Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 19:43
Ik heb nog een oude niet-HR ketel met een daarnaast staande boiler van 80 L.
Die wil ik binnenkort vervangen door een kleiner type, maar wèl met een ingebouwde kleine boiler.
Het is moeilijk zoeken naar het goede merk en type, maar ik heb tot nu toe nog maar een paar merken/modellen gevonden met een ingebouwde boiler, maar die hebben dan steeds nog 40 of 42 liter inhoud.
Ik weet dat 'vroeger' ketels met ingebouwde boilers van 10 liter te koop waren (mijn zoon heeft er zo-een), maar kan dit nu niet vinden.
Zijn die er nog? zo ja graag een paar tips welke merken/types kleine ingebouwde boilers hebben.

Mijn dank is groot! ;)
Cor

PS: Intergas prestige cw6 heeft een 42L boiler
Remaha Calenta25L cw6 heeft 40 L
Remaha Avanta heeft ook een 40L

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Alle reacties

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Wil je een heel landhuis verwarmen? Of 3 badkuipen tegelijk vullen met heet water? Cw6 is echt heeel groot. Veel huizen kunnen namelijk al met een cw3 uit de voeten.

Maar eco stand is niet voldoende? Waarom wil je een klein boilervat?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tegenwoordig hebben die apparaten het water snel genoeg warm. Waar het wachten meestal op is is totdat het koude water helemaal uit de warmwaterleiding gespoeld is.

Als je direct warmwater wilt hebben, voornamelijk in de keuken, dan kun je beter een Quooker nemen of een plintboilertje.

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 12-02-2018 19:14 . Reden: Cooker of Quooker, tomehto tomahto. ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
plaspvd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:11:Veel huizen kunnen namelijk al met een cw3 uit de voeten.
Dat ligt geheel aan je behoefte. Zo hebben wij een CW5-ketel gekozen zodat we op meerdere plekken gelijktijdig warm tapwater kunnen vragen.

De CW-waarde op zich zegt volgens mij niets over de mate waarin de ketel in staat is de woning te verwarmen.

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Dat klopt, maar hoe vaak komt het voor dat je een heel bad moet vullen bijvoorbeeld, mag het een paar minuutjes langer duren voor die ene keer dat de kleinkinderen komen badderen. Of als je staat te douchen onder de stortdouche ook het bad vullen, staat af te wassen etc.

Minimum vermogen van het verwarmings vermogen gaat in veel gevallen ook omhoog, waardoor het bv niet comfortabel stookt. Is vaak een belangrijker stukje van de ketel, dan het aantal liters tapvermogen. Mijn inziens.
Ik heb nu een cw4 die met sortdouchen 5 liter per minuut moet aanmaken op 60 graden. Dus speling zat om nog te kunnen afwassen bijvoorbeeld

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:58
Beste Cor, ik heb gelezen dat je op termijn ook andere verduurzaam plannen hebt. Misschien is dit nog iets voor je: http://larsboelen.nl/wisselketel/
Dan doe je in ieder geval geen desinvestering voor de toekomst.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

• Naalroc
`Niet echt de antwoorden waarnaar ik zoek, maar om aan jullie nieuwsgierigheid te voldoen:
2 redenen waarom ik een klein boilertje wil:
-> Ik wil direct warmwater in de keuken, die direct onder de ketel locatie ligt
-> Ik heb een toepassing waarbij ik voor langere tijd water van 25-30*C nodig heb met een heel klein debiet, nl. 760 liter per 24 uur constant, dus 31 liter die er in 1 uur uitdruppelt, en dat is veel te weinig voor een warmtewisselaar in de ketel.

Ik heb nu een CV gekoppelde Bosch boiler van 80 liter, die is hiervoor veel te groot, en wil eigenlijk van de stilstand verliezen af.

Hoop dat dit duidelijk is, en ik tips kan krijgen als antwoord op mijn vraag.
Dank U

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Is een kleine close-in boiler of kokendwaterkraan voor in de keuken misschien een optie?

My favorite programming language is solder.

• Naalroc
@Chris_82 Dat had je helemaal goed Chris, bedankt voor de tip, maar mijn verduurzamings- plannen gaan denk ik niet de kant op van gasloos.
Op dit moment ben ik dus druk gegevens en info aan het verzamelen, en met spec.sheets te kijken wat mogelijk is.
Eén van de belemmeringen is dat ik rondom allemaal lage ramen heb, en daardoor kan ik onmogelijk een buitenunit hoger dan 900 mm plaatsen. Ook heb ik geen ruimte voor een wp gedreven boiler, die bij de wp-en altijd erg groot uitvalt, 200L of meer, en daarvoor heb ik geen plaats (schuin dak!).
De zoektocht gaat verder!
Cor

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:10

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Naalroc Een 5 liter close-in boiler van 700W hotfillen is dan het makkelijkst. Die hang je desnoods naast of onder de ketel.
Een CV ketel zul je niet snel vinden met zo'n kleine boiler, de ketels van nu starten zo snel (en de warmtewisselaar is vaak al warm) dat voor het comfort een boiler geen zin heeft; een 10 liter boiler heeft nog steeds een significant stilstandsverlies en de extra complexiteit is het dan niet waard.

Voor je warmtepomp avontuur: er zijn ook liggende boilers :)
https://www.oeg.net/nl/nieuve-produktengruppe-s10151

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:58
Naalroc schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:47:
@Chris_82 Dat had je helemaal goed Chris, bedankt voor de tip, maar mijn verduurzamings- plannen gaan denk ik niet de kant op van gasloos.
Op dit moment ben ik dus druk gegevens en info aan het verzamelen, en met spec.sheets te kijken wat mogelijk is.
Eén van de belemmeringen is dat ik rondom allemaal lage ramen heb, en daardoor kan ik onmogelijk een buitenunit hoger dan 900 mm plaatsen. Ook heb ik geen ruimte voor een wp gedreven boiler, die bij de wp-en altijd erg groot uitvalt, 200L of meer, en daarvoor heb ik geen plaats (schuin dak!).
De zoektocht gaat verder!
Cor
Plaatsing van een buitendeel is niet beperkt tot je buitenmuur. Deze kan gerust 10 meter van het huis af geplaatst worden. Ook bestaan er buitendelen met alternatieve looks zoals deze 'prullenbak' of een leuke omkasting om het uit het zicht te halen. :+

En bovenstaande liggende boiler (y) misschien is er ergens toch voldoende ruimte te vinden, kan ook enkele meters van de binnenunit af staan.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Illusion

(the art of)

Stilstandsverlies = oppervlak
Liters = inhoud

Uitgaande van een bol of kubusvormig vat is het verschil in warmteverlies tussen 10 en 40 liter een factor: 4^(2/3)= 2,5
Dat lijkt veel, maar in verhouding tot de verliezen bij opstarten/afschakelen van de ketel valt dat volgens mij best mee.

Waarom zoek je specifiek naar cw6 ketels? Ik zou verwachten dat juist een cw3/cw4 een wat kleiner boilertje heeft.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Naalroc
@Illusion Ik zoek helemaal niet naar een cw6 ketel, alleen, de ketels met een ingebouwde boiler die ik heb kunnen vinden, en in mijn openingspost vermeld had, zijn nou net toevallig(?) CW6.

Een CW3 met een boilertje is prima voor mijn doel, noemt U er maar een paar, en ik ben blij!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In een hele andere richting: een elektrische doorstroom verwarmer?
https://www.cvtotaal.nl/s...on%20DEM%203%20Electronic

Dan ontkoppel je de 'bijzondere behoefte' los van je overige 'normale' huisactiviteiten.

[ Voor 14% gewijzigd door bartvl op 12-02-2018 20:59 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01

BoGu5

hmmmz

Naalroc schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:55:
@Illusion Ik zoek helemaal niet naar een cw6 ketel, alleen, de ketels met een ingebouwde boiler die ik heb kunnen vinden, en in mijn openingspost vermeld had, zijn nou net toevallig(?) CW6.

Een CW3 met een boilertje is prima voor mijn doel, noemt U er maar een paar, en ik ben blij!
Is niet heel toevallig. T/m cw5 is tegenwoordig bij mijn weten allemaal doorstroom. De warmtewisselaar wordt meestal zelfs warm gehouden (mits niet in eco stand), waardoor je bijna instant warm (genoeg) water hebt voor bv douche. Dit zou voor de keuken ook prima zijn.

Enige probleem is inderdaad dus die andere toepassing. Als het een vijver/aquarium is zou ik die denk ik elektrisch gaan verwarmen.

[ Voor 5% gewijzigd door BoGu5 op 12-02-2018 21:29 ]

request.getCookies();

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

uit ervaring kan ik inderdaad zeggen dat mijn cw5 calenta op 3 meter leiding tappen echt in seconden warm is. Ok niet zo snel als de boiler in het keukenkastje naar keuken kraan maar er zit echt niet veel tijd tussen

anders wellicht de nefit aqua power modellen ?
Pagina: 1