Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop advies 3D animatie PC budget 4200,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik wil voor mijn bedrijf een goed samengestelde 3D rendering PC laten bouwen.

Zelf heb ik namelijk weinig ervaring met de hardware van een PC zelf, of het samenstellen daarvan, vandaar dat ik graag wat advies zou willen inwinnen over een goede samenstelling.

Ik heb me afgelopen week wel enigszins meer in de hardware proberen te verdiepen en de samenstelling die daaruit voort is gekomen is als volgt:

- Moederbord: MSI X399 Gaming Pro Carbon AC

- CPU: AMD Ryzen Threadripper 1920X (Twijfel tussen een intel i9?)

- Werkgeheugen: Nog niet specifiek over uit maar ik ben opzoek naar 64 GB.

- Opslag: 1025GB SSD Crucial MX300

- Videokaart: 2 maal de NVIDIA GTX 1070 Ti 8GB

- Voeding: Corsair HX1200 voeding (1200Watt)

- Koeling: Cooler Master MasterLiquid Pro 240

Dit zijn enkel de main components die ik heb benoemd, en en per component is dat ook de prijsklasse waar ik naar opzoek ben.

De rest van mijn totale budget (4200,-) gaat uit naar de kast, extra geheugen, besturingssysteem. Etc. Etc.

Dit is een link naar de totale samenstelling die ik bij meerdere websites soortgelijk heb vergeleken:

https://www.computer-best...5|0|58|0|0|0|1|283|0|0|1/

Al het advies is welkom, en word zeer op prijs gesteld :)

Bvd, en Mvg,

Michael

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bedrijf
Wat kost het aan omzet als je 14 dagen vertraagd doordat er een component niet werkt en je bijvoorbeeld het moederbord RMA moet sturen naar de leverancier?

Ik zou dus een werkstation laten samenstellen bij een Dell / HP / whatever reseller met 3 jaar next-day support.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 04-02-2018 11:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Verwijderd je moet even meer vertellen over wat je precies doet en welke software je gebruikt. En een net pricewatch lijstje maken.

@MAX3400 heeft wel een punt, denk na over mogelijk uitval, hoe lang kan je zonder en hoe los je het op? Ik ben niet zo zeer voor een duur pro workstation met nextday service, een backup machine hebben staan vind ik een betere oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 04-02-2018 12:32 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 Zeker iets wat ik meezal nemen in mijn overweging, bedankt voor de tip. Is dit iets wat vaker aan de orde is dan met een zelf gebouwde pc?

@maratropa Ik neem als freelancer 2D animatie projecten aan, en daarnij krijg ik ook klussen als web/logo designer.

Gebruik op dit moment de meeste apps uit de Creative Cloud van adobe (Animate, Illustrator, Photoshop, etc.)

Ik gebruik nu een MSI apache pro laptop, alleen die kan zwaardere bewerkingen toch niet goed aan en ik ben me langzaam aan het orienteren op 3D animating. Dus mijn idee was om liever in een keer een goede PC te laten samenstellen, die de tijd vooruit kan en mocht het nodig zijn ik eventueel een onderdeel zou kunnen upgraden in de toekomst.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Wat Max bedoelt, is dat áls dat ding uitvalt dat het dan jouw pakkie an is. Tenzij je hem door Azerty ofzo laat assembleren maar dan nog duurt dat wel even. Bij de Z workstations van HP bijvoorbeeld zit (als ik het me goed herinner) een soort "minimal downtime" service wat betekent dat HP er alles aan doet om je zsm weer online te krijgen.

Zelfgebouwde pc's gaan natuurlijk niet sneller stuk dan workstations van HP als je je onderdelen goed kiest, net als HP dat meestal doet. (De vorige generatie van de HP ZBook had laatst een recall omdat hij vlam kon vatten, vandaar de "meestal")

Als je voor Threadripper gaat, wat ik je wel aanraad aangezien Threadrippers veel vlotter zijn voor het geld in puur rendering dan i9's, dan zou ik voor de LiqTech TR4 koeler van Enermax gaan of de NH U14S TR4 van Noctua. Deze koelers hebben een coldplate (contactpunt met de processor) wat 100% van Threadrippers oppervlak bedekt. Normale koelers zijn gemaakt op i3-i9/R3-R7 en die hebben een veel kleiner oppervlak dan bijvoorbeeld de Threadripper 1920X.

Wel even opletten met GPU's. De beschikbaarheid is een beetje zozo op het moment omdat de kaarten massaal opgekocht worden door mensen die aan Altcoin mining doen. (dwz een soort bitcoin, maar niet bitcoin zelf)
1070Ti's zijn leuke kaarten voor rendering. RX Vega kan er ook heel wat van maar die zijn nog lastiger te krijgen en de koeler die meegeleverd wordt door AMD is luid en heeft niet genoeg capaciteit en custom versies van RX Vega gaan voorlopig niet komen.
Heb via website Gamersnexus anoniem van de boardpartners (Asus, Gigabyte, Sapphire je kent ze wel) vernomen dat AMD gewoon niet genoeg RX Vega chips kan leveren voor massaproductie van hun kaarten zoals de Strix, Nitro en Windforce.

[ Voor 25% gewijzigd door youridv1 op 04-02-2018 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
@youridv1 Bedankt voor het uitgebreide advies, hier heb ik zeker wat aan :)

Dan denk ik zelf dat ik voor de AMD ga in combinatie met de GeForce 1070TI

En excuses voor de late reactie, ik heb geen notificaties gezien.

Mvg

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:18
Welke renderer wil je gaan gebruiken? GPU rendering of CPU rendering? Octane/Redshift, Arnold/Vray etc. Zijn wel vrij belangrijke zaken, of focus op CPU, of op GPU.

Ik gebruik zelf Octane Render. Een simpele Ryzen 1700x i.c.m 4x 1080ti, en nog een build met 5280K met 2x 1070. Duidelijke focus op GPU dus. Hoewel After Effects ook gewoon lekker snel rendered. Veel ram voor sims en ram previews is aan te raden. Zelf per workstation 64.

Edit:

Sowieso AMD GPU's uit je hoofd zetten. Worden 9/10 keer niet ondersteunt in gpu-rendering.

[ Voor 10% gewijzigd door Inverted_World op 08-02-2018 00:23 ]

Pagina: 1