Nieuw budget mobo voor game pc

Pagina: 1
Acties:

• benja1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo tweakertjes

Mijn mobo voor mijn i5 is recent doodgegaan, dus daarom heb ik een nieuw nodig. Ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven, maar ik zou wel nog mijn r7 370 2gb ten volle kunnen gebruiken, en misschien een beetje te kunnen overklokken. Ik ben niet echt thuis in chipsets, maar ik denk niet dat ik tegen incompatibiliteit tegen zal lopen met mijn 1150 socket. Verder zou ik ook nog een DVI-D output willen en 6 USB-poorten, 2.0 of 3.0 maakt niet uit.

Budget: <60 euro
Vooral omdat ik niet van plan ben om nog spectaculaire dingen te doen met dit moederbord/pc in het algemeen. Het zou mijn componenten moeten draaien op een niveau dat er geen bottleneck ontstaat.
volledige lijst componenten inclusief oud mobo

voorkeur merk: geen
Als ik een eerlijk antwoord mag geven, asrock heeft mij een slechte smaak in de mond gegeven, terwijl elk moederbord stuk zou kunnen gaan door kortsluiting

Lijst met enkele opties die voldoen aan mijn eisen:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H81M-HDS€ 45,34€ 45,34
1ASRock H81M-VG4 R3.0€ 29,81€ 29,81
1MSI H81M-P33€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 126,15

natuurlijk zou het kunnen dat deze mobo's niet goed zijn, ik hoor graag jullie inbreng!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:22
Is er een reden dat je een DVI-D op je moederbord wil hebben? Ik neem aan dat je toch je scherm juist aan je GPU wil hangen? Daarnaast is een DVI-D <-> HMDI tussenstukje ook maar €5 dus dat kan ook altijd nog.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Waar je op moet letten is puur en alleen hoeveel stroom het moederbord door kan geven aan je videokaart, doorgaans zou elke moederbord wel moeten voldoen voor een R7 370.

• benja1
DVI is handig omdat ik niet overal een vga monitor/kabel heb waar ik de pc gebruik, maar het maakt niet echt veel uit omdat het 2de goedkoopste moederbord dit en 6x usb heeft pricewatch: ASRock H81M-DGS R2.0
dus waarschijnlijk ga ik dit nemen

• benja1
Maar mijn echte vraag is: ik ga toch geen problemen krijgen met dit mobo? wat ik denk is dat de PCI express van een oude generatie is maar dat het toch niet uitmaakt voor mijn GPU

edit: omdat het backward compatibility heeft

[ Voor 11% gewijzigd door benja1 op 13-02-2018 09:49 ]

• benja1
sorry voor het tweede kickje, maar op pcpartpicker staat er een compatibiliteits-issue die zich zou kunnen voortdoen met het mobo:
hier
en hier

Zou ik me hier druk om moeten maken of maakt het niet al te veel uit?
Pagina: 1