Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start, gaat uit, gaat dan weer aan maar geen beeld of USB

Pagina: 1
Acties:

• benja1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo,

Mijn pc van nu al 2.5 jaar geleden "bevroor (het beeld)" nadat ik er gisteren een RC helicopter op aansloot om op te laden die normaal werkt op een DC 3.7V 8.5W adapter. Ik dacht dat het freezen normaal is want het is al een paar (zeldzame) andere keren geweest dus toen dacht ik er nog niks bijzonders over, toen moest ik alleen maar het ramgeheugen eens verplaatsen.

Ik probeerde eerst op ctrl+alt+del maar dat haalde niets uit dus gebruikte ik de resetknop. De PC schoot aan, viel uit, en draaide toen weer door. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar geen enkele oplossing werkt.

Voor de duidelijkheid: mijn pc "draait" maar ik krijg geen beeld, en de lampjes van de numlock/dergelijke toetsen op het toetsenbord werkt niet en lampje op USB wifi receiver werkt ook niet wanneer het ingeplugt zit. De muis zal vast ook niet werken maar dat kan ik niet bewijzen. Op andere apparaten werken deze drie dan allemaal weer wel.

Dingen die al geprobeerd zijn:
  • GPU veranderen met een oudere
  • Ander scherm gebruiken
  • 4x2GB ram in verschillende combinaties gebruiken.
  • Afwisselen tussen DVI en VGA kabel
  • Intel integrated GPU gebruiken
  • CMOS batterij vervangen
  • CPU in en uithalen
  • Connectors op het MOBO uit en insteken
  • vast nog wat dingen die ik al ben vergeten...
Ik heb zelf door dat het een hopeloze situatie is, zeker zonder zo'n buzzertje. Zou ik die gaan kopen? Of zijn er andere dingen die ik echt zou moeten proberen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Al andere voeding geprobeerd?

Anders eens mobo buiten de kast testen met alleen cpu en geheugen.

Tweakers Discord

• benja1
tweakduke schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:55:
Al andere voeding geprobeerd?

Anders eens mobo buiten de kast testen met alleen cpu en geheugen.
Ik heb nog een paar andere voedingen liggen maar die zijn zeker 10 jaar oud. zouden die niet meer kwaad dan goed doen? Bedankt voor de tip trouwens, ik dacht al dat het oftewel mijn mobo of voeding zou zijn.

• tweakduke

tweakduke

Met een recent exemplaar die zeker goed werkt, test je natuurlijk een stuk zekerder.

Dus ja nieuwe voeding of 1 lenen.

Tweakers Discord

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 17:10
Lijkt wel usb kortsluiting, als je die RC helicopter op een front header hebt gehad deze losmaken van het mobo.
En anders doen wat tweakdude voorstelde

• benja1
jahako schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:27:
Lijkt wel usb kortsluiting, als je die RC helicopter op een front header hebt gehad deze losmaken van het mobo.
En anders doen wat tweakdude voorstelde
Ik had 'm inderdaad vastgemaakt op een front header... maar ook na loskoppeling is er nog geen verschil. Ziet er naar uit dat ik een voeding zal moeten halen. Ik heb nog 2 pc's staan: eentje die draait en eentje die aan-uit-aan... blijft gaan, maar ik heb van beiden het beeld nog niet getest. Zou het de moeite waard zijn om die voeding eens te proberen? Naar mijn weten hebben ze dezelfde wattage maar ik zou het nog eens moeten nakijken

update:
blijkt nu dat ik echt genaaid ben. Beide andere pc's hebben zelf ook problemen met booten. :'( ik zou die voedingen kunnen proberen en zelfs als een van de twee zou werken op mijn pc ben ik niet eens zeker of het wel aan de voeding ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door benja1 op 06-02-2018 21:05 ]

• benja1
update: ik heb een een van de oude psu's getest. Die oude pc werkte zelf al niet meer, dus ik ging er voor. Beiden hebben ze 400w maar het werkte niet, wat ik al verwachtte.

Om te testen plugde ik alleen de moederbordkabel en de cpu kabel in. Is dit genoeg? Zou ik de andere voeding testen die maar +-250w geeft? Volgens mij geeft deze meer kans op slagen.

• benja1
tweakduke schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:16:
Met een recent exemplaar die zeker goed werkt, test je natuurlijk een stuk zekerder.

Dus ja nieuwe voeding of 1 lenen.
sorry voor de dubbelpost maar ik denk dat dit wel zijn eigen bericht verdient:

Als ik kortsluiting gehad zou hebben, zou dat dan problemen geven aan mijn moederbord, psu of beide? Ik zou denken dat het misschien ook het moederbord kan zijn aangezien de usb poorten geen respons lijken te geven.

• tweakduke

tweakduke

Dat kan zeker een van de twee zijn of beide. Maar er is maar één manier om daar achter te komen en dat is testen. :)

Tweakers Discord

• benja1
update: de tweede psu van 250W doet *edit* bijna *edit* hetzelfde als mijn normale, dus is het bijna zeker dat mijn moederbord stuk is

edit: in de "originele" pc waar deze voeding vandaan kwam probeerde de pc te booten maar sloot dan af, in de te repareren pc start hij op, sluit dan weer af en gaat dan weer aan, net zoals ik in het eerste bericht heb beschreven, maar nog steeds zonder dat het beeld werkt of de usb poorten.

[ Voor 59% gewijzigd door benja1 op 07-02-2018 22:52 ]

• benja1
Wat denken jullie? Zou ik al moeten kijken voor een nieuw moederbord? Zouden de front headers van mijn case nog werken? Zou ik ook een nieuwe case nodig hebben? Of denken jullie dat het aan iets anders kan liggen?

• tweakduke

tweakduke

Heb je geprobeerd je mobo buiten de kast te testen? Soms kan een sluiting zo verholpen worden. Ook moet je dan de voeding van netstroom halen, powerknop indrukken en dan netstroom er weer op.

Het zou kunnen dat de front headers niet meer goed zijn. Maar ik sluit de rc helikopter ook niet uit, omdat het vissen is waar het nu is door gekomen.

Tweakers Discord

• benja1
Ik heb nu net met alle 3 de voedingen "gebreadbord". 2 doen hetzelfde als ze deden toen het mobo in de case zat en de derde gaf geen teken van leven, zoals verwacht. het zal dus echt aan het moederbord liggen.

• benja1
voor toekomstige referentie: het was idd het moederbord dat stuk is, hopelijk ben je hier iets mee tijdreizig(st)er!
Pagina: 1