Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 15:16

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Ik kon op de website van de leverancier en zoeken op dit forum geen duidelijk antwoord vinden, maar mischien dat iemand het hier (uit ervaring) wel weet.

Ik heb heb sinds vorig jaar slimme meters. Die houden dus bij wat mijn dagelijks verbruik is. Nu loop mijn contract van 2017 door in 2018 en zal er later dit jaar een eindafrekening komen voor 1 jaar.

Vanaf 01-01-2018 zijn de tarieven verhoogd (belastingen/vastrrecht). Is het nu zo dat de eindafrekening over de 12 maanden gaat gebeuren op basis van dat nieuwe tarief, of gaan ze de nota splitsen dus xx maanden tarief over 2017 en de xx maanden op 2018.

You are NIJL-ed!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wat zegt je eigen energieleverancier?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:41
Dat ligt aan de vorm van je contract. Als je 1 jaarcontract hebt met vaste tarieven dan gelden die tarieven ook voor 2018. Heb je een variabel tarief dan betaal je het tarief wat op dat moment geldt.

Daar kan niemand van ons dus een uitspraak over doen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:32

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@DutchKel Niet helemaal, de tarieven die vastliggen zijn exclusief belasting.
Dit is één van de oorzaken dat een afrekening zo complex is :)
Meestal staat er voor elk tijdvak en hoog laag verbruik/teruglever een aparte regel op de factuur.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 15:16

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Proton_ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:27:
@DutchKel Niet helemaal, de tarieven die vastliggen zijn exclusief belasting.
Dit is één van de oorzaken dat een afrekening zo complex is :)
Meestal staat er voor elk tijdvak en hoog laag verbruik/teruglever een aparte regel op de factuur.
Ik ga er van uit dat de nota straks een einddeel voor 2017 bevat, en een deel over 2018. Of dat ook zo is zal dan wel blijken op het moment dat ik hem ontvang.

You are NIJL-ed!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nijl schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:28:
Ik kon op de website van de leverancier en zoeken op dit forum geen duidelijk antwoord vinden, maar mischien dat iemand het hier (uit ervaring) wel weet.

Ik heb heb sinds vorig jaar slimme meters. Die houden dus bij wat mijn dagelijks verbruik is. Nu loop mijn contract van 2017 door in 2018 en zal er later dit jaar een eindafrekening komen voor 1 jaar.

Vanaf 01-01-2018 zijn de tarieven verhoogd (belastingen/vastrrecht). Is het nu zo dat de eindafrekening over de 12 maanden gaat gebeuren op basis van dat nieuwe tarief, of gaan ze de nota splitsen dus xx maanden tarief over 2017 en de xx maanden op 2018.
Voor de belastingen wordt de boel gesplitst naar het aantal dagen. De energieboer is niks anders dan een doorgeefluik van de belastingen die de overheid heft op energie(verbruik). De energieboer zal dus écht niet over het deel van de afrekening waar het niet van toepassing is de belastingverhoging berekenen. Voor vastrecht net zo.

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
Dat klopt.
Wij hadden een 1 jaars contract bij NUON met vast tarief welke liep t/m 31/01.
In de Eindafrekening zag ik een vreemde kWh prijs staan, maar in de Tarievenspecificatie worden eigenlijk alleen de overheidsheffingen helemaal uitgesplitst op het aantal dagen per jaartal.
De meterstanden die ze hiervoor gebruiken wordt voor datum 31/12 geschat, maar die kwamen bij mij redelijk goed overeen met wat ik zelf bijhoud. Overheen gelezen dat je een slimme meter hebt, dus dan zullen ze de exacte standen gebruiken.
Vervolgens rekenen ze dat weer terug naar een gemiddelde kWh prijs, die dan op de Eindrekening gebruikt wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rouske op 11-02-2018 16:38 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:27

rammes

koekebakker 1e klas

Nijl schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:28:

bij de nuon wordt het gesplitst

Ik zou het doen!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hoe is het dan op je andere jaarafrekeningen gegaan?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Pagina: 1