekers parkeerden strak tegen het begin van de 'oprit' naar de garage waardoor indraaien van of rechts of links of vaak zelfs beide kanten onmogelijk was.
De gemeente heeft uiteindelijk aan beide kanten van de oprit de stoep breder gemaakt waardoor aan beide kanten de ruimte op de parkeerstrook voor een halve auto (zeg 2 meter per kant) minder was. Inclusief 2 zwarte verkeerspaaltjes per kant zodat er tussen parkeren ook niet mogelijk is. Deze twee gecreeerde vlakken meteen ook maar de opstelplaats geworden voor de kliko's :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maar gewoon de gemeente lastig blijven vallen en stel desnoods voor aan beide kanten van de oprit een speciale opstelplaats voor bv kliko's te realiseren, wordt de gemeente reiniging vaak ook wel gelukkig van.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:45:
[...]
Dat is meer iets wat jij vind. Ik vind dat je juist in een situatie als deze alle middelen moet gebruiken die je hebt, en niet andere tot last moet zijn. Daarom zijn alle opritten netjes in gebruik, alleen van de overbuurman niet.
Je beseft toch wel dat jij je buurman tot last bent door eerst bij hem te gaan klagen en daarna bij de gemeente?

Qua overlast zat hij idd eerst verkeerd door zijn auto op de stoep te zetten, maar door hem aan de weg te zetten veroorzaakt hij geen overlast meer, het is alleen wat onhandig voor jou.
Maar nu met de eis van de handhaving dat meneer op de stoep niet meer mag parkeren is het helemaal geen doen meer. Ik snap niet hoe je in deze situatie als handhaving dat als oplossing ziet.
Ehm handhaving is het enige wat de gemeente kan doen.
Het is niet de doe een wens stichting waar je een verzoek hebt neergelegd, het is de gemeente...
Ik ga morgen nog een keertje bellen met de gemeente en kijken wat daaruit komt. In ieder geval het niet meer op de stoep parkeren moeten ze terugdraaien, anders schiet het helemaal niet op. :)
Ik zou eerst maar eens goed nadenken voordat je ze weer gaat bellen, je 1e ondoordachte bellen heeft tot de huidige situatie geleid (en dat is niet zo makkelijk terug te draaien hoor)
Voor je het weet luistert de gemeente wel weer naar je en heb je straks een een-richtingsverkeer weg.

Maar ik ben wel benieuwd met welke argumenten je wilt aankomen dat mensen weer op de stoep mogen parkeren, hun standpunt zal zeer waarschijnlijk zijn :
- Het heeft nooit gemogen
- Het heeft geleid tot burgerklachten
Oftewel excuses dat we het jaren door de vingers hebben gezien, maar na uw klacht zitten we er echt bovenop hoor.
U wilt het nu weer toestaan? Maar het heeft nooit gemogen... Dus feitelijk wilt u van uw stoep af en dat moeten parkeerplaatsen worden terwijl we het kort geleden pas zijn gaan naleven na uw klacht... Wat wilt u nou???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ho, het op de stoep parkeren is geen probleem, als hij mijn uitrit er niet mee zou hinderen. Ik heb heel duidelijk gezegd dat het hinderen het probleem is. Het van de stoep afhalen, en dus dichter naar mijn oprit toe halen, maakt de situatie alleen maar erger. De gemeente heeft dus klaarblijkelijk mijn probleem niet begrepen anders hadden ze deze actie niet uitgezet om het probleem alleen maar te verergeren. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

Weg vanwege reactie op een ongewenste post.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 12-02-2018 23:56 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:18:
Ho, het op de stoep parkeren is geen probleem, als hij mijn uitrit er niet mee zou hinderen. Ik heb heel duidelijk gezegd dat het hinderen het probleem is. Het van de stoep afhalen, en dus dichter naar mijn oprit toe halen, maakt de situatie alleen maar erger. De gemeente heeft dus klaarblijkelijk mijn probleem niet begrepen anders hadden ze deze actie niet uitgezet om het probleem alleen maar te verergeren. :)
Ik denk dat je even 2 dingen goed uit elkaar moet halen :
- Jouw probleem
- Het probleem van de gemeenschap / gemeente.

Op de stoep parkeren wordt veelal gezien als een probleem van de gemeenschap / gemeente waardoor dat niet mag.
Dat jij wat moeilijker kan inparkeren is jouw probleem niet dat van de gemeente.

Oftewel als jij de gemeente belt gaan zij iets doen aan het probleem wat voor hun geldig is in die situatie en dat is parkeren op de stoep. Jouw pet-peeves zijn niet hun probleem...
En wat jij nu dus wilt gaan vragen is of ze een oplossing voor een probleem wat voor hun geldig is willen gaan terugdraaien waardoor het weer een probleem wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ho, het op de stoep parkeren is geen probleem...
Op de stoep parkeren is wel een probleem want auto's mogen volgens de wet helemaal niet op de stoep komen en dus ook niet op de stoep parkeren. :)

De stoep is bedoeld voor voetgangers en spelende kinderen, niet om op te parkeren.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is de topicstarter hier niet de vervelende buurman? Iemand parkeert waar het mag en het zint meneer niet, dus iedereen moet naar zijn pijpen dansen. Naar gemeente en politie wordt laatdunkend gereageerd... Maar vooral wel vragen welk recht je hebt...

Succes

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58
..

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 12-02-2018 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:57:
[...]

Ik wil niet perse mijn recht halen hoor, maar ik wil graag weten of er geschreven regels zijn m.b.t. het vrijlaten van de oprit.

Ja ik kan 1 kant mijn oprit verlaten, maar de andere kant niet. In mijn optiek is dit niet normaal, ik mag toch zelf wel bepalen welke kant ik mijn oprit verlaat of op draai? Dat meneer zijn oprit niet gebruikt moet toch niet mijn probleem zijn? :)
Tip: Ga eens op de linkervoorstoel zitten, daar zie je zo'n mooi rond ding waarmee je de stand van de voorwielen kan manipuleren. 2x steken en je kan alsnog links/rechts de straat in.

Ik ga wederom het probleem voorleggen bij de gemeente morgen, en vragen of ze compleet retarded zijn daar.
Volgens mij is de buurman niet het probleem hier...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mijn ouders hebben ook een oprit in een redelijk smalle straat, moet zeggen dat de straat waarin ze wonen niet zo heel erg druk is, waardoor eea nog gaat, maar soms is het ook gewoon vol, te druk of gewoon weg handiger voor anderen om er 'ff snel' te staan.

Het is gewoon rekening houden met elkaar, geven en nemen. Wel hebben mijn ouders een bordje voor hun oprit staan, om de oprit vrij te houden, dat werkt best redelijk al, maar in de praktijk zien we nog wel mensen (kort) voor de oprit staan, geen probleem lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 12-02-2018 23:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26
Waar blijven die plaatjes. Maak eens een foto van hoe je auto staat als je de draai niet kunt maken. Ben het overigens met je eens dat je achteruit je oprit om moet kunnen draaien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
CH4OS schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:36:
Mijn ouders hebben ook een oprit in een redelijk smalle straat, moet zeggen dat de straat waarin ze wonen niet zo heel erg druk is, waardoor eea nog gaat, maar soms is het ook gewoon vol e.d. Het is gewoon rekening houden met elkaar, geven en nemen. Wel hebben mijn ouders een bordje voor hun oprit staan, om de oprit vrij te houden, dat werkt best redelijk al, maar in de praktijk zien we nog wel mensen (kort) voor de oprit staan, geen probleem lijkt me?
Absoluut geen probleem hoor, ik maak normaliter nergens een probleem van. Als er iemand geen vervelend persoon is ben ik dat wel, maar goed, het merendeel kent me niet persoonlijk hier. :)

Dat laatdunkend reageren was een tikkeltje cynisch, tuurlijk heb ik dat niet zo verwoord. :)

Situatie als het nu is is knap vervelend als iemand je wel continu blokkeerd en er helaas niet mee te praten is, na meerdere malen gewoon beleefd vragen.

Morgen probeer ik het voor de laatste keer bij de buurman. Zoals gezegd is het geven en nemen, er hoeft echt niet naar mijn pijpen gedanst te worden. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Trucker Her schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:41:
[...]

Ben ik zeker met je eens. Maar zoals TS ook al aangeeft, de overbuurman heeft zelf een oprit, waarbij hij ervoor kiest daar bewust niet op te gaan staan. Kortom, er kan door overbuurman al een plek minder worden gebruikt ;-)
Hoezo een plek minder? De buurman staat voor zn eigen oprit toch?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En die plek waar die drie parkeerhavens kunnen, is daar wat groen ook niet fijn?
Zo te lezen staan er al meer dan genoeg auto's in de straat en is met dank aan ts en de handhaving de stoep nu tenminste ook weer vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:45:
Als hij zijn auto iets verplaatst is het overigens geen probleem meer voor mij, maar dan zit hij mijn buren weer in de weg met hun oprit.
En in beide gevallen staat de auto op een plek waar hij mag staan.. Wat is je probleem dan precies? Je woont klaarblijkelijk in n smalle straat.. Deal with it!.

blub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:41:
[...]
Morgen probeer ik het voor de laatste keer bij de buurman. Zoals gezegd is het geven en nemen, er hoeft echt niet naar mijn pijpen gedanst te worden. :)
Ik zou toch ook voor dit gesprek eerst eens goed gaan nadenken wat je wilt gaan zeggen...

Je hebt net de politie op hem afgestuurd omdat hij op de stoep parkeerde en nu wil je aankomen met dat hij nog meer hinder voor jou veroorzaakt door hem op straat te parkeren...

Als je dat bij mij zou flikken zou ik rustig mijn auto nog even een paar cm verder naar achteren parkeren voor het komende jaar.
Hint : Wellicht had je niet de politie op hem af moeten sturen want toen was je beter af...

Zoals je zelf al zegt, het is geven en nemen. En jij hebt je portie voor de komende paar jaar al ruimschoots genomen door de politie op hem af te sturen.

Momenteel heb jij je eigen huidige probleem veroorzaakt en je verwacht dat de buurman het voor jou oplost, ik zou zeggen je mag wel op je knietjes gaan wil je iets gedaan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik herken het probleem helaas maar al te goed.
Mijn buren flikken bij mij precies hetzelfde.
Wij delen ook een gezamenlijke oprit en mijn buren hebben zelfs 2 wagens, ik maar 1.
Mijn buurvrouwtje staat meestal op straat geparkeerd, maar wel heel straks tegen de oprit aan en regelmatig ook met neus of kont een stukje voor de oprit.
Ik zeg er regelmatig iets van maar dan krijg ik scheve gezichten en het contact wordt er sowieso niet beter op. Familie en kennissen van de buren lijken het ook wel een sport te vinden om zo irritant mogelijk te parkeren.

Ik heb hier dus bij de buren over geklaagd, maar ook bij de politie, bij de gemeente en niemand die er iets aan doet. De gemeente kan pas optreden als ze het zelf constateren, zeggen ze.
Daar heb ik dus niks aan.
De reactie die ik altijd van de buren krijg is: Als je weg moet en je kan er niet uit, dan kom je het toch even vragen?
Alsof ik elke keer toestemming moet vragen om weg te kunnen!?
Dus ik ben precies hetzelfde gaan doen als de buren.
Na werktijd parkeer ik de auto eerst een straat verder en als de buren thuis zijn blokkeer ik zelf de uitgang.
Je ziet ze dan regelmatig om de auto heen lopen met een kwaaie kop, maar ze komen nooit vragen of ze er uit mogen. Dus hopelijk snappen ze toch wel dat dat gewoon geen oplossing is.
Het gaat dan een paar weken goed, en vervolgens begint het gezeik weer van voor af aan.

Buren....tja...je bent ze soms liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Gomez12 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:55:
[...]

Ik zou toch ook voor dit gesprek eerst eens goed gaan nadenken wat je wilt gaan zeggen...

Je hebt net de politie op hem afgestuurd omdat hij op de stoep parkeerde en nu wil je aankomen met dat hij nog meer hinder voor jou veroorzaakt door hem op straat te parkeren...

Als je dat bij mij zou flikken zou ik rustig mijn auto nog even een paar cm verder naar achteren parkeren voor het komende jaar.
Hint : Wellicht had je niet de politie op hem af moeten sturen want toen was je beter af...

Zoals je zelf al zegt, het is geven en nemen. En jij hebt je portie voor de komende paar jaar al ruimschoots genomen door de politie op hem af te sturen.

Momenteel heb jij je eigen huidige probleem veroorzaakt en je verwacht dat de buurman het voor jou oplost, ik zou zeggen je mag wel op je knietjes gaan wil je iets gedaan krijgen.
Ik heb geen politie op hem afgestuurd hoor, ik heb het hem meerdere malen beleefd gevraagd met botte reacties terug. Het probleem aangekaard bij de gemeente en die hebben handhaving ingezet. Dat pakte inderdaad vrij vervelend uit voor mij, maar wat had ik dan moeten doen volgens jou? Het probleem laten zoals het is?

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:48
Zolang je buurman parkeert waar dat is toegestaan heb je het recht om te verhuizen naar een bredere straat. Ook heb je het recht om je buurman een eikel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
M!chel schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:55:
Ik herken het probleem helaas maar al te goed.
Mijn buren flikken bij mij precies hetzelfde.
Wij delen ook een gezamenlijke oprit en mijn buren hebben zelfs 2 wagens, ik maar 1.
Mijn buurvrouwtje staat meestal op straat geparkeerd, maar wel heel straks tegen de oprit aan en regelmatig ook met neus of kont een stukje voor de oprit.
Ik zeg er regelmatig iets van maar dan krijg ik scheve gezichten en het contact wordt er sowieso niet beter op. Familie en kennissen van de buren lijken het ook wel een sport te vinden om zo irritant mogelijk te parkeren.

Ik heb hier dus bij de buren over geklaagd, maar ook bij de politie, bij de gemeente en niemand die er iets aan doet. De gemeente kan pas optreden als ze het zelf constateren, zeggen ze.
Daar heb ik dus niks aan.
De reactie die ik altijd van de buren krijg is: Als je weg moet en je kan er niet uit, dan kom je het toch even vragen?
Alsof ik elke keer toestemming moet vragen om weg te kunnen!?
Dus ik ben precies hetzelfde gaan doen als de buren.
Na werktijd parkeer ik de auto eerst een straat verder en als de buren thuis zijn blokkeer ik zelf de uitgang.
Je ziet ze dan regelmatig om de auto heen lopen met een kwaaie kop, maar ze komen nooit vragen of ze er uit mogen. Dus hopelijk snappen ze toch wel dat dat gewoon geen oplossing is.
Het gaat dan een paar weken goed, en vervolgens begint het gezeik weer van voor af aan.

Buren....tja...je bent ze soms liever kwijt dan rijk.
Nu zijn mijn overburen nagenoeg altijd thuis, maar je hebt gelijk. Als ze een keer weg zijn heb ik de optie om mijn auto, of die van mijn vriendin, aan mijn kant van de straat voor de oprit te zetten. Dan kan hij onmogelijk zijn auto kwijt waar hij normaliter staat.

Ik wil het gewoon fatsoenlijk oplossen, ik vind het al enorm vervelend dat het niet op de normale manier lukt. Ik ben helemaal niet van het melden of spelletjes gaan spelen, wordt niemand wijzer van. Heb ik een hekel aan, maar een probleem zo laten doe je ook niet.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
migchiell schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:06:
Zolang je buurman parkeert waar dat is toegestaan heb je het recht om te verhuizen naar een bredere straat. Ook heb je het recht om je buurman een eikel te vinden.
Dat is in deze eigenlijk de grote hamvraag. Mag hij daar staan als hij mijn oprit hiermee gedeeltelijk blokkeert? Zoja, heb ik pech. :)

M3P 24'

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Volgens mij is de hamvraag waar de situatieschets of foto blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Dat is in deze eigenlijk de grote hamvraag. Mag hij daar staan als hij mijn oprit hiermee gedeeltelijk blokkeert? Zoja, heb ik pech. :)
Het hinderen van verkeer mag niet.. Al is dat vaak nogal een vrij extreme uitweg :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:38
Waarom wil je geen schets aan ons geven? Er is meedere keren gevraagt naar een schets/foto/whatever om de situatie beter te kunnen inschatten...., maar we krijgen niks.. |:( |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-05 10:45
Kost wat maar heb je wel een oplossing!

https://www.telegraaf.nl/...-ruimte-voor-je-dikke-suv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
da_PSI schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:13:
Waarom wil je geen schets aan ons geven? Er is meedere keren gevraagt naar een schets/foto/whatever om de situatie beter te kunnen inschatten...., maar we krijgen niks.. |:( |:(
Picasso is het niet, hoop dat het iets verduidelijkt.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/x4hczn.jpg

Met zijn auto op de plek waar hij staat kan ik onmogelijk links de oprit af. Of als ik van rechts aan kom rijden onmogelijk de auto de oprit achteruit opdraaien.

De oprit is vrij hoog, met menig auto moet deze iets schuin gepakt worden anders kost het je voorbumper. De oprit heeft aan de zijkanten van die hoge opstaande randen, waardoor je dus ook zeker moet oppassen dat als je de bocht te krap neemt je de achtervelgen niet meepakt.

De hoek is onmogelijk te maken in de huidige situatie. Ik moet dus altijd rechts eraf, en van links komen aanrijden. Is dat een probleem? Ik vind van wel, ik vind dat ik zelf moet kunnen bepalen waar ik heen ga. Is dat zeiken? In de een zijn ogen wel, ander misschien niet. :)

Het is even de vraag, heeft meneer het recht daar te staan? :)

M3P 24'

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als ik het goed begrijp kan de TS prima van z'n oprit, alleen wordt dat één kant op beperkt door een auto. Er is geen wet of recht die voorschrijft dat je beide kanten op moet kunnen, alleen dat je niet gehinderd mag worden bij het verlaten. Hinderen betekent dat je er überhaupt niet af kan. Dat is wel een hele belangrijke nuance in dit verhaal. De gemeente of politie gaat hier niets aan doen als de auto niet fout geparkeerd staat (wat hij blijkbaar niet meer staat sinds hij niet op de stoep staat).

In dit soort situaties kan het eigenlijk maar een paar kanten op gaan:
  1. Je negeert het verder en jij en je buurman leven jullie eigen levens
  2. Je probeert zijn begrip te krijgen en dat hij z'n auto voortaan net iets anders parkeert en je geen last meer hebt
  3. Je blijft klagen bij de gemeente en er komt bijv. een parkeerverbod in straat
  4. Je krijgt ruzie met je buurman.
In mijn ogen doe je verstandig aan optie 1 of 2 (en als 2 niet lukt, dan 1). Linksom of rechtsom zul je met elkaar moeten samenleven en dus ook om moeten gaan met onhandige keuzes die in het verleden gemaakt zijn. Het is niet altijd handig om per sé je recht te willen halen in dit soort situaties. Nederland is een krap land en je ontkomt er helaas niet aan dat er altijd wel iemand in de buurt iets zal doen waar je hinder van hebt. Je hoeft echt niet alles te accepteren, maar in dit geval is het in mijn ogen maar lichte hinder, het is niet dat je niet van de afrit af kan.
En stel jij parkeert een keer in de straat om wat voor reden ook. Wil je dan dat er gelijk een chagrijnige buurman aan de deur staat omdat hij z'n oprit niet maar af kan?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:21:
[...]

[afbeelding]

Met zijn auto op de plek waar hij staat kan ik onmogelijk links de oprit af. Of als ik van rechts aan kom rijden onmogelijk de auto de oprit achteruit opdraaien.

De oprit is vrij hoog, met menig auto moet deze iets schuin gepakt worden anders kost het je voorbumper. De oprit heeft aan de zijkanten van die hoge opstaande randen, waardoor je dus ook zeker moet oppassen dat als je de bocht te krap neemt je de achtervelgen niet meepakt.

De hoek is onmogelijk te maken in de huidige situatie. Ik moet dus altijd rechts eraf, en van links komen aanrijden. Is dat een probleem? Ik vind van wel, ik vind dat ik zelf moet kunnen bepalen waar ik heen ga. Is dat zeiken? In de een zijn ogen wel, ander misschien niet. :)

Heb zoiets gehad toen ik nog in Nederland woonde. De buurman zette altijd zijn auto altijd zo neer, en kon er vanuit 1 kan altijd moelijker in. Kon me er niet zo heel erg druk om maken, de beste man was slecht ter been en de oprit zelf had bijna geen ruimte aan beide kanten.

Ik denk echter dat hij wel gewoon daar geparkeerd mag zijn, hij zorgt er niet voor dat je er niet uit kan, het is je alleen wat moeilijker gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
deepbass909 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:25:
Als ik het goed begrijp kan de TS prima van z'n oprit, alleen wordt dat één kant op beperkt door een auto. Er is geen wet of recht die voorschrijft dat je beide kanten op moet kunnen, alleen dat je niet gehinderd mag worden bij het verlaten. Hinderen betekent dat je er überhaupt niet af kan. Dat is wel een hele belangrijke nuance in dit verhaal. De gemeente of politie gaat hier niets aan doen als de auto niet fout geparkeerd staat (wat hij blijkbaar niet meer staat sinds hij niet op de stoep staat).

In dit soort situaties kan het eigenlijk maar een paar kanten op gaan:
  1. Je negeert het verder en jij en je buurman leven jullie eigen levens
  2. Je probeert zijn begrip te krijgen en dat hij z'n auto voortaan net iets anders parkeert en je geen last meer hebt
  3. Je blijft klagen bij de gemeente en er komt bijv. een parkeerverbod in straat
  4. Je krijgt ruzie met je buurman.
In mijn ogen doe je verstandig aan optie 1 of 2 (en als 2 niet lukt, dan 1). Linksom of rechtsom zul je met elkaar moeten samenleven en dus ook om moeten gaan met onhandige keuzes die in het verleden gemaakt zijn. Het is niet altijd handig om per sé je recht te willen halen in dit soort situaties. Nederland is een krap land en je ontkomt er helaas niet aan dat er altijd wel iemand in de buurt iets zal doen waar je hinder van hebt. Je hoeft echt niet alles te accepteren, maar in dit geval is het in mijn ogen maar lichte hinder, het is niet dat je niet van de afrit af kan.
En stel jij parkeert een keer in de straat om wat voor reden ook. Wil je dan dat er gelijk een chagrijnige buurman aan de deur staat omdat hij z'n oprit niet maar af kan?
Dank voor de reactie!

Een keer hinder is inderdaad geen probleem, ik parkeer overigens nooit bij iemand zijn oprit in de buurt. Er zijn parkeerhavens aan de linkerkant van de straat waar meestal wel een plek vrij is, daar gaat hij dan op. Overbuurman zou hem daar trouwens ook prima neer kunnen zetten, is niet overdreven, 10 meter van zijn voordeur vandaan.

Je hebt helemaal gelijk. Aan ruzie heb je niks, als het niet opgelost kan worden op een normale manier zal ik het laten rusten. Heb inderdaad geen zin in ruzie! :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
deepbass909 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:25:
... De gemeente of politie gaat hier niets aan doen als de auto niet fout geparkeerd staat (wat hij blijkbaar niet meer staat sinds hij niet op de stoep staat)....
Zoals al is gepost mogen de overburen eigenlijk ook niet voor hun eigen in- of uitrit parkeren, maar kennelijk tilt men daar niet zwaar aan. Ik juich het in iedergeval al toe dat men toeziet op het vrijhouden van de stoep, ik erger me altijd mateloos aan auto's die soms naar het schijnt zelfs zo ver mogelijk op de stoep parkeren. Toen ik jonger en wat onbezonnener was wandelde ik er dan af en toe maar gewoon overheen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:09:
[...]
Nu zijn mijn overburen nagenoeg altijd thuis, maar je hebt gelijk. Als ze een keer weg zijn heb ik de optie om mijn auto, of die van mijn vriendin, aan mijn kant van de straat voor de oprit te zetten. Dan kan hij onmogelijk zijn auto kwijt waar hij normaliter staat.
Yep, goed plan... Gewoon doen...

Dan heb je eerst de politie op hem afgestuurd en nu zit je hem ook nog eens moedwillig te pesten, yep dat gaat echt een fantastische burenrelatie worden.
En als je dit 1x gedaan hebt dan laat je feitelijk zien dat het gewoon een perfecte parkeerplek is, oftewel waarom zou iemand daar niet mogen staan.
Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:10:
[...]
Hij mag niet jouw oprit blokkeren, hij mag wel dicht bij jouw oprit staan ook al blokkeert dat jouw uitrijden vanwege een te smalle straat.

En toen was daar de tekening, waarop hij helemaal niet jouw oprit blokkeert, sterker nog hij staat gewoon aan de andere kant van de weg.
In jouw tekening blokkeert hij zijn eigen oprit en dat zal idd niet mogen, alleen als je daarover iets gaat zeggen gaat hij hem alleen maar recht voor jouw oprit zetten.
Wat jij wenst is gewoon niet mogelijk in deze straat of er mag helemaal niemand meer parkeren aan de weg want je zal altijd wel "iemand" hinderen met deze opzet.
Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:29:
[...]
Er zijn parkeerhavens aan de linkerkant van de straat waar meestal wel een plek vrij is, daar gaat hij dan op. Overbuurman zou hem daar trouwens ook prima neer kunnen zetten, is niet overdreven, 10 meter van zijn voordeur vandaan.
Ik zie een veel simpelere oplossing : Jij zet je auto gewoon altijd op die parkeerhavens, zal vast niet verder dan 15 meter van jouw voordeur vandaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
begintmeta schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:37:
[...]
Ik juich het in iedergeval al toe dat men toeziet op het vrijhouden van de stoep, ik erger me altijd mateloos aan auto's die soms naar het schijnt zelfs zo ver mogelijk op de stoep parkeren.
Tja, dat was de buurman die dus ruimte probeerde te maken voor TS. Het niet meer parkeren op de stoep vind TS zelfs een jammerlijk gevolg van zijn eigen acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 22:53
Mooi moment om je eigen oprit aan te pakken. Kan je 'm gelijk wat geleidelijker omhoog laten gaan, ipv direct zo stijl.

Zonder gekheid, als hij niet voor een oprit mag staan, dan mag hij daar niet staan. Als dat wel mag, dan mag hij daar staan. Kleine moeite om een klein stukje om te rijden. Je kan er langs, dus wat is eigenlijk het probleem. Dan maar een stukje omrijden.

eXec op Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:13

PB-powell

Mr. Laziness

[...]

[afbeelding]

Dus je moet nu wel geteld 5 meter tegen het verkeer in rijden om linksaf weg te rijden? Iets wat sowieso moet als doorgaand verkeer er langs wilt dus dat hoeft geen probleem te zijn?
Hoeveel meter moet je omrijden als je wel altijd van rechts komt?
Heb je al eens gevraagd waarom hij niet op zijn oprit parkeert?
En hoe druk wil je je maken om zulke futiliteiten? :?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zoals gezegd heb ik het probleem ook alleen moet in de normale situatie al keer of 3 steken om er überhaupt uit te kunnen en dan ook maar in 1 richting.

Je hebt dus vooral een luxeprobleem en niet iets waar ik (en jij) druk om zou moeten maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sethro op 13-02-2018 07:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
Eerst antwoord op je vraag: "Welk recht heb je in deze situatie". Geen want hij blokkeert niet je oprit, dat is inmiddels wel beantwoord in dit topic.

Na (of eigenlijk voor) rechten komt redelijkheid. Wat is in jouw ogen een redelijke oplossing van dit probleem?

- op eigen oprit zetten
Dat mag de buurman zelf weten en is niet verplicht

- de auto een meter naar links/rechts verplaatsen
Valt ook af volgens jou want dan zit die de buren in de weg?

- de auto verderop parkeren
Dat gaat wel ver, als jij last hebt moet jij dat maar doen

- Je oprit aanpassen?

- De buurman vragen de auto weer op de stoep te zetten
Maar ik neem aan dat dit ook een probleem was omdat dit de situatie was voordat je het gesprek aanging?

Maw wat wil je bereiken als ideale eindoplossing? Dat is een oplossing voor beide partijen, jij en de buurman. Zonder duidelijk doel voor ogen is het lastig om tot een oplossing te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 13-02-2018 08:30 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 21:51
Of pas de hoek en hoogte van je eigen oprit aan zodat je wel zonder schade de oprit kunt verlaten.
Uiteraard in overleg met de gemeente want de trottoirband hoort vast niet bij de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:55
Ik vrees dat je in dit geval pech hebt. Ik dacht dat hij in ieder geval nog aan jouw kant van de straat stond, dat je misschien nog iets van een ongelukkige plantenbak kon neerzetten. Ik begrijp dat dit blokkeert, maar je zal het er mee moeten doen vrees ik. Gezien eerdere reacties vermoed ik ook niet dat er te weinig ruimte is voor ambulances/brandweer om te passeren, anders kun je het daar nog mee proberen.

Buiten venijnige/illegale acties die vaak averechts werken lijkt me het meest verstandig diep adem te halen en je aan te passen, voor je eigen gezondheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:28

Spotmatic

Ken sent me

Dit soort reacties zijn niet nodig.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 14-02-2018 12:04 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:54
[...]

Het verduidelijkt geen ene mallemoer. Toch maar een fotootje, of anders de maten erbij.
Als je met deze schets bij de gemeente komt vragen ze of jij retarded bent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Op de stoep parkeren is wel een probleem want de stoep is voor voetgangers, niet voor auto's. Terecht dus dat de gemeente dit probleem heeft aangepakt >:)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

foto ? gewoon google maps/streetview zou al genoeg moeten zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
En ook dit soort reacties niet.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 14-02-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:05
[...]

[afbeelding]

Volgens mij blokkeert hij zijn eigen oprit en dat zou niet mogen.
Hij blokkeert echter niet jouw oprit en jij hebt genoeg mogelijkheden om jouw oprit in te rijden.
Ik denk dus dat je gewoon moet accepteren dat de inrijmogelijkheden beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

je hebt het recht op een vrije toegang tot je oprit

in de praktijk , tja is dat soms best een ding

ik heb hier ook jaren een meningsverschil over gehad met mijn oude buurman (met name zijn ex vrouw, ideaal toen ze uit elkaar gingen :) )

zeer smalle doodlopende straat. Ik een garage met vergunning hij een openbaar parkeer terrein voor zijn huis waar altijd plek is. Maar toch parkeren in de straat zodat ik er met ingeklapte spiegels net wel / niet langs kan of door de conifiren van andere buren wat toch ook voor de lak niet altijd leuk is. Op enig moment niet met 1 auto maar met twee, Hij wel voor rede vatbaar, zij niet.....

afin gemeenten en politie zijn inderdaad wisselend. Ik had net een nieuwe (dus echt nieuw) auto en vertikte het door de takken te rijden om thuis te komen. Pas nadat ik foto's en een rekening voor lak herstel naar de gemeente heb gestuurd kwam er actie vanuit de wijkagent.

toen afspraken gemaakt, buurman mag er best staan voor laden / lossen van boodschappen etc maar parkeert daarna gewoon op het openbare terrein

in dit geval kan je gewoon afspraken maken dat op eigen terrein moet parkeren om jou niet te hinderen

aha zie net de tekening. dit lijkt een beetje op de situatie bij een kennis in de straat. daar is ook een buurman die structureel niet wil dan mensen langs de kant parkeren dus zet hij ze altijd vast... Nu is er een parkeerverbod aan zijn kant gekomen :)

goed in dit geval kan dat zijn dat hij hem dan strak bij jou oprit zet....

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 13-02-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lijkt me een betere optie dan wegslepen zoals in dit topic gesuggereerd wordt.
Je zit toch niet aan andermans auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Voor zover ik begrijp
  • Is er voldoende parkeergelegenheid op de opritten en nabije parkeervakken.
  • Is de straat vrij smal.
Dat lijken mijprima omstandigheden voor een parkeerberbod in de straat. Dat kan je vast aan de gemeente voorleggen, of via wijkagent misschien.

En anders maar accepteren. Het is wel een beetje draaien en keren als je naar rechts wilt rijden, maar niet onoverkomelijk, lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Wij hebben hetzelfde. In onze straat hebben de huizen aan onze kant een oprit. De huizen aan de overkant niet. Tevens is er aan de overkant van de straat een parkeer verbod. Gevolg is dat alle bewoners van de overkant op straat moeten parkeren. En ja, het is druk in de straat. Veel auto's en vooral 's avonds en in het weekend staat het er redelijk vol. Bij ons voor het huis taan ook altijd meerdere auto's. en ze staan ook erg kort op onze oprit. Soms kunnen wij er ook niet van beide kanten in of uit. Sterker nog, soms staan ze zelfs een flink eind voor onze oprit. Dan moeten we echt schuin van onze oprit af rijden of een blokje om om van de juiste kant erop te kunnen rijden. In dat soort gevallen helpt het bij ons om een vriendelijk briefje op de ruit te leggen. Of de persoon in kwestie aan te spreken. Zelf iemand klem gaan zetten, afslepen, politie en andere "wraak actie" werkt niet bevorderlijk. Een oprit helemaal blokkeren waardoor je die niet meer kunt gebruiken, dat mag niet. Als dat gebeurd, gesprek aan gaan, brief onder de wissers enz. Als je zelf je oprit nog op en af kunt is er niks aan de hand. Dat je soms wat extra moet manoeuvreren dat kan gebeuren. Wees blij dat je een oprit hebt. En hou het neutraal met de buren. Ze hoeven niet je vrienden te zijn, maar als het je vijanden worden ben je verder van huis.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb je topic eens doorlezen, en ik snap je annoyance hieromtrent, ik zou net hetzelfde zijn. Helaas lijkt volgens die tekening die man prima legaal te parkeren en heb je er "alleen maar" last van dat je niet in die richting uit kan.

Als je het echt tot op de spits wil drijven vind ik de Dusseldorf-manier anders ook niet slecht, koop een oud krel en zet het op zo een manier dat je er altijd uit kan, dure oplossing in deze principeskwestie maar principes moet je je kunnen veroorloven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Waarom doe je niet exact hetzelfde als de buurman, wordt wel een leuke uitdaging als jullie beide auto's de complete straat blokkeert, misschien moet je een boete incasseren maar i'd call it worth it.

Zoals hij parkeert mag je dan toch ook parkeren ? jij zet jou auto ook voor jou oprit ook als hij de zijne al heeft staan.

Blokkeert dat dan de gehele straat, mooi ! kan je precies laten zien dat het een probleem is als mensen hun auto aan de weg parkeren inplaats op de daarvoor specifiek gemaakte parkeer havens aan huis ( oprit )

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 21:03
Mijn mallotige bejaarde buurman kocht een aftandse alto en zette die gewoon zo neer dat ik niet op mijn vaste plek kon staan. Ding kwam een keer per week van zijn plek af.

Zette ik mijn auto daar dan tegenover, dan zette hij zijn alto ook gewoon zo dat er niemand meer door kon.

Het is jammer dat ze niet handhaven op parkeren voor eigen inrit. Dan ben je van het gedonder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als ik het goed begrijp (foto's graag!) woont TS aan een smalle straat met een ongelukkig gebouwde oprit, en kan door een geparkeerde auto niet linksaf. Dan ga je toch rechtsaf je oprit af? Of pas je je oprit aan? Ik zie het probleem niet. Je kunt niet alles hebben in het leven. Waar ik wel problemen mee heb is parkeren op de stoep. Je zult daar aankomen met je rolstoel of rollator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
We hebben bij de gemeente aangevraagd onze oprit aan te passen c.q. te verbreden, aanvraag is helaas afgewezen.

Aan de andere kant is het van de stoep af halen misschien maar beter ook. Hebben andere bewoners met kids meer aan. Ik had toch al last van de overbuurman, nu dan wel een onmogelijke last, maarja.

Spelletjes gaan spelen doe ik liever niet, we gaan het nog eens samen proberen, en de gemeente uitnodigen om het probleem in de wijk eens zelf te komen bekijken. Misschien komen er nog ideeën uit.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 08-05 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:25:
Ik had toch al last van de overbuurman, nu dan wel een onmogelijke last, maarja.
Onmogelijke last? Je moet gewoon rechtsaf je oprit af, that's all

Ik snap dat het vervelend is, maar de parkeerdruk is in veel nederlandse wijken gewoon te hoog, en op veel plekken is daar weinig aan te doen, de ruimte is er gewoon niet. De beste man staat op een plek waar hij (ten opzichte van jouw oprit) mag staan, en hij blokkeert jouw doorgang niet, tough luck

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:25:
We hebben bij de gemeente aangevraagd onze oprit aan te passen c.q. te verbreden, aanvraag is helaas afgewezen.

Aan de andere kant is het van de stoep af halen misschien maar beter ook. Hebben andere bewoners met kids meer aan. Ik had toch al last van de overbuurman, nu dan wel een onmogelijke last, maarja.

Spelletjes gaan spelen doe ik liever niet, we gaan het nog eens samen proberen, en de gemeente uitnodigen om het probleem in de wijk eens zelf te komen bekijken. Misschien komen er nog ideeën uit.
Ik zou toch mijn idee proberen :+ :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:30
Even een paar puntjes waar je wellicht wat mee kan. Als eerste staat vaak in je koopcontract van je huis iets als: Als je een eigen parkeerplek hebt dan moet je daar parkeren, en anders minimaal 150 meter van je huis.

Verder is er een minimale breedte van een weg om te mogen parkeren op die weg. Dat is een richtlijn (NEN 2443:2000) overigens, geen wet. Die breedte is 4 meter.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:57
Hier vrijwel dezelfde situatie bij het huis van mijn ouders. Straat is vrij smal en staan zo'n 20 huizen. Het is wel zo dat elk huis een oprit heeft maar toch staat de hele straat altijd volgeparkeerd op de weg, zelfs aan de overkant van onze oprit parkeert de overbuurman voor zijn oprit, maar niet op zijn oprit. Hierdoor is het voor ons ook erg lastig om uit te rijden en een aanvraag tot het verbreden van de oprit is ook afgewezen. Hier zie je hoe onze oprit loopt ten opzichte van de 'afrijrand':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vsyt68AOHo0tqLsuUs989MiY/medium.png

Ook leuk, de straat eindigt in een kruising en er staat altijd een auto dwars op die kruising geparkeerd terwijl ik zeker weet dat het parkeren op een kruising niet mag, en ook niet binnen 5 meter ervan.

Maar mag vanaf morgen legaal zelfstandig rijden in een auto dus ga ik me er dan ook zeker mee bemoeien :P

[ Voor 5% gewijzigd door Jochemd13 op 13-02-2018 09:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trichoglossus
vectormatic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:33:
[...]

Onmogelijke last? Je moet gewoon rechtsaf je oprit af, that's all

Ik snap dat het vervelend is, maar de parkeerdruk is in veel nederlandse wijken gewoon te hoog, en op veel plekken is daar weinig aan te doen, de ruimte is er gewoon niet. De beste man staat op een plek waar hij (ten opzichte van jouw oprit) mag staan, en hij blokkeert jouw doorgang niet, tough luck
Hij mag niet voor zijn eigen oprit parkeren. Artikel 24.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2011-01-01#Opschrift

1 De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
b. voor een inrit of een uitrit;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Dus: de auto stond op de stoep wat hinderlijk is voor elke voetganger/rolstoelgebruiker, maar dat is best, daar heb jij immers geen last van.
Nu zet die man zijn wagen wel wettelijk, maar ondervind jij er hinder van. Nu is het wel een probleem.
Als ik je een tip kan geven: leer er mee leven, er zijn ergere dingen in 't leven en move on.
Je gaat toch je zin niet krijgen en de hinder is, als je het even vanop afstand bekijkt, marginaal.
Misschien dat een screenshot van google maps mij van gedacht kan doen veranderen?

BTW: wij wonen naast een druk bezochte slager en hebben een garage, ik hoef je dus niet te vertellen dat ik heel wat meer hinder ondervind. Vaak kan ik niet in of uit mijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 08-05 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Trichoglossus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Hij mag niet voor zijn eigen oprit parkeren. Artikel 24.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2011-01-01#Opschrift

1 De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
b. voor een inrit of een uitrit;
Klopt, en dat zou de enige stok zijn waar OP mee kan slaan, maar als de gemeente/wijkagent daar niet op handhaaft ben je klaar.

En in de situatie dat de overbuurman geen oprit zou hebben, heb je exact dezelfde hinder voor OP, met 0 weerwoord, dus redelijkerwijs kom je dan tot de conclusie dat de huidige situatie acceptabel is, vanuit de positie van OP.

Er zijn inderdaad best opties om de buurman van die plek weg te treiteren (handhaving van parkeren voor eigen oprit afdwingen, zelf daar een dirt cheap barreltje neerzetten en minder legale opties), maar dat valt onder spelletjes spelen, waar OP geen zin in heeft (en waar mijns inziens je weinig mee opschiet, behalve een hoop haat, nijd en hoge bloeddruk aan beide kanten)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 12:56
Bijzonder dat men het parkeerverbod voor een inrit/uitrit niet wil handhaven.

De hele situatie ziet er gaar uit, want als men willekeurig gaat parkeren dan lijkt de hele straat geblokkeerd te worden, worden uitritten onbruikbaar etc. De generieke oplossing hiervoor is een verkeersbesluit van de gemeente waar parkeervakken worden aangelegd.

Maar zoomen we een beetje in op de casus dan is evident dat het hier om klein bier gaat: een buurman die zich er druk om maakt dat hij maar een kant zijn oprit op of af kan. Dat derden in de voorgaande situatie niet van de stoep gebruik konden maken maakte diezelfde persoon dan weer niets uit. Dan weten we hoe laat het is: tijd voor de rijdende rechter :+

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 13-02-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Dan kan je heerlijk slalommen door een straat. En mist een auto af en toe een spiegel of stukje bumper.
Of je krijgt een parkeerverbod aan een kant van de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32
Een buurman waarmee "niet valt te praten" is een uitstekend recept voor: https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
een gesprek voer je met 2.
Er valt niet te praten met de buurman, maar ik heb zo het vermoeden dat er ook niet te praten valt met de TS.
Een ander moet zich altijd aanpassen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.