Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mac Pro desktop of zelf PC bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik wil graag voor mijn bedrijf een nieuwe desktop PC aanschaffen

en ik twijfel om een Mac Pro aan te schaffen of zelf een PC te laten bouwen.

Ik maak 2 en 3D animaties, daarbij maak ik ook logo's en doe ik afentoe aan webdesign,

op dit moment gebruik ik een MSI Apache Pro, maar deze trekt de zwaardere 3D programma's toch niet helemaal en ik wil met deze aankoop de tijd vooruit kunnen.

(ik gebruik over het algemeen programma's van adobe, creative cloud)

Ik heb geen ervaring met PC's bouwen, maar heb me afgelopen weken wel redelijk geïnformeerd.

Dat ik voor het geld van een Mac pro een PC kan bouwen met betere specs ben ik van op de hoogte,

ik vroeg me af of er mensen zijn die vanuit een neutrale positie eventuele voor of nadelen weten te benoemen.

Reacties worden zeer gewaardeerd bvd :)

Mvg,

Michael

Ps. Deze Mac Pro had ik in gedachten, voor hetzelfde budget zou ik de pc e.v.t. laten bouwen.

https://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/mac-pro?afid=p238%257Cs9yrJ8Og1-dc_mtid_187079nc38483_pcrid_81847252247_&cid=aos-nl-kwgo-pla-btb--slid-----product-MQGG2N/A-NL&product=MQGG2N/A&step=config#

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-11 00:27

ITsEZ

parttime all-rounder

Voordeel van de macpro is uiteraard het besturingssysteem. Nadeel is de belachelijk hoge prijs en de ondertussen zwaar verouderde specs. De MacPro komt namelijk uit 2013...

Waarom zou je niet gewoon een kant en klare pc kopen?
Mocht je niet zo'n dikke gaming kast willen hebben staan kan je altijd nog naar een pavilion power desktop kijken. Goede specs voor grafisch en de kwaliteit van hp.

Pavilion kan natuurlijk ook gewoon pricewatch: HP Pavilion 570-p050nd

Heb je echt dikke specs nodig, dan pak je zoiets, paar keer zo krachtig als de macpro waar je naar linkt pricewatch: Corsair One Pro (16GB ram, 480GB M.2 PCI-e ssd + 2TB hdd, GTX 108...

[ Voor 26% gewijzigd door ITsEZ op 08-02-2018 01:25 ]

What you see is always what you get.

• ThatGuyAndy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06 23:37
Deze mac pro kwam uit in 2013 en ik dacht gelezen te hebben dat er binnenkort een nieuwe mac pro op de markt gaat komen (nadat Apple eerder een mac pro met scherm en al op de markt heeft gebracht). Ik weet niet of je veel onderdelen kan veranderen in deze mac als je later weer een upgrade wil doen want daarvoor is een pc die je zelf bouwt beter.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:15

Ravhin

no <root>...

Als je voor een Mac zou willen gaan, zou ik voor deze iMac pro gaan: https://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/imac-pro
Ik vind zelf het werken in OSX een verademing t.o.v. Windows en ben zelf bereid om het extra bedrag neer te leggen, maar dit is puur persoonlijk. Werken met grafische programma's vind ik veel prettiger werken in OSX dan in Windows (ik kan het niet met tijdsduur e.d. staven; het is meer dat alles meer smooth & slick loopt).
Kort en goed zou ik niet voor jouw Mac pro gaan, temeer omdat er veel berichten zijn dat deze bij intensief gebruik net na zijn garantieperiode er de brui aan geeft en de Apple geniuses er weinig mee kunnen.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
waarom ga je niet in je oude topic verder?

Aankoop advies 3D animatie PC budget 4200,-

specs

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

^^ Idd. 1 topic is voldoende.
Aankoop advies 3D animatie PC budget 4200,-

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.