Webshop annuleert bestelling zonder akkoord

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:02
CH4OS schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:34:
[...]
Megekko kan het product niet leveren...

Je vergeet voor het gemak even dat Product X echter niet meer leverbaar is...

Als een product niet meer gemaakt wordt, kan de winkel ook niet meer product X leveren wanneer de voorraden op zijn.

Dit heeft er niets mee te maken. Dit geldt alleen als product X nog leverbaar was, maar dat is niet het geval. Ik ga niet voor de derde keer aangeven waarom niet.
Of megekko het nu bij een b2b of b2c leverancier inkoopt maakt niet uit: het product is nog te verkrijgen, óók voor megekko.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

coyote1980 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:42:
Of megekko het nu bij een b2b of b2c leverancier inkoopt maakt niet uit: het product is nog te verkrijgen, óók voor megekko.
Ben dan erg benieuwd wat jouw definitie is van 'niet meer leverbaar'.

Of Megekko het kan leveren hangt af van de groothandel waarmee zij zaken doen, maar dat vergeet je voor het gemak ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
*knip* Offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 10-02-2018 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vermoed dat wat verdere algemene verdieping ten aanzien van overeenkomsten en burgerlijk recht misschien wel interessant zou kunnen zijn. Hier op het forum is in diverse topics al best veel te vinden, vaak inclusief bronvermeldingen en/of commentaar van juristen.
CH4OS schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:47:
...
...
Misschien best interessant: De grenzen van het recht op nakoming van Daniel Haas.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 10-02-2018 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[...]
https://blog.iusmentis.co...js-wordt-ineens-verhoogd/ @begintmeta

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 10-02-2018 17:11 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:20
Als TS ben ik natuurlijk de gebeten hond maar gelukkig zijn een aantal mede-tweakers inderdaad aan het discussiëren over de juiste gang van zaken, de inzet van dit topic.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is niet de 'niet meer leverbaar' (vaak wordt hiermee eol, ofwel end of life mee bedoelt door de shops) die ik bedoel en in de gegeven casus in dat blog gaat het om hetzelfde artikel, waardoor de context anders is.
begintmeta schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:48:
Ik vermoed dat wat verdere algemene verdieping ten aanzien van overeenkomsten en burgerlijk recht misschien wel interessant zou kunnen zijn. Hier op het forum is in diverse topics al best veel te vinden, vaak inclusief bronvermeldingen en/of commentaar van juristen.
Door je uiterst selectieve quote begrijp ik voor geen millimeter wat je nu zeggen wilt. Een webshop dient na aankoop product X voor prijs Y te leveren, maar als product X niet meer op voorraad komt (en dus niet meer leverbaar is), dient de winkel in overleg een alternatief te kiezen.

Daarbij is er geen plicht om dat product te leveren tegen de eerder afgesproken prijs. Wellicht is het een beter product, bijvoorbeeld door betere specs, waardoor de kostprijs hoger is. Zijn de specs vergelijkbaar, dan is het wel zo netjes om niets aan de prijs te doen. Maar er is zeker geen zwart-wit op leverplicht op het overeen gekomen bedrag.

[ Voor 65% gewijzigd door Yorinn op 10-02-2018 22:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij sluit je een koopovereenkomst aan product en prijs. Indien dit product ineens niet leverbaar is voor geadverteerde prijs kun je toch de overeenkomst ontbinden. Indien betaald geld retour en klaar. Een optie aanbod voor soortgelijk product qua prijs en specs lijkt niet gegeven. wel een duurder aanbod en dat heeft TS afgewezen en daarmee is de koop ontbonden. Indien we uitgaan van supermarkt; alles wat in de schappen ligt en overeenkomt met prijsverwijzing en productvermelding wordt geleverd. Indien in de kassa een hogere prijs verschijnt kun je dat ter plekke(servicebalie) melden, en krijg je het teveel berekende terug of al je geld terug en lever je het product in. Een consument mag uitgaan van de voorraadstatus indien vermeld. dit kan de doorslag geven tot koop in betreffende shop of elders. Gelijk aan belofte; besteld en betaald voor 22u, de volgende dag verstuurd/bezorgd. Ik denk niet dat de consument afhankelijk gehouden kan worden tot komende prijsverhoging (na aankoop) en voorraadstatus van groothandel cq fabriek. terwijl je net gelezen hebt dat het gekozen product ten tijde van bestellen op voorraad is/was.
( zo denk ik er over en houd mij verder aan eerdere post in dit onderwerp)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:02
[...]

Of Megekko het kan leveren hangt af van de groothandel waarmee zij zaken doen, maar dat vergeet je voor het gemak ook even.
Als megekko een product verkoopt maar de reguliere leverancier kan het niet leveren, dan betekent dat werk aan de winkel voor megekko, niet een probleem van de klant.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

coyote1980 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:40:
Als megekko een product verkoopt maar de reguliere leverancier kan het niet leveren, dan betekent dat werk aan de winkel voor megekko, niet een probleem van de klant.
Dit is toch ook exact wat de ts gedaan heeft? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:20
Plottwist: Megekko heeft eerder deze week n.a.v. de klacht bij het keurmerk toch besloten om zich te houden aan de voorgestelde compensatie vanuit mijn kant versus hun verkeerde compensatie.

Het heeft dus wel degelijk zin om voet bij stuk te houden en je te wenden tot de juiste punten.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reageren doen we hier op de discussie, niet op de man. Moraalridderreacties (dubbele woordwaarde :+ ) mogen ook wegblijven. Dit geldt niet alleen in dit topic, maar op heel GoT.