Grundig Music 51 DAB+ Zoomend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:45

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hopelijk kunnen jullie me vertellen of het een enkeltje kliko moet worden, of dat het iets simpels is.

Ik bezit een 'Grundig Music 51 DAB+' radio. Echter opeens heeft deze radio last van een combinatie van een 'zoomend piepend' geluid. Dit komt zowel voor bij de FM functie als de DAB functie.
Weke zender ik ook afspeel. Ongeacht hoe hard ik mijn geluid zet, het zoomende geluid blijft (en verandert mee met het verstellen van het volume).

Is zoiets nog te maken? Een radio kost de wereld niet, maar ik vind het eigenlijk gewoon zonde om zo iets maar weer weg te gooien. Van de andere kant uurlonen zijn te hoog vaak om het te laten maken.

Iemand suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Het klinkt als een storing in de voeding die meeversterkt wordt als je het volume verhoogt. Probeer eens of er schema's te vinden zijn en meet de voedingssignalen. Zoemen kan ook duiden op een beschadigd spoeltje maar het volume van de zoem blijft dan gelijk. Een beetje haarlak erop zou dat oplossen.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:45

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hmm ik zal hem eens opendraaien. Maar heb er echt geen verstand van, dus ik denk dat het dan toch een enkeltje kliko gaat worden. Wel zonde van een DAB radiootje.

Basement Bios ---- Exo-S