Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:08
Welke prepaid creditcard kan ik het beste kopen voor online betalingen naar buitenlandse sites? ( alleen Amerikaanse en UK sites )

Het liefst wil ik de kaart gewoon opwaarderen met cash.

Zelf had ik al pay2d gevonden maar ik kan niks vinden waar ik die moet kopen. Ook 3v kaarten maar ik las dat die gestopt waren ofzoiets?

Werken die prepaidkaarten hetzelfde als een normale? Dus zegmaar dat ik creditcard moet invullen op de site cvc en tot wanneer ie geldig is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41

Onbekend

...

Max043 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:49:
Zelf had ik al pay2d gevonden maar ik kan niks vinden waar ik die moet kopen.
Het staat duidelijk op de site waar en hoe je die kunt aanschaffen. Maak eens een schermprintje van die site?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Oops, found it. Natuurlijk geen winkel in mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 21:57

Sorbo

Uw hulp in huis!

3v is overgegaan naar Pay2D, dus het klopt dat je 3V nergens meer kunt vinden.

Ik heb zelf nog altijd een (fysieke) prepaid-kaart van Neteller, maar heb sinds kort een rekening bij de ING en stap over op een creditcard van hen. Op zich altijd tevreden geweest over Neteller, maar kent wel wat haken en ogen (Geen Paypal-opwaarderingen, kosten bij opwaarderen, verwerken ideal-transactie duurt ~20 minuten).

Voor buitenlandse aankopen kan ik m prima aanraden, maar voor vakanties en dergelijke is het geen ideale oplossing. Daarvoor is het toch prettiger om een reguliere creditcard op zak te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Sorbo schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:21:
3v is overgegaan naar Pay2D, dus het klopt dat je 3V nergens meer kunt vinden.

Ik heb zelf nog altijd een (fysieke) prepaid-kaart van Neteller, maar heb sinds kort een rekening bij de ING en stap over op een creditcard van hen. Op zich altijd tevreden geweest over Neteller, maar kent wel wat haken en ogen (Geen Paypal-opwaarderingen, kosten bij opwaarderen, verwerken ideal-transactie duurt ~20 minuten).

Voor buitenlandse aankopen kan ik m prima aanraden, maar voor vakanties en dergelijke is het geen ideale oplossing. Daarvoor is het toch prettiger om een reguliere creditcard op zak te hebben.
Bedankt voor je reactie, echter heb ik net een prepaid creditcard besteld bij viabuy, de algemene voorwaarden vond ik wel oké, nu ben ik 20 euro per jaar kwijt en eenmalig 70 euro, zou die 70 euro naar mijn rekening gaan? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Max043 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:49:
[...]
Bedankt voor je reactie, echter heb ik net een prepaid creditcard besteld bij viabuy, de algemene voorwaarden vond ik wel oké, nu ben ik 20 euro per jaar kwijt en eenmalig 70 euro, zou die 70 euro naar mijn rekening gaan? :D.
Dus je bent duurder uit dan een normale creditcard omdat je perse geen plastic wil?
Meer betalen voor minder product :?

+ mogelijk opwaardeerkosten
+ mogelijk andere restricties qua winkels/paypal

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 10-02-2018 10:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
YakuzA schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Dus je bent duurder uit dan een normale creditcard omdat je perse geen plastic wil?
Meer betalen voor minder product :?

+ mogelijk opwaardeerkosten
+ mogelijk andere restricties qua winkels/paypal
Opwaarderen is gratis ( ik ga geld storten vind ik veel fijner )

Restricties zijn volgensmij hetzelfde als de normale creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
N26? Dan heb je een debet MasterCard en een Duitse IBAN rekeningnummer.
Kun je geld op storten en overal online betalen waar ze MC accepteren. Kost je geen geld en je krijgt (volgens mij nu nog) gratis een MasterCard thuis gestuurd..

https://n26.com/eu/pricing/

Heb hem zelf ook voor betalingen in het buitenland en online betalingen. Ze hebben een bankgarantie in Duitsland dus je geld is veilig.

Er is op Tweakers ook een heel topic over: Discussie over & Ervaringen met N26

[ Voor 37% gewijzigd door SgtElPotato op 10-02-2018 11:07 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:17
ICS prepaid visa of mastercard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Je zou ook kunnen kijken naar Revolut, heb je in het buitenland voordeel van goedkope betalingen(tov reguliere CC's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Revolut bedoel je. N26 is ook vrijwel zo goedkoop in het buitenland en heeft bankgarantie zoals AntonyterHorst al zei hierboven (of heeft Revolut inmiddels ook een bankvergunning?)

Prepaidkaarten heb je niet echt nodig als je een rekening bij 1 van die 2 kunt krijgen, die zijn onnodig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Revolut heb ik nu ook, best goedkoop. Eerste fysieke kaart is gratis of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Oke, ik zie nu net dat je alleen een virtuele card krijgt bij Revolut?
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/revolut

Dit wil ik NIET, ivm dat ik het geld contant wil storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Je kunt een echte kaart krijgen, kijk maar even in het Revolut topic op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlbertJP schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:14:
Revolut bedoel je. N26 is ook vrijwel zo goedkoop in het buitenland en heeft bankgarantie zoals AntonyterHorst al zei hierboven (of heeft Revolut inmiddels ook een bankvergunning?)

Prepaidkaarten heb je niet echt nodig als je een rekening bij 1 van die 2 kunt krijgen, die zijn onnodig duur.
Heb m aangepast, stomme autocorrect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Max043 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:00:

Ik zal je dan gelijk uit de droom helpen.

Er zijn GEEN prepaid creditcards die je met contant geld kan opladen. (heel misschien GWK maar denk het niet)

Voor elke Prepaid card of debit card(gekoppeld aan een rekening) moet je geld overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Anoniem: 886251 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Ik zal je dan gelijk uit de droom helpen.

Er zijn GEEN prepaid creditcards die je met contant geld kan opladen. (heel misschien GWK maar denk het niet)

Voor elke Prepaid card of debit card(gekoppeld aan een rekening) moet je geld overboeken.
https://www.viabuy.com/nl/kosten.html

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke banken ondersteunen deze mogelijkheid dan?
Zover ik weet zijn de grootbanken alleen toegankelijk voor de eigen bankpassen(ABN ING en Rabo).
Of je moet naar een GWK, maar daar zijn de kosten vrij hoog van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Contant geld storten bij de bank 1 Gratis

Of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
VIABUY kost je 69€

Wanneer u een VIABUY-rekening met prepaid Mastercard aanvraagt, bedragen de éénmalig uitgiftekosten EUR 69,90. Als u de overeenkomst wilt annuleren, kunt u dit, binnen 21 dagen na onze bevestiging per e-mail van uw aanvraag doen en worden de uitgiftekosten terugbetaald. Houdt u er rekening mee dat als u de overeenkomst na deze 21 dagen annuleert, wordt het bedrag niet meer terugbetaald.

Ik kan nergens terugvinden dat je die 70€ als tegoed kan gebruiken.
Daarna 20€/j

Dan kan je 'makkelijk' gratis geld laten storten natuurlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 12-02-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 20:42
Max043 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:00:

Wat dacht je van contant geld storten op je normale bankrekening, en het dan vervolgens overmaken naar de rekening waar de pre-paid CC aan vast hangt? Of denk ik dan weer te simpel?
Klinkt een beetje duister zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Wildfire

Joy to the world!

ICS Heeft een pre-paid VISA kaart: https://www.icscards.nl/ics-producten/cards/prepaid

Je maakt eerst geld over naar de kaart en daarna kun je dat als een normale VISA-kaart gebruiken. En ja, je krijgt ook een fysieke kaart. Had het destijds nodig omdat AnyDVD naar RedFox was overgegaan en VISA was toen de enige optie om te betalen. Deze prepaid VISA werkte prima daarvoor. :)
De jaarlijkse Card-bijdrage van de prepaid Card is € 17,50. Bijkomende kosten voor de prepaid Card zijn:

Geld storten op uw Card: € 0,95 per keer.
Geld opnemen bij een pinautomaat: u betaalt 2% van het opgenomen bedrag. Geldopnames, inclusief de kosten, vindt u terug op uw rekeningoverzicht.
Geld terugboeken van uw Card naar uw bankrekening: € 0,95 per keer.
Binnenlandse transacties: geen kosten.
Buitenlandse transacties: u betaalt een wisselkoersopslag van 2%.

[ Voor 110% gewijzigd door Wildfire op 12-02-2018 23:54 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
FreshMaker schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:42:
VIABUY kost je 69€

Wanneer u een VIABUY-rekening met prepaid Mastercard aanvraagt, bedragen de éénmalig uitgiftekosten EUR 69,90. Als u de overeenkomst wilt annuleren, kunt u dit, binnen 21 dagen na onze bevestiging per e-mail van uw aanvraag doen en worden de uitgiftekosten terugbetaald. Houdt u er rekening mee dat als u de overeenkomst na deze 21 dagen annuleert, wordt het bedrag niet meer terugbetaald.

Ik kan nergens terugvinden dat je die 70€ als tegoed kan gebruiken.
Daarna 20€/j

Dan kan je 'makkelijk' gratis geld laten storten natuurlijk :+
Klopt hierover had ik een mailtje gestuurd kreeg dit als antwoord: De kosten van de VIABUY Prepaid kaart staan duidelijk vermeld in de bijlage kostenoverzicht van de algemene voorwaarden, waar u overigens zelf van heeft aangegeven deze te hebben gelezen en begrepen. Tevens worden deze kosten vermeld op onze website onder "prijzen" en wordt er tijdens het bestelproces meerdere malen op de uitgiftekosten gewezen.

Beetje vreemd? Want dit vroeg ik: Ik vroeg me af of die 90 euro wat ik op mijn kaart moest zetten of ik dat kan besteden aan dingen in winkels of is dat voor jullie bedoelt?

Wordt dit gewoon door translate gehaalt ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik zou van het 'ergste' ( als consument ) uitgaan.
Kost = prijs die betaald moet worden
Er staat ook bij dat je binnen 21 dagen moet cancellen, dat je dan geld terugkrijgt
Dus die dingen samen, laat mij denken dat je gewoon betaald ... en duur uit bent

Ik gebruik prepaid CC van de AH, is een Mastercard, 25 of 100€ ( met een paar euro kosten )
Niet het handigste, maar ook geen terugkerende kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Viabuy is gewoon erg duur.

Money2Go misschien, kan je opwaarderen met vouchers die je in de winkel koopt. Ook niet goedkoop maar scheelt wel flink met Viabuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
FreshMaker schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:02:
Ik zou van het 'ergste' ( als consument ) uitgaan.
Kost = prijs die betaald moet worden
Er staat ook bij dat je binnen 21 dagen moet cancellen, dat je dan geld terugkrijgt
Dus die dingen samen, laat mij denken dat je gewoon betaald ... en duur uit bent

Ik gebruik prepaid CC van de AH, is een Mastercard, 25 of 100€ ( met een paar euro kosten )
Niet het handigste, maar ook geen terugkerende kosten
Is er ook iets in die categorie maar dan tot 200 euro of 250? En werkt dat ook met cc nummer en ccv of cvc nummer en expire date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Max043 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Is er ook iets in die categorie maar dan tot 200 euro of 250? En werkt dat ook met cc nummer en ccv of cvc nummer en expire date?
Het word gewoon als geldige kaart gezien, je kan alleen niet in een betaalautomaat terecht ( geen pincode )

Of ze in hogere bedragen zijn, bij onze AH iig niet ( het voormalige 3V had dat wel, al was daar een limiet aan per kaarthouder van 1000 / 1500€/j meen ik )

Ik denk dat de al genoemde Revolut er prima uitziet voor jouw doeleinden

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 13-02-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Kijk hè, het probleem zit zich in het feit dat ik 17 ben. Dat doen ze natuurlijk voor bescherming om in het rood te staan bla bla bla, ik wil het gewoon gebruiken voor een US site dat kleren verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Max043 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:25:
Kijk hè, het probleem zit zich in het feit dat ik 17 ben.
Mijn oudste is 16
Hij heeft de keuze om zijn kledinggeld/zakgeld te ontvangen op de manier die hij wil
Meestal moet het naar zijn ING, soms wil hij het op zijn skrill account.

In overleg met je ouders moet dat toch kunnen ?
( je bent 17, en nog online, ik vermoed dat jouw ouders best 'relaxed' zijn, en willen/kunnen helpen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
FreshMaker schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:32:
[...]

Mijn oudste is 16
Hij heeft de keuze om zijn kledinggeld/zakgeld te ontvangen op de manier die hij wil
Meestal moet het naar zijn ING, soms wil hij het op zijn skrill account.

In overleg met je ouders moet dat toch kunnen ?
( je bent 17, en nog online, ik vermoed dat jouw ouders best 'relaxed' zijn, en willen/kunnen helpen )
Huh? Heeft jouw oudste zoon al een fysieke kaart? Moest hij geen ID check sturen, of heb je die van jezelf gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Staat op mijn naam, kan toch geen kwaad
Ik heb de (online) controle op dat account, er staat nooit meer op dan kwaad kan ( max 300€ oid )

Komen er 'rare' transacties op, mag hij het uitleggen, kan hij het niet uitleggen zien we wel verder.
Het is onderdeel van de 'moderne' wereld, waar je je kinderen moet aanleren dat geld niet oneindig is, en dat de waarde van een briefje in je portemonnee net zo veel waard is als online op je paypal/cc account.

De kaart ligt btw gewoon thuis, het is niet zo dat hij er vrij me rondloopt, en een willekeurige stripclub mee kan bezoeken :+

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 13-02-2018 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
FreshMaker schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:41:
Staat op mijn naam, kan toch geen kwaad
Ik heb de (online) controle op dat account, er staat nooit meer op dan kwaad kan ( max 300€ oid )

Komen er 'rare' transacties op, mag hij het uitleggen, kan hij het niet uitleggen zien we wel verder.
Het is onderdeel van de 'moderne' wereld, waar je je kinderen moet aanleren dat geld niet oneindig is, en dat de waarde van een briefje in je portemonnee net zo veel waard is als online op je paypal/cc account.

De kaart ligt btw gewoon thuis, het is niet zo dat hij er vrij me rondloopt, en een willekeurige stripclub mee kan bezoeken :+
Aah duidelijk, er bestaat dus eigenlijk geen enkele prepaid creditcard zonder id check... Helaas dan maar ff kijken naar de AH...

Kan een slotje op wat mij betreffd,. Tenzij iemand nog iets wilt toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Max043 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:46:
[...]

Aah duidelijk, er bestaat dus eigenlijk geen enkele prepaid creditcard zonder id check... Helaas dan maar ff kijken naar de AH...

Kan een slotje op wat mij betreffd,. Tenzij iemand nog iets wilt toevoegen :)
De door mij genoemde prepaid VISA-kaart van ICS heeft geen ID-check. Nou ja, geen fysieke dan. Om misbruik te voorkomen zal er toch enige verificatie moeten zijn, bij aanvraag dien je het nummer van je ID-kaart in te vullen.

Ook geen BKR-controle of financiële controle.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 13-02-2018 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
Anoniem: 886251 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:15:
N26 is dan wel geen 'prepaid' maar een 'debit' kaart, maar contant storten bij N26 kan in Duitse supermarkten - als je dicht bij de grens woont mogelijk een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Wildfire schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 01:05:
[...]

De door mij genoemde prepaid VISA-kaart van ICS heeft geen ID-check. Nou ja, geen fysieke dan. Om misbruik te voorkomen zal er toch enige verificatie moeten zijn, bij aanvraag dien je het nummer van je ID-kaart in te vullen.

Ook geen BKR-controle of financiële controle.
Bij deze kaart kan ik helaas niet contant geld storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Max043 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:46:
[...]

Bij deze kaart kan ik helaas niet contant geld storten.
In de TS stond "het liefst cash opwaarderen", niet dat dat een eis was... En ik denk dat er praktisch geen kaart is waar je cash kunt storten...

Waarom wil je per sé cash kunnen storten eigenlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 13-02-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Omdat ik nog geen 18 ben... dus kan alleen pinnen en niet bij mn rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:17
Max043 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:31:
Onzin dat kan je gewoon aanvragen bij je bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Zowel N26 als Bunq hebben in hun voorwaarden een minimumleeftijd van 18 jaar staan, maar bij Revolut zie ik het niet - als je er echt niet uit komt met de bank/je ouders dan zou je kunnen proberen een Revolut rekening te openen en je salaris daarop gestort te krijgen. Maar dat is niet de meest vriendelijke oplossing, om het zo maar te zeggen, nog los van het feit dat ze geen Maestro of V-Pay pas voor Nederland aanbieden dus helemaal overstappen wordt het sowieso niet. Ik zou eerst even kijken of je toestemming kunt krijgen om over te maken, dan kun je je gewone rekening blijven gebruiken en Revolut alleen voor de kaartbetalingen.

[ Voor 11% gewijzigd door AlbertJP op 13-02-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Max043 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:31:
Klopt, helaas willen mn ouders dat pas laten doen als ik 18 ben :P,

Heb helaas nog ouders wat in de prehistorie leven, ''Allemaal onzin'', (hebben zelf nog een lg telefoon met toetsenbord van 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firekey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-07-2024
Als je een pay2d creditcard neemt kan je wel cash geld opladen.. moet je het neerleggen bij de Primera kost 2 euro per transactie en het staat er op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1041479

ShitHappens schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:44:
[...]

Wat dacht je van contant geld storten op je normale bankrekening, en het dan vervolgens overmaken naar de rekening waar de pre-paid CC aan vast hangt? Of denk ik dan weer te simpel?
Klinkt een beetje duister zo...
Dat is ook wat ik doe. Ik heb zelf de Hello Bank Mastercard prepaid, erg handig, kan alles online raadplegen etc. Ik ben wel bij Hello4you dus tot 28 jaar. Als ik geld stort op de kaart staat het er bijna onmiddelijk op. Men vriend heeft de prepaid kaart van KBC, kost hem niets om geld op te laden.
Je kan ze praktisch allemaal online vergelijken, https://www.topcompare.be/nl/blog/prepaidkaart-is-nuttig

Persoonlijk vind ik hello bank nog steeds de beste keuze! Maar kan je wel niet met cash opladen, niet dat ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-06 19:48
AlbertJP schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:56:
Zowel N26 als Bunq hebben in hun voorwaarden een minimumleeftijd van 18 jaar staan, maar bij Revolut zie ik het niet
Helaas:
In order to open a Revolut account you need to be a minimum of 18 years old.
Link: https://community.revolut...on-of-18-years-old/3223/2
Pagina: 1